Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janderegelaa schreef:We horen het verhaal maar van 1 kant dus dat is moeilijk oordelen.
Paulina schreef:Bedankt voor alle steun!
zoals ik al schreef heb ik hen elke keer een bericht gestuurd. Het bericht heb ik zo netjes mogelijk gedaan, ook met het oog op dat ze alles aan familie doorspelen en als ik wat naars zeg dit mij in een kwaad daglicht kan zetten. Het bericht dat ik continue heb gestuurd is dit:
'Ik wil jullie bedanken voor de kado's, we waarderen dit gebaar. Ik wil jullie er nogmaals op attenderen dat mijn gevoel niet is veranderd naar jullie toe en ik voel me er erg ongemakkelijk bij dat jullie dit blijkbaar niet respecteren. Ik ga er van uit dat ik deze keer duidelijk genoeg ben en wil jullie daarom nogmaals vragen geen contact meer te zoeken met ons op welke manier dan ook. Bedankt voor jullie begrip'
Ik moet even voor mezelf bedenken hoe ik het nu ga aanpakken. Dit volhouden, geen bericht meer sturen of juist de cadeaus terugsturen. Momenteel heb ik mijn cadeaus in een doos op zolder staan en de cadeaus voor mijn zoontje in zijn speelgoedla gelegd zonder er verder wat bij te vermelden. Hij is nu nog te jong om verbaasd te zijn over wat nieuws.
Het blijft een lastig iets. Ik wil er zo min mogelijk aandacht aan besteden en ik wil dat het stopt. het is gewoon erg lastig om te bepalen wat nou de beste strategie is. Niet alleen voor mezelf maar ook zonder dat er kwade dingen worden doorgespeeld naar mijn familie. En natuurlijk dat mijn zoontje er zo min mogelijk onder lijdt.
@janderegelaa. Natuurlijk heeft dit verhaal 2 kanten. Hoe de "voorvallen" dan ook verteld worden, het feit blijft dat 1 van de partijen meerdere malen duidelijk heeft aangegeven geen contact te willen en de andere partij, met bewezen een moeilijke psychische ziekte, wel contact opdringen. Misschien dan een hele andere insteek: hoe zou jij handelen als jij de partij was waar geen contact meer mee gewenst is?

Niet om deze reden maar gewoon omdat we wilde verhuizen. Helaas heben familieleden het, goedbedoeld, wel doorgegeven.