Wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:53

Ik ben wel woonachtend in Maastricht, drukke stad.. Daar zal het misschien ook wat in liggen. Ik ga eventjes de gegevens invullen op die site kiwiwitje :) thanks!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:55

bij fairzekering ben ik met de WA 95.98 kwijt en met de WA+ 102.66

Word steeds gekker zo :') De WA+ is weer goedkoper maar de gewone WA dan weer duurder

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:56

Unive al geprobeerd? Ik betaal per maand 30 euro ofzo.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 13:58

Jezus christus daar schrik ik van :oo

Unive kost met de gewone WA 153.65 en de WA+ 163.20

Is mijn auto nou zo speciaal of wat is er aan het handje _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:05

De woonplaats is het verschil. Met mijn vorige auto, en schadevrije jaren kom ik daar ook op 88 euro uit.
Dat betekend dat de woonplaats een groter risico op schade, diefstal en dergelijke mee brengt.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:07

Maastricht staat wel bekend als criminele stad ja...

Echter zie ik toch dat de meeste aanraden een auto ouder dan 10 jaar gewoon WA te verzekeren. Dus ik bel straks fftjes

Ff Apeldoorn bellen dus :=

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:10

Het is je leeftijd in combinatie met het feit dat je geen schadevrijejaren hebt. Ik ben zelf ook 20 nog niet heel lang mn rijbewijs en aan het kijken voor een auto. Zou ik een deawoo matiz nemen uit 2000 zou ik zelf per maand bij de goedkoopste verzekeraar (Zekur in mijn geval) zou ik €80 kwijt zijn. Gaat mijn broer die zelfde auto verzekeren bij dezelfde maatschappij hij is wel 6 jaar ouder heeft al 8 jaar zn rijbewijs maar geen schadevrijejaren is hij maar €30 kwijt. Wij wonen allebij in de drukte van Den Haag dus dat is ook niet het verschil. De wereld van het verzekeren is zeer vaag! Ik loop nu te twijfelen of ik wel een auto wil kopen als het zoveel moet kosten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:13

maylotje schreef:
Het is je leeftijd in combinatie met het feit dat je geen schadevrijejaren hebt. Ik ben zelf ook 20 nog niet heel lang mn rijbewijs en aan het kijken voor een auto. Zou ik een deawoo matiz nemen uit 2000 zou ik zelf per maand bij de goedkoopste verzekeraar (Zekur in mijn geval) zou ik €80 kwijt zijn. Gaat mijn broer die zelfde auto verzekeren bij dezelfde maatschappij hij is wel 6 jaar ouder heeft al 8 jaar zn rijbewijs maar geen schadevrijejaren is hij maar €30 kwijt. Wij wonen allebij in de drukte van Den Haag dus dat is ook niet het verschil. De wereld van het verzekeren is zeer vaag! Ik loop nu te twijfelen of ik wel een auto wil kopen als het zoveel moet kosten.

Vooral de woonplaats. Ik ben namelijk nog geen 20 euro goedkoper als ik mijn schadevrije jaren op dezelfde woonplaats als TS neerzet. De grote stad is duurder dan een dorp. En dan nog afhankelijk van dorp.
Het is niet vaag.
In een grote stad zijn de risico's met schade, vandalisme, diefstal en inbraken hoger. Dus gaat de premie voor die mensen omhoog. Daarnaast is het van groot belang wat voor auto je rijd. Een VW golf bijvoorbeeld is een geliefde auto, word vaak gesloopt, en er worden veel schades mee gemaakt. Ook word die auto vaak gestolen omdat ze zo geliefd zijn, maar ook zeker omdat er zoveel auto's van zijn.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:15

Kiwiwitje ik snap ook best dat een grote stad meer risico's met zich mee brengt dan een dorp. Maar vond het vooral opmerkelijk dat je als je ouder bent maar geen schadevrijejaren hebt alsnog goedkoper uit bent voor exact het zelfde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:17

Als je onder de 24 ong. bent betaal je sowieso een extra toeslag, ondanks je schadevrije jaren en je woonplaats/ provincie.

Dat komt omdat veel <24 jarigen gemiddeld meer brokken maken.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:22

Daar heb je een goed punt Sammie had ik nog niet bij stil gestaan. Misschien omdat ik zelf altijd heel zuinig op mn spullen ben en dus minder snel blokken hoop te maken.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:24

Wel stom, ik woon in een hele rustige en nette wijk, staat die overigens ook om bekend. Maar goed, stad is stad, dus ik snap het wel.

Mijn neefje heeft bijvoorbeeld zijn Mercedes verzekerd onder de naam van zijn ouders. Heel voordelig voor hem maar ook stom tegelijkertijd. Hij bouwt nu helemaal niks op en als er wat gebeurd zijn zijn ouders de no claim kwijt van niet 1 maar dus 2 auto's

Mijn ouders hebben naast hun auto nog een campertje, die ook verzekerd is volgens die 80% no claim. Als ik mijn auto op hun naam had gezet en dan brokken had gemaakt zijn we het voor 3 auto's kwijt

Buiten het feit, als nu wat gebeurd kan mn vader niet boos op me worden :')

Staat dan ook wel tegenover dat ik heel voorzichtig ben. Ik rij echt soms als een tutje, als ik ga inparkeren ben ik zoooo bang wat te raken terwijl ik er nog een halve meter vanaf zit enz.
Spoiler:
Wel mn eerste boete deze week binnen gekregen. Volledig onbewust door rood gereden, 239 euro |( |( |(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:27

maylotje schreef:
Kiwiwitje ik snap ook best dat een grote stad meer risico's met zich mee brengt dan een dorp. Maar vond het vooral opmerkelijk dat je als je ouder bent maar geen schadevrijejaren hebt alsnog goedkoper uit bent voor exact het zelfde.

Dat is niet waar ik op reageerde uit jouw berichtje. Ik reageerde op het stuk waar jij aangaf dat het haar leeftijd met schadevrije jaren is. Want dat is dus niet helemaal het geval.
Wat het nog allemaal veel ''spannender'' maakt is dat ik bij sommige verzekeringsmaatschappijen mijn auto niet kon verzekeren:
Ik kom uit 1993, zit nu in mijn 4e schadevrije jaar. En ik reed een Peugeot 307, 2.0 HDI. Een ''zware'' diesel.
Die kon ik niet verzekeren omdat het met mijn leeftijd, volgens verzekeraars, niet verstandig was een zware diesel te rijden.
maar nu komt het, ik mag gewoon een vrachtwagen rijbewijs halen, mijn BE rijbewijs halen, en dat was allemaal niet van toepassing of ik dan wel of niet mocht verzekeren, maar koop ik een leuke benzine auto met 170 PK is er niets aan de hand. Die kon ik zonder moeite verzekeren. Dat noem ik raar.

Oeh! zure boete.. Ik heb er 2 gehad.. :') 1x voor 3 km te hard en 1x voor 4 km te hard. Na correctie.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 11-08-16 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:27

Volgens mij kun je tegenwoordig je schadevrije jaren maar op 1 auto hebben staan, met een overgangsperiode van 6 weken.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:30

Oh echt, nou dan weet ik ook niet hoe zij dat regelen. Mn neefje beweert dat hij dus alleen de benzine hoeft te betalen en voor de rest niks, heerlijk zo :)

En inderdaad, wat een boete. Ik kreeg de brief en toen ik hem open maakte dacht ik och god, dadelijk is het een boete van 100 euro ofzo! Maar nee hoor, Maureen krijgt meteen de volle laag

Heb hem ook maar meteen betaald, in de hoop dat ik het ook zo snel mogelijk vergeet :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:32

Snap ik. Dat is wel een schok, daar had je best leukere dingen mee kunnen doen :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:32

Ik weet trouwens niet hoe het bij verschillende verzekeraars zit... Maar bij een aantal kan je als je onder een bepaalde leeftijd (dacht 25) een slipcursus doet een paar extra schadevrije jaren krijgen. Altijd handig om eens te kijken of dat voor jouw verzekering ook geld.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:33

Ik wou graag bij de beurt waar ik het net over had een nieuwe uitlaat laten zetten omdat die van mij een beetje afgebladerd is.. forget it

Voor de volgende ronde dus :o

@winged: klopt ja! Een vriendin van mij heeft dat ook mogen doen via haar verzekering. Kei gave ervaring. Moet haar alleen eens vragen waar dat precies was :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:34

Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig naar een foto van je autootje hoor!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:35

Sammie schreef:
Volgens mij kun je tegenwoordig je schadevrije jaren maar op 1 auto hebben staan, met een overgangsperiode van 6 weken.

Dat is niet waar, althans niet bij ons. Ik heb nu bijna een jaartje mijn auto en rijbewijs en de auto staat wel op mijn vriend zijn naam (ook de verzekering) maar hij mocht zijn schadevrije jaren ook op mijn auto hebben staan. Zeer voordelig want nu betalen we per auto rond de 30 euro per maand voor WA+ verzekering.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:40

Ik heb het zeer recent gehad met een overloop van 4 auto's ( 8-) ) en dat betrof 4 verschillende verzekeringen en je mocht het maar op 1 auto in zetten. Met dan die overloop van 6 weken ivm verkoop vorige auto etc. Daarna val je dus (bij deze verzekeringen) gewoon in het hogere segment en dat gaat automatisch, je krijgt dus geen bericht hierover.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-08-16 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:40

Hihi komt die <3

Afbeelding

Ben er toch zo verliefd op hihi en dat voor mn eerste autootje. Heeft echt alles erop en eraan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:50

Ik ben geen Alfa fan, maar als eerste autotje zeker een nette auto! Ziet er goed uit hoor. Hopen dat je er lang van mag genieten.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:57

Thanks hihi!! Je moet er inderdaad van houden

Mn vader is enorm fan van Fiat maar ik weer niet. Toen ik met Alfa aan kwam zetten vond hij het nog enigzins leuk omdat ze van dezelfde fabriek afkomen.

Eenmaal gekocht is mn vader er zoooo blij mee. Dagelijks is hij kijkjes onder de moterkap aan t nemen en alles tip top in orde houden. Ik vind het helemaal prima hoor haha zijn hobby en neemt tegelijk mn onderhoud weg :') :=

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:11

Ik ben verzekerd bij zlm, is best goedkoop