Hoe duur huurhuis en alles eromheen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Hoe duur huurhuis en alles eromheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:07

Nou ik weet niet waar jij vandaan komt, maar voor het soort huurhuizen waar je wil wonen (lees: bewoonbaar en netjes in een buurt waar je niet van je fiets getrokken wordt als je na 8 uur 's avonds alleen over straat gaat) zijn eigenlijk altijd meerdere gegadigden, voor jou dan 10 anderen. Afdingen op een huurprijs heb ik echt nog nooit iemand over gehoord in mijn omgeving :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:13

Nant schreef:
Bullshit!

Ik ben op zoek geweest naar een woning in de randstad, particulier, het meeste begint rond de €600,-
Voor €600,- heb je een simpel appartement of studio in de RANDSTAD. Ik denk dat de prijzen in Brabant zelfs iets lager zullen liggen.

Niets geen bullshit. Wij huren voor een bedrag rond de 1000 euro in Den Bosch en over het algemeen liggen de prijzen hier juist hoger.

estja

Re: Hoe duur huurhuis en alles eromheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:18

TS het hangt er heel erg vanaf waar je gaat wonen.
In een dorp zonder voorzieningen ben je sneller aan de beurt dan in de stad. In de randstad wacht je langer dan in delen van NL waar de vergrijzing heeft toegeslagen. "Nette" buurten zijn vaak populairder dus duurt dat dan ook weer langer. Maak dus een afweging wat je wil in verhouding tot een eventuele wachtlijst.

Woningbouwverenigingen hebben soms boeken liggen met hun woningbestand erin wat je kunt doorbladeren om een idee te krijgen. Informeer dan eens hoe het zit met doorstroming bij huizen die jij leuk vindt. Vaak kunnen ze wel een richtlijn geven.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:22

De huur van ons gewone rijtjeswoning in een dorp tussen Breda en Dordrecht is 636 per maand, komt nog gas water en licht bij. In totaal zijn wij aan vaste lasten zon 1000 per maand kwijt.

Verder hebben wij zon 6 jaar in het bestand gestaan voor wij een woning toegewezen hebben gekregen :)