Niet drinken, roken, uitgaan enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:00

Nu 20 maar ben precies zo :') Ik ga denk ik 3x in een jaar mee uit maar dat is dan ook wel erg gezellig, ook zeker zonder de drank :) Nee ik geniet meer van een lekkere ijsthee of chocomel dan van een biertje :) :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:01

onbarefeet schreef:
Rintah schreef:
Hier nog een, geen behoefte aan uitgaan &drinken (enige keren dat ik wat drink is met paasvuur/soms met oud en nieuw, en dat is dan meestal slappe passoa jus, hoogstens een keertje iets aangeschoten geweest daardoor.)
En ik kan sinds kort niet meer zeggen dat ik nooit gerookt heb, maar dat was ook maar een keer (2trekjes aan waterpijp, puur om te proberen, maar merkte/proefde niks :+ )
Doe mij maar een avondje lekker op de bank met een filmpje, of een avondje bowlen oid

26er hier btw

Als het gewoon tabak met een smaakje was merk je inderdaad niks nee :=. Zoniet: als 'beginner' hebben sommigen meer dan 2 trekjes nodig, dat bouwt namelijk af (of op? Naja je snapt het wel denk ik hahaha).

Alleen appeltabak inderdaad :p maar proefde ook niks van de appel :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:07

Ik ben 23 en heb dat ook niet, de behoefte heb ik niet (uitgaan wel eens gedaan en was erg leuk, maar nu niet meer) en heb er ook niet de juiste vrienden voor.

De vrienden die ik heb hebben meestal gewoon een vriendje, zijn graag bij familie en zijn graag thuis of hebben het druk met werk. Ik heb nooit echt partygangers waar ik lekker mee op stap kon. Wel een tijdje gedaan en dat was leuk voor toen, maar nu ik een vaste relatie heb en druk ben met werk etc, heb ik er geen zin meer in. Ook rook en drink ik niet. Roken verafschuw ik. en drinken eigenlijk ook. Vind het niet lekker, vindt het onnodig en aanstelleritis als iemand dat nodig denkt te hebben.

Lumi

Re: Niet drinken, roken, uitgaan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:08

Ja hier :)
Ben twintig, maar heb nog nooit een vol glas alcohol gedronken, en roken en uitgaan doe ik ook al niet.
Blij om te zien dat ik niet de enige ben.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:11

Jaa, hier ook eentje. Wel naar schoolgala geweest, maar verder nooit uitgeweest ofzo. Ben ook welees op een verjaardagsfeest geweest en was toen een van de weinige die niet had gedronken. Rook niet en ook niet de neiging gehad om het te proberen. Verder wel vrienden die uitgaan, maar die weten dat ik geen uitgaanspersoon ben. Ben 17 trouwens

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:15

Uitgaan en lekker dansen vind ik prima maar vaak is het zo druk dat het meer hupsen op de plaats is en door de harde muziek is er ook geen normaal gesprek te voeren.

Overigens kan ik gerust de hele avond losgaan op water waarbij mijn vrienden iedereen wijsmaken dat ik liters wodka drink :')

Over het algemeen ga ik liever borrelen en drink gerust een wijntje of gin-tonic en rook heel soms een sigaretje maar het kan net zo goed een borrelavond worden waarbij ik spa blauw met citroen drink.

Kortom geen girl gone wild hier (hoewel eerlijk, ik heb wel eens gekotst van de drank). Maar dan weet je ook precies waar de grens ligt en dat je het nooit meer zo ver laat komen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 20-08-16 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:18

Nog iemand hier van 21!

En als je dan zegt ik hou niet van uitgaan etc. Wordt je raar aangekeken, wordt daar zo moe van.

Vorig jaar twee keer uitgeweest in Amsterdam en Groningen. Vond het opzich wel leuk maar meer niet.

Af en toe wat alcohol vind ik wel lekker maar elk weekend.. Nee ik bedank!

Edit: bijgewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:23

Hier ook zo'n iemand. De meeste mensen vinden het maar raar, maar ach..

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:28

Hier nog iemand van 24! Ik drink wel eens wat, maar ben nog nooit dronken geweest. Roken en uitgaan doe ik niet. Fijn om te zien dat ik niet de enige ben! Jammer dat veel mensen vaak niet begrijpen dat je niet graag uitgaat.. :n

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:29

Hier ook zo. Ben 34 heb ongeveer een jaar gerookt toen ik 18 was. Ben 1 keer dronken geweest een nooit meer weer. Ik drink geen alcohol, soms een radler maar dan het liefste de ice tea. En uitgaan is niet mij besteed. Kan er de lol niet van in zien. Keiharde muziek, je kunt geen normaal gesprek voeren en al die dronken vervelende mensen. En ik vindt het ook nog eens zonde van mijn geld. Besteed het liever aan de paarden. Wat ik wel leuk vindt eens ergens wat te drinken of uit eten te gaan. Maar in de disco's, kroegen en dance festivals zul je mij niet zien.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:32

:wave: Ik meld me ook!

Ik ben 24,drink niet, rook niet en ga ook niet uit. Toen ik een jaar of 16 was ging ik wel uit maar vriendinnen gingen steeds meer drinken, wat ik toen al niet deed, en toe vond ik het niet leuk meer. Vind uiteten gaan of naar de bios veel leuker! Zojuist vuurwerk gekeken dat vind ik gezellig maar als het afgelopen is ga ik lekker naar huis en lig dus nu lekker in bed.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:42

jaa lotgenoten! het aantal glazen alcohol wat ik drink in een jaar zijn op 2 handen te tellen, en 8 glazen daarvan zijn radler met maar 2% alcohol er in :+ Dronken ben ik nog nooit geweest. Vroeger ging ik wel eens op stap, maar dat was meer omdat je er anders niet echt bij hoorde.
Roken heb ik wel eens geprobeerd, maar vind ik maar smerig :Y) En drugs nee dat durf ik niet eens :')

ben trouwens 26

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:51

Ik drink (mag) heel af en toe eens een biertje thuis. (Oud bruin 2.5%, of Radler 2%, of Radler 0.0)

Maar ik ga ook echt niet uit (wordt gewoon al misselijk van de muziek bv)
En roken %) :r

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:56

Wat toevallig dat dit topic geopend wordt, nét nu ik behoefte heb aan 'lotgenoten'.

Met mijn jongere zusje naar vrienden gereden, 40 min. In de veronderstelling dat we gewoon gezellig naar de film zouden gaan, willen ze nu opstap gaan..
Wil geen muts zijn, maar ik word echt ongelukkig in een kroeg/discotheek

Ik ben bijna 20 jaar, drink/rook/... niet, nooit geen alcohol geproefd.. Om dezelfde redenen als de rest van de bokkers hier.. Daarbij vind ik 'opstap gaan' vaak van die verhalen opleveren dat ik denk >;)
Ingewikkelde sociale situaties welke ontstaan wanneer meiden praten met andere meiden die volgens hun 'niet oké' zijn, en onstaan daar van die ongemakkelijke neppe contacten door.. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen haha.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:00

Yup hier nog 1 haha
Ben nu 18, rook niet, drink niet.
Ga ook niet uit, veel te druk :')
Ik geniet lekker van een avondje op de bank of naar de bios met z'n alle ofzo.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:01

23 jaar!
Roken en druggebruik niet van toepassing. Snap daar het nut niet van.
Op gebied van alcohol, ik kan aardig veel drinken zonder enig iets te voelen...
Maar heb ook geen behoefte aan dronken te worden, onnodig duur grapje dan :D
Uitgaan, is heel af en toe... en dan nog ben ik liever thuis bij m'n honden.
Ik kan nooit volledig gerust zijn als ik weg ben... liever veilig thuis dan ;)

Ik heb een angst voor teveel (vreemde) mensen rond mij heen, kan daardoor ook niet snel plezier maken.
Laat me veilig thuis zijn met m'n honden, warme chocomelk, op de bank met dekentje dan maar.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:03

Iejoorr schreef:
Ohhh lotgenoten!
Ik ben 20, drink en rook niet en ga ook eigenlijk nooit uit.
Vind er gewoon niks aan :') Ergens gezellig een drankje (en zelfs dan non-alcohol voor mij) vind ik prima, maar echt uitgaan is niet voor mij weggelegd!

Dit dus! En ik ben 21.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:07

Wel grappig dat met het woord uitgaan, ongeveer standaard de kroeg/discotheek oid wordt bedoeld. Terwijl ik, zoiets heb van, Hallo! waar valt een avondje theater/bioscoop/concert ect. dan onder!? Dat is voor mij net zo goed uitgaan.
Dus noem ik dat ook maar wat graag op wanneer iemand vraagt of ik uitga :)
Maar ik krijg natuurlijk net zo goed scheve gezichten wanneer ik uitleg dat de discotheek mij niet aanspreekt, ik geen alcohol drink (huh, wat drink je dan? Vraagt men verontwaardigd, alsof alcohol en leven enkel in een adem te noemen valt), ik geen vlees eet en ook geen melk drink... ik ben 28 en vrijgezel.. je snapt wel waarom natuurlijk.. :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:10

Hee dit is een leuk topic, hier voel ik me wel thuis! Ik vind drugsgebruik (waar alcohol toch ook echt in past) niet prettig, wil niet roken etc. Terwijl het al zó normaal is om als 17/18-jarige straalbezopen thuis te komen, als ik de verhalen van vriendinnen zo hoor.

Ik mag wel van geluk spreken met zulke lieve vrienden om me heen, iedereen accepteerd het gewoon en ze betrekken me alsnog in alles, ook al drink ik niet. Terwijl ik ook wel eens een zeurkous kan zijn over drank, als ik er een dagje extra moeite mee heb oid :+
Ik vind mensen onder invloed vaak onberekenbaar en eng, als ik (zoals op dit moment) duidelijk dronken mensen hoor schreeuwen voel ik me gelijk onprettig.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:10

Ik ga ook maar zeer zelden uit. Is nu al weer flink wat jaartjes geleden. Tijdens uitgaan drink ik wel, maar daar buite. Vrij weinig. Geen behoefte aan en drink liever cola of een sapje oid.

Roken nog nooit gedaan (vriend rookt wel, maar niet in huis), mij kan je ook afvoeren naar het ziekenhuis dan (vroeger een vorm van Astma/bronchietes gehad). Ook drugs komt niet in mij. Rijtje voor.

Mij doe je meer een plezier met een dag/avond op stal rondhangen en flink aan de slag voor de paarden.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:12

Ben 24 en nog nooit echt wezen stappen.. Met wat collega's naar de kroeg na het werk toen ik nog in de horeca werkte, maar vond er niks aan :P Roken en drugs doe ik niet aan.. Een drankje vind ik dan weer wel lekker. Nu ik zwanger ben, mis ik mijn wijntjes best wel ;) Maar ik ben niet zo van shotjes, sterke dranken of mixdrankjes..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 00:19

Niet verwacht dat er nog veel meer 'lotgenoten' zijn haha. Ik vind wijn en bier niet te zuipen, geef mij maar thee of water. Drink wel af en toe een mixdrankje, maar meer omdat ik dat lekker vind, niet om dronken te worden. Ik snap gewoon niet wat je ermee bereikt ook dat stappen...
Het is vaak wel leuk om te zien hoe andere mensen doen als ze dronken zijn en inderdaad die vervelende gasten die dan naar je toe komen :+

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:20

Hier ook zo een, ga nooit echt uit,heel af en toe een drankje maar verder echt niet,ook geen behoefte aan x)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:31

_Alarm_wlkp schreef:
Ik heb een angst voor teveel (vreemde) mensen rond mij heen, kan daardoor ook niet snel plezier maken.
Laat me veilig thuis zijn met m'n honden, warme chocomelk, op de bank met dekentje dan maar.

Wij begrijpen elkaar
_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:32

Ik ben 24 en ook zo braaf , 2 keer per jaar drinken is het zo ongeveer. Maar ga nooit uit , heb een schurfthekel aan roken :)