En zo staat de politie om 3 uur s'nachts voor de deur..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Re: En zo staat de politie om 3 uur s'nachts voor de deur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:02

Ik denk dat ik dan echt dood zou gaan.. En vervolgens later er keihard om kan lachen. :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:06

Oei, wat en grappige situaties komen er voorbij...
(niet je lekke band hoor)
En toch fijn dat buren her en der toch opletten en de politie bellen bij vermeend onraad, van te voren kan je ook niet weten wat je achteraf weet toch?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:10

Een mooie onverwachte oefening voor de politie haha

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:15

je kan ook zo denken, je belde braaf de politie ! :') :j _O-

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:30

ohh, herkenbaar, behalve dat wij er achter kwamen wat het was voordat we 112 belden :+

wij zaten beide om 3 uur 's nachts rechtop in bed na glasgerinkel.. ik vond het meteeen doodeng.. mn vriend op onderzoek uit gestuurd, niks gevonden.. ook geen kapotte ruiten.. van alle spanning moest ik plassen, maar ik durfde de wc niet in (je weet maar nooit :Y) ), dus mn vriend ging even in de wc kijken, bleek de spiegel van de muur gevallen _O-

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:32

_O- _O-

Liever 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig. Gelukkig was het dat maar en geen echte inbreker :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:37

ik weet dat je daar acht van kan schrikken, ik sliep en toen viel zon bolle lamp s nachts op mijn kamervloer in tig stukjes.. wist meteen dat dat het was dus hoefde niet op onderzoek uit.

je kan beter gebeld hebben dan niet en dat er echt inbrekers waren.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 03-08-16 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:37

Selena schreef:
_O- _O-

Liever 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig. Gelukkig was het dat maar en geen echte inbreker :D

wie zegt dat? >;) _O- :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:45

Mocht er wel een keer echt iets zijn, dan weet je in ieder geval dat de politie er snel is. Bij ons moeten ze uit een ander dorp komen, dus dat duurt langer.
Wel zal de politie blij zijn dat je hebt gemeld dat het vals alarm is geweest. Dan weten ze ook dat er niet is ingebroken en dat je toch echte iets had gehoord.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:47

croyslover schreef:
Selena schreef:
_O- _O-

wie zegt dat? >;) _O- :')

Daar gaan we maar van uit ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 22:18

Nou hier pist iedereen nu helemaal in zijn broek.
Mijn auto opgehaald door Bergnet. :')
Mijn broertje piste in zijn broek van het lachen, dus hij krijgt nog zijn portie terug. :+
Bergingsauto was wat ruim zeg maar. :')

Afbeelding

Afbeelding

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:20

_O- _O-

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:27

TS _O-
Gelukkig is de dag bijna om :(:)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:27

hahahaha

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 22:31

Rebel_jits, godzijdank wel. :')
Kreeg een appje van mijn ex, hij is op vakantie en kinderen waren daar stenen aan het gooien naar een volgens hen vervloekte school.
Dat had er vast wat mee te maken. :j

*zucht* :+

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:41

Dit had iedereen kunnen overkomen! Ik zou me ook rot geschrokken zijn en de politie gebeld. Je hebt prima gehandeld, gelukkig bleek er niets aan de hand te zijn.

Ik heb nog een grappig verhaal van vorig jaar:
Mijn man en schoonzus kwamen na hun werk een uurtje naar ons huis om daarna door te gaan naar een barbecue. Mijn schoonzus reed en wilde haar rode auto op het parkeerterrein naast ons huis parkeren. Een jongetje liep daar op dat moment ook, dus mijn schoonzus zegt 'kom maar' en wuift met haar hand dat hij voor de auto langs mocht lopen. Hij kijkt verschrikt en rent weg, waarop mijn man een grapje maakt dat ze een kinderlokker is. Ze vertellen dit verhaal vervolgens aan mij en we lachen er om. Ze gaan na een tijdje weer weg en niet veel later staat er politie voor de deur. Ik zag inmiddels meerdere agenten die alle deuren afgingen. Of ik een verdachte vrouw in een kleine rode auto heb gezien. Ik was inmiddels het hele voorval weer vergeten en ik dacht alleen aan de witte auto die mijn man rijdt (vergeten dat ze met haar auto waren), dus ik zeg nee. Ik vraag vervolgens wat er aan de hand is, blijkt er een poging tot kinderontvoering te zijn gemeld, dus ze zijn op zoek naar getuigen. Bij mij ging nu uiteraard wel een lampje branden, dus ik begon te lachen en vertelde de politie het verhaal. Toen konden zij er ook om lachen en zijn vervolgens naar de ouders van het kindje gegaan om het te vertellen. Blijkt dat het kindje iets te goed getraind is met de woorden 'kom maar'. Mijn man en ik kunnen hier zo hard om lachen, maar mijn schoonzus voelt zich nog steeds ongemakkelijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 22:43

Ahhh :(:)
Arm kind en arme schoonzus!
Blij om te horen dat ik niet de enige ben. :+

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:52

Oepss.. ik kan mij vaag ook nog herinneren, dat de politie ooit een keer de hele buurt heeft afgezocht, omdat er rinkelend glas was gehoord. Bleek achteraf, dat iemand midden in de nacht glas in de container had gegooid. :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:12

Sorry ts maar ik moest er heel hard om lachen.

Komen trouwens meer leuke voorbij.

Maar knap dat ze bij jullie zo snel komen. Hier ooit eens op mijn werk 112 moeten bellen. Schuin aan de overkant stond een ander pand flink in de brand. Dus ik gebeld vraagt degene weet u welk nummer het is. Aan gezien ik dat niet wist zei ik dat ook, nee ze moesten het exacte nummer weten. Ik was lichtelijk boos aan het worden want het kon niet missen de vlammen sloegen naar buiten. Dus ik zeg tegen die beste man aan de telefoon, ik zal even naar het brandende pand toelopen en kijken. Nee dat mocht dan ook weer niet.
Ze zouden eraan komen en hoopte dat ze het konden vinden. Mwah kon niet missen, ramen waren al gesprongen en overal was rook en heel veel vlammen.

Voorheen woonde we jaren op een industrie terrein, waar we heerlijk woonde overigens. Maar bij een bocht hadden we altijd het idee daar ligt nog eens een auto op de kop.
Op een avond kwamen we na het eten en douchen ( we moesten op verjaardag) weer beneden en zagen 2 auto's op hun dak liggen waarvan er eentje tussen geparkeerde bussen inlag.
Mijn man ik moesten stiekem wel lachen, het was immers te verwachten.
Mijn man stond al met de telefoon klaar om de hulpdiensten te bellen. Ik pakte snel mijn schoenen en jas om er heen te lopen. Toen kwam de brandweer al aan.
Bleek het een oefening te wezen :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:45

Heerlijke verhalen komen er voorbij, leuk om te weten dat ik niet de enige ben :))

5 jaar geleden was ik alleen thuis en waren er wat vrienden over de vloer. Was rond kerst, dus vroeg donker en fris. Ons rolluik aan de achterkant was kapot, maar een aantal sterke jongens wilde het wel proberen omhoog te duwen als ik binnen op de knop duwde. Zo gezegd, zo gedaan.
Helaas was er geen beweging in te krijgen dus we gingen maar weer naar binnen, zien we opeens blauwe lichten aan komen! En ze belden bij ons aan.
Stond ik daar als 15 jarige snot aap. Kreeg de vraag of m'n ouders thuis waren want er was een melding van poging tot woning inbraak op dit huisnummer.
Ik snapte er niks van want we hadden niks gehoord terwijl we wel thuis waren geweest. De agenten begonnen een beschrijving te geven en plots viel bij een vriendin het kwartje. Dat waren onze vrienden die aan t rolluik liepen te trekken :+ waren daar dan drie auto's voor gekomen, schrok me kapot! Maar daarna heb ik er smakelijk om kunnen lachen en de dag erna ben ik de buren wezen bedanken voor hun oplettendheid

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:18

Hahaha, nouja, beter een keer teveel gebeld, dan een keer te weinig :) !

Zo heb ik een keer de politie gebeld omdat hier in de straat twee verdachte mannen door ramen bij alle huizen gluurden en vervolgens overal gingen aanbellen, met een aktetas.
Ik was in de veronderstelling dat het mogelijk om een duo ging dat zich onder valse voorwenselen binnen probeerde te praten om vervolgens mensen te bestelen oid.
Maar nadat de politie ter plaatse was geweest en ze had aangehouden kreeg ik terugkoppeling en...bleken het Jehova's getuigen te zijn :') 8)7
Leermomentje :P

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:22

kan hier niet een forum over gemaakt worden met dit soort verhalen? vermaak me wel! :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 01:17

Die is er nu toch? :Y)

Ik voelde me er zo rot over, zenuwen gierden door mijn lijf nog van de schrik.
Mijn paardenschoenen waren echt te kapot en ik moest nu echt nieuwe.
Bij de decathlon vorige keer goedkope gescoord die het erg lang gedaan hebben.
Dus ik dacht zinnen verzetten, hop schoenen kopen voor mijn voeten echt open gaan.
Ehhh.. Ja, sta je daar met een lekke band.
Op een plek waar je auto gegarandeerd weg/vernield/afgefikt is als je hem er laat staan s'nachts.
De amsterdam arena is bij het ajax stadion, daar waar al vele ME acties geweest zijn met voetbal en s'nachts gewoon geen plek voor je scooter of auto.
Treinstation Amsterdam bijlmer zit er, zegt genoeg denk ik.
Ik heb hem ook geparkeerd voor de winkel zelf, auto's moeten in de garage maar ik kan overal komen dus dat doe ik ook.
Parkeren in amsterdam in een garage uit zicht doe ik gewoon niet, mij te jatgevoelig.

De alarmcentrale was drama, mijn naam tig keer verkeerd invoeren, polisnummer niet kunnen vinden en de mooiste:
Ik weet niet of we u met uw invalidevoertuig kunnen laten ophalen. 8)7
Say whut?! Ik betaal premie voor all risk mét pechhulp en jij verteld me dat ik hier mogelijk niet weg kom?!
Ik heb haar gezegd dat ze het maar mooi ging regelen, dat dat ding hier niét bleef staan vannacht.
Verder was mijn polis niet te vinden, zelfs met 5! man personeel niet, dus kon ze weinig voor mij doen. >;)
Ophalen kon maar wat de kosten zouden zijn wist ze niet.
Heb haar gezegd dat ik gewoon verzekerd ben, dat deze groene kaart 1,5 week oud is en dat ze maar gewoon een berger moesten sturen.
Nouja 5 telefoontjes en een half uur verder kwam het magische zinnetje: ze zijn er met een half uur tot drie kwartier.
Toen Bergnet arriveerde bij de weg ben ik ingestapt en heb m naar de weg gereden, hij kon er anders niet bij en ik dacht dat hij mijn auto niet zou herkennen. :P
Vanaf dat moment was het wel hilarisch.
Met lossen ging ie door de handrem, dus ik erop geklommen en ingestapt en voet op de rem, en hij de boel laten kantelen zodat ik eraf kon rijden, doodeng gevoel. _O-
Mijn broertje gieren van het lachen, hij had de buurman er ook al gezegd te wachten onder het mom leedvermaak. :')

Grappige was ook het gesprek over Canta's, die rode 45 km autootjes.
Bij de eerste keer zo'n ding bergen ging zijn werkschoen vast bij het pedaal en reed hij dat ding zo met flink gas de achterkant van zijn truck in. _O-
Levensgevaarlijk vond hij ze en ze waaien om zegt hij. :')
Oh, en hij heeft eens een inbreker weggejaagd bij zijn buren na een dienst met een koevoet, dus mijn avontuur van vannacht vond hij wel vermakelijk. :')
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 04-08-16 01:59, in het totaal 2 keer bewerkt

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 01:44

Bij ons is het juist andersom. Ik hoor 's nachts soms dingen en denk dan; Ach, zal wel niks zijn. Vast verkeerd gehoord ofzo.

Intussen is er al verschillende keren ingebroken hier in de buurt... :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:31

moonfish13 schreef:
Die is er nu toch? :Y)

Ik voelde me er zo rot over, zenuwen gierden door mijn lijf nog van de schrik.
Mijn paardenschoenen waren echt te kapot en ik moest nu echt nieuwe.
Bij de decathlon vorige keer goedkope gescoord die het erg lang gedaan hebben.
Dus ik dacht zinnen verzetten, hop schoenen kopen voor mijn voeten echt open gaan.
Ehhh.. Ja, sta je daar met een lekke band.
Op een plek waar je auto gegarandeerd weg/vernield/afgefikt is als je hem er laat staan s'nachts.
De amsterdam arena is bij het ajax stadion, daar waar al vele ME acties geweest zijn met voetbal en s'nachts gewoon geen plek voor je scooter of auto.
Treinstation Amsterdam bijlmer zit er, zegt genoeg denk ik.
Ik heb hem ook geparkeerd voor de winkel zelf, auto's moeten in de garage maar ik kan overal komen dus dat doe ik ook.
Parkeren in amsterdam in een garage uit zicht doe ik gewoon niet, mij te jatgevoelig.

De alarmcentrale was drama, mijn naam tig keer verkeerd invoeren, polisnummer niet kunnen vinden en de mooiste:
Ik weet niet of we u met uw invalidevoertuig kunnen laten ophalen. 8)7
Say whut?! Ik betaal premie voor all risk mét pechhulp en jij verteld me dat ik hier mogelijk niet weg kom?!
Ik heb haar gezegd dat ze het maar mooi ging regelen, dat dat ding hier niét bleef staan vannacht.
Verder was mijn polis niet te vinden, zelfs met 5! man personeel niet, dus kon ze weinig voor mij doen. >;)
Ophalen kon maar wat de kosten zouden zijn wist ze niet.
Heb haar gezegd dat ik gewoon verzekerd ben, dat deze groene kaart 1,5 week oud is en dat ze maar gewoon een berger moesten sturen.
Nouja 5 telefoontjes en een half uur verder kwam het magische zinnetje: ze zijn er met een half uur tot drie kwartier.
Toen Bergnet arriveerde bij de weg ben ik ingestapt en heb m naar de weg gereden, hij kon er anders niet bij en ik dacht dat hij mijn auto niet zou herkennen. :P
Vanaf dat moment was het wel hilarisch.
Met lossen ging ie door de handrem, dus ik erop geklommen en ingestapt en voet op de rem, en hij de boel laten kantelen zodat ik eraf kon rijden, doodeng gevoel. _O-
Mijn broertje gieren van het lachen, hij had de buurman er ook al gezegd te wachten onder het mom leedvermaak. :')

Grappige was ook het gesprek over Canta's, die rode 45 km autootjes.
Bij de eerste keer zo'n ding bergen ging zijn werkschoen vast bij het pedaal en reed hij dat ding zo met flink gas de achterkant van zijn truck in. _O-
Levensgevaarlijk vond hij ze en ze waaien om zegt hij. :')
Oh, en hij heeft eens een inbreker weggejaagd bij zijn buren na een dienst met een koevoet, dus mijn avontuur van vannacht vond hij wel vermakelijk. :')

Haha, geweldig wat een verhalen er zo loskomen dankzij jouw avonturen! ...En jouw auto'tje. :D