(misschien eerst is vragen, voor aleer je een conclusie trekt op een verkeerde basis).
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daarnaast, wat kan hij nou helemaal met "gewone" foto's, als het nou strand foto's oid waren dan zou het naar mijn gevoel anders zijn. En meerdere foto's is ook logisch, hij wil een bepaalde uitstraling te pakken krijgen en die is er vaak elke keer maar een moment, dus vaak meerdere foto's voor een fotograaf het juiste plaatje te pakken heeft.
Hij woont er tegenover en ik neem aan dat hij dagelijks kleine kinderen ziet, dus waarom is die van mij zo bijzonder?
jojootje84 schreef:Maar buiten of iemand wel of niet wat slechts in de zin heeft: moeten we het dan maar gewoon accepteren dat Jan en alleman foto's van jou of je kinderen neemt?
Ik zou er ook wat van zeggen.afhankelijk van hoe de persoon in kwestie reageert zou ik ze ook laten wissen als het nog steeds niet goed voelt...
In zo'n geval van jouw vader amable blijkt waarschijnlijk uit zijn verhaal zijn enthousiasme, ik zou vragen wat zijn plannen er verder mee zijn en afhankelijk daarvan en het gevoel zou ik ze wel of niet laten verwijderen of juist vragen ze door te sturen.
Ik gok dat iemand die niks kwaads in de zin heeft dat jammer vind, maar het ook begrijpt en de foto's verwijderd. Wat deze meneer ook netjes gedaan heeft..
Amable schreef:Deze man zou bij wijze van mijn vader kunnen zijn. Hij fotografeert hobbymatig en vindt spelende kinderen erg leuk om op de foto te zetten, de energie spat dan van zo'n foto af. En helemaal als het een kind is met een mooi koppie of mooie uitstraling. Het gaat hem er uiteindelijk om om een mooie plaat te maken. Ik zou er zelf dus ook geen moeite mee hebben, omdat ik weet hoe een fotografen brein werktDaarnaast, wat kan hij nou helemaal met "gewone" foto's, als het nou strand foto's oid waren dan zou het naar mijn gevoel anders zijn. En meerdere foto's is ook logisch, hij wil een bepaalde uitstraling te pakken krijgen en die is er vaak elke keer maar een moment, dus vaak meerdere foto's voor een fotograaf het juiste plaatje te pakken heeft.
Het is ook zo dat op openbare evenementen dit allemaal gewoon mag. (foto's maken van mensen/kinderen die daar komen)
Dat is misschien een tip naar deze man toe
Ketaki schreef:Deze man had als eerste TOESTEMMING moeten vragen aan jullie
Dat deed die niet, dus dan mag je hem idd verplichten de foto's te verwijderen.

en ik heb er dan ook geen probleem mee. Alleen ik vind dat je als ouder je kind wel voor dat soort dingen moet beschermen (of er i.i.g. toezicht op moet houden) tot ze op een leeftijd komen waarop ze de situatie zelf prima kunnen afhandelen. Je hebt naar mijn idee prima gereageerd
. 
jojootje84 schreef:Oeh ik zou precies zo handelen als jij. Wij zetten onze kinderen helemaal niet op internet. En dat wil ik graag zou houden. Een onbekende hoeft geen foto's van mijn kind. Dus als er zo duidelijk foto's van mijn kind genomen worden mogen ze ook gewist worden of ze nou door man, vrouw, jong of oud gemaakt worden.
Wij twijfelen soms al als er foto's gemaakt worden van andere kinderen waar ons kind per ongeluk bij op staat. Ik vind het niet erg dat een ander haar erbij heeft. Ik wil echter niet dat ze zomaar herkenbaar op internet verschijnt, en daar heb ik dan geen hand meer in...
zonnebloem18 schreef:Sammie het waren echt portretfoto's en 'standfoto's' alleen onze dochter er op geen andere kinderen erbij.
Ik begrijp trouwens dat er ook van alles kan gebeuren met foto's die ik zelf op Bokt en FB plaats, toch is dat gevoelsmatig toch een ander verhaal. Op FB plaats ik niets openbaar en op Bokt alleen op de HK of achter de schermen.
Elin_ schreef:jojootje84 schreef:Oeh ik zou precies zo handelen als jij. Wij zetten onze kinderen helemaal niet op internet. En dat wil ik graag zou houden. Een onbekende hoeft geen foto's van mijn kind. Dus als er zo duidelijk foto's van mijn kind genomen worden mogen ze ook gewist worden of ze nou door man, vrouw, jong of oud gemaakt worden.
Wij twijfelen soms al als er foto's gemaakt worden van andere kinderen waar ons kind per ongeluk bij op staat. Ik vind het niet erg dat een ander haar erbij heeft. Ik wil echter niet dat ze zomaar herkenbaar op internet verschijnt, en daar heb ik dan geen hand meer in...
Als je het niet wilt moet je altijd in huis blijven met de kinderen.
Openbare ruimtes mag altijd gefotografeerd worden
jojootje84 schreef:En ik vraag me nogsteeds af wat iedereen hier gedaan had als het ging om foto's van jullie zelf. Als iemand dus overduidelijk foto's maakt waar alleen jij op staat...