Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Samiyah schreef:Thuiszorg kan ook zorgen dat het eten op de tafel komt. Het koken etc. dat lijkt me niet echt werk van een verpleegkundige (wij doen dat iig niet) maar opwarmen en opdienen doen we wel als de client dat niet zelf kan. Ook meerdere keren per dag mocht dat nodig zijn. Ook het toedienen (dus niet alleen klaarzetten) van medicatie, dus echt toezicht en hulp bij medicatie.
Sclimpre schreef:Ik denk eerder dat jij niet weet hoe het met TS haar vader gesteld is. Eten opwarmen is prima, maar gaat hij het ook nog opeten? Thuiszorg is goed als de betrokkene zelf nog heel wat kan en het is een hele organisatie om alles aan elkaar geknoopt te krijgen.
TS, ik denk dat het beste wat je kan doen is zelf een heleboel rusthuizen contacteren en hopen dat er ergens een plaatsje is. Ooit zat mijn moeder in hetzelfde geval. Zij werd uit het ziekenhuis ontslagen en woonde in een serviceflat met een boel thuishulp. Ik ging iedere avond het ontbijt al op tafel zetten, helaas stond dat er 's ochtends nog. Enkel al ik mee aan tafel zat at mijn moeder iets.
Uiteindelijk is er een oplossing uit de bus gekomen door een rusthuis dat het zich aantrok en haar toch een plaats heeft kunnen aanbieden.
Varekaj schreef:Ik kan maar 1 gouden raad geven: gok op zoveel mogelijk plaatsen tegelijk. Privé en openbaar moet in principe dezelfde kwaliteit van zorg leveren. Wij als privé aanvaarden ook personen waarbij het ocmw de facturen betaald, als dat van toepassing is, vraag er dan zeker naar. Er zijn privé hele dure maar zeker ook waar de prijs bijna hetzelfde is als openbare. Je kan hem nu ergens privaat laten opnemen en later alsnog verhuizen eventueel.
Zorg, incontinentiemateriaal, wondzorg, eten, kamer... zit altijd in de prijs. Kapper, HA, medicatie meestal niet. Kinesist varieert per plek.