Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ik had daar geen enkele ervaring in

xFioon schreef:Ik zit in hetzelfde schuitje momenteel.
In februari afgestudeerd (gezondheidswetenschappen), en nu al een tijdje op zoek naar een baan, maar steeds maar standaard afwijzingen. Vandaag heb ik nog een afwijzing nagebeld, waar ze net afgestudeerden zochten, maximaal 1 jaar werkervaring. Dus dat leek me dan eindelijk een vacature waar ze niet zozeer op werkervaring zochten, maar helaas; het antwoord was weer dat ze kandidaten hadden met meer ervaring, die al zus en zo hadden gedaan qua werk, gepromoveerd, etc.
Zelf voor simpele bijbaantjes via uitzendbureau's wordt ik niet uitgenodigd voor gesprekken, of in winkels, want daar ben je weer te duur (overgekwalificeerd/ te oud).
Ik zei gister nog tegen mn moeder; al die saaie brieven schrijven, ik zou veel liever gewoon enthousiast opbellen/ langsgaan. Ze zei dat ik dat misschien gewoon eens moest proberen. Maar dat durf ik dan toch ook weer niet, het is niet zoals 'het hoort', dus ik heb het idee dat je dan gelijk geen kans meer hebt, tenzij je precies een persoon treft die het wel waardeert, maar dat weet je van tevoren niet.

xFioon schreef:Hoe ben je aan dat vrijwillige baantje gekomen? Open sollicitatie?