Geheugen MacBook + Leapp ervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Geheugen MacBook + Leapp ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:07

Ik zou dit model ook niet meer doen om de simpele reden dat de nieuwste versie van os X die bijna uit komt er niet meer op draait. Dat is toch een flink nadeel, want dat betekent dat je op een gegeven moment achter gaat lopen.

Vwb geheugen denk ik dat je met 4GB werkgeheugen een heel eind komt. Ik zou er dan wel een SSD van 256GB ipv de originele trage harde schijf naast zetten. Dan is hij gewoon goed snel, met een originele harde schijf is hij enorm traag.

@Jans: zelfs nu nog kan je van deze MacBook nieuwe behuizingen gratis bij Apple bestellen :-)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:33

Je wilt een Apple omdat je je iPhone er goed aan kunt koppelen. Wat verwacht je dan van die koppeling? Is echt een oprechte vraag hoor, want ik heb dat nooit zo begrepen eigenlijk :+

2 gig is trouwens echt verrekte weinig. Het OS gebruikt daar ook al een deel van en als je daarnaast nog een paar tabbladen internet openzet dan zit je daar zo aan. Sterker nog, mijn early 2011 MBP had oorspronkelijk 4 gig en daar kon ik op het laatst echt niet meer mee uit de voeten, geupdate naar 16 gig en inmiddels draait ie weer als een zonnetje :) Maar 2 gig en zo'n oude macbook zou ik niet zoveel geld aan uitgeven persoonlijk...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 09:55

Ik zei dat ik het fijn vindt werken, mag toch? :) en ja je kunt het "makkelijker" aan elkaar koppelen, kan ook met een andere laptop, maar ik wil graag deze hebben, omdat ik het, nogmaals, fijn vind werken.

Nogmaals, de laptop van het plaatje is een voorbeeld, ik ga vandaag even langs bij de Leapp winkel, benieuwd wat zij zeggen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:14

Dat iphone koppelen is echt heel fijn hoor, is veel meer dan alleen wat foto's kunnen uitwisselen. Je kan met airdrop heel gemakkelijk bestanden uitwisselen, draadloos. Je kan je agenda, mails, herinneringen, contacten, boodschappenlijstjes, documenten, notities enz enz delen zonder daar iets voor te hoeven doen.. Je iphone zijn internet delen.. Je kan met osx telefoongesprekken opnemen en smsjes sturen via je iphone.. Je kan aan documenten en emails verder gaan die je op je iphone hebt aangemaakt, zonder dat je het bestand hoeft te delen.. Alleen al vanwege dat koppelen zou ik nooit meer een andere telefoon of een windows pc willen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 20:15

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:59

Ben benieuwd hoe hij bevalt gurl

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:27

Ik heb vanmiddag mijn MacBook pro opgehaald bij leapp. Ziet er helemaal als nieuw uit, geen gebruikssporen! :D is eentje van eind2011.
Is wel meer dan een jaar minder oud dan wat ik eerst had. En met sterke onderdelen erin. I7 processor o.a. . Na twee jaar zou k kunnen overwegen om een ssd erin te laten zetten ipv de HDD, maar eerst houd ik het wel bij de HDD, heb toch twee jaar garantie. Mocht de HDD langzaam gaan werken dan ga ik wel over op SSD.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 01:45

Ik zou persoonlijk niet voor zo'n oud model kiezen, binnen een paar jaar is die te verouderd om de software-updates aan te kunnen en dat is best zonde. Dan zou ik nog even doorsparen en minimaal voor een macbook air gaan. Het model wat je nu wil word ook niet meer verkocht in winkels of via Apple.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:31

Ik heb mijn MacBook pro in de aanbieding gekocht, toen was hij 1123,-. Ik heb hem nu een half jaar en ik doe er precies hetzelfde mee als wat jij ermee wilt gaan doen en ik heb nog 412,59 GB van de 498,89 over (staat er).

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:36

Lottexxx schreef:
Ik zou persoonlijk niet voor zo'n oud model kiezen, binnen een paar jaar is die te verouderd om de software-updates aan te kunnen en dat is best zonde. Dan zou ik nog even doorsparen en minimaal voor een macbook air gaan. Het model wat je nu wil word ook niet meer verkocht in winkels of via Apple.

Dit inderdaad. Ik heb zelf ook een verouderde model MacBook en je merkt gewoon dat sommige dingen niet meer ondersteund worden. Een Imac van 10 jaar is heel leuk maar probeer daar je Gmail account eens te openen of Google Maps te gebruiken. (Bij wijze van) Sommige programma's die je wilt gebruiken worden niet meer ondersteund.
Dan zou ik zelf ook doorsparen een een nieuwere versie kopen van de MacBookAir of eens een AppleStore binnen lopen en vragen of ze daar nog een verouderd model hebben liggen van een jaar of twee geleden.

Wist je trouwens dat je bij de AppleStore studentenkorting kan krijgen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:19

Maar ook al zou hij over een paar jaar geen updates meer aan kunnen, dat maakt toch niets uit? Als je alleen doet internetten en tekstverwerken dan heb je helemaal niks aan die updates, dat zou je zelfs met de allereerste OSX kunnen.
En ook de leeftijd maakt niks uit als het ding nog werkt. Een oude computer wordt niet sneller traag dan een nieuwe computer. Zoals ik eerder al zei: ik heb een tijd lang op een 10 jaar oude mac gewerkt die ook nog prima photoshop aan kon, dan ding was nog net zo snel als vroeger, simpelweg omdat er alleen mee gefotoshopt werd en verder geen programma's op werden gezet.
Ik vind zo'n oude macbook een prima keus als je gewoon weinig te besteden hebt. Ik zou zelf ook zeker daar voor kiezen als ik kon kiezen tussen die macbook en bv een Dell geval van dezelfde prijs.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:29

Wel op security gebied, een MacBook met os X lion is nu niet echt veilig meer. En als je exact dezelfde apps gebruikt is het geen probleem, maar nieuwere versies van apps worden steeds zwaarder. Net zoals bijvoorbeeld YouTube, als dat straks naar 4K HD video gaat zullen een hoop oudere machines het moeilijk gaan krijgen.

That said, in deze een SSD gooien en je kan nog een flinke tijd vooruit hoor. Ik had een 2011 MacBook pro, gekocht als 4GB met 500gb, en in mei verkocht met 8GB en SSD+HDD. Die ging nog als de brandweer, accu ook nog prima. Hij is nu overleden, videokaart dood maar daar zat verlengde garantie op tot eind 2016 dus de nieuwe eigenaar krijgt nog een nieuw binnenwerk.

Ik zou nu nooit en te nimmer een 2011 MacBook pro 15/17" kopen. Kans dat ie stuk gaat is 100% als ie nooit eerder hiervoor gefixt is.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 09:32

Baseren jullie je tips op de laptop uit de op? Of de laptop die ik later geplaatst heb? Maakt wel verschil :=

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:56

Op die die je gekocht hebt ;-)
Echt, zet er gewoon nu een SSD in. Dan voelt ie als nieuw

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:43

Op de laptop die je als laatst postte, heb zelf een tijdje als promotor voor apple gewerkt, regelmatig kwamen mensen met een verouderd ipad model bijv en die werd traag omdat die de software niet meer kon updaten en daardoor de apps ook niet meer aankon en traag werd. Terwijl die er nog prima uitziet, bij mac heb je hetzelfde. Ik heb zelf een tijdje geleden de macbook 12' gekocht een demo model voor een super goede deal. En ben echt onwijs tevreden mee, kost natuurlijk wel wat maar dan hoop ik wel dat die minimaal 5 jaar meegaat. Mijn vorige acer laptop kreeg na 2 jaar al kuren. Je betaald misschien nu wat meer maar uiteindelijk ben je waarschijnlijk goedkoper uit.