Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Damned schreef:Waar haal je dat vandaan dat kippen die buiten lopen sneller ziek zouden worden? Ik denk dat de meeste kippen van gewone mensen nog het gezondst zijn van allemaal omdat die gewoon lekker mogen buiten lopen, in de grond pikken en voldoende plaats hebben. Van modder worden ze niet ziek hoor.
van modder zelf worden ze niet ziek nee , maar ik kan me voorstellen als ze in de blubber lopen te pikken dat ze sneller ziektes oplopen
amado7 schreef:Nee niet in een ren. Zal eens aan mijn vader vragen hoe dat kwam
kwita schreef:nou dan verkoop ik dus bio scharreleieren....volgens kennisen proef je dat, zelf vindt ik het grote nonsens
) Normaal kopen we altijd biologische eieren, maar het verschil tussen een ei van onze huiskip en een biologisch ei, merk ik wel. Ze zijn vetter en een donkerder dooier. Vader vind ik het gewoon leuk, straks krijgt ze een groter hok en dan krijgt ze twee zusjes erbij. Dieuwertje92 schreef:De betere smaak van een eigen ei kan ook komen door de versheid, je eigen eieren eet je vrijwel direct op of na een aantal dagen. Eieren van boerderijen staan soms als een week op transport te wachten, niet erg voor de houdbaarheid maar je proeft het wel
Citaat:Dus je zag de kippen wel op specifieke plekken zitten. (Als je struiken en bomen plant is dat binnen no time kapot gepikt door de kippen, dus ook geen doen).
" om beestjes te zoeken, krabben ze wel eens een stukje tuinplant mee. Dus dat er op dergelijke boerderijen geen bomen of struiken staan of zouden kunnen staan is in mijn ogen de grootst mogelijke onzin. amado7 schreef:Damned schreef:Waar haal je dat vandaan dat kippen die buiten lopen sneller ziek zouden worden? Ik denk dat de meeste kippen van gewone mensen nog het gezondst zijn van allemaal omdat die gewoon lekker mogen buiten lopen, in de grond pikken en voldoende plaats hebben. Van modder worden ze niet ziek hoor.
Toen wij onze eigen kippen buiten hadden lopen liepen ze veel sneller ziektes op ondanks dat ze genoeg ruimte haddenvan modder zelf worden ze niet ziek nee , maar ik kan me voorstellen als ze in de blubber lopen te pikken dat ze sneller ziektes oplopen
Damned schreef:Dar kan wel zijn dat tenminste toch verschil ziet in eieren : hoe beter hum eten is, hoe donkerder en meer oranje hun eidooier is. Vaak zijn de winkeleireren zo goed als geel, terwijl onze eigen dus meer oranje zijn.