Voor ik het wist lag ik daar....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:56

Jee, een valpartij is nooit leuk. En schaafwonden doen idd. pijn en je kan er littekens aan overhouden. Veel beterschap.

luuntje

Re: Voor ik het wist lag ik daar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:04

Schaafwonden kunnen flink doen.
Sterkte ermee. Ook met de afhandeling van de schade.

Is je tetanus nog up to date?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 14:37

Goeie Luuntje! Had ik nog niet aan gedacht. Gelijk even HA gebeld. Is allemaal nog in orde gelukkig!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:39

Wat een kinderachtige reacties over de schaafwonden.. beetje empathie mag ook wel weer voor de medemens.

Erg schrikken zo'n valpartij! Gelukkig zijn jij en de fietser niet al te beschadigd. Zijn geen lekkere plekken als ik het zo zie, dat wel -O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:50

VivaByoux schreef:
Wat een kinderachtige reacties over de schaafwonden.. beetje empathie mag ook wel weer voor de medemens.

Als iedereen met een schaafwondje een topic opent gaat Bart huilen van ellende. ;)

@TS: :(:) kan gebeuren, tandjes op elkaar en niet te lang bij stilstaan. Je bent een volwassen man.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:51

VivaByoux schreef:

Erg schrikken zo'n valpartij! Gelukkig zijn jij en de fietser niet al te beschadigd. Zijn geen lekkere plekken als ik het zo zie, dat wel -O-

Zo is het maar net! Een paard met net zulke wonden is "sielugh".

Valt vies tegen, onderuitgaan met een scooter.

Beterschap TS, hopelijk heb je iets aan de WA verzekering van de fietser...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:29

Winged schreef:
Ricie schreef:
Reed denk een kilometer of 35, wegdek was flink nat door de regen. Dus daardoor ver doorgegleden. Fietser is er redelijk vanaf gekomen. Is even later opgestaan en na gegevens uitgewisseld te hebben is hij verder gefietst. Heeft dus ook geluk gehad. Scooterverzekering is alleen WA. Dus krijg niks van mn eigen verzekering. Zal dus met de fietser geregeld moeten worden.

Maar goed, even afwachten hoe alles verder verloopt.

Bedankt voor alle reacties en beterschaps wensen!

en waarschijnlijk ipv alleen je achterrem ook je voorrem vol ingedrukt waardoor het wiel is geblokkeerd gok ik zo. Altijd de achterrem gebruiken en nooit voor!

En van wie heb jij leren brommerrijden? NOOIT alleen de achterrem gebruiken en ALTIJD met beide remmen remmen. En inderdaad niet vol je remmen intrekken maar gedoseerd remmen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 19:41

Bedankt allemaal voor het reageren! Heb mn autorijbewijs gehaald en daar dur ook mijn scooter rijbewijs bij gehaald. Gewoon gaan rijden. Vol remmen doe ik eigenlijk nooit, en altijd eerst achter en dan voor bijremmen. Maar om heel eerlijk te zijn. Vanmorgen was gewoon automatische piloot en reactie uit reflex...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:55

Winged schreef:
Ricie schreef:
Reed denk een kilometer of 35, wegdek was flink nat door de regen. Dus daardoor ver doorgegleden. Fietser is er redelijk vanaf gekomen. Is even later opgestaan en na gegevens uitgewisseld te hebben is hij verder gefietst. Heeft dus ook geluk gehad. Scooterverzekering is alleen WA. Dus krijg niks van mn eigen verzekering. Zal dus met de fietser geregeld moeten worden.

Maar goed, even afwachten hoe alles verder verloopt.

Bedankt voor alle reacties en beterschaps wensen!

en waarschijnlijk ipv alleen je achterrem ook je voorrem vol ingedrukt waardoor het wiel is geblokkeerd gok ik zo. Altijd de achterrem gebruiken en nooit voor!

Met een scooter ga je glijden als je met nat wegdek de rem keihard inknijpt...maakt echt niet uit of het de achterrem is of niet; knijp je de rem keihard in met nat wegdek, gaat je achterkant wegglijden..

De kans dat de verzekeraar van de fietser je schade vergoed is zo goed als nihil; fietsers zijn beschermt via de wet; je zal met hele goede getuigen moeten komen die aan kunnen geven dat de fietser hartstikke fout zat. Heb je die niet, dan kun je zelf je schade betalen.
Zelf helaas al gehad.
En fietser keek even naar links en kwam daardoor even op jou helft is waarschijnlijk niet voldoende. Fietser krijgt eigenlijk pas de schuld te dragen als aan te tonen is dat verkeersregels aan de laars gelapt zijn.

Maar natuurlijk zou ik het wel proberen als ik jouw was, wie weet heb je mazzel
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 02-08-16 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:58

Gelukkig geen tetanusprik nodig. Scheelt weer.
Neem een paracetamol/ibuprofen als je wil slapen en je hebt pijn.
Na het douchen droogdeppen en niet wrijven.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:00

Wow... ik dacht echt... dat wordt een heftig topic (aan de titel te zien)... gaat het om schaafwonden :')

Heel veel sterkte, hopelijk ben je snel weer de oude.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:06

Ik heb dit ook al een paar x meegemaakt :+ Eerste x vanwege een auto die op het allerlaatste moment stopte maar ik was al aan het remmen met regen, ik gleed dus onderuit en 500 euro schade + blauwe plekken en schaafwonden. Tweede keer moest ik remmen, maar doordat er de nacht ervoor een feest was geweest lag er overal bier wat het dus gladder maakte dan normaal en gleed ik ook verder door, gelukkig weinig schade, blauwe plekken alleen. Laatste x was iets heftiger, ik moest remmen omdat een fietser ook weer op het allerlaatste moment stopte en mij niet aankeek terwijl zij dus bijna voor mij knalde, ik remde al en door glad wegdek knalde ik ook onderuit. Weer schade aan scooter, gat in broek, blauwe plekken hier tot tokyo, handen open gehaald, gelukkig dikke jas aan die de schok op ving!

Ja, oliebol happens zullen we maar zeggen :+

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:08

Heel veel beterschap!! Ik kan mij voorstellen dat de schaafwonden en kneuzingen pijn doen. En laat ons de schrik/ paniekreactie niet vergeten waar je even moet van bekomen.

Uit ervaring weet ik ook dat je in een reflex op een scooter al je remmen dichtslaat als je iemand op je af ziet komen welke lessen be al dan niet gevolgd hebt. Heb dit zelf ook meegemaakt.

Sterkte!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:10

ja enige nadeel met die scooters is dat je gelijk zoveel schade hebt, omdat de kappen stuk gaan en die zijn zo verschrikkelijk duur...en kunnen helaas niks hebben.
Dat was met zo'n puch maxi toch een stuk fijner; je pakte gewoon je brommer weer op en op wat lakschade na, had je brommer 9 van de 10 keer niks en kon je dus zo weer verder rijden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:42

Citaat:
En van wie heb jij leren brommerrijden? NOOIT alleen de achterrem gebruiken en ALTIJD met beide remmen remmen. En inderdaad niet vol je remmen intrekken maar gedoseerd remmen.

In eerste instantie rem je achter en rem je daarna voor bij. Je gaat niet in 1 keer vol voor remmen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:06

Mij is geleerd eerst gas los te laten wn dan gedoseerd beide remmen in te drukken, nooit alleen je achter of voor rem

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:45

ts weet dat ook heus wel denk ik zo, maar als er ineens iemand op jouw helft zit, dan moet je van goede huize komen wil je niet uit schrik de rem keihard inknijpen.
Een reflex die iedereen die wel eens op een scooter heeft gereden, is overkomen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:55

lifaya schreef:
Mij is geleerd eerst gas los te laten wn dan gedoseerd beide remmen in te drukken, nooit alleen je achter of voor rem

Dat is leuk in theorie, maar niet in stres situaties.

TS, wees maar blij dat je een spijkerbroek aan had.
Als ik sommige mensen zie rijden met korte broek, topje en slippertjes, wil je toch niet denken over wat er met hun gebeurd als ze onderuit gaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:56

xxCYNNxx schreef:
ts weet dat ook heus wel denk ik zo, maar als er ineens iemand op jouw helft zit, dan moet je van goede huize komen wil je niet uit schrik de rem keihard inknijpen.
Een reflex die iedereen die wel eens op een scooter heeft gereden, is overkomen.

Bovendien heb je soms de tijd/ruimte op de weg tot de ander gewoon niet meer en dan is het alles of niks.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:57

Begin dit jaar ook zo'n smak gemaakt, enkel was het gewoon mn eigen schuld

Rem ALTIJD op je achterrem met nat weer. De voorrem grijpt veel te hard aan en dan lig je heel snel of je snufferd

Beterschap :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:59

Logisch dat je in zo'n situatie niet netjes over je schouder kijkt, richting aangeeft en voorzichtig remt...dan ga je vol in de ankers!

Hoe is het vandaag met je, Ricie?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 14:06

Bedankt voor alle reactie's! Ik ben ook blij dat ik geen korte broek aan had etc. Moet zeggen dat ik echt zelden met korte broek op de scooter zit. Ook met deze reden in het achterhoofd.

Nat weer en 2 wielen is gewoon een k*t combinatie om het gewoon even zo te zeggen. Gaat vandaag opzich wel redelijk alleen merk ik nu ook dat mn ribben best wel zeer doen. Maar goed zal wel één grote verkramping geweest zijn en zal komende dagen wel meer zijn dat pijn gaat doen. Schaafwonden gaan over het algemeen redelijk nu gelukkig.

Enige is dat mijn schaafwond op mn knie nog niet heel lekker gaat. Gisteravond pleisters en gaasjes er af gehaald en de wond zat nog helemaal onder het wondvocht. Maar even in bad geweest, daarna kwartiertje uit bad en weer heel me knie onder het wondvocht. Dus nog maar wat gaasjes op gedaan en verband er omheen. Dalijk dat er eens afhalen om te kijken hoe het er nu voor staat. En als het er vrijdag nog niet heel veel beter uit ziet misschien langs de HA (Heb ook diabetes, dus dat is uitkijken met open wonden).

Heb gister ook mijn verzekering nog gesproken. Ik ben alleen WA verzekerd dus kan het via mijn eigen verzekering wel vergeten dus. Schade net even opgenomen en (geld) schatting gemaakt, kom toch richting de 700 euro aan schade in het totaal. Contact proberen op te nemen met de fietser maar helaas kreeg ik te horen "Dit nummer is niet bereikbaar". Dus ben bang dat ik een beetje pech heb....

Maar goed, zal later vanmiddag en misschien vanavond nog eens bellen. En anders kan ik weinig anders dan er zelf voor opdraaien ben ik bang....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:18

Dat is zeker schrikken geweest voor je!
Probeer je knie zoveel mogelijk aan de lucht te laten drogen.
Sterkte.

Edit *typfout*
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 03-08-16 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:29

Volgens mij ging een vorig topic over iemand die géén tetanus spuit kreeg nadat ze op d'r knie gevallen was die geschaafd was.

Kan me van toen toch goed herinneren dat met menig een het toen!! met de TS eens was dat daar zeker serieus naar gekeken worden want oh oh......straatvuil..........de vreselijkste ziektes vlogen om de oren.

En nu heeft het merendeel van de reacties weer een erg kleinerende mening over deze kapotte knie. Schaaf wondje van niks en valt reuze mee tot bha........zo een foto's plaats je niet.

Het zal maar net zijn hoe de vlag hangt TS, wat mij betreft; Gewoon even goed in de gaten houden en van de schrik bekomen, maar last zal je er zeker wel even van hebben!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:31

Drie weken terug ook goed onderuit gegaan op het asfalt door een schrikkend paard en mijn knieen helemaal open geschaafd. Ik heb het meteen (gebogen) aan de lucht laten drogen na wat betadine. Mij is geleerd dat je schaafwonden beter niet in pakt.
Na 2 weken was het korstje er pas af en nu is het nog altijd helemaal blauw, maar gelukkig was het maar een schaafwond.