Gezamenlijke rekening. Hoe gaat dat in zijn werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Re: Gezamenlijke rekening. Hoe gaat dat in zijn werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:00

Wij hebben ook een gezamenlijke rekening. Toen we daar 7 jaar geleden aan begonnen zat ik bij de ING en mijn vriend bij de Rabobank. Ik heb toen wel besloten om over te stappen en daar moest ik inderdaad voor naar de bank. In het begin deden we het qua geld ook precies zo als hierboven beschreven wordt, alleen wij vonden dat maar lastig. We hebben allebei onze privé rekeningen opgeheven en hebben nu alleen nog een gezamenljike rekening. Ik vind het ideaal. Niet meer dat maandelijkse geneuzel met geld overmaken van de ene naar de andere rekening en het onnodig aanhouden van twee extra rekeningen. Ook dat kost geld natuurlijk. Kortom, al ons geld komt op 1 grote hoop en daar betalen we al onze rekeningen van.

josewoos

Re: Gezamenlijke rekening. Hoe gaat dat in zijn werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:34

Wij zijn al jaaaaaren bij elkaar, koophuis en inmiddels getrouwd en ieder nog zijn eigen rekening en eigen spaarrekening :+
Mijn man betaal het meeste, die verdient ook het meeste. Ik doe vaak boodschappen wat ik betaal, of haal dingen voor in huis.

We hoeven geen gezamelijke rekening, zo gaat het ook prima :)

In een ver verleden ook samen gewoond en met die ex wel een gezamenlijke rekening waar we beide geld op stortte van eigen rekening. Is ook een optie natuurlijk, maar voor nu dus niet nodig.