Nare dromen en hoe er af te komen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Nare dromen en hoe er af te komen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:49

Qua dromen,ik merk van mezelf,als ik op mijn rug inslaap(en dus ook slaap,want ik word altijd in dezelfde positie wakker als ik inslaap),dat ik fel droom.
Als ik op mij zij of buik inslaap niet.

Zelf slaap ik liefst op mijn rug,maar sinds ik tot die conclusie gekomen ben,probeer ik zoveel mogelijk zij of buik te slapen.

Geen idee of het een algemene regel is of enkel bij mezelf....

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:59

Okey niemand hier gaat me geloven maar ik heb het toch! :D Als ik in een nachtmerrie zit ben ik soort van nog bij mijn gedachten want ik kan niet geloven dat het wat is, als ik dat weet en de droom niet fijn vind, ga ik aan mijn inrichting van mij kamer denken en heel snel voel ik mijn ogen weer en ga ik heel snel knipperen! En ik ben wakker! Ik heb dus nooit de enge gedeeltes van een nachtmerrie gehad ook al heb ik er ook vrij weinig! Oow ja verklaar me maar voor gek hoor :)) maar ik ben blij dat ik deze "gave" heb *\o/*

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:06

ik heb dromen dat ik val, heel lang, dat betekent dat je iets in je leven niet op de rit hebt (we zijn een jaar geemigreert en nog bezig met opknappen enzo, en nog wat dingetjes, het is echt waar net als die tandendroom!)
ook heb ik die tandendromen.
ohja en ik droom dat ik in een dorpje woon die af fikt, ik zie iedereen sterven en dan zie je het vuur dichter bij komen en warmer worden en dan word ik wakker
ook droom ik dat mensen met zwarte ogen (ook het wit zwart) mij aanstaren.....apart haha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:16

Dromen zijn niets meer en niets minder dan het duidelijk maken dat er zaken zijn die (nog) niet verwerkt zijn. Er is schijnbaar iets in je leven wat je (al dan niet onbewust) enorm bezighoudt of waar je voor je gevoel geen controle over hebt. Zolang dit niet aangepakt wordt, zul je dit soort dromen houden. De kunst is dus om erachter te komen (of misschien weet je het al) wat je overdag zo bezighoudt. Dat kan ook een situatie van een ander zijn. Voor de een is het iets simpels, voor de ander kan het behoorlijk zwaar wegen.
Een dromenvanger neem ik zelf nooit meer: ik kreeg er juist nachtmerries van. Hele heftige zelfs. Pas toen ik dat 'ding' had weggehaald, kon ik weer rustig slapen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:41

Wat mij helpt als ik periode nare dromen heb, is in de droom gaan en vragen wat het mij te vertellen heeft. Soms zijn er stukken en brokken.

Hoe ik het doe, ik pak pen en papier en ga in dialoogvorm schrijven, vaak geef ik de droom of stukjes een naam.
Ik ga net zolang door tot de uitkomst een positieve, opbouwende boodschap is.
Of tot ik het gevoel heb dat er een last van mijn schouders is gevallen.

Dit kan in 10 minuten klaar zijn maar kan ook weken duren.

Wat ik het voordeel vind is dat ik daarmee intern in mezelf dingen oplos, dus de oorzaak waarom ik zo gestresst ben in bepaalde tijden. Ik hou er van de dingen bij de kern aan te pakken, niet hopen dat er betere tijden komen en over 3 maanden is het hetzelfde liedje en over 3 jaar ook en over 30 jaar ook.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:51

Ben je er al eens mee naar je huisarst gegaan? Ik kan me voorstellen dat het veel energie kost dat je zoveel droomt en daar onrustig van bent.

Ik heb het ook een periode gehad, ben toen via mijn huisarts aan druppeltjes gekomen die goed hielpen. Het was niet echte medicatie, zal eens zoeken of ik het nog kan vinden..

Wat mij goed hielp was een voor het slapen niet naar muziek te luisteren of tv te kijken, maar bv een stukje te gaan lopen, warm souche en naar bed te gaan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 14:26

Ik reageer morgen wat uitgebreider.

@mvdbijl nee, zo ernstig is het niet. :)

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:37

Ik had eerst vaak terugkomende nachtmerries waarvan ik dus ook precies weet hoe ze gaan maar ik ben altijd dus bang als ik die krijg (bijvoorbeeld in een leeg huis zonder verlichting waar je nooit uit kan, deur open en trap op en dan weer een nieuwe kamer en het zelfde idee).
Wat ik vaak doe is ik denk kort aan alle nachtmerries die ik heel eng vind en vaak terug komen voor ik ga slapen.
Voor mij werkt het op een of andere manier, als kort aan de specifieke nachtmerrie denk voor ik ga slapen krijg ik die nooit.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:06

Ik had een klein jaartje terug ook dat ik vrijwel elke nacht droomde dat mijn tanden eruit vielen. Ontzettend naar dat gevoel en die beleving die je er bij krijgt. Werd elke ochtend naar wakker.
Toen ik het beu was ben ik betekenissen gaan zoeken. In mijn geval was het dat ik mezelf niet gehoord en begrepen voelde (in mijn relatie). Maar dat is bij jou zo te lezen niet het geval.
Misschien toch proberen in je onderbewuste betekenis te vinden? Dat tanden uitvallen geeft toch iets van onrust aan. Als je er in het dagelijks leven aan kan gaan werken als je het je bewust bent zal het ook over gaan. :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 00:55

Ik denk zelf dat het onrust is dat ik mn werk goed wil doen en zobdrr fouten (wat moeilijk is als je net begint) en de druk die ik me opleg.
Heb dit besproken met mn baas donderdag.. rn sindsdien is de tanden droom nog niet terug gekomen. Wellicht blijft het zo. Fingers crossed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:24

Nagini schreef:
Ik geloof ook wel enigszins in de betekenis van dromen, maar vind dat ze op het moment gewoon echt niet overeen komen. :)

Vannacht was ik droomloos trouwens. :D

@Bizzybijtje, maar ik wil liever niet een paar keer per dag herbeleven dat m'n tanden uitvallen. :')
Ik zou het fijn vinden als ik niet over tanden droom.. at all. Haha.

Juist de angst voor de dromen maakt de stress erger waardoor je meer kans hebt dat je nare dromen krijgt. Gemene vicieuze cirkel helaas :D