Portokosten ongewenst poststuk betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:39

Als mijn werkgever dit zou doen (wat niet snel zal gebeuren, aangezien men alles via E-mail verstuurt), zou ik er wel een melding van maken. Maar doorgaans werken bedrijven met 'port betaald' enveloppen en hoeft men daar niet over na te denken.

Wellicht een idee om het kaartje eraf te halen en deze aan je werkgever te geven? Dan plakt die er de ontbrekende postzegels op en doet hem op de bus. PTT geholpen en jij geholpen. ;)

@ Zoe_97: Eén werkdag kan wel degelijk een verschil maken. Er zijn zoveel soorten situaties waarin het werkelijk kan schelen of een brief al dan niet op tijd binnenkomt (denk alleen al aan vergunningen aanvragen of notariële zaken). Ik vind het dan ook een behoorlijk wonderlijke instelling van postbezorgende bedrijven (of is het jouw eigen instelling?). Je betaalt je tegenwoordig blauw aan postzegels, maar de service is niet meer wat het geweest is. Hier wordt nog maar één 1 à 2 keer per week post gebracht... Ze sparen het gewoon op.

bridgetF

Re: Portokosten ongewenst poststuk betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:50

Ik heb ook de laatste maand tot 2 keer toe zo'n kaartje gehad.
Wat het vervelende is, is dat je eerst je brievenbus post / pakketje krijgt.

Pas een paar dagen later krijg ik dan zo'n kaart met dat het gewicht niet correct was of zij vonden het een pakket post van € 6,95.

Ik kan het dan niet meer na meten of wegen, want het is al uitgepakt. Waarom leveren ze dergelijke kaarten niet gelijktijdig met de post of brievenbus pakketje?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:57

Omdat dat niet praktisch is, omdat dat niet in hun voordeel is, omdat bellen en uitleggen jouw gemiddeld veel meer kost dan gewoon ff dat kaartje betalen, een kaartje dat ze heel gemakkelijk sturen naar de persoon dat voor hun het meest uitkomt, omdat PostNL er helemaal niet is voor jou maar enkel voor hun eigen portemonnee. Bloedzuigers zijn het daar!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:58

Heb hele topic niet door gelezen.
Gewoon even met je baas overleggen. Denk niet dat het zijn bedoeling is geweest. En verder mag je post/pakket ongeopent terug geven aan PostNL. Eenmaal opengemaakt kunnen ze wel de kosten op jou verhalen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:03

Ik zet altijd "afgeboekt iom CS" (customer service) erop en mik de kaart dan in de brievenbus.
Koop vrij veel kleding voor mijn zoontje via mp en heb heel vaak dat ze vinden dat het als pakket gefrankeerd had moeten zijn terwijl het gewoon door de brievenbus arriveert. Dan ga ik dus echt niet betalen.

Snap jouw punt ook TS. Zou met het kaartje naar degene die er op jouw werk over gaat stappen en aangeven dat je niet van plan bent om te betalen. Laten zij het maar oplossen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:13

toen ik nog thuis woonde, gooide me ouders die kaartjes altijd weg, nooit problemen mee gehad. post had je toch al.. :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:58

Fish_n_Chips schreef:
je kunt m niet weigeren? hij wordt gewoon in je brievenbus gegooid met het verzoek om te betalen.. in je brievenbus gemikt, is bezorgd.

zo werkt het wel bij onder remboursverzending, je krijgt het stuk dan niet eerder dan dat er betaald is aan de bezorgdienst.

Volgens mij moet je dan iets op de envelop schrijven (wat weet ik even niet) en hem in een brievenbus gooien.

ETA: ik heb het even opgezocht en het is inderdaad zo. Bron: http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... geren.html[/quote]

dan weiger je de portokosten, maar niet de brief.. de brief is immers al bezorgd, en jijzelf moet het ding dan opnieuw gaan posten met toeters en bellen ;)..

ik weiger mijn post niet, kan ook niet, of ik moet mijn brievenbus dichtspijkeren lol. strafport en portokosten weiger ik gewoon te betalen, is niet mijn probleem dat gaat de post maar lekker zelf halen bij de verzender, als ze de brief bij mij hebben afgeleverd, hebben ze het afgeleverd, daar ga ik verder niet extra voor betalen, noch ga ik er extra werk in steken om hem dan met terugwerkende kracht te 'weigeren'. als ze de afzender niet kunnen traceren, dan kunnen ze de portokaart met foto in mijn brievenbus gooien zodat ik het zelf moet afhalen.. dan wil ik best betalen om het poststuk in mijn bezit te krijgen, fair enough.. Maar als ze het mij eerst geven en dan zeggen, maar we willen ook geld.. dat is voor mij een principe dingetje.. dan had je het mij niet moeten geven. heb er niet om gevraagd immers ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 01:57

Ik wacht even af of de collega's respons krijgen. Er staat ook geen termijn van betalen op, dus ik laat het even zo.

Hoef het poststuk ook niet te openen, want ik weet wat erin zit, haha! Doe gewoon net of ik een paar weken op vakantie ben:p

Was alleen bang dat er evt een boete overheen zou komen oid. Vandaar dat ik het me afvroeg.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 06:57

Shenavallie schreef:
Als mijn werkgever dit zou doen (wat niet snel zal gebeuren, aangezien men alles via E-mail verstuurt), zou ik er wel een melding van maken. Maar doorgaans werken bedrijven met 'port betaald' enveloppen en hoeft men daar niet over na te denken.

Wellicht een idee om het kaartje eraf te halen en deze aan je werkgever te geven? Dan plakt die er de ontbrekende postzegels op en doet hem op de bus. PTT geholpen en jij geholpen. ;)

@ Zoe_97: Eén werkdag kan wel degelijk een verschil maken. Er zijn zoveel soorten situaties waarin het werkelijk kan schelen of een brief al dan niet op tijd binnenkomt (denk alleen al aan vergunningen aanvragen of notariële zaken). Ik vind het dan ook een behoorlijk wonderlijke instelling van postbezorgende bedrijven (of is het jouw eigen instelling?). Je betaalt je tegenwoordig blauw aan postzegels, maar de service is niet meer wat het geweest is. Hier wordt nog maar één 1 à 2 keer per week post gebracht... Ze sparen het gewoon op.

Echt belangrijke stukken verstuur je aangetekend neem ik aan. Hier word in belgie trouwens nog 5 dagen per week post bedeeld en 6 dagen pakketjes en kranten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:55

eilleen333 schreef:
Ik wacht even af of de collega's respons krijgen. Er staat ook geen termijn van betalen op, dus ik laat het even zo.

Hoef het poststuk ook niet te openen, want ik weet wat erin zit, haha! Doe gewoon net of ik een paar weken op vakantie ben:p

Was alleen bang dat er evt een boete overheen zou komen oid. Vandaar dat ik het me afvroeg.

Nee, op deze brief zit al strafport ;) . Nog zon stom iets, om het hun zo uit komt... Een ander doet iets fout, maar of jij ff wil betalen met extra's!