Welke lease-auto zou jij kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:48

Leuk een nieuwe leas auto!

Ik heb nu zelf een mito, net als jij, maar de ford fiesta, opel corsa en bmw 1 serie waren ook goede kandidaten. Toch de mito geworden vanwege de mooie leren stoelen.
Een mini cooper is ook wel gaaf, net als de peugeot 208 of een lexus CT200 en volvo v40.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:20

robert45 schreef:
Moet altijd lachen met die zoektochten naar nieuwe lease auto's. Een leaseauto kost natuurlijk als we allemaal heel eerlijk zijn een vermogen. De een rijd nog in een luxere wagen dan de ander. Een ding is zeker de meesten zouden hem never nooit kunnen betalen.

Ik redeneer altijd maar zo. Als je ipv een leasebedrag de euro's had gekregen en het verder zelf moest uitzoeken wat voor auto was het dan geworden? In de meeste gevallen het kleinste zuinigste blikje die er is en geen Audi A3 of electrische wagens etc.

Geen aanval op je ts maar gewoon hoe ik er over denk.

Zelf zou ik voor een kleine zuinige wagen gaan en dan heb je ook de minste bijtelling. Sterker nog voor het lease bedrag van 10.000 koop je gewoon een zuinig C1 zonder onderhoud en je rijd het allergoedkoopste. Heb je als bedrijf ook nog eens afschrijving en restwaarde.

Maar dat is heel persoonlijk, ik vind het erg gaaf dat ik de kans heb om een mooie auto te rijden, een ander rijdt liever iets goedkoops en koopt van het overgebleven geld iets anders.

swartbeessie

Re: Welke lease-auto zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:30

Via mijn man kunnen we onbeperkt rijden in ons leasebakje, incl tankpas. Je hebt gelijk, het ia net waar jij je prio's aan geeft. Maar het is ook net hoe je contract met de werkgever is. Ik weet wel dat voor ons n lease auto financieel heel fijn is. Dus het hangt van meer zaken af.
Btw, ik voel me ook heel decadent hoor. Maar dan geef ik ook eerlijk toe dat het niet onze auto is, maar dat we hem in bruikleen hebben.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:32

robert45 schreef:
Moet altijd lachen met die zoektochten naar nieuwe lease auto's. Een leaseauto kost natuurlijk als we allemaal heel eerlijk zijn een vermogen. De een rijd nog in een luxere wagen dan de ander. Een ding is zeker de meesten zouden hem never nooit kunnen betalen.

Ik redeneer altijd maar zo. Als je ipv een leasebedrag de euro's had gekregen en het verder zelf moest uitzoeken wat voor auto was het dan geworden? In de meeste gevallen het kleinste zuinigste blikje die er is en geen Audi A3 of electrische wagens etc.

Zelf zou ik voor een kleine zuinige wagen gaan en dan heb je ook de minste bijtelling. Sterker nog voor het lease bedrag van 10.000 koop je gewoon een zuinig C1 zonder onderhoud en je rijd het allergoedkoopste. Heb je als bedrijf ook nog eens afschrijving en restwaarde.

Niet vergeten dat leaserijders over het algemeen veel op de weg zitten en dan is een enigszins comfortabele auto wel een must

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:37

robert45 schreef:

Dat is natuurlijk zo persoonlijk als het maar zijn kan. En nee, ik heb geen lease auto, had er wel eentje, een C30, heerlijke bak. Mis hem nog en zou hem zo weer kopen als ik het geld bij elkaar heb.
Een C1, of vergelijkbaar, ik moet er niet aan denken. Goedkoop? ja. Leuk? nee. Rijd fijn? Ik vind van niet. En dat is natuurlijk ook weer zo persoonlijk als maar kan. Ik rijd momenteel een getunede toyota corolla uit 1992, ook een heerlijke auto. Ja, het is een zuipbak en ja, hij is duurder als een C1, maar ik ben er zoveel blijer mee.

Dus, als ik de euro's zou krijgen, ja, dan zou ik wel die A3 of die mini cooper kopen en zeker geen C1 of aygo of up.

TS, ik zou ook eens kijken naar een A1, of een mini cooper. Ook heerlijke auto's.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:47

Mini Cooper is een leuke auto.
Ik vond hem verrassend ruim van binnen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:40

De mini cooper raad mijn broer echt af als het gaat om lange afstanden. Hij zit echt voor geen meter en de vering is ontzettend stug. Mijn broer heeft er een week in gereden voor z'n werk maar is blij dat hij er vanaf is.

Hij heeft nu de nieuwe Corsa diesel 5 deurs als lease auto en daar is hij enorm over te spreken. Hij heeft er na 3 maand al bijna 20000 km opzitten en heb nog niks negatiefs gehoord :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:57

Heb totaal geen verstand van lease maar wil wel even reageren, ik ben van de grote dure auto's, wat deze nieuw kosten (over de 65.000,-) ga ik echt niet betalen, dus koop daarom een jonge 2e handse waar de kop van af is en zodat die leuker betaalbaar is. Ik denk dat ik met mijn auto niet boven de genoemde bedragen uit kom en dat is geen middenklasser. Daarom vraag ik me af is lease dan wel zo voordelig als je aan een contract vast zit zoals ik hierboven las.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:01

Ik zou dan toch voor de Mercedes A (of CLA) gaan. Wij hebben zelf de CLA als leasewagen en hij rijdt écht zo lekker!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:20

Jans schreef:
Ik zou dan toch voor de Mercedes A (of CLA) gaan. Wij hebben zelf de CLA als leasewagen en hij rijdt écht zo lekker!

Ja heerlijk he de CLA, wij hebben sinds woensdag het nieuwe model, en ik wil alleen maar autorijden *\o/*.
Baal alleen dat er geen achterruitenwisser op zit.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:03

Liselot schreef:
Niet vergeten dat leaserijders over het algemeen veel op de weg zitten en dan is een enigszins comfortabele auto wel een must

Voor sommigen is het bijna een kantoor en met meer dan 60.000 km per jaar, tja daar krijg je als werkgever geen eigen personeel voor in de auto. Momenteel met de olieprijs is het mss wel voordelig om onkostenvergoeding te krijgen ipv lease. Dat was iig 10 jaar geleden wel zo, toen waren collega's aan het rekenen wat het meest voordelig was.

Ik ben blij dat ik een comfortabele, maar vooral ook veilige auto kan rijden. Daarnaast zeg ik ook altijd dat ie van de baas is. Uiteindelijk kost het mij ook wel geld, maar hier rij ik geen eigen auto voor. De baas betaald hem ook niet voor niets voor je...

Uiteindelijk gaan we ze denk ik beide uit de bijtelling halen en een privé auto kop n die een trailer kan trekken :+ Dat zie je steeds meer mensen doen, dure auto's en er dan niet privé in rijden.

@TS hoeveel ga je per jaar rijden?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:28

Vrijdag heb ik dus een proefritje in de Peugeot 208 gemaakt en ben erg positief! :) Had de 110 pk mee en die was wel lekker vlot. Ik rijd dan ook wel eens in de A1 Admired van mijn vriend en vond de 208 er niet echt voor onderdoen, reed echt heel prima!

Denk dat het deze wordt :) Met lease heb je gewoon de mogelijkheid om voor relatief weinig geld een nieuwe en luxere auto te rijden en ik heb dan liever gewoon een fijne auto met alles erop en eraan voor weinig geld, dan dat ik dik meer betaal voor bijvoorbeeld een Mini met dezelfde accessoires. Maar dat ligt er ook net aan hoe je erin staat :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:57

Liselot schreef:

Wel nee, bij aardig wat verkopers etc is dat natuurlijk wel het geval. Maar er is een gross aan leaserijders die niet anders doen dan van A naar B. Waarbij A huis is en B hun werk. Dat ligt echt aan de branche waarbinnen je werkt. Veel verkopers hebben natuurlijk een leaseauto, maar er zijn ook verkopers die dat dus níet hebben. Die stappen s ochtends in hun eigen auto, rijden naar hun werk, stappen daar in een bedrijfswagen en gaan door de provincie, stad of land reizen. Er zit zoveel verschil in dat je niet echt kunt zeggen: 'Het zit zo en zo in elkaar.'

Het is ook weer niet zo dan enkel BMW, Chrystler of die 'zuinige' Mitsubishi het meest comfortabel zit. Je stapt niet in een oude eend, dat is duidelijk maar leaseauto's worden ook gewoon uitgezocht op decadentie. Leaseauto's worden ook vaak gebruikt om een dure innovatie terug te verdienen zodat die op de gewone automarkt goedkoper aangeboden worden. Een elektrische auto met cat. waarde van 80.000 euro met een accu die hopelijk 5 jaar mee gaat. Dat doet geen hond privé aanschaffen := Maar als leaseauto lage bijtelling, dus lekker goedkoop! Dat ie 1 op 9 rijdt als de 'stroom' op is kraait geen hond naar. Is toch vaak voor de zaak :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:42

Er zit toch wel een gigantisch verschil in hoe comfortabel verschillende auto's zijn. Mijn vriend zit soms 500 km per dag in de auto, dus ja, dan maakt het nogal uit of je een Opel Karl rijdt of een Mercedes CLA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:59

Is het nieuwe model Volvo V40 geen goede optie? Ook een hele prettige wagen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:04

Of een fiat500 :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:33

:j Volgens mij is TS er al uit!
Geniet ervan!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:46

horses1990 schreef:
Maar geef je gelijk hoor. Het is een luxe, een auto van de zaak. Maar goed je zit er wel 5 jaar aan vast en wanneer je ontslag neemt, kan je het lease-contract a 600-800 per maand meenemen. Dus het heeft ook zijn nadelen.

Dit mag niet! De werkgever is ten alle tijden financieel verantwoordelijk voor een leasecontract niet een werknemer! Laat je niets wijsmaken en zorg ervoor dat het contract op naam van je werkgever staat.

Wat wel mag indien je zelf weggaat: indien je auto hebt gekozen die boven je budget is, mag de werkgever je wel verplichten de eigen bijdrage over de resterende looptijd terug te betalen. Maar alleen als je hiervoor getekend hebt.

Ik zou voor de Fiesta gaan, heb zelf een Mercedes A en van de week even geruild met een collega, wat een heerlijk scheurijzer! (en heel compleet)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:09

Ik rijd zelf de Audi A3. Is echt een heerlijke wagen. Het voordeel is dat de standaard Audi al redelijk compleet is, maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt met allemaal extra opties.