Goof schreef:Nee, wij zouden echt doodgaan. Geen internet. Kom op, pffff.
En geen tv!
Je zou maar met elkaar moeten praten als entertainment!
Of een boek lezen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En we hebben redelijk wat blikvoer op voorraad.Imre schreef:Goof schreef:Nee, wij zouden echt doodgaan. Geen internet. Kom op, pffff.
En geen tv!Je zou maar met elkaar moeten praten als entertainment!
Of een boek lezen.

palousa_boy schreef:Als het langer zou duren hebben we wel een aardige voorraad voer in de vriezers, koelkast en kelder. Koken doen we al met fles-gas, water kunnen we uit de put halen, stoken en eventueel water opwarmen op hout.. Wij komen wel een tijdje door.
Kan dus sowieso een eindje rijden naar een plek met stroom
koken wordt lastig, dan moet de bbq aan 

LovingTweety schreef:Mijn voorraadkast en vriezer liggen altijd vol. Ik heb zowel een gas bbq als een kolen bbq staan en gas en kolen op voorraad. Verder zelfs een draadloze stofzuiger, dus in geval van nood kan ik nog 2 dagen stofzuigen![]()
Kaarsen heb ik een mega hoeveelheid van en altijd een stuk of 8 ongelezen boeken.

Iris82 schreef:palousa_boy schreef:Als het langer zou duren hebben we wel een aardige voorraad voer in de vriezers, koelkast en kelder. Koken doen we al met fles-gas, water kunnen we uit de put halen, stoken en eventueel water opwarmen op hout.. Wij komen wel een tijdje door.
Maar die koelkast en die vriezer kun je dus ook niet meer gebruiken.
Of heb jij een agregaat?

En de koelkast blijft ook wel een flinke tijd koud als je die niet elk uur opentrekt om er iets uit te pakken. Iris82 schreef:palousa_boy schreef:Als het langer zou duren hebben we wel een aardige voorraad voer in de vriezers, koelkast en kelder. Koken doen we al met fles-gas, water kunnen we uit de put halen, stoken en eventueel water opwarmen op hout.. Wij komen wel een tijdje door.
Maar die koelkast en die vriezer kun je dus ook niet meer gebruiken.
Of heb jij een agregaat?
Maar hoe zit dat verhaal dan dat als er een flinke stroomuitval is, er ook geen water meer uit de kraan zou komen.....
Ik denk dat er in de praktijk nog best dat soort verrassingen kunnen zijn waar je in eerste instantie niet aan denkt...

Echt complete maaltijden zijn er ook niet veel in blik volgens mij? Ik kom niet verder dan nasi ofzo en dat is nou ook niet echt lekker veelzijdig
8nnemiek schreef:we hebben een waterput waar je zonder stroom eventueel een emmer in kan laten zakken.. Daarmee kun je ook de wc doorspoelen.
pmarena schreef:Zonnepanelen leveren inderdaad niet aan het net zonder feedback van het net dat er stroom op staat. Wil je wel stroom houden bij uitval zit je aan een omvormer met eilandstand en accu's vast. En tegelijk voor gevallen zoals jij waar de paarden aan huis staan : hoe houdt je je paarden waar ze horen? Netstroom schrikapparaat werkt dan ook niet.Hier hebben we sinds een paar jaar zonnepanelen op het dak maar ik meende dat je daar niks aan hebt als de stroom uitvalt, omdat die stroom niet rechtstreeks je stopcontact in gaat zeg maar maar via de omvormer naar het netwerk gaat. En zelf haal je weer stroom van het netwerk af. Maar als de hele boel dood is dan werkt het hele spul niet meer volgens mij?
ikke schreef:Wilawander schreef:Wij zaten al eens 5 dagen zonder en daarna 2 weken op een noodstroom agregraat van het leger. Hebben we prima overleeft.
Precies! Dieselaggregaat doet wonderen![]()
pmarena schreef:Hier wel heel bewust altijd een paar pakken met flessen water in de voorraadkast, voor als er niks meer uit de kraan zou komenMaar hoe zit dat verhaal dan dat als er een flinke stroomuitval is, er ook geen water meer uit de kraan zou komen.....
Ik denk dat er in de praktijk nog best dat soort verrassingen kunnen zijn waar je in eerste instantie niet aan denkt...
Hier hebben we sinds een paar jaar zonnepanelen op het dak maar ik meende dat je daar niks aan hebt als de stroom uitvalt, omdat die stroom niet rechtstreeks je stopcontact in gaat zeg maar maar via de omvormer naar het netwerk gaat. En zelf haal je weer stroom van het netwerk af. Maar als de hele boel dood is dan werkt het hele spul niet meer volgens mij?
tamary schreef:8nnemiek schreef:we hebben een waterput waar je zonder stroom eventueel een emmer in kan laten zakken.. Daarmee kun je ook de wc doorspoelen.
Bekende valkuil. Hoewel het rioolstelsel zelf op zwaartekracht werkt, zijn er wel degelijk elektrische pompen nodig om het de zuiveringsinstallatie in te pompen. Afhankelijk van de omvang van de stroomstoring, is het dus heel goed mogelijk dat het riool gaat overlopen je huis in als er toch via bv putwater doorgespoeld blijft worden.
tamary schreef:Bekende valkuil. Hoewel het rioolstelsel zelf op zwaartekracht werkt, zijn er wel degelijk elektrische pompen nodig om het de zuiveringsinstallatie in te pompen. Afhankelijk van de omvang van de stroomstoring, is het dus heel goed mogelijk dat het riool gaat overlopen je huis in als er toch via bv putwater doorgespoeld blijft worden.
tamary schreef:8nnemiek schreef:we hebben een waterput waar je zonder stroom eventueel een emmer in kan laten zakken.. Daarmee kun je ook de wc doorspoelen.
Bekende valkuil. Hoewel het rioolstelsel zelf op zwaartekracht werkt, zijn er wel degelijk elektrische pompen nodig om het de zuiveringsinstallatie in te pompen. Afhankelijk van de omvang van de stroomstoring, is het dus heel goed mogelijk dat het riool gaat overlopen je huis in als er toch via bv putwater doorgespoeld blijft worden.
.