Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:17

eenitraM schreef:
Ik ken niemand die bewust dronken wordt om in hun eigen kots te gaan liggen hoor :') meestal is het een gevolg van... Laten we dat voorop stellen.

_O- _/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 23:20

Nies_ schreef:
Wat er aan is om zo zat te worden dat je kotst, op straat in slaap valt en gaten in je geheugen hebt snap ik ook echt niet. Zo is er bij een dorp in de buurt een jaarlijks feest waar iedereen heen gaat "want het is zo gezellig", maar de enige verhalen die ik hoor zijn dat ze in de sloot geslapen hebben, zich niets meer kunnen herinneren, niet weten hoe ze zijn thuis gekomen, wakker worden met verwondingen omdat ze blijkbaar van hun fiets gedonderd zijn etc. Nou echt geweldig :+ Mij zul je daar dus echt niet zien, maar van een paar (veel) drankjes ben ik echt niet vies verder.

Herkenbaar, heb je hier met de "feesttent".... En ik hoor dan alles midden in de nacht hier lallend over de dijk komen (of ergens halverwege de dijk, of onderaan de dijk....)..
Nee, wil er nog niet dood gevonden worden.
Ben er 1x geweest omdat Vandikhout speelde.... Verschrikkelijk.... Zat van kop tot kont onder het bier (bier gooien hoort er ook bij kennelijk)

Ik zal wel een hele saaie muts zijn...

Nies_

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:23

Wij hebben ook een feesttent, daar ga ik meestal wel heen. Daar wordt ook wel veel gedronken (oa door mij), maar niet op zo'n extreme manier. Natuurlijk zijn er bij die over de streep gaan, maar niet in die mate dat ik daar "last" van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:25

Barbet schreef:
Wat mensen hierboven zeggen, dat je meer lacht en durft.
Dan ben je nog niet dronken, hoogstens wat aangeschoten en dat is iets heel anders.

Mis. Er is nog iets zoals dronken zijn maar niet lam gezopen :) Elk lichaam is anders.

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:25

xApple schreef:
Er zit natuurlijk wel een groot verschil in aangeschoten zijn, dronken zijn, je klem zuipen en coma zuipen.

De 1e 2 gebeuren mij wel eens, de 3e is wel eens gebeurd maar probeer ik ten alle tijden te vermijden en de 4e optie heb ik nooit meegemaakt. Dat zijn ook de mensen die in de kots liggen, in hun broek pissen, zichzelf compleet belachelijk maken, de weg naar huis niet meer weten, niet meer op hun benen kunnen staan enz.

Als ik aangeschoten ben, ben ik algemeen vrijer, vind ik veel meer dingen grappig en ben ik gewoon (nog) losser. Als ik dronken ben ga ik helemaal los op de dansvloer en dat kan soms echt zo heerlijk zijn :D Ik vind drinken om deze redenen ook gewoon best leuk op z'n tijd.

Precies dit inderdaad. Ik ga geregeld op stap (lees, vaak wekelijks of nog meer) en ja ik ben wel eens goed zat geweest. Maar gelukkig nog nooit dat ik moet kotsen of iets dergelijks :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:32

Ik heb een tijdje op feestjes gewerkt en soms zijn drinkende mensen echt wel leuk, maar ik heb altijd het idee dat er een soort optimum inzit, aan het begin van het feest is het soms wat saai, na een paar drankjes wordt het wat gezelliger, maar tegen het eind zijn een boel net iets te ver heen en is de sfeer juist echt super poedersuiker. Wat ik trouwens vooral altijd afgrijselijk vind zijn die dronken vrouwen die als een hysterische kleuter staan te huilen om niks, kotsende mensen zijn meestal zo weer uitgekotst maar die hysterische wijven vaak gaan echt tijden als een soort gillende zeekoe tekeer, echt bah %)

Volgens mij is er trouwens niet echt een duidelijke defintie van het verschil tussen dronken en aangeschoten, ik noem het meestal pas dronken als het gewoon niet meer leuk is om bij in de buurt te zijn?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:36

Zoals al in het andere topic vermeld: ik heb wel eens gekotst van de drank. Het viel gewoon zó verkeerd. En daarna weet je "dit nooit meer". :Y)

Komt het voor dat ik net een drankje teveel op heb? Jawel. Maar dan ben ik aangeschoten, doe ik iets lachwekkends en weet ik de volgende ochtend nog wat het was, ben ik normaal thuis gekomen en sta ik op zonder kater. Ik ken mijn grens. Heb een voorliefde voor spa blauw met citroen dus zo vaak komt het ook niet voor.

Ik heb geen drank "nodig" om het leuk te hebben maar een drankje of 2 maakt het nét even iets losser en dat is soms fijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:45

Ik drink niet meer. Wel gedaan. Eens in de 3 jaar en toen wel goed. Laatste keer dat ik goed dronken was was op de gay pride en ben ik volop m'n achterste in een boot terecht gekomen met 100en toeschouwers :+ en ik ben bijna out gegaan op het toilet. Dus ja... Ik ben het wel afgeleerd. Omdat ik me ook alle details kan herinneren
Ik heb ook nooit een kater gehad. Of in m'n eigen kots gelegen.
Ik vraag me eigenlijk af of er geen wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar een placebo effect met drank en mensen die met drank op losser zouden worden. Zit dat dan niet gewoon tussen je oren?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:48

Met andere drugs is er vaak ook gewoon een placebo effect, dat hebben ze ooit bij spuiten en slikken ook getest met nep XTC geloof ik oid. Ik denk dat het met drank dus ook best waarschijnlijk is dat je al anders doet als je denkt dat je hebt gedronken.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:50

Assertiviteitstraining werkte niet bij mij. Ja, ik kwam er achter dat ik talent heb voor toneelspelen, maar beter uit mijn woorden komen in het echte leven lukt nog steeds niet.

Met drank wordt je inderdaad wel wat losser en vrolijker, maar daar hoef je je beslist niet klem voor te zuipen. Dat snap ik namelijk ook niet, dat je doorgaat tot je letterlijk omvalt. Misschien dat je dan je eigen grenzen niet kent, denkt 'ach, nog eentje kan geen kwaad'? en dan vergeet te tellen, onder druk van vrienden of je gebruikt drank om je problemen weg te zuipen, die categorie heb je natuurlijk ook nog.
Zelf mag ik best wel eens een glaasje drinken, maar doe het net zo makkelijk niet als ik er geen zin in heb. Ik ben op een feestje sowieso al hilarisch; geef ze een cola en ze dondert zo ook al van de barkruk. _O-

purny schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of er geen wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar een placebo effect met drank en mensen die met drank op losser zouden worden. Zit dat dan niet gewoon tussen je oren?

Wetenschappelijk weet ik niet, wel anekdotisch wat betreft het geloven dat je alcohol drinkt. Toen ik 18 werd gaven mijn ouders een groot feest. De helft was halverwege al op z'n minst licht aangeschoten en er waren er toch echt een paar goed los. Best knap als je weet dat mams toen het verkeerde bier had meegenomen, niet de gewone maar de alcoholvrije variant. :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:58

Ik hou ook wel van wat drinken, 1x gehad dat ik niet meer wist wat ik gedaan had, maar toen had ik maar 3 wijntjes op en ging totaal niet goed. Nog nooit hoeven kotsen van de drank ofzo, dat wil ik ook niet. (Bang voor kotsen :+ Dus ik kijk wel uit :=) Ik ben wel 2x op t randje geweest. 1x een avond wezen stappen met vriendinnen, had 2 of 3 vodka redbull op. Bedenk even dat ik pp de een of andere manier beter tegen sterke drank kan dan tegen wijn. Hele avond kip lekker gevoeld, niks aan de hand. Thuis in bed meteen in slaap gevallen. Een uur later werd ik doodziek wakker en heb ik niet meer geslapen omdat ik zo misselijk was. De 2e x was vorig jaar. Op de verjaardag van mijn vriend. We hadden net een relatie samen, zag voor t eerst zijn vrienden dus dronk niet te veel. Had de hele dag gewerkt, frituur gegeten en bij aankomst bij vriendlief 1 hugo gedronken en een malibu cola. Meer niet. Ik heb me daarna een uur lang zo beroerd gevoeld en de rest van de avond enkel water gedronken. Schaamde me dood, maar veel had ik echt niet op. Gewoon verkeerd gevallen.

Een biertje of een wijntje drinken vind ik dan ook totaal niet erg. Waar ik wel onzeker van wordt, en wat ik niet kan hebben is dat mijn vriend ALTIJD wil drinken op verjaardagen, op de voetbal, als het even gezellig is. Hij drinkt nooit te veel waar ik bij ben, maar wel te veel in mijn ogen. Hij kan rustig 6 bier op hebben en hij is nog altijd zichzelf. Ik vind dit te veel. Een keertje zou je mij niet over horen, maar het gebeurd altijd. Daar kan ik niet tegen. Als ik dan vraag waarom antwoord hij; het is een verjaardag, iedereen doet het. Of; het is gezellig, iedereen doet het. Of; na de wedstrijd drinkt iedereen een biertje.
Zie je hem hangen? Omdat iedereen dat doet. Want als we samen thuis zijn, en ik neem een wijntje, zit hij aan t fris bijvoorbeeld. Waarom moet het dan wel als 'iedereen' het doet? Je hebt geen drank nodig om het gezellig te hebben. Je hebt geen drank nodig omdat iedereen dat doet. Een keertje boeit me niet, maar niet iedere keer. Ik ben 4 jaar jonger, hij bijna 26, ik dit jaar nog 22. Ben extern op stage, jongens en meiden die eigenlijk allemaal jonger zijn dan ik. Wat een feest, tot 2 uur s ' nachts buiten aan de drank. Sinds ik hier ben, bijna 4 maanden inmiddels, heb ik 1x een wijntje mee gedronken. Denk niet dat mn vriend amused zou zijn als ik elke avond met de rest mee zou zuipen.

Waar t bij mij dus op neer komt; een keertje wat drinken moet zeker kunnen. Een keertje wat meer ook. Het mag ook best een keer verkeerd vallen. Maar vind niet dat het een gewoonte van iemand moet worden steeds maar te drinken. Te vaak perongelijk te diep in t glaasje kijken is ook niet goed namelijk. Dat zie ik dan niet meer als perongelijk maar als je grens niet kennen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:23

liedje89 schreef:
Met andere drugs is er vaak ook gewoon een placebo effect, dat hebben ze ooit bij spuiten en slikken ook getest met nep XTC geloof ik oid. Ik denk dat het met drank dus ook best waarschijnlijk is dat je al anders doet als je denkt dat je hebt gedronken.

Dat zou je dan wel verwachten inderdaad. Als ik met de auto ben drink ik nooit, maar ook dan word ik steeds wat losser naar mate de avond vordert, dat ligt echt niet alleen aan de alcohol. De dag erna heb ik alleen veel dorst en ben ik moe, maar dat is niet gek na 2-3 uur slaap, daar verandert de hoeveelheid alcohol bij mij eigenlijk niks aan.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:30

Jeetje, niet iedere dronken persoon ligt direct in zijn eigen kots, pis of stront hoor. :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:33

Barbet schreef:
Ik zou het niet kunnen zeggen.
Mensen die echt dronken zijn, die zien er echt niet uit alsof ze het zo leuk hebben.
Zo wankel, lallend en de ogen dwars in het hoofd.
Mensen komen dan heel onwaardig over, vind ik, ze verlagen zichzelf zo.
Daarom wil ik daar ook niets mee te maken hebben, met mensen die zich zo laten gaan.

Wat mensen hierboven zeggen, dat je meer lacht en durft.
Dan ben je nog niet dronken, hoogstens wat aangeschoten en dat is iets heel anders.

Je kan ook dronken zijn en daarbij meer lachen en durven, is echt niet alleen mogelijk wanneer je aangeschoten bent en dan wanneer je op het punt van dronkem komt, je ineens niet meer vrolijk bent. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 00:34

Danielleeee_ schreef:
Jeetje, niet iedere dronken persoon ligt direct in zijn eigen kots, pis of stront hoor. :')

Is er een reden dat je je kennelijk aangevallen voelt?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:37

T nadeel van stimulerende middelen via je mond te nemen is dat het langer duurt voor je het effect merkt.. hierdoor kan het dus zijn dat je te ver doorslaat en dus idd in je eigen kotst ligt.. Want idd in t begin voel je je nog prima.. en dan voel je je steeds meer aangeschoten.. en op t moment dat je daar bent en denkt zo is t prima.. komen de glazen die nog niet ingewerkt waren er nog boven op..

Verder is er natuurlijk ook groepsdruk en het erbij willen horen.. het niet achter willen blijven op de rest ook al ben je eigenlijk wel verzadigd.. en dan kun je wel zeggen moet je gewoon niet doen.. maar helaas is dat voor een puberbrein best wel erg lastig.. groepsdruk (die ook prima onbewust kan zijn) kan daardoor best problematisch zijn

Aangeschoten is denk ik voor veel mensen een fijn gevoel vanwege het losser zijn enz idd..
Echt ladder zat zijn vindt denk ik niemand heel lekker.. net als dat ik ook denk dat een coma zuiper dat niet doet omdat hij dat zo'n fijn gevoel vindt

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:37

Ik ben wel eens dronken geweest. Naar nooit 'laveloos'. Er zit nogal een verschil tussen.
De rede waardoor het soms zo uit de hand kan lopen is omdat je al dronken bent. Minder remmingen. Dus geen moment waarop je denkt; laat ik maar naar huis gaan. Straks lig ik in mijn eigen kots. Dat moment komt niet bij iedereen. En dan gaat het mis.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:39

LadyMadonna schreef:
Danielleeee_ schreef:

Is er een reden dat je je kennelijk aangevallen voelt?

Nee dat niet per se, maar ik lees het hier nu een aantal keer en het is een vooroordeel die lang niet altijd klopt.
Tuurlijk, je hebt echt wel dronken lui die in hun kots liggen te rollen, maar lang niet alle dronken mensen doen dat.
Ik kom inderdaad een beetje aangevallen over, maar ik bedoel het meer als vraav van waar dit oordeel vandaan komt. :)

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:42

Ik snap je wel, het lijkt nu een beetje over te komen alsof er niks tussen compleet nuchter of comazuipen zit :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:50

Ik drink wel eens. En één glas zorgt er bij mij voor dat ik eigenlijk meteen signalen van dronkenschap vertoon :+ Het eerste wat gebeurt, na een paar slokjes cava, champagne of gin-tonic, is dat mijn dieptezicht wegvalt en dat mijn benen week worden. Maar echt meteen he... En ik overdrijf niet. Ik vermoed dat het komt door maandenlange medicatie die ik heb moeten nemen, dat mijn maag in overdrive gaat of zo. Voor die medicatie-periode had ik er alleszins niet zó snel "last" van. En zo gebeurt het dan dus dat ik hier thuis na een glaasje vrij zat de afwas sta te doen... Gelukkig word ik er enkel héél lollig van. Ik kan gewoon mijn spieren niet zo goed controleren...

Maar ik drink nóóit zo veel dat ik er ziek van word. Nóóit. Dat vind ik gewoon goor. Ik zie ook vaak genoeg mensen die een glas te veel op hebben, maar die daarom idd nog niet ziek worden hierdoor. Eigenlijk nog maar één keer iemand zelfs zien overgeven, was een meisje op een vrijgezellenfeest en zij ging nu eigenlijk voor de eerste keer mee op stap. Ze had niet bijzonder veel gedronken, maar ze kon er slecht tegen.

Ik vind het ergens wel grappig hoe mensen zich dan gedragen, maar wie begint te kotsen heeft afgedaan :+ En wie achter het stuur kruipt dan, daar heb ik geen respect voor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:06

Ik drink echt wel eens een glas te veel, of een fles te veel :') kotsen doe ik niet meer sinds ik begin twintig ben, ik ken mijn grenzen.

Dronken worden is nooit mijn doel, soms gebeurt het gewoon en de ene keer sneller dan de andere. Ik word er hoogstens wat melig van, maar ik raak nooit de weg kwijt en kan me de dag erna alles nog herinneren.

Dronken seks vind ik trouwens verschrikkelijk. Ik word zo gevoelloos aan de onderkant, en dan ga ik heel awkward net doen alsof ik wel iets voel terwijl het praktisch gewoon dood is. Brrr.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:25

*Dit typend terwijl mijn lief en ik 3 flessen wijn naar binnen hebben gegoten..*

Drinken om dronken te worden vind ik echt vreselijk.. Ook als we uit gaan heb ik na 2 biertjes wel zoiets van "ho, stop, genoeg, geef maar water." However, met vrienden of zoals nu, lekker met vriendje thuis aan de wijn; vind ik toch iets anders. Het is gezellig dus je blijft inschenken en lekker doordrinken,dan voel je 'm wel uiteindelijk en dan vind ik het altijd wel grappig om "samen dronken te zijn" :) Thuis dus, niet in de kroeg als ik nog een pokke-eind (voor mijn gevoel dus, niet dat het iets uitmaakt want zelfs keihard op mijn smoelwerk gaan vind ik dan hilarisch) naar huis kan lopen of fietsen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:27

Ik zal bijvoorbeeld ook nooit dronken in een taxi stappen. Nu ben ik sowieso paranoide van taxi's, maak altijd een foto van het kenteken die ik naar ouders en vriend app :') Maar ik wil altijd nog op mezelf kunnen passen.

Ga ik met mijn vriend uit, laat ik mezelf veel meer gaan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:02

oh herkenbaar dit...ik snap de lol er ook niet van?
Wat ik nog het meest rare vind, is dat sommige mensen dan ook nog "trots" zijn dat ze kacheltjelam waren :?
Best bijzonder en zielig vind ik.

Hier in NH zijn de beruchte kermissen, waarbij menigeen om half elf (!) 's ochtends al laveloos op straat liggen. Zo bijzonder vind ik dat!
Roken is echt not done in deze maatschappij, dan ben je een soort van paria. Maar van roken wordt niemand vervelend of raar. Drinken daarentegen is stoer en wordt over het algemeen als "sociaal" gezien. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoor.

Nog iets grappigs....het valt me op dat sommige mensen het zelfs "aanprijzen " binnen dit topic :')

Begrijp me niet verkeerd hoor, een biertje lust ik best, ook wel twee, maar daarna ben ik er meestal klaar mee

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:09

Danielleeee_ schreef:

Misschien tref ik altijd de verkeerde maar de meeste dronken mensen die ik heb gezien gingen vroeg of laat achteruit eten, dus helaas is het onlosmakelijk met elkaar verbonden voor mij.