Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:22

Knap geschreven TS, wat een hell waar je in hebt gezeten , maar je hebt gevochten en gewonnen! *\o/*

Heel veel geluk in je verdere leven gewenst :j

en hopelijk opent dit topic de ogen van mensen die nog in zo'n schuitje zitten :(:)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:23

En zo is het maar net! :j Lekker genieten en gelukkig zijn, leven is al veel te kort. Heel veel geluk in de toekomst

Goof

Re: Als je voor jezelf en jouw geluk kiest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:37

You go girl! Top!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:43

You go girl! Ik herken een hoop in je woorden en ben het zo met je eens!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:50

+:)+ that's the way to go TS. Chapeau dat je uiteindelijk toch dat tikkeltje zelfrespect terug vond om de mss wel belangrijkste stap in je leven te zetten. Geluk maak je zelf...

Zelf ook in een gelijkaardige situatie gezeten, gelukkig met weinig fysiek geweld. Maar het is niet het fysieke geweld dat je zelfbeeld ondermijnd, maar de psychische oorlog en woorden die dwars door je ziel snijden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:57

Respect voor je stap en dat je weet dat meer verdient dan dat! Ik hoop dat je heel gelukkig wordt!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 17:02

petitparis schreef:
+:)+ that's the way to go TS. Chapeau dat je uiteindelijk toch dat tikkeltje zelfrespect terug vond om de mss wel belangrijkste stap in je leven te zetten. Geluk maak je zelf...

Zelf ook in een gelijkaardige situatie gezeten, gelukkig met weinig fysiek geweld. Maar het is niet het fysieke geweld dat je zelfbeeld ondermijnd, maar de psychische oorlog en woorden die dwars door je ziel snijden.

Klopt helemaal!
Die handafdruk in mijn kaak verdwijnt wel weer, maar idd die psychische oorlog.. Die maakt veel meer stuk. Het ergste is nog wel dat je hen gelooft... Ik heb nooit begrepen hoe iemand zoiets kan doen, bepaalde dingen kan zeggen, tegen iemand van je zogezegd houdt... Ik weet dat ik het niet kan :)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:04

geweldig wat een verhaal!
dat heb je heel goed gedaan!
en wat heerlijk geschreven.
En inderdaad, je hebt altijd een keuze. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:08

Wat een kracht in je schrijven! Geweldig!

Je bent het waard om je leven te leiden en niet te lijden *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:14

Jeetje wat kan ik me in dat verhaal (een deel) herkennen.
Het denigreren, niet meer kunnen lachen of jezelf zijn. Geen vrienden of sociaal leven meer en altijd overal maar smoesjes voor moeten verzinnen. De dag dat hij me mishandelde ging er een knop bij me om. Ik ben gegaan. Niet netjes het gezegd. Ik ben gevlucht. Eigenlijk een weekend weg. Maar ik ben nooit meer terug gegaan en ben 100 km verderop gaan wonen. Een nieuwe start. En ik ben nog elke dag blij met die keuze die ik toen gemaakt heb.

Knap van je dat je bent weg gegaan. Ik weet hoe eng dat is. Die stap nemen. Ergens heb je al lang besloten dat je gaat. Maar het werkelijk doen is niet niks.

Geniet van je leven. Want volgens mij heb je het nu heel erg leuk

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:23

Respect! *\o/*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:29

Wow, respect hoor!

Heel knap wat je gedaan hebt. En super ook dat je het lef hebt om dit op te schrijven. Mensen in hetzelfde schuitje hebben vaak jaren nodig om eruit te komen. Jou is t iig gelukt ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:47

Super dat je voor jezelf hebt gekozen en het bewijs hebt gekregen dat dit het beste is!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:01

Powervrouw +:)+

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:09

Wauw ts ten eerste petje af dat je zelf de moed hebt gevonden om weg te gaan! Ten tweede vind ik het ook knap dat je het zo 'openbaar' zet.

Geniet van je nieuwe liefde en veel geluk gewenst.

Je verhaal heeft me trouwens wel geraakt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:18

Prachtig opgeschreven TS. Wat een kracht komt er uit je verhaal naar voren. Ik denk (hoop) dat heel wat meiden in een vergelijkbare situatie die jouw post lezen daar de kracht uit kunnen halen om voor zichzelf te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:31

Prachtig! En respect!! {:}

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:47

Goed zo meid. Veel vrouwen blijven bij een fout vriendje,het lijkt wel een soort verslaving,die zelfs een fatale afloop kan hebben.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 20:08

anjali schreef:
Goed zo meid. Veel vrouwen blijven bij een fout vriendje,het lijkt wel een soort verslaving,die zelfs een fatale afloop kan hebben.

Absoluut! Ik kwam op den duur serieus in de verleiding mezelf wat aan te doen, maar dat had ik nooit door gezet hoor, had ik mijn ouders en broer NOOIT aangedaan. Maar na een tijdje raak je zo de controle kwijt, en gefrustreerd, dat je wel eens domme dingen kunt gaan doen. God weet dat ik de laatste maanden visioenen kreeg van hoe ik hem met zijn hoofd tussen een bankschroef stak e.d.
Om nog maar te zwijgen over wat hij mij misschien wel nog allemaal zou hebben aangedaan...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:11

Goed neergezet. Sterk van je Ts, en inderdaad, niemand hoeft bij zo iemand te blijven. Want man, echt zo erg hoe hij jou behandelde.

Wat fantastisch voor je dat je gedurft hebt, de keuze gemaakt en het leven gegrepen.
Super dat je nu gelukkig bent.
En ja, meer mensen mogen dit lezen en het beseffen, dat ze veel waard zijn en zich goed mogen voelen over zichzelf en een keuze hebben, hoe moeilijk ook.

Ik heb zo ook een zware relatie verbroken, gelukkig lang zo erg niet als bij jou ts, maar het leven dat je daarna terug vindt, is gewoon fantastisch.
Ik ben toen een jaar amateur modellenwerk gaan doen, stel je voor, bij hem voelde ik me zo lelijk.
Gek is dat he, dat iemand zo iets met je kan doen. Maar jijzelf, die blijft altijd de belangrijkste.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 07:27

Aria_zz schreef:
Goed neergezet. Sterk van je Ts, en inderdaad, niemand hoeft bij zo iemand te blijven. Want man, echt zo erg hoe hij jou behandelde.

Wat fantastisch voor je dat je gedurft hebt, de keuze gemaakt en het leven gegrepen.
Super dat je nu gelukkig bent.
En ja, meer mensen mogen dit lezen en het beseffen, dat ze veel waard zijn en zich goed mogen voelen over zichzelf en een keuze hebben, hoe moeilijk ook.

Ik heb zo ook een zware relatie verbroken, gelukkig lang zo erg niet als bij jou ts, maar het leven dat je daarna terug vindt, is gewoon fantastisch.
Ik ben toen een jaar amateur modellenwerk gaan doen, stel je voor, bij hem voelde ik me zo lelijk.
Gek is dat he, dat iemand zo iets met je kan doen. Maar jijzelf, die blijft altijd de belangrijkste.

Daar lijken ze op te kicken he... Iemand zo hard afbreken, tot die geen zelfvertrouwen meer heeft, en zeker niet weg gaat... Ik heb hem ooit eens gezegd dat ie nu wel mocht kappen, het feit dat ik daar nog steeds was bewees dat ik elke dag opnieuw voor hem koos. Hij begreep de boodschap niet.
Ik ben laatst gaan kayaken met mijn nieuwe vriend. Hij had mij vooraan in de kayak neer gezet, achterstevoren, dus ik heb 23km lang geen peddel aangeraakt haha. Ik lag daar dus maar wat te zonnen in mijn bikini, en op een bepaald moment passeren we een hoop kerels, en eentje daarvan is loeihard een liedje beginnen zingen toen wij voorbij kwamen, iets van... there goes the princess... mijn vriend lachte zich dood, hij vond het een ontzettend leuk compliment.

Had ik met mijn ex niet moeten meemaken, die had mij trouwens nooit in bikini meegenomen hahaha. Mijn vriend is helemaal anders, koopt constant leuke kleren voor mij, en loopt dan ook echt te paraderen met mij. Zo'n groot verschil!

Ik ben héél vaak aan de tafel gaan zitten, voor een gesprek. Maar hij was te druk met gamen.
Ik heb kilometers aan brieven geschreven, die kon ie dan lezen wanneer hij eens tijd had. Hij heeft ze allemaal ongelezen weg gegooid. En zo kan ik nog 1000 voorbeelden geven... Ik heb er voor gevochten, en hem de laatste maanden meerdere keren gewaarschuwd, dat ik niet van plan was zo verder te gaan. Daar was ie doof voor, tot ik echt weg was.

Zoals Jason Derulo zou zeggen: I'm living my life & got stressed no more! {:}

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:42

Wat heb je dit goed gedaan en goed geschreven! Respect _/-\o_

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:43

Ik krijg hier helemaal kippenvel van.

Lieve ts, ik ken je niet, maar ik ben zo, zo ontzettend trots op jou!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 12:59

__Sannne schreef:
Ik krijg hier helemaal kippenvel van.

Lieve ts, ik ken je niet, maar ik ben zo, zo ontzettend trots op jou!

Jullie zijn allemaal zo ontzettend lief...
Ik ben blij dat ik het heb durven opschrijven!

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:03

Heel knap van je! Het is niet vanzelfsprekend om uit zo'n relatie te stappen, je bent een sterke vrouw en ik ben blij dat je nu wel gelukkig bent in je nieuwe relatie :).