Last van muggen; wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Last van muggen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:16

O jeetje, saintelette! Wat een hoop bulten! :oo
Hier kan ik geen klamboe of deet gebruiken ivm mijn kat. Die kan niet het bed op of af als ik een klamboe heb en ze moet snachts nog wel eens naar de kattenbak. DEET durf ik niet, ook ivm de kat. Lijkt me niet gezond als ze dat per ongeluk door te likken binnenkrijgt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 17:21

Oké, de ventilator staat aan, citroenkaarsje nogmaals aan en de kamer vol gespoten met DEET. Nu de deur dicht en het raam open, op hoop van zegen :')

Jeetje, wat erg, die foto's hiervoor!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:23

Hoorde gisteren dat een doek in azijn gedompeld ze op afstand zou houden. Buiten voor het open raam of deur hangen. Heb t nog niet uitgeprobeerd...
Heb sinds jaren die steekbeesten nu ook ineens binnen. Nooit eerder last van gehad.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:52

Die bulten waren ná het insmeren met deet en een ventilator naast m'n bed direct op m'n rug gericht. En met een hor voor het raam.. T is echt heel erg hier, dus ben blij met m'n airco!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:02

Horren voor ramen en deuren.
Dat is het enige wat goed helpt.

Toen wij dit huis kochten hadden de vorige eigenaren dat al.
En we begrijpen wel waarom.
Ondertussen de meeste vervangen omdat ze gaatjes kregen van slijtage.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:01

Ik heb ook het idee dat het er opeens heel veel zijn. Altijd wel paar nachten per jaar last van muggen maar nu iedere nacht helemaal lek gestoken. Wij gaan ook maar horren aanschaffen. Voor onze dreumes nu een klamboe om het bedje.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:14

Ik heb horren voor de ramen, maar die helpen helemaal niet, de binnenkant van de horren zit vol met muggen...... Inmiddels slaap ik met een ventilator aan en alle ramen tegen elkaar open. Laatst geprobeerd met de ramen dicht, maar ze lijken wel ergens binnen te zitten want het werden er steeds meer.
Nu met de ventilator aan kan ik rustig slapen, al vind ik het geluid van de ventilator niet zo prettig.
Wat ik vroeger wel deed en wat best goed hielp was takjes lavendel bij mijn bed hangen. Ik heb alleen nu geen lavendel in de tuin. *gaat op zoek naar lavendel*

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:34

Heb je al horren voor je ramen? Hele fijne heb je nodig, anders komen ze nog steeds binnen. Voor het donker wordt je raam dichtdoen en als het donker is weer open met het licht uit. Hoe stinkender het spul is waar je jezelf mee insmeert, hoe minder steken is mijn ervaring. Wel heel chemisch en ranzig... Als je geprikt bent helpt een augurk vaak, maar tandpasta nog beter :') Zeker een beetje een scherpe met mint.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:36

Hier weinig last van muggen(buiten wel),heb overal horgaas met klitteband voor de ramen en horgaas met magneetsluiting voor de achterdeur.
horgaas met klitteband kan je goedkoop kopen bij de Action of Xenos

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:37

Ik spuit heel vaak ze eerst dood met spul van de welkom. Lucht de kamer daarna en ga slapen met de ventilator aan. Donderdag een allergische reactie gehad van 2 muggen bulten. Hele benen dik en pijnlijk, dus maar ff pilletjes gehaald bij de apotheek.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 20:47

Heb nog geen horren nee, hoe plakken jullie die ervoor dan? Want er zit bij mij zegmaar onder wel een hendel die heen- en weer schuift bij het open en dicht doen, dat is toch niet handig? Maar goed, ik heb dus 1 zo'n groot raam en 1 klein raampje met een soort van vouw hendel.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:48

Spuit eerst spul door de slaap kamer en voor op bed gaan mezelf nog met deed 50 % insmeren. Tis niet gezond maar ben allergies. Voor mijn muggebulten nu zalf van de huisarts gekregen. Mag maar 2x per dag smeren maar de jeuk en paars / blauwe plekken verdwijnen snel weer.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:54

Ik heb geen last van het gezoem, maar wel veel bulten nu :=

op mijn voetzolen heb ik nu ook bulten, dat is echt irritant >;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:56

het zijn echt rotbeesten, wie die beesten ooit uitgevonden heeft..... :)

we gebruiken zo'n geurding in het stopcontact, helpt heel redelijk, maar je moet hem wel ruim voordat je gaat slapen aanzetten en dat lukt ons niet altijd helaas....

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:10

Ik heb van de action zo'n geurhouder met citronella gel. Werkt bij mij echt heel goed, nog nooit zo weinig gestoken door muggen (alleen als hij bijna op is).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:20

Horren, goed muggenspul met 50%deet, citroenen met kruidnagel er in gestoken, blauwe lamp. En als het echt niet anders kan pas je kamer met gif spuiten, dat spul is niet zo gezond voor je.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:29

Ik heb een klamboe en ook 3 katten die op bed slapen. Soms springen ze op bed en liggen dan buiten/op de klamboe en soms melden ze zich aan de rand van mn bed en dan til ik de klamboe even op. Ja ik moet wel eens een gaatje dichten en elke twee jaar een nieuwe klamboe kopen. Maar dat is altijd nog minder erg dan lek geprikt worden. :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:23

IsaCalixa schreef:
Heb nog geen horren nee, hoe plakken jullie die ervoor dan? Want er zit bij mij zegmaar onder wel een hendel die heen- en weer schuift bij het open en dicht doen, dat is toch niet handig? Maar goed, ik heb dus 1 zo'n groot raam en 1 klein raampje met een soort van vouw hendel.

Ze hebben daar uitstekende horren voor, maar die zijn wat duurder.

Dat klittenband kun je gewoon aan de binnenkant plakken en dan t gaas er op duwen. Dus als je de hendel moet verschuiven dan trek je hem even opzij, en duw je hem daarna vast.
Voorwaarde voor zo'n hor is wel dat je de slaapkamerdeur altijd dichthoudt, anders heeft t weinig zin.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:43

Ik las van de week op nu.nl dat ze druk bezig zijn met onderzoek naar de muggen (ivm malaria) en de onderzoekers hebben ontdekt dat muggen niet van kippen houden. Ze hadden mensen laten slapen met kippenveren naast hun bed en dat hielp. Aangezien veren misschien wat moeilijk aan te komen zijn, jezelf insmeren met een kipfilet? :') :+
Of kipnuggets naast je bed leggen..

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:46

Supervixen schreef:
Of kipnuggets naast je bed leggen..

Die eet ik op zodra ik honger krijg. Zijn veel te lekker om op mijn nachtkastje te laten liggen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:51

We hebben er hier laatst 25 gevangen in de woonkamer.. Hadden de deur iets te lang open. Allebei gewapend met elektrische vliegenmepper. Doen elke avond rondje door de slaapkamer en t gaat vooralsnog goed nu.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:00

ik voel met je mee, ik kan hier in zweden echt NIET tegen de muggen in nederland nooit zo veel problemen mee gehad.

Wij hebben zo'n speciala lamp hangen en nog ben ik de sjaak. Zo ziet het eruit :+ je kunt je woorstellen dat ik niet blij ben.

Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:17

We zijn van de week een paar nachten met de mepper in de weer geweest. Twintig lijkjes per keer haalden we wel. Ik heb veel last van de warmte en heb het raam graag open. De hor bleek in een hoekje kapot. Veel gezoem, niet gestoken. We gebruiken de creme van bye bites die ook geschikt is voor kleine kinderen. Werkt hier als een tierelier.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 23:18

Ik zit nu in mijn kamer, maar het lijkt mug-vrij te zijn! *\o/* Heb er nog geen gehoord/gezien. Ventilator en DEET hebben hun werk goed gedaan, geloof ik!

Edit: Oké, toch eentje gespot :') Maar als het alleen die is, vind ik het niet zo erg :D

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:30