vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 08:32

doezel2 schreef:
Als hij er al geiriteerd van raakt als je er gewoon over hebt Lijkt mij niet best.(zegt mijn gevoel). Dat er toch iets tussen hen speelt,

Hij raakt geirriteerd omdat we het er al meerdere keren over gehad hebben en als hij bij me is het gewoon leuk wil hebben ipv. Daarover ruziën.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:34

lelberse schreef:
doezel2 schreef:
Als hij er al geiriteerd van raakt als je er gewoon over hebt Lijkt mij niet best.(zegt mijn gevoel). Dat er toch iets tussen hen speelt,

Hij raakt geirriteerd omdat we het er al meerdere keren over gehad hebben en als hij bij me is het gewoon leuk wil hebben ipv. Daarover ruziën.

Ja oke. Maar bedoel. Als hij gelijk al geiriteerd raakt bij de eerste x snap je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:47

Als er niets aan de hand zou zijn, zou hij er gewoon over kunnen en willen praten.
Dat vreemde gedoe, boos worden op jou en dingen verstoppen en verzwijgen zijn voor mij keiharde alarmbellen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:11

Jeetje meid.. Hij wisselt achter jouw rug om nummers uit met een meisje, liegt daarover, praat met dat meisje, liegt daarover én is de laatste tijd veel vaker daar dan normaal. Ik zou het wel weten :evaw:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:18

lelberse schreef:
doezel2 schreef:

En hoe komt het dat jullie daar over ruziën? Dikke kans dat dat te maken heeft met zijn manier van reageren.
Hij erkent jouw gevoelens hierbij niet... terwijl je daar wel gewoon recht op hebt.

Ik druk het misschien wat ongelukkig uit, maar wat hij doet is niet fair naar jou toe :n

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:18

Vanillia schreef:
Jeetje meid.. Hij wisselt achter jouw rug om nummers uit met een meisje, liegt daarover, praat met dat meisje, liegt daarover én is de laatste tijd veel vaker daar dan normaal. Ik zou het wel weten :evaw:

Ik ga mee met deze reactie. Als jou eigen gevoel al niet klopt over dat meisje, is het meestal foute boel.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:19

Het is misschien heel hard maar dit zijn echt wel redenen tot alarm bellen.

Te vaak dat gedrag gezien bij jongens en dir waren echt niet eerlijk..

Zeg nooit, nooit.

Waarom ben jij zo zeker dat hij niet vreemd zou gaan?

Maureen_M

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:32

Ts ten eerste, respect dat jij hier zo rustig onder kunt blijven!

Ik zelf zou dit soort "gedrag" totaal niet goedkeuren. Ik ben een erg strenge vriendin en contact en of nummers uitwisselen met andere meiden is voor mij een enorme no go.

Mijn advies, misschien niet het beste maar ik zelf zou gewoon de keus neerleggen. Zij of ik, punt. Dit is duidelijk een onderwerp waar ruzie over gemaakt word en jij moet je mond maar houden en het doen met het geen wat hij zegt en ondertussen vreet het je op.

Als hij van je houdt zal hij ook wel bereid zijn wat afstand te doen van dat meisje. Ik wil niet zeggen dat hij volledig contact moet verbreken, nr moet verwijderen etc. Maar dat hij in ieder geval IETS doet in jouw richting zodat jij ook kan zien dat hij het voor je over heeft. Dan heb je misschien een beetje die bevestiging waardoor het voor jou ook beter zit.

Daden zeggen meer dan woorden, maar dat is mijn visie.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:48

Denk dat dat weinig zal oplossen, dan zal hij toch door blijven gaan achter haar rug en er dit keer over blijven liegen. Voor mij zou het inderdaad ook klaar zijn, niet vanwege het appen met een ander meisje, maar alle leugens er omheen. Zeker omdat hij normaal ook niet loog als hij met andere meiden appte..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:51

TS liegen is niet goed. Maar dat jou vriend jou blijkbaar niet genoeg vertrouwd om eerlijk tegen je te zijn is ook niet goed. Een goeie relatie heeft onderhoud nodig. In goeie open gesprekken en soms een flinke ruzie.
Met een "hij doet dom en stom" kom je er niet.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:57

Excuses dat ik nu kort door de bocht wordt maar
Mijn ervaring als het fout voelt is het ook fout.
Mijn advies is laat hem weten dat dit niet goed voelt en laat je miet afwimpelen dat je jaloers zou zijn.

Persoonlijk vind ik trouwens knap onrespectvol om je eigen vriendin de hele avond te negeren en vervolgens voor je neus telefoonnummers uit te wisselen.

Gebaseerd op wat ik hier van je lees lijkt mij een goed diepgaand gesprek goed met hem al moet je er rekening mee houden dat de afloop wellicht niet zo zal zijn als je hoopt.

Iedere relatie die fout loopt brengt je een stap dichterbij de ware. Je weet dan in ieder geval wat je niet meer wil in een man.
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 11-08-16 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:58

lelberse schreef:
Winged schreef:
Als iemand berichten wist omdat hij bang is dat zijn vriendin boos wordt... Gevalletje 'waar rook is....'

TS: Ben jij nog gelukkig in jouw relatie?

Ja ik ben heel gelukkig met hem en ik wil hem echt niet kwijt. We hebben net ons eerste (jep eerste pas) weekendje weg samen geboekt. En daar hebben we heel veel zin in. Maar dit zit me gewoon helemaal niet lekker..

Vertel hem dat het je niet lekker zit. Probeer rustig te blijven tijdens het gesprek hem en vertel hem dat je hem volledig vertrouwt en zeker geen ruzie of gezeik wil maar dat het je dus gewoon niet zo lekker zit.

Een confrontatie/goed gesprek blijven ontlopen omdat 1 van beide geen zin heeft in "gezeik/ruzie" lost natuurlijk ook niets op.

Heel veel succes in ieder geval, ik hoop dat het allemaal snel weer goed komt!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:00

Sunrise_ schreef:
Tja mijn ervaring is vrees ik niet heel positief. Ik ben heel open-minded en makkelijk. Appen met allerlei meiden, lunchen met vrouwelijke studiegenoten, no problem. Behalve met eentje, die klik daar had ik gewoon totaal geen goed gevoel bij en later bleek mijn intuïtie ook te kloppen. Mijn ervaring is hoe meer je de bal teruggekaatst krijgt ("je bent gewoon jaloers/onzeker") hoe groter de alarmbellen.

Precies dit! Die van mij deed ook altijd vanalles met vrouwelijke collega's en mijn beste vriendin enzovoorts en nooit heb ik ermee gezeten. Maar bij één vriendin van mij heeft het me nooit lekker gezeten als ze afspraken en ik vond ook dat ze zich stiekem en anders gedroegen. Ook een keer een Whatsapp gesprek verwijderd. Maar goed ik was dan altijd die jaloerse vervelende vriendin..

Nu is het uit en is zij de eerste waar hij mee afspreekt. Ik geloof dat er niks gebeurt is tijdens de relatie maar denk nu wel direct: zie je wel..

Ik ben er voor mezelf achter dat mijn gevoel dus wel klopt. ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:05

denk dat het punt meer ligt wat jij in contact met andere nog acceptabel vind en waar hij die grens legt.
Het punt dat hij stiekem doet ligt misschien in het feit dat hij weet dat jij die grens op een ander punt legt als hij. Hij hoeft niet gelijk met dat andere meisje het bed in te duiken, maar hij vind een zoen misschien nog onder vriendschappelijk contact vallen en jij niet. Bedenk je eens waar jij die grens legt en vraag hem eens waar die grens voor hem ligt, misschien kom je zo tot een geode afspraak wat wel en niet kan in jullie relatie.

Je kunt het zelfs vanuit een andere invalshoek zien dan de meesten hier doen. Dat hij wat met een ander wil, zegt niet dat hij niet van jou houd. Je kunt ook van je twee kinderen houden en van je man en van je kinderen, het een sluit het ander niet uit. Alleen wanneer hij zonder respect voor jou gevoelens iets met een ander doet, moet jij je afvragen of je dat gelukkig maakt.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:08

Mijn ex had ook regelmatig van dit soort fratsen. Niet echt vreemd gaan, maar wel zaken doen die mij verdriet doen. Dit soort gedrag accepteer ik nooit meer.
Dus, je kunt met hem praten. Boos op hem worden. Een 'break' inlassen. Maar als het niet goed voelt voor jou, waarom zou je dan Door gaan met de relatie?
Geheimzinnig doen over smsjes, chatten via MSN, mailen etc. Dat zijn de zaken die mijn ex deed. Misschien niet met de intentie bij me weg te gaan of fysiek vreemd te gaan. Maar wel een soort van verleidingsspel spelen met andere meisjes. En wanneer ik er iets van zeg me terug geven dat ik chagrijnig ben, niet gezellig doe en steeds ruzie maak. Tsja. Hoe zou dat toch komen?

Wil niet zeggen dat je direct de relatie moet beëindigen. Misschien weet hij nu Hoe hij zich wel respectvolle moet gedragen en blijft het hierbij.
Succes meid. En sterkte.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:10

bij mij gaan ook alle alarmbellen af. Zoals iemand hier aangaf, kan het gebeuren dat je een berichtje wist omdat het onnodig vragen zou kunnen oproepen terwijl het over een verleden gaat. Maar hele gesprekken wissen en liegen over contact hebben etc, chagrijnig worden van zodra dit ter sprake komt...
Foute boel, dit ondermijnt jouw vertrouwen in hem en je gaat verder op slechte voet.

En ivm niet vreemd gaan ik zou er nog niet zo zeker van zijn. Misschien is er nog niks gebeurd, maar waar rook is, is vuur... Had zelf ook een vriend, te braaf om het te doen donderen, grootste pantoffelheld. Maar hij heeft zijn vriendin bedrogen voor hun huwelijk en nu is het rel, want zijn - intussen- vrouw heeft een slippertje gemaakt...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:11

Als ik je topic titel lees dan denk ik bij mezelf hij weet zelf wel heel goed wat het probleem is want anders doet ie t niet stiekem...

Ik zou ook met em gaan praten en dan verder zien wat jij belangrijk vind in de relatie en of je hem nog kan vertrouwen. De hele tijd zorgen maken gaat je opbreken ben ik bang.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:13

Yvette81 schreef:
Mijn ex had ook regelmatig van dit soort fratsen. Niet echt vreemd gaan, maar wel zaken doen die mij verdriet doen. Dit soort gedrag accepteer ik nooit meer.
Dus, je kunt met hem praten. Boos op hem worden. Een 'break' inlassen. Maar als het niet goed voelt voor jou, waarom zou je dan Door gaan met de relatie?
Geheimzinnig doen over smsjes, chatten via MSN, mailen etc. Dat zijn de zaken die mijn ex deed. Misschien niet met de intentie bij me weg te gaan of fysiek vreemd te gaan. Maar wel een soort van verleidingsspel spelen met andere meisjes. En wanneer ik er iets van zeg me terug geven dat ik chagrijnig ben, niet gezellig doe en steeds ruzie maak. Tsja. Hoe zou dat toch komen?

Wil niet zeggen dat je direct de relatie moet beëindigen. Misschien weet hij nu Hoe hij zich wel respectvolle moet gedragen en blijft het hierbij.
Succes meid. En sterkte.

:(:) Wat een ontzettend vervelende situatie zeg, blij dat je daar nu uit bent! Snap nooit zo goed hoe mensen dit diegene, waarvan ze beweren van te houden, aan kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:16

Wat vervelend zeg.
Denk zelf dat er over praten juist belangrijk is. Niet over praten vergroot het alleen maar en bevestigd je onrust. Ik hoop dat jullie er uit komen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:19

Beloven dat ze je altijd trouw blijven wil niets zeggen, been there done that. Eerst zien dan geloven want het kan vies tegenvallen!

Op dit moment zouden bij mij ook alarmbellen doen rinkelen, kan best zijn dat hij contact heeft met bevriende meiden. Grote kans dat jij ook contact hebt met mannelijke vrienden. Alleen keer de situatie eens om, zou hij aanleiding hebben om te vragen naar jouw relatie met die mannelijke vrienden? Zou hij de berichten tussen jullie niet mogen lezen omdat er eventueel 'gezeik' van komt? Waarschijnlijk allebei niet.

Omgekeerd blijkbaar wel en dat lijkt me op zijn minst om een opheldering van hem vragen waard, wordt zelf niet boos of gefrustreerd, maar vertel hem wel wat dit met je doet. Want heel eerlijk, ook kijkende naar de goede relatie die ik nu heb, je hoeft niet continue in elkaars telefoon te hangen, maar mijn huidige vriend heeft meteen aangegeven dat ik gewoon zijn app/ facebook wat dan ook mag bekijken als ik dat wil (mede omdat hij weet dat ik iets soortgelijks heb meegemaakt) Daar maak ik geen gebruik van, maar dat lijkt mij toch zeer normaal in een relatie dat je open bent tegen elkaar en de ander geen enkele aanleiding geeft om te denken dat je niet volledig voor hem of haar gaat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:32

Ik heb geleerd uit relaties, dat als je echt om elkaar geeft, je het rot vindt als de ander een slecht gevoel ergens over heeft en je er alles aan doet om dat gevoel weg te krijgen. Of dat gevoel er nu onterecht is of niet, je wilt dat je partner met een gerust hart kan slapen. Je wuift het niet weg met "ben je weer daar met je gezaag". Nee je erkent zijn of haar zorgen en je legt uit waarom ze zich geen zorgen moet maken, al moet je het 20 keer opnieuw doen. Maar ook mijn persoonlijke ervaring helaas is, als het liegen, verbergen en "je zaagt weer" wordt, de rook een brandhaartje heeft.....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:52

lelberse schreef:
doezel2 schreef:

Ik zou ook geïrriteerd raken als je mij dus min of meer beticht van vreemdgaan terwijl ik dat niet doe. Zolang je niet keihard bewijs hebt dat hij écht de regels binnen jullie relatie heeft overtreden, ben je hem iedere keer dat je erover zeurt weer aan het beledigen. Ja, dan zou je met mij ook iedere keer ruzie hebben. :j

Waar rook is is vuur? Wellicht, soms. Maar je kunt je partner dan toch niet meteen betichten van alles wat fout is? Kom op zeg, heel respectloos naar de partner toe.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:56

Nummers uitwisselen, kletsen, uitgaan etc met andere meiden... maakt me allemaal niets uit. Ik ben echt heel makkelijk daarin. Al gaat die met iemand op vakantie, vertrouw mijn mattie 100%. Denk ook omdat hij er verder gewoon altijd open over is en er nooit een "niet in de haak" gevoel is geweest... bij meiden die meer willen blijft hij meestal uit de buurt :') gelukkig voelt die dat meestal wel aan... veel mannen hebben die competitie niet zo ontwikkeld :+

Maar zodra hij er de behoefte aan heeft om er over te liegen... tsja dan is er gewoon meer aan de hand.
Liegen heb ik echt een bloedhekel aan... zeker als je er letterlijk naar vraagt of als het iets is waarvan hij kan weten dat hij jou ermee kwetst. Is er niks aan de hand... hoeft het ook niet stiekem lijkt mij.

En het naar jou toeschuiven... dat het door jou zou komen door chagerijnigheid, jaloersheid en noem maar op... dat zouden voor mij juist extra tekenen zijn dat er iets echt niet in de haak is :)

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:31

Maureen_M schreef:
Ts ten eerste, respect dat jij hier zo rustig onder kunt blijven!

Ik zelf zou dit soort "gedrag" totaal niet goedkeuren. Ik ben een erg strenge vriendin en contact en of nummers uitwisselen met andere meiden is voor mij een enorme no go.

Mijn advies, misschien niet het beste maar ik zelf zou gewoon de keus neerleggen. Zij of ik, punt. Dit is duidelijk een onderwerp waar ruzie over gemaakt word en jij moet je mond maar houden en het doen met het geen wat hij zegt en ondertussen vreet het je op.

Als hij van je houdt zal hij ook wel bereid zijn wat afstand te doen van dat meisje. Ik wil niet zeggen dat hij volledig contact moet verbreken, nr moet verwijderen etc. Maar dat hij in ieder geval IETS doet in jouw richting zodat jij ook kan zien dat hij het voor je over heeft. Dan heb je misschien een beetje die bevestiging waardoor het voor jou ook beter zit.

Daden zeggen meer dan woorden, maar dat is mijn visie.

Nou zo heel rustig blijf ik er niet onder hoor. Heb al wel een paar nachten erover liggen piekeren..

karuna
Drukke kabouter

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:38

Tot een kleine twee jaar geleden zou ik gezegd hebben, maak je niet druk en vertrouw je vriend. Maar nu denk ik daar anders over. Als het voor jou niet ok voelt. Dingen gebeuren stiekem of er wordt over gelogen, is dat niet ok. Zelfs al zou het onschuldig zijn maar voor jou rottig aanvoelen moet je vriend daar toch wat rekening mee houden.

De reden dat ik er nu anders over denk. Omdat ik een dergelijke relatie bijna drie jaar heb moeten aanzien, waarvan de laatste twee jaar daarvan echt niet ok aanvoelde voor me. Achteraf terecht. Ik ben ingeruild vorig jaar, zij heeft twee jaar lang de boel bewust lopen stoken en heeft gewonnen. Ik ben er nu overheen maar het heeft wel een deuk achter gelaten. Zolang alles in open eerlijkheid gebeurd zou ik een relatie geen probleem vinden. Nog steeds niet, tot mijn gevoel roept dit is niet meer in orde, dan gaat er een streep door resoluut,