Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mirashiba schreef:josien_m_ schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal griezelig om te lezen dat een kus blijkbaar "het vertrouwen in de ander" zoveel ondermijnt dat de relatie stuk loopt.
Puur uit nieuwsgierigheid; zou jij het dan gewoon prima vinden als jouw partner, met wie je een relatie hebt, met een ander zoent?
Mirashiba schreef:@Courses en Huertecilla; wat een vrouwenpower hier! Fijn om te lezen en geeft zeker moed om een sterker persoon te worden.
Courses schreef:Pfoeh meid, na zo'n lange tijd is dat niet niks. Wat hierboven al geschreven word, als een vaas kapot valt kan je hem misschien nog wel lijmen, maar hetzelfde word deze nooit meer. Ik herken je verhaal heel erg en ik moet zeggen, het eerste half jaar nadat het bij mij uit ging was een hel. Ik dacht serieus dat ik naar een psychiater moest (en dit heeft mijn exvriend ook letterlijk tegen mij gezegd) maar toen het allemaal wat opklaarde zag ik heel duidelijk in dat ik zeker niet degene was die maar eens hulp moest gaan zoeken.
In een relatie moet het evenwicht goed zijn, 50/50. Tuurlijk kan het wel eens 70/30 of andersom zijn, maar 99% van de tijd moet je allebei je er goed bij voelen, even veel willen doen en er voor elkaar zijn. Ik vind het heel knap dat je je erover gezet hebt dat hij een andere dame gezoend heeft, ik denk niet dat ik dat zou kunnen.
In mijn verhaal had ik een relatie van 2 jaar, wat ongeveer 1,5 jaar geleden ineens op een dinsdagavond werd afgekapt door de andere partij met 'Ik wil met andere vrouwen naar bed en feesten deze zomer, dus ik wil het uitmaken'. Uiteindelijk heb ik nog 300 redenen gehoord, maar netjes was het niet. Ik heb 2 jaar lang alles in die relatie gestopt en desondanks dat het niet lekker liep had ik dit niet zien aankomen. Het heeft mij uiteindelijk een half jaar gekost weer normaal te functioneren. Meneer woont hier dichtbij, ik kreeg al een paniek aanval als ik naar de supermarkt moest en dacht hem tegen te komen, durfde niet meer met de bus, noem het op. Uiteindelijk kreeg ik na een half jaar een soort .. inzegening?en is dat eigenlijk van de een op de andere dag over gegaan. We zijn nu 1.5 jaar later en ik heb een nieuwe (heeeele fijne) relatie, in de tussentijd heeft mijn ex mij meerdere malen benaderd, hangt hier rond mijn huis rond en wat is er uiteindelijk van zijn feestzomer terecht gekomen? Juist, niks.
Ik heb in die 6 dramatische maanden zoveel momenten gehad dat ik 'm wou opbellen en smeken me terug te nemen en noem het op. Maar ik heb toen voor mezelf ook gekozen voor 'cold turkey' eraf en focussen op andere dingen. Tuurlijk ga je dingen missen, je was een enooorme tijd bij elkaar en dat is niet raar, dat is heel normaal. Maar straf jezelf niet af daarvoor. Huil alles eruit, kom erover heen, je word er uiteindelijk sterker door ook al lijkt dat op dat moment totaal niet zoWat voor mij er geholpen heeft is hem overal op te blokkeren zodat hij geen contact meer kon zoeken (maar ik ook niet, soort zelfbescherming) en niet continue maar de focus te leggen op 'Oh maar wat als hij er nu was'. Ja, hij is er niet meer omdat hij dingen heeft geflikt, de dingen die je mist wegen waarschijnlijk niet op tegen wat hij je geflikt heeft meis
Go live your life

josien_m_ schreef:Haha! een zoen kan mijn relatie toch niet aantasten? dat zou ik persoonlijk dus heel vreemd vinden. Liefde is wel wat meer en steviger bij mij.
En ik heb voldoende vertrouwen in wie ik ben en wat ik beteken voor mijn partner!
josien_m_ schreef:Haha! een zoen kan mijn relatie toch niet aantasten? dat zou ik persoonlijk dus heel vreemd vinden. Liefde is wel wat meer en steviger bij mij.
En ik heb voldoende vertrouwen in wie ik ben en wat ik beteken voor mijn partner!
Courses schreef:josien_m_ schreef:Haha! een zoen kan mijn relatie toch niet aantasten? dat zou ik persoonlijk dus heel vreemd vinden. Liefde is wel wat meer en steviger bij mij.
Ik mag toch aannemen dat je partner je meer respecteert dan met een andere dame te gaan staan tongworstelen
Courses schreef:josien_m_ schreef:Haha! een zoen kan mijn relatie toch niet aantasten? dat zou ik persoonlijk dus heel vreemd vinden. Liefde is wel wat meer en steviger bij mij.
Ik mag toch aannemen dat je partner je meer respecteert dan met een andere dame te gaan staan tongworstelen
Citaat:Haha! een zoen kan mijn relatie toch niet aantasten?
Askja schreef:Een relatie is een zaak tussen twee mensen. Voor de een zal zoenen met een ander een breekpunt zijn, voor de ander totaal niet. De een zal er dus consequenties aan verbinden voor de relatie, de ander niet. Het een is niet beter dan het ander. Niet zo sympathiek dus om lacherig te doen over het feit dat een relatie zou kunnen stranden op een zoen, alleen maar omdat jij je dat niet voor kunt stellen.
Wat betreft die bevestiging, dat begrijp ik, maar probeer tijd door te brengen met mensen die je goed doen voelen. Je familie, vriendinnen die je steunen en vooral: jezelf
Breng tijd door met jezelf, doe dingen die jij leuk vindt en probeer jezelf te verwennen. Dat heeft bij mij erg geholpen toen mijn relatie van 2 jaar eindigde. Gewoon lekker dingen doen waarvoor ik voorheen geen tijd had, maar die ik gemist had.Yasmine schreef:Ik denk dat iedereen wel voor zichzelf kan (en moet) bepalen waar de grenzen liggen in een relatie. Voor de ene is dat een kus, voor de ander ligt de grens van wat acceptabel is verder. Daar is niets mis mee, maar ik denk dat je jouw idee van wat acceptabel is in een relatie niet moet opdringen aan een ander (de TS).
Mirashiba schreef:Ik denk dat het ook zo is dat dat in iedere relatie anders is. Ik ben er niet oké mee dat hij met een ander zoent. Ik zou er al niet oké mee zijn als hij met de verkeerde bedoelingen berichtjes zou sturen naar iemand. Ik laat hem helemaal vrij en ieder moet zijn hobby's uit kunnen oefenen en kunnen doen wat hij of zij wil, maar als je een relatie hebt met iemand, moet je trouw zijn aan diegene. Dat is in ieder geval naar mijn idee het hele punt van het hebben van een relatie.
Mirashiba schreef:Tenzij je een open relatie wil, zijn mensen er toch niet echt oke mee als je partner met anderen zoent?
Mirashiba schreef:josien_m_ schreef:Haha! een zoen kan mijn relatie toch niet aantasten? dat zou ik persoonlijk dus heel vreemd vinden. Liefde is wel wat meer en steviger bij mij.
Ik vind eigenlijk dat je jezelf dan te kort doet, je wil toch dat jouw partner volledig voor jou gaat? Wanneer je partner met een ander zou zoenen, tast dat bij jou dan niet je vertrouwen in hem aan?
Tenzij je een open relatie wil, zijn mensen er toch niet echt oke mee als je partner met anderen zoent?
.