Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 23:11

miss_lizje schreef:
Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn vriend wel gehele dag welkom is en ik niet. Aangezien ik de persoon ben met rijbewijs (vriendlief mag niet rijden) zou ik alleen de avond gaan in jouw situatie. Mijn vriend staat daar zelf ook zo in. Of ons beide of niet.

Ik heb wel een rijbewijs maar geen auto. Dus ik moet überhaupt nog even bedenken hoe ik daar kom want het ligt middenin de bossen :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:11

Majolen schreef:
Nou dan weet je gelijk wie je vrienden zijn, toch?

Mijn partner en ik zouden in dit geval allebei niet gaan.

Maar in jouw geval: Niet naar het vrijgezellen feest. En samen alleen in de avond gaan.

Dat dus, ofwel samen enkel de avond, of helemaal niet gaan...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:11

Lusitana schreef:
Het is geen uitnodiging, maar een statement.

Eens!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:12

Best bizar eigenlijk.
In dat geval zouden mijn partner ervoor kiezen om beide met de avond te gaan. Of beide de hele dag of niet.

Vrijgezelle feest zou ik lekker afzeggen. Pfff vaak een hoop geld betalen voor iemand die jouw zo behandeld, dat is diegene niet waard

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:13

Liezel1 schreef:
Dat is best bizar.... En eigenlijk ook best onbeschoft.
ik ben een grote voorstander van: "het is hun bruiloft en zij mogen beslissen wie er komen" maar een samenwonend stel haal je niet uit elkaar...

Inderdaad, dit kan echt niet. Ik zou in dat geval allebei niet gaan.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:13

Ik zou me er echt niet druk om kunnen maken, duidelijk dat ze je niet mag en bewust wil kwetsen wellicht. Ga lekker helemaal niet joh, laat je vriend gaan omdat het zijn beste maat is. Er zijn betere dingen in het leven om je druk over te maken :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 23:14

kiki1976 schreef:
Best bizar eigenlijk.
In dat geval zouden mijn partner ervoor kiezen om beide met de avond te gaan. Of beide de hele dag of niet.

Vrijgezelle feest zou ik lekker afzeggen. Pfff vaak een hoop geld betalen voor iemand die jouw zo behandeld, dat is diegene niet waard

Met de andere die op het vrijgezellenfeest komen kan ik het goed vinden (alleen met zijn ex wat minder maar goed dat ligt wat gevoelig :D ) dus daar ligt het niet aan. En inderdaad, €100 voor een student is veel geld :))

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:15

Ik denk dat ik het mijn man zou gunnen de hele dag te gaan.
Het is tenslotte zijn beste vriend en niet zomaar een vriend.
En zelf een statement maken door helemaal niet te gaan haha.
Zo van hoor eens, graag of niet.
De eer aan je eigen houden en lekker wat leuks gaan doen met iemand die jouw gezelschap wel waardeerd. Ajuus!
Druk, druk, druk zoiets.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:18

Lusitana schreef:

Hier ben ik het mee eens. Voor het plaatje hebben ze er een avond uitnodiging van gemaakt. Heel jammer want dit veroorzaakt toch een nare sfeer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:19

Nou wat een goede vriend is dat als hij twee aparte uitnodigingen stuurt. Ik zou zwaar gekrenkt zijn als een vriendin mij zoiets zou flikken en eens goed te rade gaan wat die vriendschap eigenlijk voorstelt
Ik zou ook not amused zijn als mijn vriend zou besluiten om dan toch zonder mij te gaan.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 17-07-16 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:23

Abercrombie schreef:
Lusitana schreef:

Eens!

Hier ben ik t ook mee eens. Gewoon bizar! En ronduit asociaal eigenlijk.

En ik zou absoluut NIET naar het vrijgezellenfeestje gaan, het is duidelijk dat zij het ook niet op prijs stelt als jij mee gaat.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:25

Ik zou niet naar het vrijgezellenfeest gaan en ook niet naar de bruiloft(avond) vriendlief mag zelf kiezen wat hij doet maar ik zou het vertikken om te gaan. Als mensen dan aan mn vriend zouden vragen waarom ik niet mee ben dan mag hij aan iedereen vertellen waarom haha.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:26

Toen mijn vriend en ik vorig jaar ons geregistreerd partnerschap aangingen was ook alleen zijn broertje erbij, diens vriendin zat in de auto te wachten. Maar dat kwam omdat we voor de gratis versie gingen en de gemeente had aangegeven dat alleen getuigen mee mochten. Duurde dus maar 10 minuten en op de foto daarna staat ze er gewoon bij.

Maar ik zou dus allereerst navragen of er een reden is dat jullie apart gevraagd zijn. Is je vriend misschien getuige?
Oh lees nu je update. Dat klinkt wel naar zeg.. ook moeilijk zo voor je vriend he. Lijkt me goed als hij even belt inderdaad, ook aangeven dat met dubbel vervoer komen ook wat gek / moeilijk is. En dan maar beiden alleen de avond denk ik. Dat zou ik doen. Of niet gaan, maar dat zou ik voor mijn vriend wat sneu vinden.

Kinderen niet welkom vind ik anders dan partner overigens. Kinderen kunnen erg aanwezig zijn, niet iedereen wil dat op zijn feest. Heb ik ook geen problemen mee.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:26

Ik heb een zelfde soort situatie gehad! Mijn schoonzus ging trouwen en ik was uitgenodigd om bij de receptie aanwezig te zijn, mijn partner was op uitzending en pas toen duidelijk was dat hij bij de bruiloft kon zijn was ik vanaf s'ochtends "welkom" en moesten er 2 extra corsage's besteld worden. Ik was ook niet uitgenodigd op het vrijgezellenfeest! Ik ben gegaan maar alleen voor mijn partner en zeker niet voor hun of mijn schoenmoeder die er zeker wat mee te maken had! Ik zou wel gaan puur om heel veel plezier te maken en lekker te feesten op hun kosten }:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:27

Lizzyy schreef:
kiki1976 schreef:
Best bizar eigenlijk.

Met de andere die op het vrijgezellenfeest komen kan ik het goed vinden (alleen met zijn ex wat minder maar goed dat ligt wat gevoelig :D ) dus daar ligt het niet aan. En inderdaad, €100 voor een student is veel geld :))

dat je het met alle andere goed kan vinden is leuk, maar dat is niet degene waarvoor het vrijgezelle feest is he.

Tja het is een goede vriend van je vriend, maar wat voor goede vriend doet dit soort dingen en kwetst hiermee ijn eigen beste vriend en diens vriendin

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:31

kimberley82 schreef:
Ik denk dat ik het mijn man zou gunnen de hele dag te gaan.
Het is tenslotte zijn beste vriend en niet zomaar een vriend.
En zelf een statement maken door helemaal niet te gaan haha.
Zo van hoor eens, graag of niet.
De eer aan je eigen houden en lekker wat leuks gaan doen met iemand die jouw gezelschap wel waardeerd. Ajuus!
Druk, druk, druk zoiets.

Dan zou ik nog eerder zeggen dat het van mij op die manier niet hoeft, iig geen smoesjes verzinnen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:33

Ik zou allebei niet gaan eerlijk gezegd. Neem aan dat jouw vriend jouw gevoel belangrijker vind dan de vriend. Het is gewoon een enorme rotsstreek eigenlijk. Konden ze beter jullie allebei alleen de avond uitnodigen. Dan was het nog enigszins chic geweest, nu gewoon een nare steek onder water.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:35

Daar ben je mooi vanaf gekomen. Hoef je geen geld uit te geven wat je niet hebt voor een mens dat je niet mag en heb je de hele dag de tijd om iets leuks te gaan doen. Echte vrienden zoeken ofzo ...

xSCWx

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:46

Wat is het toch ongelooflijk hoe een bruiloft mensen uit elkaar drijft. Iets wat juist zo leuk zou moeten zijn veroorzaakt zoveel irritatie en ruzie (zelf meegemaakt, bijna iedereen had bonje met elkaar of irritaties).
Erg jammer dat ze dit zo doen. Op onze bruiloft hebben we ook 'parner van' uitgenodigd, ook al kenden we die niet goed/hadden we er niks mee. Iemand zijn partner hoort er nou eenmaal bij en dat heb je maar te accepteren.
Eigenlijk zou het ze nu sieren om jou ook bij de hele dag te betrekken, maar kan me goed voorstellen dat je daar totaal geen zin meer in hebt. Dan de middenweg en beide alleen 's avonds gaan. En op het cadeau alleen de naam van beste vriend van je vriend zetten :P (neem aan dat zijn verloofde de stoker is iig). Nee flauw sorry, geen goed idee maar wel heel verleidelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:50

Maflinger_S schreef:
Daar ben je mooi vanaf gekomen. Hoef je geen geld uit te geven wat je niet hebt voor een mens dat je niet mag en heb je de hele dag de tijd om iets leuks te gaan doen. Echte vrienden zoeken ofzo ...

Mwahahaa nou dat dus! Amen! _/-\o_

Weet je, deze manier van uitnodigen... of een statement maken (want daar ben ik het ook volmondig mee eens) zegt meer over hun dan over jou. Dus als ik jou was, zou ik de eer lekker aan mezelf houden. Je weet nu precies wat je aan ze hebt... helemaal niks dus.

Je vriend, lekker zelf laten beslissen en hem daar ook echt vrij in laten. Het is en blijft zijn beste vriend en dat is waardevol. Dat mevrouw bride to be mogelijk jouw vriend en zijn ex terug bij elkaar wilt hebben.... tja ik wil de loterij winnen... Volgens mij moet ik daar een lot voor kopen en dan nog maak ik geen schijn van kans... Jouw vriend heeft daar dus meer over te zeggen dan mevrouw bride to be. Dus dat lekker laten gaan en gewoon vertrouwen op jullie relatie.

Zelf zou ik dus niet naar het vrijgezellenfeest gaan en wel gewoon naar het avond gedeelte gaan. Niet voor hun (of mevrouw bride to be) maar om gewoon een gezellige tijd met je vriend (en de andere wel gezellige mensen) te hebben en te stralen, lachen en genieten. Iets met eer aan jezelf en je niet laten kisten door zo'n statement, jij bent beter dan dat toch? :j *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-16 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:52

Ik vermoed dat die verloofde zelf (M) er niet eens vanaf weet. :n Wat een lage en kinderachtige streek. Ik zou in een groepsapp zeggen dat jij niet kan komen als avondgast zijnde omdat je niet met je vriend mee kan rijden die daggast is. Je hebt namelijk geen auto. Het liefst in een groep met zoveel mogelijk mensen. Zodat iedereen weet wat voor een trol ze is. :+

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:56

Meld jezelf aub direct af voor de vrijgezellen whatsapp! Daar ga je natuurlijk echt niet naar toe.

Verder zou ik van de week met je vriend bij ze langs gaan en beide uitnodigingen op tafel gooien. En vragen hoe ze het zouden vinden als een ander stel dit bij hun zou doen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:57

Nou lekkere vriend die van je vriend.
ik zou ook alleen s'avonds gaan beiden.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:02

Dit is echt wel heel bizar! Zij kunnen het eigenlijk niet maken om je vriend wel de hele dag uit te nodigen en jou niet. Je bent zijn partner en die hoort er gewoon bij vind ik. Of ze nu wel of niets met je hebben.

Wij gaan volgend jaar trouwen en dit zou niet eens in me opkomen. Om een vriend of vriendin wel de hele dag uit te nodigen maar de partner van niet of alleen de avond. En dan zou het voor mij niet verschillen of je nou wel of niet samenwoont. Het is gewoon je partner en die hoort er bij.

Als ik jullie was zou ik gewoon samen in de avond gaan.
En ik zou als ik jou vent was het ook even aan zijn vriend vragen of dit echt de bedoeling is omdat jullie het echt niet leuk vinden om gescheiden naar zo'n dag te moeten komen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 00:05

MarlindeRooz schreef:
Ik zou in een groepsapp zeggen dat jij niet kan komen als avondgast zijnde omdat je niet met je vriend mee kan rijden die daggast is. Je hebt namelijk geen auto. Het liefst in een groep met zoveel mogelijk mensen. Zodat iedereen weet wat voor een trol ze is. :+

Ik denk dat ik dit ook zou doen, en gewoon lekker niet naar het vrijgezellenfeest gaan.