Fysiotherapeut mee uit vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat moet ik doen?

- Nu mee uit vragen en van fysio wisselen
76 (15%)
- Na de laatste behandeling mee uit vragen
247 (50%)
- Niet mee uit vragen
162 (33%)

Totaal aantal stemmen: 485

vuurneon

Re: Fysiotherapeut mee uit vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:59

Dat is ook het lastige, want idd aanraken en echt contact met je maken dat doen de meeste mannelijke fysio's. Tot nu toe alle mannelijke fysio's die ik heb gehad, zijn enorm sociaal en echt geïnteresseerd naar je. Ik heb mijn bruiloft volledig doorgenomen met mijn laatste mannelijke fysio en nu 2 jaar later zwaait hij nog altijd naar mij als hij mij ergens ziet haha

Ik zou er zelf niets achter zoeken en behandelingen af laten maken door hem en het daarbij laten. Als hij je echt ziet zitten, weet ie je wel te vinden.

Mijn collega is trouwens met haar patiënt getrouwd, ze verpleegde hem namelijk in het ziekenhuis en tja, toen werden ze verliefd. Wel gewacht tot hij weer thuis was uiteraard met stappen ondernemen. Dus het komt voor, maar niet tijdens de behandeling want meeste werkgevers hebben dat keurig ingedekt dat dat niet mag.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:30

Ach, TS! Als je hem écht leuk vindt, waarom stuur je hem dan geen berichtje op Facebook na je behandeling? :D Wat hij er van zou vinden als je hem meeneemt om een drankje te drinken, als bedankje.
Wat hij er mee wil doen, is aan hem. Zegt hij nee, dan is het ook niet vervelend. Je bent dan toch al klaar met je behandelingen en zie je hem (waarschijnlijk) niet meer. Zolang je nog onder behandeling bent, zou ik het niet aankaarten.

Snap dat het ook een moeilijk punt is vanwege zijn beroep waarin hij professioneel in moet handelen. Maar als je écht verliefd bent en hij ook, kan dat toch gebeuren?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:47

Succes ermee.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:18

Ik zou eerst een andere fysio zoeken en hem dan pas mee uit vragen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 12:52

Een andere fysio zoeken is niet zo makkelijk. De fysio zit verbonden aan een kliniek en daar wil ik bij blijven. Dus dan moet ik naar een andere locatie of naar een andere fysio binnen deze locatie.

Maar ik vind een fb berichtje sturen na de laatste behandelingen wel een goede optie. Dat is niet zo eng :P

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:57

Go ts :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:59

Berichtje sturen via FB:

"Graag zou ik worden behandeld door een andere fysiotherapeut binnen jullie kliniek, kan jij dat regelen?"

Als hij dan vraagt waarom kun je simpel antwoord geven;

"Dat schept de mogelijkheid om jou te vragen om een keer ergens een drankje te doen"

Duidelijker kan het niet :D

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:14

Als je binnen die kliniek een andere behandelaar kan krijgen kan je hem gewoon mee uitvragen zonder dat hij problemen mee krijgt.
Bij collega's zien gebeuren...kan je overkomen ook als fysiotherapeut.

Dan nog lastig om te vragen...succes!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:18

Leonoor schreef:
Berichtje sturen via FB:

"Graag zou ik worden behandeld door een andere fysiotherapeut binnen jullie kliniek, kan jij dat regelen?"

"Dat schept de mogelijkheid om jou te vragen om een keer ergens een drankje te doen"

Ik ben eerder van mening dat als hij jou echt leuk vind dat hij je wel zelf weet te vinden en had hij je al overgedragen aan zijn collega.

Maar dat is nog steeds niet het geval, dus ik zou niet teveel van verwachten en niet teveel zelf het initiatief nemen, grote kans dat je een blauwtje loopt en dat is niet goed voor jouw zelfvertrouwen als een verlegen persoon. Want als je nog behandeld moet worden en je komt hem tegen, lijkt mij voor jou een ongemakkelijke moment.

Een collega van mij was ook verliefd op haar fysiotherapeut.........en naar het schijnt komt het vrij vaak voor...........

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:21

Ragdollcat schreef:
Ik ben eerder van mening dat als hij jou echt leuk vind dat hij je wel zelf weet te vinden en had hij je al overgedragen aan zijn collega.

Maar dat is nog steeds niet het geval, dus ik zou niet teveel van verwachten en niet teveel zelf het initiatief nemen, grote kans dat je een blauwtje loopt en dat is niet goed voor jouw zelfvertrouwen als een verlegen persoon. Want als je nog behandeld moet worden en je komt hem tegen, lijkt mij voor jou een ongemakkelijke moment.

Een collega van mij was ook verliefd op haar fysiotherapeut.........en naar het schijnt komt het vrij vaak voor...........

Maar de Fysio in deze is de pro en zal niet zomaar, zonder goede reden, een patiënt overdragen aan een collega.
En een beetje eigen initiatief kan geen kwaad toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:25

Ja, oke.

Een beetje een eigen initiatief kan geen kwaad, maar voor iemand die verlegen is en of weinig zelfvertrouwen heeft kan een Nee nogal hard aankomen, denk ik.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:27

Maar je moet ook niet je verlegenheid je leven over laten nemen toch? Gewoon doen, en als je een blauwtje loopt dat zie je ook wel dat dat niet het ergste van de wereld is. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:35

Ragdollcat, het komt idd vrij vaak voor, door oa de redenen die ik eerder noemde. Daarom wordt het ook tijdens de opleiding besproken.

En niet alleen mannelijke fysios zijn zo. Ook vrouwelijke fysios.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:36

Er schuilt niets kwaads in om hem een berichtje te sturen na je behandelingen waarin je hem vraagt of hij zin heeft een keer met je iets gezelligs te gaan doen. Dat er van zijn kant nu geen actie is ondernomen is uiteraard heel logisch; dat hoort niet bij de beroepsethiek maar dat wil niet zeggen dat er geen wederzijdse interesse kan zijn? Dus " nee heb je en ja kun je krijgen" ! Ga ervoor en het enige risico is dat je daarna een andere therapeut krijgt maar dat is een risico wat je wel kunt lopen denk ik. Succes in ieder geval !

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:37

Ik zou het hem bij de volgende behandeling gewoon vragen of hij zin heeft om een drankje met jou te doen.
Niet via Facebook en zeker niet via die rare constructies (kan je mij door iemand anders laten behandelen want ik wil met je uit)

Keep it casual! Dadelijk ziet er niks of valt hij jou tegen buiten zijn praktijk

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:44

Schuur_ schreef:
Ik zou het hem bij de volgende behandeling gewoon vragen of hij zin heeft om een drankje met jou te doen.
Niet via Facebook en zeker niet via die rare constructies (kan je mij door iemand anders laten behandelen want ik wil met je uit

Dat is geen rare constructie, zo maakt ze het gewoon mogelijk voor hem om ja te zeggen omdat ze geen client meer is. Maw je maakt ruimte om de relatie te laten veranderen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:44

Ja, komt ook door veel en goed kijken naar de patient om te peilen of iets pijn doet of niet en de terugkerende behandelingen en het gezellige kletsen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 14:17

Schuur_ schreef:
Niet via Facebook en zeker niet via die rare constructies (kan je mij door iemand anders laten behandelen want ik wil met je uit)

Keep it casual! Dadelijk ziet er niks of valt hij jou tegen buiten zijn praktijk

In het echt vragen gaat hem niet worden denk ik. Dat wordt echt niet casual :P Rood hoofd enz.

En een blauwtje overleef ik wel, in ieder geval na de behandelingen via facebook. Zou niet de eerste zijn.

Vragen om een andere fysio vind ik ook lastig. En het zou inderdaad wel ongemakkelijk zijn om hem daarna nog tegen te komen op de locatie.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:37

Ik zou er niets mee doen. Als mannelijke fysiotherapeut, en zeker als ze er een beetje goed uit zien, dan krijgen ze volgens mij heel vaak met zoiets te maken. Het is logisch dat patiënten verliefd kunnen worden op hun therapeuten. Ze zijn veel met je bezig, ook met aanrakingen en vaak kom je sociaal veel van elkaar te weten.

Zowel bij mijn vrouwelijke en mannelijke fysio wist ik hele delen van hun leven bijna haha, en zij van mij. Dat krijg je gewoon als je elkaar vaak ziet en zo met elkaar bezig bent. Dat hoort ook een beetje bij het werk.

Maar ik zou het alleen maar vervelend als een patiënt haar gevoelens voor me zou uiten, want het komt vast wel vaker voor en het lijkt me alleen maar awkward.

Als je het wel wilt doen, vraag dan ook meteen voor een overplaatsing aan. Of hij nou ja of nee tegen een date zegt, bij beide kun je zijn patiënt niet blijven. Of je wacht gewoon tot je problemen weg zijn en je geen fysio meer nodig hebt, voordat je hem vraagt. Dat zou ik doen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:47

Je kunt het hem vragen bij de laatste behandeling. Bekijk het zo, nee heb je, ja kun je krijgen. Probeer het, zegt hij nee dan heb je pech, zegt hij ja, dan heb je het gezellig. Niks mis mee toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:50

Kun je niet na de behandelingen een tijdje wachten of je nog steeds die gevoelens hebt of dat het puur komt door de behandeling (aanrakingen) en die aandacht? Na de zomer vond ik mijn vakantieliefde ook niet meer leuk namelijk :') de zon en warmte deed veel haha

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:57

Ik zou het niet zo snel doen, of in elk geval wachten totdat je niet meer onder behandeling staat voordat je eens voorzichtig opgooit of jullie niet eens samen iets leuks kunnen doen. Het liefst enkele weken of langer na de laatste behandeling.

Zoals ElineS al aangeeft, mannelijke fysio-therapeuten die er goed uitzien krijgen hier vaak mee te maken, ook omdat ze vrouwelijke patiënten veel aanraken en/of masseren, die hier soms meer gevoelens door krijgen. Dat is niet gek, maar een therapeut-patiënt relatie kan écht niet en is voor de therapeut bovendien ook heel ongemakkelijk omdat het zijn beroeps-ethiek in gevaar brengt. Gaat hij er bijvoorbeeld wél op in, dan kun jij alsnog een klacht indienen over onheuse betasting of niet-toelaatbaar gedrag, en dan kan hij een sanctie opgelegd krijgen of zelfs nooit meer aan de slag mogen.

Zie hier bijvoorbeeld, deze fysio had een dag ná de laatste behandeling seks met zijn patiënte en is door het Medisch Tuchtcollege geschorst: https://www.zorgvisie.nl/kwaliteit/nieu ... -1744257w/

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:43

Leonoor schreef:
Berichtje sturen via FB:

Een heerlijk klassiek voorbeeld van het verschil tussen hoe mannen en vrouwen denken. Hoe dit in werkelijkheid waarschijnlijk zou gaan:

Fysio haalt schouders op en plaatst TS onder behandeling van een andere fysiotherapeut. The end...

Mannen zijn niet zo van het: "Waarom zou persoon X dit vragen? Moet ik daar iets achter zoeken? Laat ik op onderzoek uitgaan!"

Wij zijn meer van: "Oh, persoon X wil het voortaan zo. Even regelen dan... zo, klaar!"

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:04

Ik zou niks met je gevoelens doen.
Fysiotherapeut hoort professioneel te zijn en niks met patienten te beginnen.

Mijn fysiotherapeut heeft niet eens Facebook of andere social media.
Bij toeval ben ik zijn enige penvriendin patient.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:06

Het is natuurlijk geheel je eigen keuze om hem een keer mee uit te vragen, maar als je het gaat doen zou ik het na de laatste behandeling doen. Mocht je een blauwtje lopen zie je hem als het mee zit niet weer.