Nieuwe baan bevalt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Nieuwe baan bevalt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:15

Nee als ze ooit opvragen wat ze van jou vinden....Zeggen ze na 1 dag ziek gemeld.
Dat risico loop je nu ook.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:16

Ze werkt er twee weken ;)

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 20:20

Ik hoef dit baantje niet in mijn CV te zetten toch?

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:27

Echt heel vervelend. Heb het ook ooit gehad, ik ben gewoon gaan werken in mijn tempo en als ze boos werden haalde ik mijn schouders gewoon op. Na mijn proeftijd kon ik dus gaan en daar was ik blij mee. Zo had ik wel recht op een uitkering, die ik achteraf gelukkig niet nodig heb gehad. Sterkte en succes met solliciteren.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:29

Wat een nare situatie ts..
Kan me voorstellen dat je er niet graag werkt aan jouw verhaal te lezen.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar een uitzendbureau heeft vaak niet zo binnen 1,2,3 werk.
Zelf heb ik best veel diploma's en ervaringen wou ik álles doen en was fulltime beschikbaar, maar werk kwam er nooit. 1 keer per 3 maand kreeg ik wel een telefoontje of ik een avondje ergens wou invallen maar daar verdien je nooit genoeg mee om alles te kunnen betalen.

En dat je 19 bent, zegt de gemeente vaak niets. Ik had ook geen ouders om op te vallen ( pleegkind ) en had ook geen baan. De gemeente offerde dood leuk dan maar aan te kloppen bij mijn oud pleegouders. Wat natuurlijk niet voor iedereen haalbaar is. En een uitkering op 19 jaar vind ik ontzettend knap als je dat krijgt.
Ben je reeds gestopt met school of iets dergelijks? Wat ik weet, is dat je een tijdje bij DUO kan lenen na je school tijd. De rente daar valt erg mee, maar ik snap wel dat je er niet erg voor zou warm lopen.

Ik zou vooral niet ziek melden, maar proberen er veel nuchterder te blijven onder de grapjes hoe moeilijk het ook is. Wellicht met je manager gaan praten?
Verder zou ik zoals andere bokkers aangeven goed je CV in elkaar zetten en ook langs winkels gaan waar je wellicht niet echt de ervaring in hebt, maar wat je wel leuk zou kunnen vinden.
Action, macdonalds, wibra, etos, kruidvat dat zijn echt wel de winkels die geregeld iemand zoeken. Je hebt in een dierenwinkel gestaan dus neem aan dat je niet onbekend bent met het verkopen van dingen. Daarbij ben je 19, en voor veel bazen nog '' goedkoop ''.

Toen ik in deze situatie zat, was het vrij lastig iets te vinden. Vooral omdat ik niet had wat jij wel hebt, en dat is verkoop ervaring. Achter de kassa staan etc. Uit ellende ben ik begeven moment maar handel stallen afgegaan en grote andere stallen om daar uit te mesten, in te rijden, en alle overige klussen.
Ik ben zelfs nog boederijen afgegaan met de vraag of ze nog iemand nodig hadden voor klusjes in de tuin, gras maaien, onkruid wieden etc :+ :Y)

Denk echt verder dan alleen het wereldje waar je tot nu toe in hebt gezeten!
Succes ts, hopelijk heb je aankomende dagen toch wat meer plezier in je werk!

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:31

En ik zou vooral mocht je wat zoeken, dit baantje inderdaad niet op je CV zetten!
In 2 weken tijd kunnen ze je nooit echt hebben leren kennen. Ook zeg je dat ze best negatief kunnen zijn tijdens het werk, als jij na 2 weken al bij hun vertrekt zal dat echt niet heel anders als hun worden gebeld door een misschien toekomstige baas.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:43

Vind dat toch best sneu, dat je als negentienjarige zo aan je lot wordt overgelaten, Cynthia!

Ook geen ouders om op terug te vallen, geen andere familieleden, vrienden misschien?

En hoe red je het dan met je paardje, Elyse?
Hoe gaat het daarmee trouwens?

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 21:00

Ik heb gelukkig een heel lief vriendje waar ik mee samenwoon die mij helpt waar mogelijk. Helaas niet genoeg om zo te kunnen stoppen.

Met me paard gaat het ontzettend goed eigenlijk! Zijn wond heelt al mooi, nogsteeds open, maar echt, het gaat de goede kant op :) Gelukkig heb ik ook daar in hulp, mensen die me willen helpen met dagelijkse dingen betalen. En ik spreek natuurlijk nog me spaarrekening aan.

Het probleem is dat ik best een maandje zonder werk kan zitten, maar hoe groot is de kans dat je binnen 1 maand ander werk hebt.. pff

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:05

Hè wat balen dat je baan niet bevalt. Wat is je achtergrond?

Ik zou ten eerste beginnen met een goed cv en basis motivatiebrief. Alle websites afstruinen als Jobbird en Nationalevacaturebank en online je beschikbaarheid opgeven bij alle uitzendbureaus. Kijken of je daar leuke banen kunt vinden. Dit kan gewoon in het weekend al. Daarna kun je altijd rondje uitzendbureaus doen.

Tot die tijd proberen uit te zingen op je huidige werk. Niet makkelijk maar zonder inkomsten thuis zitten is dat ook niet. Sterkte met de situatie!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:10

Niet ziek melden, maar proberen je werk zo goed mogelijk doen. Waarschijnlijk moet je op een vlotter tempo werken, dat is lastig in het begin. Gaat pas beter na wat langer werker als je meer in het ritme zit.

Ondertussen door solliciteren. Heb je een vrienden kennissenkring om je heen? Laat weten dat je opzoek bent naar werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:13

Ik zie dat je in R'dam woont... is ********* te ver? Daar zoeken ze mensen bij Only. Op Zuidplein zoeken ze mensen bij de Hema en de Ici Paris XL en de Only, bij de Bram Ladage geloof ik ook...
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:18

Allereerst wat rot dat je in deze situatie zit zo is het niet leuk meer. Vooral omdat de banen nu nog steeds niet voor het oprapen liggen.
In Den haag centrum zoeken ze zat mensen voor winkels enzo. Ga eens een kijkje nemen en laat je zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:20

TS ik zie dat je in Rotterdam woont. Doe maar even een PB'tje, ik weet wellicht werk voor je in een gezellig team.
De meeste winkels ben je, hoe idioot het ook klinkt, al te oud voor. Vreselijk.

Snap dat het je overvalt, zoveel druk en zeker als het allemaal zo grof is. Is niks geks aan, niet iedereen is gemaakt voor horeca; zelf zou ik het ook absoluut niet kunnen..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:23

Misschien heeft de Aldi in je buurt nog een vacature?

Even binnen lopen met je CV en motivatiebrief op een maandag, dinsdag of woensdag.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:23

Kan je niet een opleiding gaan doen?
Aanmelden voor een studiefinanciering en een opleiding en dag rot baantje :evaw:

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:26

Ook horeca maar toch een beetje anders: McDonald's. Meeste filialen staan te springen voor jonge mensen zoals jij die fulltime willen werken.
Ik heb er 2,5 jaar gewerkt waarvan ook een jaar fulltime en het was altijd erg gezellig. Natuurlijk heb je daar ook de drukke periodes dat je even een tandje bij moet zetten maar daar wordt je op een leuke manier toe uitgedaagd als team.
Eventueel zijn er ook meestal wel doorgroeimogelijkheden. :j

Edit: je kunt solliciteren als crewlid of management trainee (als je ambitie hebt manager te worden) en er zijn bijna 40 vacatures in Rotterdam.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 20-08-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:29

Op indeed zag ik dat de action ook mensen nodig
heeft.

Zou je niet liever (weer) een opleiding gaan volgen? Je bent nog zo jong.
Misschien een bbl of stufi aanvragen?

Succes in ieder geval.

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 21:40

jammes schreef:
Op indeed zag ik dat de action ook mensen nodig
heeft.

Zou je niet liever (weer) een opleiding gaan volgen? Je bent nog zo jong.
Misschien een bbl of stufi aanvragen?

Succes in ieder geval.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat.. BOL kan sowieso niet, heb ik geen geld voor helaas :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:41

elysepaard schreef:
Ik heb gelukkig een heel lief vriendje waar ik mee samenwoon die mij helpt waar mogelijk. Helaas niet genoeg om zo te kunnen stoppen.

Met me paard gaat het ontzettend goed eigenlijk! Zijn wond heelt al mooi, nogsteeds open, maar echt, het gaat de goede kant op :) Gelukkig heb ik ook daar in hulp, mensen die me willen helpen met dagelijkse dingen betalen. En ik spreek natuurlijk nog me spaarrekening aan.

Het probleem is dat ik best een maandje zonder werk kan zitten, maar hoe groot is de kans dat je binnen 1 maand ander werk hebt.. pff

Dat is fijn om te horen!

En als ik bovenstaande reacties lees, komt het met dat nieuwe baantje ook wel goed :j

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:45

Misschien een beroepskeuzetest?

Volgens mij kun je dat bij het cwi doen maar Google geeft ook wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:54

Kijk een op young capital. Ik werk nu via hun en heb een onwijs leuke baan, speciaal voor jonge mensen! Studentenwerk is ook een aftakking van hun.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:05

pimaude schreef:
Kijk een op young capital. Ik werk nu via hun en heb een onwijs leuke baan, speciaal voor jonge mensen! Studentenwerk is ook een aftakking van hun.

Twee zielen......zit ik ook net naar te kijken voor ts :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:06

Jaren in de horeca gewerkt bij verschillende zaken, maar zo ben ik nog nooit behandeld en hoef je ook zeker niet te accepteren. Ja de horeca is keihard werken, maar gevloek hoort daar echt niet bij.

Als je een beetje lef hebt zou je een keer flink van je af kunnen bijten. Soms helpt dat.

Wil je echt niet gaan morgen, ga dan ook niet. Ik ken het gevoel uit een andere sector, zat er zo tegen op te hikken dat ik vlak voor ik heen moest een paniekaanval heb gehad. Had ik nog nooit gehad en vond het doodeng, inmiddels alweer 6 jaar geleden maar wordt er nog naar van als ik er aan terug denk.

Heel veel succes en sterkte, wat je morgen ook besluit te doen!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:16

Maar als je ontslagen bent bij je vorige baan heb je toch recht op uitkering? Ongeacht of je direct ergens weer aan het werk bent gegaan? Ik zou maandag het uwv even bellen, misschien kunnen ze je verder helpen met uitkering aanvragen en ander werk te vinden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:20

Ik vind het ook geen aanstellen, absoluut niet! Horeca is zwaar inderdaad, dat wel. Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt op een niet zo fijn bedrijf. Hoog tempo en veel uren achter elkaar staan en rennen. Je hebt nooit fijne pauze tijden, mag al blij zijn dat je pauze krijgt. Wat natuurlijk belachelijk is en het mag ook niet via de wet, maar daar hebben werknemers veelal schijt aan. Enfin, dat is dus te verwachten van horeca en zal op veel plekken zo zijn.

Maarrr je meteen al uitschelden en ontzettend boos worden omdat je niet snel genoeg bent of een fout hebt gemaakt, is echt belachelijk. Je werkt er net! Iedereen zal dan fouten maken... En dan nog doen alsof je werd overvallen, als grap! Bizar! Dat had je wel een trauma kunnen opleveren, want zoiets is doodeng, zeker als je weet dat het veel gebeurd in jouw omgeving... En dan word je nog uitgelachen ook door je nieuwe collega's.

Nee, dat is niet acceptabel en zeker geen kwestie van niet zo aanstellen en doorbijten... Dat mensen hier het zelfs maar oké en normaal vinden, dit soort praktijken in de horeca. 'Hoort erbij', 'je leidinggevende is misschien ook wel gefrustreerd,' en bladiebla. Kan wel, maar niets is een excuus om helemaal te flippen tegen een nieuwe medewerker op haar eerste dag of op dag twee een overval na te bootsen om haar te pesten. Dat is niet normaal.

Alleen kan je niet zomaar stoppen. Je zit in een hele lastige situatie, want er moet geld binnenkomen... Snel dus ander werk vinden en tot dan zul je toch door moeten bijten denk ik. Ontslag nemen is nu niet reëel, hoe je ook word behandeld. Kan iedereen wel zeggen "Ik zou me nooit zo laten behandelen." maar als het andere alternatief is dat je het huis uit word getrapt omdat je de huur niet kan betalen, dan heb je gewoon geen keuze.

In ieder geval, vind snel iets anders en haal je schouders op bij elke schreeuwpartij of flauwe grap, in de wetenschap dat jij hier snel weg bent. Hoe moeilijk het ook is om je het niet aan te trekken, probeer jezelf te bewapenen tegen de nare reacties. Probeer er boven te staan. Het zijn simpelweg onaardige mensen en ze verdienen het niet dat jij je er druk om maakt. Je weet wel beter. Jij weet dat je niet waardeloos bent, dat fouten oké zijn om te maken in het begin, en dat hun reacties nergens op slaan... Haal daar wat troost uit. In ieder geval heel veel sterkte TS... Ik leef met je mee.