Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) milatje schreef:Ik woon een paar huizen verderop. Vanuit m'n slaapkamer raam kijk ik op de voortuin van deze mensen. Zij zitten aan de achterkant. Zelfs met mijn slaapkamerraam dicht hoor ik ze nog luid en duidelijk praten/gillen en dan nog maar niet te spreken over de muziek en de stank... (Overigens niet alleen van de spullen die verbrand worden maar ook een onwijze wietlucht).
Het scheelt dat ik een vrij goede slaper ben en er meestal wel doorheen slaap maar anders had ik ook gebeld..
Goed dat je gebeld hebt met de politie Tas!
Heb je nog een beetje kunnen slapen?
Citaat:ja gedrag is aso, maar ja wie weet zijn het niet de snuggerste en hebbem ze het echt niet door.
toen ook melding gemaakt, maar de politie heeft verder geen actie ondernomen toen.

denk dat m'n pyama zo'n indruk maakte en ze gelijk naar binnen gingen en ik kon slapen.
joh haha daarna ook niet meer gehoord. Soms weten mensen niet dat het geluid gewoon zover gaat en dat een ander er zoveel last van heeft. Als je ze niet zelf aan durft te spreken dan zou ik eens kijken of andere buren wel eens contact hebben gehad en hoe dat ging. Als ze echt aso zijn dan is de politie idd de enige keuze.

_Natasja_ schreef:Sinds een week of 7 heb ik nieuwe buren.
Ik wil mezelf nou niet echt een zeikerd noemen.
Maar minstens 4 van de 7 dagen hebben ze een "sociaal samenkomen" in hun achtertuin.
Gepaard met luide muziek en behoorlijke vieze rookwolken omdat ze verlijmd hout ed stoken.
Muziek is zo luid dat de rest van de buurt er ook last van heeft.
Maar nu het dilemma.
Ik wil graag trachten te slapen omdat ik gewoon moet werken morgen.
Ga ik het raam open doen en vragen of ze het wat kunnen minderen?
Of moet ik me niet aanstellen en gewoon oordoppen kopen.
Edit: het zijn nogal tokkies.
Dus ook niet bepaald zin in een buren vete.
Ayasha schreef:grappig dat politie bellen om die hun job te laten doen (zorgen dat mensen zich aan wetten houden) als aso gezien wordt maar ze overtreden en daarmee andere lastig vallen (en dat weet je heus wel als je zo'n feestje hebt dat je dan wat zachter moet doen na een bepaalt uur, in dien niet zou je niet alleen moeten mogen wonen) is dat dan blijkbaar niet volgens sommige?
Ik had wellicht overdag even met ze gepraat maar ik weet niet wat voor mensen het zijn. Onze buur links is een hele fijne man waar je mee kan praten maar onze buur rechts krijg je zo makkelijk niet "vast" en als je hem spot en ook nog eens met hem kan praten (vaak negeert hij je gewoon) is hij weinig vriendelijk of toeschietelijk. Terwijl zijn vrouw dan weer heerlijk kan staan praten met ons.![]()
Maar als je het alleen met die buurman die niet wil praten "moet doen" ja dan moet je wat op een gegeven moment.
KletsKoekje schreef:Vriendin van mij heeft wel gekozen voor langsgaan. Hier deden ze niets mee en andere mensen uit de straat/buurt hebben uiteindelijk gebeld en die 'tokkies' dachten dus dat zij dat geweest was en er ontstond gelijk dikke ruzie en gepest.
Ik ben in eerste instantie ook voor eerst zelf praten met de buren maar in zo'n geval zou ik toch flink twijfelen.