Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Ik vind het het nu ook niet raar dat een ouder zijn kind, die niet meer in huis woont, 23 jaar is en zelfstandig is, niet uitnodigt.
Als je samenwoont begin je een eigen leven, je kan dan niet verwachten dat je dezelfde dingen kan/ mag blijven doen, dan als je nog wel thuis woonde.
Zou je dat gevoel ook gehad hebben als de kinderen niet meegingen? Wat imo niet correct is, want dan laat hij zijn minderjarige, thuiswonende stiefkinderen in de steek.
_Nelleke_ schreef:Buiten het feit of het wel of niet normaal is om je kind op 23 jarige leeftijd nog mee op vakantie te nemen is hier denk ik vooral (het gebrek aan) communicatie het probleem.
TS hoe had je je gevoeld als je vader dit gewoon met jou had gecommuniceerd en de keuze bij jou had gelaten. Stel dat je vader had gezegd: 'Goh, wij gaan dit jaar op vakantie en we gaan allemaal kinderdingen ondernemen dus we denken dat het voor jou niet leuk is om mee te gaan. We willen niet dat je je het 5e wiel aan de wagen voelt en we denken dat gezien je leeftijd het voor jou leuker is om met je eigen vriendinnen op vakantie te gaan, hoe voel jij je hierover?'
Mijn ouders hebben dat op een gegeven moment ook gewoon tegen mij gezegd. Ik kan me niet meer herinneren hoe maar wel dat ze op een punt zaten en zeiden dat ik nu wel gewoon zelf op vakantie mocht en dat ik van harte welkom ben bij ze maar dat ze niet meer mijn vakanties gingen financieren. Weet ook dat ik een stuk jonger was dan jij nu bent (ik denk 19 of 20) en dat ik dat helemaal prima vond.
chanel1985 schreef:ok stel dat die kinderen niet meegaan, dan onthoud je hen vakantie met hun moeder.
Zouden die kinderen dan ook niet hetzelfde gevoel hebben, dan dat jij nu hebt? Denk dat zij dan het gevoel zouden hebben dat hun moeder hen wegzet voor hun stiefvader?
Denk dat er wel een verschil is tussen inwondende, minderjarige kinderen van onder de 10, en een volwassen zelfstanding persoon, die niet alles op een rijtje heeft.
Als je zo graag op vakantie wilt met je vader, kan je ook eens voorstellen om samen een weekend of weekje op vakantie te gaan.
Heb je eigenlijk al zelf eens gepolst of je mee op vakantie mag?
Ashen schreef:Ik vind het gewoon echt heel raar overkomen dat mijn eigen ouders zich weinig interesseren voor hun eigen dochter maar wel voor de kinderen van een ander. Misschien heel hard gezegd maar dat is hoe het af en toe wel overkomt.
antje_vip schreef:Ik heb het idee dat je er steeds een beetje overheen praat: ga eens met je vader om tafel om hierover te praten! Zeg gewoon hoe je je voelt, misschien is dat zijn bedoeling helemaal niet.
Ashen schreef:Bedankt voor de reacties, het kan zijn dat ik hier geen realistisch beeld bij heb gezien mijn vriendin (waar ik inderdaad sinds een tijdje mee samenwoon) wel een erg warm nest heeft bij haar ouders en zij wordt ook als kind zijnde overal gewoon bij betrokken en voor uitgenodigd omdat zij net zo goed hun dochter is. Nu is het leeftijdsverschil daar wel minder en zijn die ouders altijd bij elkaar gebleven dus misschien is dat anders. Enerzijds snap ik het leeftijd idee wel, anderzijds voelt het soms gewoon alsof de stiefkinderen worden voorgetrokken. Bij mijn moeder is het ook een beetje hetzelfde verhaal, ook daar zitten nog veel jonge kinderen en is ook iedereen aanwezig voor van alles behalve ik.
Ik wil absoluut niet in een slachtofferrol kruipen maar van beide kanten heb ik het gevoel dat er soms wordt vergeten dat ik er ook nog ben. Beide nieuwe gezinnen en ik voel me nogal een buitenstaander.