Nieuwe buren, feestje wat te doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Nieuwe buren, feestje wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:33

Ach de TS heeft groot gelijk..mensen moeten gewoon rekening met elkaar houden. Sommige mensen kunnen door herrie heen slapen, maar de meesten niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:37

Gezellig buiten zitten niet, dat doe ik ook de hele zomer. Maar wel zachtjes, niet met de muziek aan. En met de muziek aan vind ik aso, ja. Niet voor een keertje, maar wel als je dat meerdere keren per week doet.

En uiteraard horen we maar 1 kant van het verhaal.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 20-08-16 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:40

Wat reageren mensen hier overdreven. Het is toch niet moeilijk om te bedenken dat mensen na 23.00-24.00 willen slapen? Dan doe je toch even wat zachter? Lijkt mij vanzelfsprekend.

En het is niet dat dit 1x gebeurd is..Dan had TS het niet gemeld. Maar elke keer..

En nu gaan jullie doen alsof de TS kwalijk genomen kan worden dat ze er melding van heeft gemaakt.. kom op zeg.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:44

Ik woon een paar huizen verderop. Vanuit m'n slaapkamer raam kijk ik op de voortuin van deze mensen. Zij zitten aan de achterkant. Zelfs met mijn slaapkamerraam dicht hoor ik ze nog luid en duidelijk praten/gillen en dan nog maar niet te spreken over de muziek en de stank... (Overigens niet alleen van de spullen die verbrand worden maar ook een onwijze wietlucht).

Het scheelt dat ik een vrij goede slaper ben en er meestal wel doorheen slaap maar anders had ik ook gebeld..

Goed dat je gebeld hebt met de politie Tas!
Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:52

Ik vind het goed dat je gebeld hebt TS en heel kwalijk dat de politie in eerste instantie aan de telefoon overkwam of je je aanstelde...
Geluidsoverlast is 1 van de ergste vormen van overlast die je kunt ervaren. Helemaal als je er niet van kunt slapen meerdere keren per week! Daar kun je als mens echt psychisch last van krijgen op den duur dus het is helemaal niet iets om zo luchtig op te reageren! Ik had dan ook woest gereageerd op de politie als ik merkte dat ik niet serieus genomen werd.
Maar ik heb gelukkig nog nooit in die mate overlast van mijn buren ondervonden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:57

Niet teveel aantrekken van het diepe zuchten van de politie hoor... En het lijkt leuk, dat 'eerst zelf ergens op af gaan' maar er kunnen genoeg redenen zijn om het niet te doen. Dat jij het niet veilig vindt is een prima reden.

(Hier doen ze ook nog wel eens moeilijk maar na een aantal keer diep zuchten gaan ze er dan toch maar heen. Mooi, dank je :j )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:58

Ik heb een lange tijd geleden hetzelfde probleem gehad. Bij mij ging het in eerste instantie door tot een uur of 3. Daar was ik opzich al niet zo blij mee maar op een gegeven moment ging het tot 7 uur smorgens door. Ik heb toen een melding bij de politie gemaakt en die namen mij ook niet serieus vond ik. Toen daarna heb ik een klacht bij de woningbouw gemaakt. Daar werd ik wel heel serieus genomen en vonden ze de reactie van de politie niet normaal en ging het bij de wijkagent neerleggen.
Ik zou het bij de woningbouw melden en dan ook iedere keer. Feestjes tot diep in de nacht doen ze maar op de Veluwe

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 09:59

milatje schreef:
Ik woon een paar huizen verderop. Vanuit m'n slaapkamer raam kijk ik op de voortuin van deze mensen. Zij zitten aan de achterkant. Zelfs met mijn slaapkamerraam dicht hoor ik ze nog luid en duidelijk praten/gillen en dan nog maar niet te spreken over de muziek en de stank... (Overigens niet alleen van de spullen die verbrand worden maar ook een onwijze wietlucht).

Het scheelt dat ik een vrij goede slaper ben en er meestal wel doorheen slaap maar anders had ik ook gebeld..

Goed dat je gebeld hebt met de politie Tas!
Heb je nog een beetje kunnen slapen?

Gelukkig uiteindelijk wel.
Ik was echt stuk. Al tegen de 60 uur gewerkt deze week, waarvan gister 14.
Dan wil je gewoon echt heel graag slapen.

ben benieuwd of het nog een staartje gaat krijgen.

De agenten die aan de deur waren geweest hadden me gebeld en dat was echt +:)+ want die vonden m'n melding meer dan terecht en snapten helemaal dat ik er als vrouw alleen niet op af wilde gaan.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:00

Mij is altijd geleerd na 10 uur savonds geen lawaai meer. Heb je een keer een feestje prima maar geen keiharde muziek die 15 huizen verder nog te horen is. Dat kan gewoon niet in een woonwijk. Als je politie aan je deur krijgt omdat je teveel lawaai hebt dan ben je gewoon een dikke aso. ts heeft goed gehandeld en wellicht was het handiger geweest om zelf langs te gaan. We kennen de buren echter niet...

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:16

Goed meid dat je gebeld hebt.
Als de politie je terug belt en je dat als antwoord krijgt, wil je daar ook niet overdag naartoe gaan, als ze met een kater zitten en hyper-ergerbaar zijn.

Bij ons stond dit jaar ook de wijkagent aan de deur. (klachten over tent (serre) in de tuin en 'onkruid' (planten zoals frambozen en zo)) Toen even doodleuk de tuin laten zien, opmerking gekregen dat er voor niets gebeld is. Ik heb toen van vorig jaar gesproken dat wij ons rustig gehouden hebben en niet dagelijks wilden bellen voor geluidsoverlast. (kinderen van max 9j die tot stuk in de nacht buiten op de trampoline aan het gillen waren en luide muziek, dat op weekdagen waarin er voor ons gewerkt moest worden) Ze ging het bespreken met de buren. Gevolg dit jaar geen ergerlijke feestjes meer met gelul tot diep in de nacht en eens 22u gepasseerd is er weer rust in de wijk. Ideaal.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:20

Citaat:
ja gedrag is aso, maar ja wie weet zijn het niet de snuggerste en hebbem ze het echt niet door.

Als je incidenteel een keer een feestje hebt; ga lekker je gang. Netjes is de buren te informeren dat het wat luidruchtig kan zijn. Zo gaat het hier in de buurt. En anders zien we aan de spandoeken wel dat er een feestje is. No problem.
Maar als het 4 x per week is na middernacht dan hoor je zelf snugger genoeg te zijn om je te realiseren dat er rondom je misschien wel mensen liggen te slapen die de dag erna weer aan het werk moeten.
Ik vind het vanzelfsprekend dat zo na 01.00 uur het geluidsniveau naar beneden gaat tot een acceptabel niveau.
Meestal bel ik als het na 02.00 uur nog niet stiller is. Klaar. Gedraag je maar en anders ga je maar binnen feesten.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:28

Ik snap je wel hoor TS.
Hier zijn ook regelmatig ''feestjes'', probleem is alleen dat het elke keer weer andere buren zijn dus voor mijn gevoel kan ik niet klagen. :')

Buren hiernaast hadden een feestje, ze hadden het prima gemeld, en gezegd dat het tot 4 uur was, om 6 uur was het nog in volle gang. (met microfoon en alles) :') toen ook melding gemaakt, maar de politie heeft verder geen actie ondernomen toen.

ik zit ook altijd in dubio of je moet aanbellen, ben ook altijd gelijk bang om in een vete te belanden :')

Ik vind het sowieso lastig, want tja soms is het weekend en snap dta mensen wat stoom willen af blazen, aan de andere kant, voor mij is het heel belangrijk om ritme te houden en ik wil gewoon om 12 uur kunnen slapen, dus ja :')

Eigenlijk vind ik dat het niet kan in de straat waar wij wonen, omdat je met ontiegelijk veel mensen op een kleine ruimte woont, dan móet je gewoon mee rekening met elkaar houden, maar die buren zullen er ongetwijfeld anders tegen aan kijken. Ik zorg er in ieder geval altijd voor dat de buren nooit last van mij hebben, omdat ik dat niet netjes vind

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:57

Ik denk dat het altijd lastig is om in te schatten hoeveel last je buren nu van je hebben als het onderling niet wordt besproken. Mijn ouders hebben bijv nooit last van het feit dat hun buren muziek draaien en tot laat in de tuin praten ed. Zij slapen aan de voorkant en zijn niet zo gevoelig voor geluid. Een man een paar huizen verder klaagt hier echter steen en been over, hij wil rust in zijn tuin en vind het echt verschrikkelijk om de buren te horen. Het is heel verschillend wat mensen als overlast zien.
Het lijkt me zeer onprettig als je zo'n slechte relatie hebt met je buren dat zoiets niet eens bespreekbaar is trouwens. Maar als je het idee hebt dat dat echt niet kan dan zou ik ook de politie bellen, niet slapen is immers wel heel vervelend als je gewoon moet werken ed.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:25

Als je eens een keer een feestje hebt tot midden in de nacht en vooraf de buren inlicht vind ik het niet netjes te klagen. Ook niet als het langer duurt dan aangegeven (zoals bij patatkraam).

Maar ts volgens mij heb je goed gehandeld. Als vrouw naar een huis vol deonken tokkies lijkt me niet fijn nee. En zoals jij het omschrijft heeft overdag er heen gaan ook geen zin.

Hopelijk gaan ze er rekening mee houden

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:23

Inderdaad gewoon de politie bellen en in geval van een huurhuis melding maken bij de woningstichting.
Helaas weet ik alles van geluidsoverlast, hebben wij ook last van luidruchtige tokkies naast ons die denken dat ze alleen op de wereld zijn.
Harde muziek,ook midden in de nacht,schreeuwende kinderen, brommers die op en af rijden heel de dag en soms ook s nachts zonder uitlaat, auto's met piepende banden door de straat. Enz enz denk je dat je de ergste overlast gehad heb beginnen ze met het volgende.
Regelmatig midden in de nacht daar op de deur gebonkt of het zachter kon, deed er meestal iemand open die zwaar onder de snuif zat. Na tich keer waarschuwen daar ook maar mee gestopt want ze gaan de volgende nacht gewoon weer verder.
We zijn nu ruim 1 jaar verder en bij alles waar we nu overlast van hebben moeten we melding maken bij de woningbouw voor het dossier. Hoe groter dat dossier word hoe beter ze staan om ze eruit te zetten. Gelukkig hebben er heel wat buren last van ze dus wij zijn niet de enige die klagen over ze.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:36

Ik probeer altijd eerst zelf aan te kaarten dat ik niet kan slapen. Zelfs al eens in m'n minionpyama door het complex geweest naar overburen dat het echt niet kon wat ze deden en dat ik toch echt wilde slapen :') denk dat m'n pyama zo'n indruk maakte en ze gelijk naar binnen gingen en ik kon slapen.

Laatste tijd slapenloze nachten door een andere buurman. Na de zoveelste nacht wakker te hebben gelegen door z'n muziek. ( van 3 tot 5) s ochtends vroeg aan gaan bellen. Kon ie niet zo waarderen want hij sliep _O- joh haha daarna ook niet meer gehoord. Soms weten mensen niet dat het geluid gewoon zover gaat en dat een ander er zoveel last van heeft. Als je ze niet zelf aan durft te spreken dan zou ik eens kijken of andere buren wel eens contact hebben gehad en hoe dat ging. Als ze echt aso zijn dan is de politie idd de enige keuze.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 14:42

Als ze terug gaan naar weer rond 00:00 de muziek uit kan ik daar nog best mee leven. :j

Ben toch vaak pas rond 22:45 thuis en moet dan nog eten. :)

En eerlijk.
Ik was eigenlijk de vakantie aan het afwachten, in de hoop dat het daarna zou minderen.
Maar gister hing het me zo gruwelijk de keel uit. :(

En alle advies die is gegeven had ik natuurlijk allang bedacht. Maar kon ik gister niet zo heel veel mee. Y;(

Ik was iig tevreden met de oplossing.
En dat telt toch?

Daarbij als dit het eerste feestje zou zijn deze week had ik er ook heel anders tegen aan gekeken.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:23

_Natasja_ schreef:
Sinds een week of 7 heb ik nieuwe buren.

Ik wil mezelf nou niet echt een zeikerd noemen.
Maar minstens 4 van de 7 dagen hebben ze een "sociaal samenkomen" in hun achtertuin.
Gepaard met luide muziek en behoorlijke vieze rookwolken omdat ze verlijmd hout ed stoken.

Muziek is zo luid dat de rest van de buurt er ook last van heeft.

Maar nu het dilemma.

Ik wil graag trachten te slapen omdat ik gewoon moet werken morgen.

Ga ik het raam open doen en vragen of ze het wat kunnen minderen?

Of moet ik me niet aanstellen en gewoon oordoppen kopen. :+

Edit: het zijn nogal tokkies.
Dus ook niet bepaald zin in een buren vete. :=

Heb je mijn oude buren gekregen?

Ik heb 6 jaar naast zulke mensen gewoont. In de zomer 5 keer per week tuinfeest met hele hard muziek. En in de winter was het binnen en dan zo hard dat onze schilderijen klapperden tegen de muren. Honderden gespreken gehad, altijd werd er beterschap beloofd, maar rond 10/11 uur na een aantal drankjes was alles vergeten en zaten tot diep in de nacht in de herrie. Nu zijn ze gescheiden en dus verhuist. Heerlijk die rust en weer nachten slapen.

Wij hebben nooit de politie gebeld, dit waren types jij de politie bellen, wij jullie leven onleefbaar maken. Dus eieren voor ons geld gekozen...

Sterkte

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:28

Ik zou nooit direct de politie bellen. Heb je eigenlijk wel eens overdag aangebeld om kennis te maken? Dan zou je het ook terloops aan kunnen kaarten. Als dat niet werkt, kan je altijd nog naar de politie stappen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:35

grappig dat politie bellen om die hun job te laten doen (zorgen dat mensen zich aan wetten houden) als aso gezien wordt maar ze overtreden en daarmee andere lastig vallen (en dat weet je heus wel als je zo'n feestje hebt dat je dan wat zachter moet doen na een bepaalt uur, in dien niet zou je niet alleen moeten mogen wonen) is dat dan blijkbaar niet volgens sommige?

Ik had wellicht overdag even met ze gepraat maar ik weet niet wat voor mensen het zijn. Onze buur links is een hele fijne man waar je mee kan praten maar onze buur rechts krijg je zo makkelijk niet "vast" en als je hem spot en ook nog eens met hem kan praten (vaak negeert hij je gewoon) is hij weinig vriendelijk of toeschietelijk. Terwijl zijn vrouw dan weer heerlijk kan staan praten met ons. :+
Maar als je het alleen met die buurman die niet wil praten "moet doen" ja dan moet je wat op een gegeven moment.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:03

Ayasha schreef:
grappig dat politie bellen om die hun job te laten doen (zorgen dat mensen zich aan wetten houden) als aso gezien wordt maar ze overtreden en daarmee andere lastig vallen (en dat weet je heus wel als je zo'n feestje hebt dat je dan wat zachter moet doen na een bepaalt uur, in dien niet zou je niet alleen moeten mogen wonen) is dat dan blijkbaar niet volgens sommige?

Ik had wellicht overdag even met ze gepraat maar ik weet niet wat voor mensen het zijn. Onze buur links is een hele fijne man waar je mee kan praten maar onze buur rechts krijg je zo makkelijk niet "vast" en als je hem spot en ook nog eens met hem kan praten (vaak negeert hij je gewoon) is hij weinig vriendelijk of toeschietelijk. Terwijl zijn vrouw dan weer heerlijk kan staan praten met ons. :+
Maar als je het alleen met die buurman die niet wil praten "moet doen" ja dan moet je wat op een gegeven moment.

Maar jij kent je buren dus al, voor zover ik begrijp heeft ts nog geen kennis gemaakt met haar nieuwe buren.
Met stroop vangt men nu eenmaal meer vliegen dan met azijn, dus ik zou het eerst op de vriendelijke manier proberen. Als dat niet werkt, zou ik ook zeker de politie inschakelen. Geluidsoverlast is echt heel naar, zéker als je wilt slapen. Natuurlijk is het asociaal om in een rijtjeshuis zoveel herrie in de tuin te maken! Je dient rekening met elkaar te houden, maar sommige mensen hebben nu eenmaal weinig benul, Ze zien jou niet en denken dat het wel meevalt waarschijnlijk. Een praatje kan dan soms best verhelderend zijn als je uitlegd dat jij echt de volgende dag moet werken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:15

Vervelend ts, hopelijk blijft het nu rustig(er) in de nachten.
Ik zou zelf ook ontzettend twijfelen denk ik tussen bellen en langsgaan maar denk dat ik ook voor bellen had gekozen in jouw geval.
Vriendin van mij heeft wel gekozen voor langsgaan. Hier deden ze niets mee en andere mensen uit de straat/buurt hebben uiteindelijk gebeld en die 'tokkies' dachten dus dat zij dat geweest was en er ontstond gelijk dikke ruzie en gepest.
Ik ben in eerste instantie ook voor eerst zelf praten met de buren maar in zo'n geval zou ik toch flink twijfelen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:22

KletsKoekje schreef:
Vriendin van mij heeft wel gekozen voor langsgaan. Hier deden ze niets mee en andere mensen uit de straat/buurt hebben uiteindelijk gebeld en die 'tokkies' dachten dus dat zij dat geweest was en er ontstond gelijk dikke ruzie en gepest.
Ik ben in eerste instantie ook voor eerst zelf praten met de buren maar in zo'n geval zou ik toch flink twijfelen.

Dát is dus een grote drempel he als je echt aso buren hebt. Toon je je goede wil door te praten en vervolgens gaat de overlast door en bel je de politie en word je daarna het leven zuur gemaakt door die buren. Of zoals in het voorbeeld hierboven denken de buren dat jij de politie hebt gebeld terwijl dat niet zo is!
Dan maar meteen wel de politie bellen en alles qua overlast opschrijven met datum en tijd. Dit zodat er een " dossier" ontstaat. Liefst ook nog geluid opnemen met je telefoon ofzo.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:36

Ik zou knettergek worden van zo'n situatie.. Een keer een feestje prima, maar zoveel dagen in de week tot laat herrie, nee. Er zijn ook mensen die om 6 uur alweer de deur uit moeten. Verstandig dat je politie gebeld hebt, dan krijg je zelf geen gezeur met je buren en wordt het hopelijk wel minder. Nu gewoon iedere keer bellen zodra het weer raak is! Ik heb zelf vorige week ook gebeld ivm overlast van een gestoorde buurman, met zo iemand heb je zelf liever geen ruzie of gezeur, laat de politie het maar oplossen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:14

Bij ons is het ook bijna elke dag raak in de zomer. Veel harde muziek en na 1 uur 's nachts gaat het dan nog een tandje harder. Ook veel geschreeuw of vuurwerk. Ik ben er toen we er net woonden een keer naar toe gegaan. De muziek stond 4 huizen verder zo hard dat we met de deuren dicht de tv niet eens goed konden verstaan. Netjes gevraagd of het wat zachter mocht en dat gebeurde ook. Maar na 3 weken werd ik bedreigd. Er werd gezegd: dat doe je niet nog eens.. je woont er net...als je dat nog eens flikt komen we de boel wel even verbouwen enz.
Naar de politie gegaan. Die konden er niks mee, want ze doen alleen wat als je met de dood bedreigd wordt. Ik doe dus niks meer tegen de overlast. Ramen dicht en oordoppen in. Politie bellen durf ik ook niet goed want dan ben ik bang dat ze denken dat het van mij afkomstig is. Verhuizen is nog geen optie helaas.