Ongewenste cadeaus.. Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Re: Ongewenste cadeaus.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:09

Niet retour sturen, negatieve aandacht is ook aandacht.

Ik zou de cadeaus weggeven aan andere.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:25

Als de postbode/koerier aan de deur staat mag je een pakketje weigeren (als je natuurlijk niet zelf iets besteld hebt op hetzelfde moment...)

http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... angen.html

Mocht je toch een kado aantreffen wat niet meer retour kan, zou ik het als je het gebruiken of erg leuk is zelf houden.
Is het echt heel er ongewenst, zou ik het weggeven/kado doen of naar de kringloop brengen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:30

Jeetje wat lastig TS.
Ik heb geen contact meer met mijn vader en stiefmoeder en mijn opa en oma, zijn ouders.
Vanaf 2010 geen contact meer en bijna maandelijks brieven, kaartjes en cadeaus. Ook belletjes en smsjes kreeg ik van ze.
Ik heb 1x met mijn vader en stiefmoeder gebeld en 1x met opa en oma, tegen hun allemaal heel duidelijk geweest:" ik wil GEEN contact. Wil ik dit wel dan zullen jullie van mij horen maar al die brieven kaartjes etc helpt niet, dit maakt het alleen maar erger ".
2013 ben ik getrouwd, ik bleef maar brieven en berichten krijgen. Ik heb echt alles zo regelrecht in de prullenbak gegooid en berichten niet geantwoord.
Vanaf maart 2016 heb ik niks meer gehad. Blijkbaar heeft het geholpen.

Maar stel ik raak zwanger, dan denk ik dat het weer van voren af aan begint. Aanhouder wint!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:33

We horen het verhaal maar van 1 kant dus dat is moeilijk oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:34

O jeetje, dit is zo herkenbaar. :o
Ik lees even mee, misschien hebben we iets aan de tips, maar wil je toch heel veel sterkte wensen want het is onwijs rottig om mee te maken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 21:06

Bedankt voor alle steun!

zoals ik al schreef heb ik hen elke keer een bericht gestuurd. Het bericht heb ik zo netjes mogelijk gedaan, ook met het oog op dat ze alles aan familie doorspelen en als ik wat naars zeg dit mij in een kwaad daglicht kan zetten. Het bericht dat ik continue heb gestuurd is dit:

'Ik wil jullie bedanken voor de kado's, we waarderen dit gebaar. Ik wil jullie er nogmaals op attenderen dat mijn gevoel niet is veranderd naar jullie toe en ik voel me er erg ongemakkelijk bij dat jullie dit blijkbaar niet respecteren. Ik ga er van uit dat ik deze keer duidelijk genoeg ben en wil jullie daarom nogmaals vragen geen contact meer te zoeken met ons op welke manier dan ook. Bedankt voor jullie begrip'

Ik moet even voor mezelf bedenken hoe ik het nu ga aanpakken. Dit volhouden, geen bericht meer sturen of juist de cadeaus terugsturen. Momenteel heb ik mijn cadeaus in een doos op zolder staan en de cadeaus voor mijn zoontje in zijn speelgoedla gelegd zonder er verder wat bij te vermelden. Hij is nu nog te jong om verbaasd te zijn over wat nieuws.

Het blijft een lastig iets. Ik wil er zo min mogelijk aandacht aan besteden en ik wil dat het stopt. het is gewoon erg lastig om te bepalen wat nou de beste strategie is. Niet alleen voor mezelf maar ook zonder dat er kwade dingen worden doorgespeeld naar mijn familie. En natuurlijk dat mijn zoontje er zo min mogelijk onder lijdt.

@janderegelaa. Natuurlijk heeft dit verhaal 2 kanten. Hoe de "voorvallen" dan ook verteld worden, het feit blijft dat 1 van de partijen meerdere malen duidelijk heeft aangegeven geen contact te willen en de andere partij, met bewezen een moeilijke psychische ziekte, wel contact opdringen. Misschien dan een hele andere insteek: hoe zou jij handelen als jij de partij was waar geen contact meer mee gewenst is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:11

Terug sturen of niet aannemen. Ook als het voor je deur staat zou ik het opsturen naar ze, willen ze het via familie geven zou ik weigeren. Nu blijven ze op een bepaalde manier in je leven en met het bericht dat je stuurt geef je juist aan dat je het waardeert. Als ik geen contact met iemand wil hoef ik ook niks van ze te hebben, daar kan je alleen maar gezeur van krijgen lijkt mij, ze kunnen dan aangeven dat je toch de cadeaus gehouden hebt en ze daardoor iets schuldig bent.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:13

janderegelaa schreef:
We horen het verhaal maar van 1 kant dus dat is moeilijk oordelen.

Correct, maar ik denk niet dat dit een onderwerp is waarbij ts haar gevoel in twijfel getrokken moet worden.

Op breken met ouders rust een groot taboe. Zelf heb ik zo minimaal mogelijk contact met mijn moeder, dat is ook niet voor niets. Wanwege de loyaliteit die kinderen tegen hun ouders hebben, zullen zij het in eerste instantie voor hun ouders opnemen.

Ts;moeilijke situatie. Komen je ouders jullie kind ook wel eens tegen? En wat willen jullie vertellen als jullie vragen krijgen van jullie kind?
Cadeaus voor kind zou ik misschien bewaren, cadeaus voor jou zou ik zeker niet gebruiken. Ook ivm dat familie met beide partijen contact heeft denk ik dat het kan dat er dan wel gezegd wordt tegen je ouders dat je de cadeautjes wél gebruikt, wat het ook kan voeden.
Stel je ouders klagen dat ze niets gehoord hebben nadat ze je x(vul in) gegeven hebben en familie (al dan niet met goede bedoelingen) zeggen dat je dat gewoon gebruikt, zal dit het geven van cadeautjes niet ontmoedigen.

Sterkte ts, het klinkt alsof je n dappere beslissing hebt genomen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:15

TS, de eerste 2 zinnen van je tekst vind ik tegenstrijdig met de rest..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:19

Eigenlijk stalken ze je gewoon. Mijn ervaring met stalkers is dat het vaak het beste werkt om ze echt te negeren. Telefoon niet opnemen, niet reageren op berichtjes (sms, mail, whatsapp). In het geval van kadootjes die niet te weigeren zijn (omdat ze voor de deur worden gezet of door familie worden opgedrongen) zou ik ze weggeven aan een goed doel. Alles wat je terug kunt sturen, zou ik terugsturen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 21:23

Ze hebben op een gegeven moment de familie gigantisch opgestookt tegen ons omdat ze zoveel zouden hebben gegeven en dat wij zelfs het gebaar van hun kant niet wisten te begrijpen of respecteren. Samen met mijn oom heb ik daarom dit berichtje geschreven. Zijn idee hierover was dat ik me in hun moest inleven en dat ik in hun situatie het gebaar moest waarderen maar niet op prijs moest stellen.

Om de tekst zo netjes mogelijk te houden en positief te beginnen (omdat positiviteit zeker bij mijn moeder haar stoornis vaker werkt dan direct negatief erop ingaan) hebben we voor deze eerste zin gekozen.

Ik ben me ervan bewust dat het gek klinkt en het gaat ook regelrecht tegen mijn gevoel in, maar ik wist het even niet anders te verwoorden en het nog steeds beleefd te houden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:25

Ik vind het ook een heel logisch bericht hoor, niets mis mee. Maar na de 84e herhaling... it's repetitive and redundant.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 21:30

We komen ze niet tegen gelukkig. We wonen hemelsbreed 4/5 km bij ze vandaan maar er zitten meerdere winkelcentra tussen waardoor we elkaar niet tegen zullen komen. Verjaardagen van familie ga ik een andere dag heen en sommige versturen mij en mijn ouders een aparte uitnodiging (naar mij met tijden van de ochtend en naar hen de avond bijvoorbeeld).

Zodra mijn zoon zich realiseerd dat hij nog een stel grootouders heeft hebben wij besloten te vertellen dat zij niet zo aardig zijn geweest tegen mama. Dit zal de eerste 8/10 jaar voldoende zijn voor een kind. Zodra hij door gaat vragen ben ik ook bereid om het verhaal zo simpel en objectief mogelijk te vertellen en er duidelijk bij te vermelden dat mama het zo ervaart heeft. Zodra hij boven de 14 is en tóch contact wil staat hem dit vrij. Ik wil hem ook best brengen en halen, maar wel met een duidelijke kanttekening dat ze mama zoveel pijn hebben gedaan dat mama niet mee naar binnen gaat. Eventueel kan hij dan mijn oom als die nog wel contact met ze heeft (nee ik ben niet de enige die lijdt onder dit moeilijke gedrag) meenemen als hij zich daar prettiger bij voelt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:31

Cadeaus weggeven of houden. Geen energie steken in constant berichten dat je geen cadeaus wil. Simpel houden dus.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:39

Verkopen of weggeven :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:43

Verhuizen geen optie? Dat ze je adres niet meer weten?
Dit is zo vreselijk lastig en amper goed op te lossen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:46

Paulina schreef:
Bedankt voor alle steun!

zoals ik al schreef heb ik hen elke keer een bericht gestuurd. Het bericht heb ik zo netjes mogelijk gedaan, ook met het oog op dat ze alles aan familie doorspelen en als ik wat naars zeg dit mij in een kwaad daglicht kan zetten. Het bericht dat ik continue heb gestuurd is dit:

'Ik wil jullie bedanken voor de kado's, we waarderen dit gebaar. Ik wil jullie er nogmaals op attenderen dat mijn gevoel niet is veranderd naar jullie toe en ik voel me er erg ongemakkelijk bij dat jullie dit blijkbaar niet respecteren. Ik ga er van uit dat ik deze keer duidelijk genoeg ben en wil jullie daarom nogmaals vragen geen contact meer te zoeken met ons op welke manier dan ook. Bedankt voor jullie begrip'

Ik moet even voor mezelf bedenken hoe ik het nu ga aanpakken. Dit volhouden, geen bericht meer sturen of juist de cadeaus terugsturen. Momenteel heb ik mijn cadeaus in een doos op zolder staan en de cadeaus voor mijn zoontje in zijn speelgoedla gelegd zonder er verder wat bij te vermelden. Hij is nu nog te jong om verbaasd te zijn over wat nieuws.

Het blijft een lastig iets. Ik wil er zo min mogelijk aandacht aan besteden en ik wil dat het stopt. het is gewoon erg lastig om te bepalen wat nou de beste strategie is. Niet alleen voor mezelf maar ook zonder dat er kwade dingen worden doorgespeeld naar mijn familie. En natuurlijk dat mijn zoontje er zo min mogelijk onder lijdt.

@janderegelaa. Natuurlijk heeft dit verhaal 2 kanten. Hoe de "voorvallen" dan ook verteld worden, het feit blijft dat 1 van de partijen meerdere malen duidelijk heeft aangegeven geen contact te willen en de andere partij, met bewezen een moeilijke psychische ziekte, wel contact opdringen. Misschien dan een hele andere insteek: hoe zou jij handelen als jij de partij was waar geen contact meer mee gewenst is?

Dat zou er aan liggen hoeveel ik zou houden van degene die geen contact meer met me wil TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:47

Lastig, hier heb ik helaas ook mee te maken.

Geen ongewenste kado's, maar wel veel ongewenste aandacht. :(
Mijn ouders hebben helaas zelfs al bij mij op mijn stoep gestaan en hebben zelfs mijn post open gemaakt dat nog naar hun adres gestuurd werd, daaruit hebben ze mijn telefoonnummer gevonden.

Ondertussen heb ik het gedeeltelijk achter me gelaten. Helaas vallen ze mij nog steeds af en toe lastig, maar het doet me niets meer.

Sterkte, ik hoop dat jij ook leert om er afstand van te kunnen doen.

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:47

onbarefeet schreef:
Oei, die laatste zin maakt het wel heel lastig. Kun je geen contactverbod aanvragen? Of kan dat alleen bij stalking/mishandeling etc.? Is er andere familie die jou misschien kan helpen het nóg duidelijker te maken?

Stiekem vind ik dit ook stalking wat haar ouders doen.. :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:49

Ik zou nog een keer een berichtje sturen dat je geen problemen met hen wil, maar ook zeker geen contact en dat je bij het blijven sturen van cadeaus, deze direct zal schenken aan ... (voedselbank, kringloop, kinderziekenhuis, noem maar wat).

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:50

Machie schreef:
Verhuizen geen optie? Dat ze je adres niet meer weten?
Dit is zo vreselijk lastig en amper goed op te lossen.

Helaas kan je niet zo maar elke keer weer gaan verhuizen als ze achter je adres gekomen zijn.. :(

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:55

ik zou nog eenmaal een bericht sturen dat je geen kadoos en kaarten wil ontvangen, ook niet voor je zoon. En daarbij zou ik vermelden dat vanaf deze laatste waarschuwing alles wat nog per post van hun aankomt per direct retour afzender gaat en alles wat ze achter laten naar de kringloop gaat. En dit dan ook daadwerkelijk doen.

En voor de rest; negeren, negeren, negeren en met kaarten, kadootjes etc bovenstaande doen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 22:01

Ik ben al verhuisd :+ Niet om deze reden maar gewoon omdat we wilde verhuizen. Helaas heben familieleden het, goedbedoeld, wel doorgegeven.
Spoiler:
grappig feit: hun eerste reactie was volgens mijn oom dat ze kwaad waren omdat wij meer grond bezitten dan zij :j

Een laatste bericht sturen dat geen contact willen en dat we alle cadeaus voortaan weg zullen geven aan een kringloopwinkel of goed doel is trouwens best een goede optie. Hoef ik niet langs te gaan en doe ik ook nog wat goeds.
Zal het vanavond even met mijn vriend overleggen, daar hij als vader natuurlijk ook inspraak heeft.

Een vriend van ons werkt bij de politie en we hebben het wel eens over aangifte wegens stalking gehad. Volgens deze persoon doen mijn ouders te weinig om er werk van te maken al begrijpt hij dat het heel vervelend is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:04

Inderdaad niet teveel energie meer in stoppen TS. Hun kennis van het Nederlands is echt goed genoeg om 'nee dat wil ik niet' te begrijpen. Ze willen het niet respecteren, dat is iets anders. Wat zou nog een bericht daaraan toevoegen?

En laat je ook niet aanpraten dat dat liefde is, of dat liefde dat aanvaardbaar zou maken. Dat is het niet.

Ik zou dus iedere keer kiezen voor de weg die jou het minste kost qua tijd/geld/energie, en die het minste energie in welke vorm dan ook hun kant op laat gaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:11

TS, zoals ik de OP lees vergeet je iets. Je geeft nl aan dat JIJ geen contact met ze wil, maar over jouw zoon heb je het niet. Geef dus 1x duidelijk aan dat geen contact voor jouw, je zoon en je man geldt, niet enkel voor jouw dus, maar het hele gezin. En dan geheel ophouden met reageren op brieven, pakjes, enz. van die kant.