Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
elenaMM77 schreef:Hoezo KimD?
In principe kun je al het gebruik van water op je eigen conto bijschrijven.. op de een of andere manier verbruikt Goof toch minder water als jijzelf? waterverbruik zit m niet in wat je kleine huisdieren drinken.. 1x wc doorspoelen verbruikt al meer dan dat. Dus ondanks dat Goof lekker geniet van het douchen, ben jij toch een grotere 'verspiller'?
:KimD schreef:Goof schreef:
Mmm, douchen is mijn hobby, wij douchen ook gerust twee keer per dag. Gewoon, want het is lekker. En het kan. Daar bezuinig ik niet op.
Wij zijn met twee personen en betalen rond de 30 euro per kwartaal. Geen vaatwasser en wasmachine draait alleen als de wasmand echt vol zit, dus niet onnodig kleine wasjes.
Ik vind het vooral vreselijk om zoveel water te misbruiken. Mijn vriend kon dat eerst ook, zolang onder de douche staan. Heb ik hem afgeleerd.
Ook als haren of lichaam wordt ingezeept gaat de kraan uit.
En je vriend afleren om lang te douchen. Dit vind ik toch wel wat overdreven
elenaMM77 schreef:Hoezo KimD?
In principe kun je al het gebruik van water op je eigen conto bijschrijven.. op de een of andere manier verbruikt Goof toch minder water als jijzelf? waterverbruik zit m niet in wat je kleine huisdieren drinken.. 1x wc doorspoelen verbruikt al meer dan dat. Dus ondanks dat Goof lekker geniet van het douchen, ben jij toch een grotere 'verspiller'?
Hier 2 personen, 4 katten (voor zover die echt invloed hebben, hooguit 1/2 liter per bak (drie stuks) per dag), douchen gemiddeld 1x per 2 dagen.. bad gebruik ongeveer 1x per dag.. Afwasmachine 1x per 3 dagen.. wasmachine gemiddeld 1x per dag, want kussens en kleden van de dieren gaan met regelmaat ook in de was..
50 euro per kwartaal.

Omaro schreef:Ik werk bij een waterbedrijf
Gemiddeld gebruik je 50m3 per persoon per jaar. De m3 prijs hangt af van je waterbedrijf, maar ligt vaak rond de 1,00/1,15 per m3. Daar komen nog je belasting op leidingwater(BOL), precario (gemeentelijke kosten die het waterbedrijf berekend krijgt door gemeente om leidingen door gemeentegrond te mogen laten lopen) en vastrecht voor de meter bij. BOL is 0.36 incl. btw per m3. Vastrecht hangt af van de grootte van de meter en precario hangt af van de gemeente waar je in woont.
Citaat:Tarieven 2016
In 2016 is het drinkwatertarief € 0,46 voor 1.000 liter (1 m³) drinkwater.
Dit is exclusief Belasting op Leidingwater (BoL) en 6% btw.
Inclusief deze belastingen betaalt u € 0,84 bij huishoudelijk verbruik (<300 m3 per jaar).
Een gezin verbruikt gemiddeld 100 m³ drinkwater per jaar.

kiki1976 schreef:Hier betalen we net geen € 68 per maand incl waterschapbelasting.
4 Persoonshuishouden, wasmachine draait genoeg, vaatwasser, duo ligbad, hond, 2 katten, 2x aquarium en met de zomer altijd een zwembad (is ook maar iets van 4M³ wat erin gaat)
Omaro schreef:Ik zeg ook dat de m3 prijs afhangt van het waterbedrijf![]()
Ik weet niet welk waterbedrijf TS heeft dus ben voor de zekerheid aan de hogere kant gaan zitten (incl. btw overigens)![]()
waterbedrijf waar ik werk is €1.10/m3 inclusief btw (randstad) in andere regio's, want een ander waterbedrijf, kan het inderdaad een ander tarief zijn zoals ik aangaf.
..