ikkedus schreef:Ik ga er ook niet tussen zitten hoor. Maar mijn collega roept haar voordelen graag rond. We hebben er samen ook hele open gesprekken over. Het verschil steekt gewoon bij mij.
Ik heb overigens gewoon een officiële diagnose en bijbehorend plan van aanpak. Ik ben bij een Arbo- arts en mijn prognose is goed volgens haar (en mij). Ik ben dan ook deels nog ziek gemeld om deze behandeling te kunnen volgen. Over deze uren word mijn salaris gekort.
Mijn collega is niet ziek gemeld en werkt al jaren minder uren, maar krijgt gewoon volledig salaris. Ik niet, ik word gekort en straks deels ontslagen.
Ik snap ook dat er anders gekeken wordt naar zichtbare ziektes, dan naar psychische aandoeningen, maar bij mij blijft het gevoel dat het nogal oneerlijk is op deze manier.
Mijn Arbo arts zei vandaag dat ze toejuichen dat werknemers op deze manier mensen aan het werk proberen te houden, maar gaf ook aan dat dit bij mij dan ook eerlijker had gekund.
Overigens nogmaals: ik misgun het mijn collega niet ( alhoewel ik wel vind dat ze er niet zo te koop mee moet lopen), naar ik had mezelf deze aanpak zo gegund.
Zorgen dat je bewijzen over die uitspraken op papier hebt, Arbo arts gaf aan dat het bij jou wel anders had gekund. Mail de arbo arts met een vraag in hoeverre hij/zij denkt dat het in jouw geval eerlijker had gekund . Dan heb je iets op papier en dat moet je doen, een dossier opbouwen en zorgen dat je alles vastlegt.
) over te horen en om mijn frustratie te kunnen uiten.