Een babyboek.. waar begin je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

Re: Een babyboek.. waar begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:46

Toen mijn dochter werd geboren ben ik een dagboek bij gaan houden in een simpel schrift met een harde kaft. In het begin schreef ik bijna wekelijks over haar ontwikkeling en dingen die we meemaakten. Later toen ze ouder werd schreef ik minder vaak, maar "bijzondere" gebeurtenissen werden genoteerd. Een week voor ze trouwde heb ik voor het laatst geschreven en haar het schrift toen gegeven. Zij vond het een geweldig en ontroerend cadeau. Het leuke is dat ze, nu ze inmiddels zelf moeder is, de ontwikkeling van haar zoon kan vergelijken met haar eigen ontwikkeling. Toen ik met het schriftje begon, nu 30 jaar geleden had ik er geen idee van hoe waardevol mijn dochter dit zou vinden. Ze is zelf ook een schriftje gaan bijhouden en wil dit, net als ik heb gedaan dit aan haar zoon geven als hij volwassen is.

nb. Ook voor mijn zoon heb ik zo'n schriftje, en als hij straks op zichzelf gaat krijgt ook hij het mee

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:24

woofie schreef:
Toen mijn dochter werd geboren ben ik een dagboek bij gaan houden in een simpel schrift met een harde kaft. In het begin schreef ik bijna wekelijks over haar ontwikkeling en dingen die we meemaakten. Later toen ze ouder werd schreef ik minder vaak, maar "bijzondere" gebeurtenissen werden genoteerd. Een week voor ze trouwde heb ik voor het laatst geschreven en haar het schrift toen gegeven. Zij vond het een geweldig en ontroerend cadeau. Het leuke is dat ze, nu ze inmiddels zelf moeder is, de ontwikkeling van haar zoon kan vergelijken met haar eigen ontwikkeling. Toen ik met het schriftje begon, nu 30 jaar geleden had ik er geen idee van hoe waardevol mijn dochter dit zou vinden. Ze is zelf ook een schriftje gaan bijhouden en wil dit, net als ik heb gedaan dit aan haar zoon geven als hij volwassen is.

nb. Ook voor mijn zoon heb ik zo'n schriftje, en als hij straks op zichzelf gaat krijgt ook hij het mee

Wauw...wat een mooie gedachte om dat te doen! Je kunt op deze manier ook jouw gevoelens op dat moment kwijt en ik denk dat dat het ook zo waardevol maakt. Dit vind ik echt een goeie tip.
Heb je naast dit schriftje ook nog een fotoboek bijgehouden of had je foto's in het schriftje geplakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:46

Ongeacht of het een gewoon fotoboek is of een babyboek, ik zou altijd ook tekst gebruiken en niet alleen foto's plakken. Als ik nu door een album blader van toen ik klein was weet ik de helft van de tijd niet waar het is, wat we doen, wie sommige mensen op de foto zijn, en wat er bijzonder was aan dat moment. Daardoor 'leven' de foto's ook minder.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:09

naast het schriftje had ik een gewoon fotoalbum.....

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:50

Hier heb ik voor alle 3 een "eerste jaar boek". Hier zitten ook echo foto's in en het geboorte kaartje.
Van de oudste 2 zit er een net geboren foto in. Van mn jongste heb ik helaas geen foto's van de bevalling. Dat was een stort bevalling, en mn man was er niet op tijd dus die heeft de geboorte gemist.

Verder merk ik dat we bij nummer 2 en 3 toch minder foto's maken als bij nummer 1. Maar ik wil wel dat ze alle 3 een mooi allbum krijgen met ingeplakte foto's en ik schrijf er teksten bij.

Ik heb van mezelf ook een babyalbum en ik kijk er regelmatig in. Zeker nu weer met een baby, dat is leuk om te vergelijken. Mijn man heeft alleen maar een paar losse babyfoto's, ik vind dat erg jammer omdat ik niet echt onze kinderen kan vergelijken met hoe hij vroeger was. Hij zelf zegt er niet mee te zitten.