Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ach, komt vanzelf dat meer vrouwen mijn voorbeeld volgen hahaha
verootjoo schreef:Maar ik gok dat de partner van TS het ook niet accepteert als de hypothetische baby alleen zijn naam op papier heeft en in het dagelijks leven anders heet
vuurneon schreef:Van schreef:Als we toch ooit gaan trouwen is mijn vriend vrij om mijn naam aan te nemen, die van hem moet ik niet
Dat vond mijn man dan weer 'onmannelijk" om mijn naam aan te nemen![]()
(Voor straf maakt hij bij de kapper voor mij altijd een afspraak onder zijn naam)
vuurneon schreef:O maar dat gaat hij hier ook echt niet doen hoor maar dan vooral om de reactie die hij dan waarschijnlijk van zijn familie zou krijgenVan schreef:Als we toch ooit gaan trouwen is mijn vriend vrij om mijn naam aan te nemen, die van hem moet ik niet
Dat vond mijn man dan weer 'onmannelijk" om mijn naam aan te nemen![]()
(Voor straf maakt hij bij de kapper voor mij altijd een afspraak onder zijn naam)
.
. Gevalletje eergevoel. Daarentegen vindt hij trouwen dan super burgerlijk, maar het doorgeven van zijn eigen achternaam niet

ik zou overigens wel mijn eigen naam willen houden als we gaan trouwen. Vind die van hem prima maar klinkt bij mijn voornaam niet zo mooi.
Mazida schreef:Een achternaam aannemen bij een geregistreerd partnerschap vind ik dan weer niks, als je de achternaam van je vriend aanneemt denkt iedereen gelijk dat je bent getrouwd.
Mijn vriend komt uit een gezin met vier zoons. Twee van hen hebben al kinderen en hebben hun achternaam doorgegeven. Hij zou zich nogal 'onmannelijk' voelen als een baby mijn achternaam krijgt. Gevalletje eergevoel. Daarentegen vindt hij trouwen dan super burgerlijk, maar het doorgeven van zijn eigen achternaam niet

DNIEZE schreef:Ik vindt het geheel logisch dat een kind de naam van de vader krijgt,
maar staat jou vriend niet er voor open om een geregistreerd partner schap aan te gaan?
En wat is daar de reden precies voor?
Trouwen kan ik me nog ergens bij indenken, kost veel geld en gedoe.. maar waarom zou jij als vriendin zijnde niet de zelfde achternaam als je vriend mogen?
Naar mijn weten gaan er heel veel mensen een geregistreerd partner schap aan als ze zwanger zijn of hun kindje verwachten.
Dit allemaal beter geregeld is voor het kindje dan ook.
Caesar schreef:En als je dan je kinderen jouw naam geeft en je gaat later toch trouwen? Hebben jullie geen van allen dezelfde naam.
wendy1987 schreef:Hmm, ik zou eerlijk gezegd eens even goed gaan zitten. Want waarom niet trouwen, maar wel zijn achternaam.
Eergevoel of niet, jij bent er ook. Jullie worden beide ouders van het kindje. Allebei evenveel recht dus op de naam lijkt mij. Persoonlijk van mening dat jij dan zelfs meer recht hebt als hij niet wilt trouwen.
Het is gewoon ook raar als je een kindje hebt, wat de achternaam van je vriend draagt, terwijl jij die niet draagt. Ik vind dat altijd een beetje, tja, net of jij niet de moeder bent ofzo.
Lastig geval. Vooral als het echt een eergevoel dingetje is.... Mannen