Voldoende trek vermogen? snelheids verlies bij stijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:23

Ik vraag me af of dat niet verkeerde zuinigheid is die laatste foto.

En ik waag te betwijfelen of dat blok meer vermogen levert dan dat wat er nu inzit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:27

Rex_Rolfo schreef:
Deze is pas nog gebruikt dus die zal in tip top conditie zijn. Onderhoud en verbruik hangt er ook van af wat je van zo'n blok verlangt. Normaal zal wel redelijk meevallen, maar als jij zin hebt het blok flink af te raggen ...

:')

En is het geen optie het hele trekkende voertuig te vervangen? Ik denk aan zoiets:
http://www.vierspanteamdejong.nl/fotos/ ... isioen.JPG
Maar er is ook een zwaardere uitvoering
http://www.zeelandnet.nl/foto/assets/fo ... /37677.jpg

Het mooie is dat dit voertuig, ook de zwaarste uitvoering, altijd gereden kan worden met E achter P.
Ook bekend onder de populaire naam }:0 TS.iersbewijs.

Bijkomend voordeel is dat het trekkende blok het ook uitstekend doet als grasmaaier. Ik denk wel beter dan zo’n net overjarig raceblok als hierboven genoemd wordt.

Denk er wel aan dat dit ten aller tijde vermeden moet worden:
http://www.flakkeenieuws.nl/site/afbeel ... ophol1.jpg

MarjanB

Re: Voldoende trek vermogen? snelheids verlies bij stijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:35

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:02

tja, moeilijke vraag, maar kan je het paard niet beter voor de wagen spannen dan?

dat heeft 2 voordelen, het trekkend vermogen is met 1 of 2 PK toegenomen en het te trekken gewicht is vors afgenomen. Na een paar ritjes denk ik dat het verschijnsel luiemotor ook verholpen is.

Omdat ik over de gewichten niks weet kan ik je geen advies over het benodigde rijbewijs geven.
indien nodig denk ik dat het topic teruggekeurd kan worden bij het RDW.

ik ben geen fan van elektrisch, zeker omdat met zo een combinatie de aktieradius heel veel kleiner wordt. Dus geen ritjes buiten de bak.

snelheidsverlies bij stijgen is voor elke combinatie een normaal verschijnsel, Wij trainen om ze bij opstijgen stil te laten staan, dat geeft geen verlies of winst en bevalt ons goed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:09

BMHP schreef:
tja, moeilijke vraag, maar kan je het paard niet beter voor de wagen spannen dan?

dat heeft 2 voordelen, het trekkend vermogen is met 1 of 2 PK toegenomen en het te trekken gewicht is vors afgenomen. Na een paar ritjes denk ik dat het verschijnsel luiemotor ook verholpen is.

Omdat ik over de gewichten niks weet kan ik je geen advies over het benodigde rijbewijs geven.
indien nodig denk ik dat het topic teruggekeurd kan worden bij het RDW.

ik ben geen fan van elektrisch, zeker omdat met zo een combinatie de aktieradius heel veel kleiner wordt. Dus geen ritjes buiten de bak.

snelheidsverlies bij stijgen is voor elke combinatie een normaal verschijnsel, Wij trainen om ze bij opstijgen stil te laten staan, dat geeft geen verlies of winst en bevalt ons goed.

Misschien de foto uit de OP niet gezien? Daarin kan je zien dat er geen paard achter de wagen zit.

Een hond een kar laten trekken is bij wet verboden. Lijkt mij geen optie dus.

Tenzij TS natuurlijk nog 5 blokjes erbij wil aanschaffen....dan kan je ontheffing krijgen. :j

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:12

Ik zou de krachtbron vervangen. Voor extra vermogen kan ik je een Tom Dumoulin aanraden, die geven nooit op!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:16

Albert schreef:
Ik zou de krachtbron vervangen. Voor extra vermogen kan ik je een Tom Dumoulin aanraden, die geven nooit op!

Duur?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:34

Albert schreef:

Precies dat. Of een Russische variant, die kun je wat beter opvoeren. De Russische overheid heeft daar regels voor dus dat zal ook wel redelijk veilig zijn denk ik. Ontploft blok is ook zo wat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:37

Je kan ook natuurlijk een iets makkelijker Nederlands modelletje nemen en dat zo'n Russisch opvoersetje gebruiken voor wat meer pit.

Ik bedoel die Russische varianten hebben wel een heel ander karakter hoor. Moet je mee om kunnen gaan.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:58

Ik ben toch wat meer voor de tuning van het huidige blok. En dan wel op een verantwoorde manier. Er zijn al genoeg beunhazen die gouden bergen beloven maar in feite maar wat aanrommelen. Bij veel moderne auto's kun je door middel van chip-tuning wat meer vermogen uit zo'n blok halen.

En dan hebben mensen daar van gehoord en willen dat ook voor hun eigen blok. Maar bij zo'n wat ouderwets model als TS het mee moet doen wil dat wel eens uitlopen in chips-tuning. Bij voorzichtige tuning levert dat niets op maar kan ook niet veel kwaad. Bij een uitbundigere tuning is dat op termijn erg nadelig -O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:41

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:13

NatasjavE schreef:
Albert schreef:

Duur?

Ongetwijfeld, maar het oog wil ook wat.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:32

Dat raceblok lijkt me wel wat, en dan te Tom Dumoulin variant, is wel gaaf om die te hebben.

Niene, ik denk dat jouw optie in NL niet in toegestaan net zoals die van Palousaboy, die blokken zijn te jong en daardoor nog niet goedgekeurd.

RexRolfo, chips tuning is wel een optie, maar ik denk dat momenteel meer power overblijft met koeling met ijs, dan raakt het blok niet oververhit.

Natasja, hou het op 1, is het verstandigst, scheelt ook weer in onderhouds kosten.

Marjan, jouw optie is wel een goede en dan met een Tom Dumoulin blok als extra erbij, dan heb je het pas goed voor elkaar denk ik.

Roodvos, jouw opties zijn reeel, echter het huidige vervoer middel is bedoeld om bij dat vervoermiddel te kunnen komen, dus is geen optie. Heb zeg maar middenklasse blokken, dus tussen de door jou getoonde varianten in. Dit is mijn grootste blok. http://boktimg.nl/img/m/XonXv3.png

Met dit weer overigens kans op oververhitting van alle blokken, dus staat de combinatie even stil.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:30

Levensgevaarlijke combinatie!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:34

Sjolvir schreef:
Roodvos, jouw opties zijn reeel, echter het huidige vervoer middel is bedoeld om bij dat vervoermiddel te kunnen komen, dus is geen optie. Heb zeg maar middenklasse blokken, dus tussen de door jou getoonde varianten in. Dit is mijn grootste blok. http://boktimg.nl/img/m/XonXv3.png

.

Ja zo'n vierpitter blok vind ik toch wel wat hebben hoor.

Zo'n 2pitter race blok type Dumoulin is leuk. Maar de uitstraling van Eguus blok...man, man man man...

Ik heb daar zelf een diesel variant van. Type GP. (ontwikkeld uit de Sgldt)

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=583E7F91

Gebruik hem alleen nooit als combinatie. Eigenlijk zonde bedenk ik mij.