Nieuwe koppakking, kosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Nieuwe koppakking, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:10

Dat de koppakking stuk was had de monteur gemist, maar met de reparatie die hij had uitgevoerd hadden we nog naar huis (15 km) mogen rijden en meer niet. En beetje jammer dat een ANWB monteur de link tussen de koppakking en de reparatie niet legde, terwijl we daarna elke monteur die we spraken (je komt nog wat automensen tegen als je je auto moet laten afslepen, slopen én dus een nieuwe auto moet vinden ;) ) Ons kon vertellen wat het eigenlijke probleem was waardoor de ANWB monteur die reparatie had moeten uitvoeren, namelijk serieuze problemen met de koppakking.
Wij, met 0 verstand van auto's, vertrouwden op het gele autootje. Dom dom dom. En dat die meneer een fout heeft gemaakt is nog tot daar en toe, het blijft mensenwerk, maar dat daardoor de gevolgen voor ons dus oa leidden tot een andere auto, daar kon nog geen sorry voor af. En dat is best zuur als echt elke automan halverwege ons verhaal al kon vertellen wat het probleem eigenlijk was en ze allemaal vol verbazing reageren als je dan vertelt dat de ANWB zei dat we rustig onze vakantie af konden maken.

Maar sindsdien gaan bij mij de alarmbellen dus wel af als iemand zegt dat er iets met de koppakking zou kunnen zijn en zou ik zelf geen meter meer rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:16

Dreamybol schreef:
Dat de koppakking stuk was had de monteur gemist, maar met de reparatie die hij had uitgevoerd hadden we nog naar huis (15 km) mogen rijden en meer niet. En beetje jammer dat een ANWB monteur de link tussen de koppakking en de reparatie niet legde, terwijl we daarna elke monteur die we spraken (je komt nog wat automensen tegen als je je auto moet laten afslepen, slopen én dus een nieuwe auto moet vinden ;) ) Ons kon vertellen wat het eigenlijke probleem was waardoor de ANWB monteur die reparatie had moeten uitvoeren, namelijk serieuze problemen met de koppakking.
Wij, met 0 verstand van auto's, vertrouwden op het gele autootje. Dom dom dom. En dat die meneer een fout heeft gemaakt is nog tot daar en toe, het blijft mensenwerk, maar dat daardoor de gevolgen voor ons dus oa leidden tot een andere auto, daar kon nog geen sorry voor af. En dat is best zuur als echt elke automan halverwege ons verhaal al kon vertellen wat het probleem eigenlijk was en ze allemaal vol verbazing reageren als je dan vertelt dat de ANWB zei dat we rustig onze vakantie af konden maken.

Maar sindsdien gaan bij mij de alarmbellen dus wel af als iemand zegt dat er iets met de koppakking zou kunnen zijn en zou ik zelf geen meter meer rijden.

Wooow... dat is nogal wat om te missen zeg.... Ik kan me goed voorstellen dat je dan huiverig wordt voor de mensen met de gele auto's!
Lekke koppakking hoef je volgens mij geen monteur voor te zijn om dat te herkennen, dus logisch dat je het van zoveel mannen hebt gehoord nadien... Pfff... Je mag het bijna wel zwart op wit zetten dus...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:27

Hier zijn de ervaringen met de ANWB ook niet zo best.. We hebben een keer stil gestaan met een Land Rover Discovery.. Een bevriende monteur gebeld, die zei dat het hem niet logisch leek dat het de koppakking was. Maar we hadden een Abbo van de ANWB, dus hij zei laat die maar komen en dan zien we wel. Dus monteur erbij, ja koppakking kapot, en geen koelwater meer dus. Nou wij het koelwater volgegooid met water, naar huis gereden( was niet zo ver meer) ANWB-er was het daar niet mee eens, want dan moest het motorblok vervangen.. Ja jammer dan we willen naar huis. Aan een ''nieuw'' blok komen we wel. Komen we bij onze monteur aangereden, doen met de motor draaiend de kap open.. KOELSLANG LEK!. Er spoot een klein straaltje continu uit de slang.. Dat had de ANWB-er moeten en kunnen zien als hij hem bijgevuld had. Dat was ook de laatste dat dat we daar een abbo gehad hebben..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:30

kiwiwitje schreef:
Hier zijn de ervaringen met de ANWB ook niet zo best.. We hebben een keer stil gestaan met een Land Rover Discovery.. Een bevriende monteur gebeld, die zei dat het hem niet logisch leek dat het de koppakking was. Maar we hadden een Abbo van de ANWB, dus hij zei laat die maar komen en dan zien we wel. Dus monteur erbij, ja koppakking kapot, en geen koelwater meer dus. Nou wij het koelwater volgegooid met water, naar huis gereden( was niet zo ver meer) ANWB-er was het daar niet mee eens, want dan moest het motorblok vervangen.. Ja jammer dan we willen naar huis. Aan een ''nieuw'' blok komen we wel. Komen we bij onze monteur aangereden, doen met de motor draaiend de kap open.. KOELSLANG LEK!. Er spoot een klein straaltje continu uit de slang.. Dat had de ANWB-er moeten en kunnen zien als hij hem bijgevuld had. Dat was ook de laatste dat dat we daar een abbo gehad hebben..

:oo

Voor jou en DreamyBol dezelfde vraag, hebben jullie nog steeds pechhulp? En zo ja, waar?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 15:47

Gelukkig wou mijn auto ook niet meer starten, dus had hoe dan ook niet kunnen doorrijden.
Enige wat mn anwb mannetje heeft gedaan is mij naar een carpool slepen. Daar gekeken en gezegd dat het dus de cilinderkop pakking is die stuk is. Je kon ook horen dat de auto geen compressie maakte bij het proberen te starten.

Meneer is zo aardig geweest de voorrijkosten er af te halen, aangezien hij niks voor me heeft kunnen doen.

Maar als leek vertrouw je toch op mensen die er om bekend staan kennis te hebben. Heel vervelend als het dan niet blijkt te kloppen!

Mijn auto wordt vanavond opgehaald door de zoon van een bokker, zal morgen wel horen wat er nu precies aan de hand is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:48

Janine1990 schreef:
kiwiwitje schreef:

:oo

Voor jou en DreamyBol dezelfde vraag, hebben jullie nog steeds pechhulp? En zo ja, waar?

Nee. We hebben een goede vriend, die is monteur bij VW, hij onderhoud onze auto's en heeft een goede trekauto met autoambulance. Ik heb zelf Allianz nog gehad, maar toen gelukkig geen pech gehad. En toen zei die monteur, zeg het maar op, ik kan jullie ook gewoon halen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:03

kiwiwitje schreef:
Nee. We hebben een goede vriend, die is monteur bij VW, hij onderhoud onze auto's en heeft een goede trekauto met autoambulance. Ik heb zelf Allianz nog gehad, maar toen gelukkig geen pech gehad. En toen zei die monteur, zeg het maar op, ik kan jullie ook gewoon halen.

Ook uit het buitenland? Midden in de nacht?
Ja voor een goede vriend is dat natuurlijk wel te doen, maar wat als hij op vakantie is?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:13

Ik heb het goedkoopste ANWB met buitenland pakket, heb wel gekeken toen naar wat verzekeraars en andere partijen boden, maar dat werd met buitenland erbij duurder of minder betrouwbaar. Thuis komen we altijd wel, maar afslepen en evt naar NL transporteren is best een gedoe (en erg duur, weten we nu), dus vandaar toch nog bij die gele kneuzen. :')
Heb geen woonplaatsservice oid meer, omdat we hier nu een goede garage hebben. Maar da's best off topic. Sorry TO! Ik hoop echt dat voor jou het probleem met 500 euro (al is dat nog veel geld, helemaal als je de auto nog maar kort hebt) te verhelpen is!!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:39

Janine1990 schreef:
magriet schreef:
Dat was geen electrische storing maar gewoon niet goed gezien door de ANWB. Ook is mijn ervaring als de ANWB belt voor een klus dat het gelijk duurder wordt dus als het een beetje kan naar eigen auto (laten) vervoeren

Nouja, ik zou sowieso niet echt naar een ANWB garage gaan (als je dat bedoelt)
Heb zelf overigens gewoon random pechhulp, geen idee wat je dan krijgt... Is via Univé. Stuk goedkoper dan ANWB lid worden voor mij en ze komen ook gewoon bij mij thuis als ik pech heb. Al zou ik dan eerder mijn garage bellen.

Dat bedoel ik niet. Wij stonden toen bij Amsterdam en ze wilden ons daar naar een garage brengen. Ik woon in Friesland, daar dus naar de garage gegaan. Nu hadden we wel het geluk dat die wel weer wilden lopen, moest onderweg niet uit want dan wilde die niet weer aan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:49

Janine1990 schreef:
kiwiwitje schreef:

Ook uit het buitenland? Midden in de nacht?
Ja voor een goede vriend is dat natuurlijk wel te doen, maar wat als hij op vakantie is?

Met eigen auto gaan wij eerder niet dan wel met eigen auto. Daarnaast komt hij ons als het nodig is zeker halen in het buitenland. Verder dan duitsland komen we toch niet. Als we er al komen.
Maar we hadden van de ANWB en dergelijke ook alleen Nederland dekking. Dus dat veranderd niks voor ons. Midden in de nacht ook. Tijdens zijn werk ook. En vakantie maak ik mij niet zo'n zorgen om. Allereerst omdat we gewoon de beschikking hebben over zijn auto ambu en die dingen volop te huur zijn,En je toch altijd naar een veilige plek gesleept word. Vriend heeft zijn BE rijbewijs nog op de oude regel dus ook met eventuele gewichten hebben we geen probleem.

Ik heb niet zulke goede ervaringen met garage bedrijven, en de monteur die we hebben is stukken goedkoper. Dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Er komt geen andere monteur aan mijn auto dan hij. Of hij moet hem zelf aanbevelen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 22:16

Nou even een update.... Het is dus niet de koppakking, maar de zuiging is dwars door. Waarschijnlijk doordat er onderdelen in zijn gezet die niet gemaakt zijn voor dit type auto. Er zal nu een hele nieuwe motor in moeten, en dat kan volgens de monteur nog wel een klusje worden omdat het een niet veel voorkomende motor is.

Auto in Februari gekocht bij een particulier, geen idee of ik nu nog iets van rechten heb. Jullie enig idee?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:22

Nee daar kan je niets mee met de vorige eigenaar.
Wel zou ik me ten zeerste afvragen of je auto een nieuwe motor en de bijbehorende manuren waard is

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:23

Hallo Sanne,

Ik heb het net gezien ! Kreeg de tranen in de ogen toen ik het zag.
Er zijn foto's van gemaakt zodat je in ieder geval bewijs hebt.
Hopelijk komt er toch een goede oplossing en kun je weer lekker verder rijden.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 22:29

Anders ik wel Silvia... Was zo blij met deze auto! Hopelijk morgen een overzicht van wat de verwachte kosten gaan zijn en dan kijken wat ern verstandige keus is

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:32

Pffff dat is een vieze tegenvaller. Dat kost aardig wat centen. Probeer anders een tweedehandse motor te zoeken. Dat scheelt enorm in geld.

Wij hebben het 3 jaar geleden ook ANWB moeten bellen. Voor we vertrokken van huis alles gecontroleerd . Na een uur rijden begint het motorolie lampje te branden. Direct op de vlugstrook gaan staan en de ANWB gebeld. We waren niet lid dus kreeg gelijk lidmaatschap kosten erbij. Meneer ons van de vluchtstrook afgesleept en op de carpool gestopt. Meneer wilde ook graag zelf een rondje ermee rijden na controle. Achteraf had hij dit nooit mogen doen! Er bleek stukjes ijzer in de olie te zitten waardoor er een nieuwe motor in moest. Gelukkig 1 tweedehands op de kop kunnen tikken waardoor we de kosten konden drukken. Maar al had meneer niet een rondje gereden dan had de motor niet vervangen hoeven te worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:05

Zoooo he, dat is een lelijke tegenvaller! Is er intussen al een oplossing gevonden?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 15:41

Nope, er zal een nieuw motorblok in moeten. Helaas zijn die niet veel te krijgen 2e hands voor dit type auto. Monteur houdt me op de hoogte, maar ben bang dat het nog wel even gaat duren :(

Ik mis mn auto Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:01

Pfoe, een nieuw blok er in lepelen heeft nogal wat voeten in aarde hoor..! Bovendien kun je er niet zomaar een ander blok in hangen, maar moet je ook de randapparatuur zoals bijv. de waterpomp nakijken en indien nodig vervangen. Anders krijg je daar na verloop van tijd ellende van.
Ik weet niet wat de Corsa heeft gelopen? Maar desnoods slooppremie er voor vangen en toch een ander autootje aanschaffen.. In ieder geval ernstig afwegen of je het de moeite waard vindt (en het geld waard!) om er een nieuw blok in te hangen. Ik zou er zelf niet aan willen beginnen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 16:14

Vind het super lasting Renee, heb hem net in Februari gekocht, heeft nu zo uit mn hoofd rond de 140 gereden. Heeft me toen 2600 gekost, en zo'n bedrag kan ik nu niet weer ophoesten voor een nieuwe auto :(

Hoor veel mensen die adviseren een nieuwe te kopen, maar dan voelt deze 2600 echt als weggegooid geld..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:28

Wat voor een auto is het? Als het idd een corsa is zoals hier boven genoemd kan ik me bijna niet voorstellen dat je daar geen 2e hands blokje voor kunt vinden. Corsatjes word je namelijk mee doodgegooid

Zet anders een oproep op onderdelenzoeker.nl deze oproepen komen bij elke sloperij binnen en die nemen contact met je op als ze het onderdeel hebben liggen. Werkt echt super
En een beunhaas zoeken die hem er voor je in wilt zetten scheelt ook heel veel geld

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:29

Anders zou ik eens kijken wat je voor losse onderdelen van de auto kunt krijgt TS. Wie weet krijg je hierdoor weer een (groot) deel van de kosten terug.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 16:36

Liselot schreef:
Wat voor een auto is het? Als het idd een corsa is zoals hier boven genoemd kan ik me bijna niet voorstellen dat je daar geen 2e hands blokje voor kunt vinden. Corsatjes word je namelijk mee doodgegooid

Zet anders een oproep op onderdelenzoeker.nl deze oproepen komen bij elke sloperij binnen en die nemen contact met je op als ze het onderdeel hebben liggen. Werkt echt super
En een beunhaas zoeken die hem er voor je in wilt zetten scheelt ook heel veel geld

Dat leek mij ook, maar blijkbaar is het type motor wel bijzonder. Moet een Z12XEP in, heb zelf wel een paar kunnen vinden maar die zijn dan gelijk boven de 1000 euro.

Ik heb inderdaad een oproep gedaan op die site, 2 reacties gehad met beide een motorblok boven de 1000 euro. Volgens de monteur moeten we het rond de 700 houden.

In onderdelen verkopen zou dan nog een optie kunnen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:07

Snap ik TS, ik heb met mijn Volvo destijds hetzelfde probleem gehad. Maar ik maak even de rekensom. Tuurlijk is het weggegooid geld, alleen als je zelf niet handig bent, gaat er nog zoveel geld in gestoken moeten worden om hem weer rijdend te krijgen.. Daar heb je een andere auto voor. En kun je niet nu tijdelijk een auto van bijvoorbeeld max. 1000 euro kopen en dan over een tijdje weer een fatsoenlijke auto?

Als je je auto in onderdelen verkoopt levert ie nog wel meer op dan de slooppremie, maar is daar veel vraag naar? Al met al kun je nog best veel geld binnenharken hoor. Moet je alleen wel de mogelijkheid hebben om hem ergens op eigen terrein te zetten, want een auto die gedemonteerd wordt mag niet op de openbare weg staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:33

Achteraf is je auto natuurlijk sowieso weggegooid geld geweest, er is aan de motor gekloot en ik vermoed dat hij daarna bewust te koop is gezet (voor zolang alles nog goed draait). Gebeurt veel vaker hoor....

Nergens wordt je meer verneukt dan bij auto- en paardenhandelaren ;)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:45

Janine1990 schreef:
Achteraf is je auto natuurlijk sowieso weggegooid geld geweest, er is aan de motor gekloot en ik vermoed dat hij daarna bewust te koop is gezet (voor zolang alles nog goed draait). Gebeurt veel vaker hoor....

Nergens wordt je meer verneukt dan bij auto- en paardenhandelaren ;)

Je hebt helemaal gelijk Janine....
Daarom is dit zo ook ontzettend zuur voor Sanne |(
Toen ik de hulp van mijn zoon aanbood had ik ook niet kunnen
bedenken wat een drama hier achter weg zou komen.
Normaal is een lekke koppakking gewoon een reparatie die gedaan word.