Roddels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:43

BKonline schreef:
De roddel komt van iemand af die ik incidenteel een paar keer heb gezien en waar ik geen (vriendschaps) relatie mee heb. We hebben contact wegens een derde persoon en de relatie tussen mij en deze derde persoon is goed. Daar heeft ze naar mijn idee moeite mee. Wegens omstandigheden kan ik deze derde persoon hierover niet inlichten. Ik wil haar hierbij in bescherming nemen want dit zou haar veel zeer doen. Ik sta nu op het punt de vriendschap met deze derde persoon los te laten omdat de venijnigheid van de roddelaarster steeds erger wordt en ik er zelf last van begin te krijgen.

Tja, dan lever je die derde persoon, waar je dus wel een vriendschappelijke relatie mee hebt, uit aan diegene die roddels verspreid. Daar zou ik eens een hartig woordje mee gaan praten (en even stiekem opnemen met je mobiel) en direct daarna even naar die derde persoon om de situatie uit te leggen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:51

Suliko schreef:
In dit geval zou ik proberen een gesprek aan te gaan met de roddelaarster en (vriendelijk, sta er boven) proberen te vragen waar dit vandaan komt en wat ze ermee probeert te bereiken.

Dit heb ik meerdere keren gedaan. De eerste keren face to face. Inmiddels ben ik niet meer zo aardig en heb ik aangegeven dat zij mij met rust moet laten maar ze blijft stoken. Het vervelende is dat ze niet direct in mijn gezicht iets toegeeft. Het gaat via via en ik wordt op zaken aangesproken waar ik geen weet van heb.
Het is net alsof iemand zegt: "Hee, ik hoorde dat je gisteren in Groningen was", terwijl je de hele dag thuis bent geweest. Zo ver staan die roddels van de waarheid af.

Ik heb al 1 telefoon gesprek opgenomen want ik moest het echt zelf even kunnen terug horen.

Anoniem

Re: Roddels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:52

Ik zou dan toch je vriendin inlichten.
Waarom zou haar dat pijn doen als de roddels over jou gaan?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:54

Tivoli schreef:
Dan zou ik proberen beide personen tegelijk te meeten en dan de roddelaarster aanspreken op haar leugen over jou.

Geloof me dat had ik al lang gedaan, als het kon. De roddelaarster zou zo door de mand vallen. Dat is niet moeilijk maar ik kan de persoon waar ik de vriendschap mee heb, hier niet bij betrekken. Is onmogelijk, gezien de medische toestand waarin ze nu is. Dat kan ik niet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:55

Ooh, dat is een ander verhaal dan... goh, wat vervelend zeg!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:58

Mijn roddelproblemen zijn niets vergeleken bij de gezondheid van deze vrouw. Dat snappen jullie vast. Maar ik begin zelf nu ook last van de situatie te krijgen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:06

Ik confronteer de degene die over me roddelt of het nu prive is of werkgerelateerd. In beide gevallen ga ik na die persoon toe en vraag om uitleg.. Prive is vooral mijn schoonzusje aan het roddelen en aan het stoken in mijn relatie.. Ik wijt dat aan jaloersheid.. (ik heb alles wat zij niet heeft, een vaste relatie, kinderen en paarden)

Werk is voornamelijk 1 persoon.. Die persoon kan het niet hebben dat ik meer werk dan contracturen maar weigert zelf extra te werken.. Die persoon is nu al 2x door mij aangesproken over het roddelen, hij ontkent het roddelen maar weet wel van wie ik het gehoord heb. 8)7 Verder heb ik die persoon gevraagd of hij in het vervolg over me wilt roddelen als ik erbij ben.. zo dat ik ook alle nieuwtjes over mezelf kon horen _/-\o_ hij kon dit grapje niet waarderen en negeert me al een aantal weken..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:08

Door wie hoor je dan die roddels over jou? Want degene die ze verspreid zegt ze dus niet direct in je gezicht maar hoe krijg je ze dan te horen?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:12

Ik heb het vanuit mijn situwatie gewoon laten gaan, het was echt een hard gelag maar dan leer je wel je vrienden kennen! Schrijnend en kwetsend was het wel tot er wel toch dingen uit kwamen..... en tja wat als blijkt dat het geen waar was en er ook getuigen opdoken wie staat er dan met schaamrood op de kaken?
Gebeurd is er toch, gekletst wordt er toch wel..... maar het blijft lastig als die dingen nu ook dan weer eens de kop opsteken.... gewoon laten wat het was :Al is de leugen nog zo snel....de waarheid achterhaalt hem wel! :x

Ik was er bij betrokken en ik weet de ware toedracht van het verhaal, al is dat niet altijd even gemakkelijk de mensen oordelen toch wel!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 16:27

Evelijn schreef:
Door wie hoor je dan die roddels over jou? Want degene die ze verspreid zegt ze dus niet direct in je gezicht maar hoe krijg je ze dan te horen?

Van weer een ander persoon. Inmiddels zijn er meerdere mensen, in de omgeving van de vrouw die medische problemen heeft, op de hoogte van allerlei verhalen die feitelijk onjuist zijn. Ik heb dit ook aangegeven maar het blijft moeilijk omdat er steeds weer onwaarheden worden gezegd. Heel vermoeiend. Op deze manier ben ik mezelf alleen maar aan het verdedigen. Eigenlijk is het een bodemloze put die energie slurpt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:24

En aangeven aan die persoon dat het jou wel raakt en je geen energie erin wil steken dus ook gewoon de roddels niet wil horen. Het is vervelend dat er gekletst wordt maar als je het niet weet kost het jou iig geen energie. Aanspreken van de bron heb je al geprobeerd en dat werkte niet dus dan negeren jij weet zelf wat de waarheid is en de mensen die jou kennen en liefhebben zullen ook beter weten.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:12

Vroeger had ik er heel veel last van als er over me geroddeld werd of als ik slachtoffer was van verbaal geweld. Toen werd ik ernstig ziek en was ik veel te moe om me er iets van aan te trekken. Zolang ze me maar niet fysiek in de weg zaten vond ik het allemaal wel welletjes. En die houding heb ik een beetje gehouden, ook na mijn herstel.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:15

De mensen die er voor mij toe doen, weten meestal wel hoe en wat, wanneer ze iets over me horen.

Als ik iets over mezelf hoor dat écht te gortig is, ga ik naar degene die de bron zou moeten zijn en vraag om opheldering, of verduidelijk iets dat hij/zij misschien niet wist.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:21

Vroeger kon ik er van wakker liggen, tegenwoordig lach ik er smakelijk om.

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:22

Maneges, pensionstallen, kleinschalige stallen, school, werk, OVERAL zijn roddels. Of beter gezegt: Roddelende mensen. :(:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:05

ik ben van de harde confrontatie's Meestal houd het dan wel op. Maar....je moet er maar net achter komen wie wat gezegd heeft, want doordat ik zo direct ben krijg ik nooit te horen bij wie het nou precies vandaan komt. Dus in dat gevoel trek ik m'n schouders op en denk ik f**k you