Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikkebenhier schreef:Het gaat om een bestaand goed draaiend bedrijf...
En ik zou mede-eigenaar willen worden naast de huidige eigenaar.
Shenavallie schreef:Het is wellicht geen antwoord op je vraag, TS, maar mag ik zo brutaal wezen om je een lening absoluut af te raden? Ik zal je even een PB met persoonlijke info sturen waarom. Maar om het algemeen te houden: je bent na jaren nog steeds aan het aflossen en het kost je klauwen vol geld aan rente.
_Ekenna schreef:Shenavallie schreef:Het is wellicht geen antwoord op je vraag, TS, maar mag ik zo brutaal wezen om je een lening absoluut af te raden? Ik zal je even een PB met persoonlijke info sturen waarom. Maar om het algemeen te houden: je bent na jaren nog steeds aan het aflossen en het kost je klauwen vol geld aan rente.
Tja, maar niet iedereen heeft zo 1/2 ton gespaard voor een huis (laat staan 5), dus zou iedereen moeten huren tot ie dat bedrag wel heeft? Dan ben je wat.. 20 jaar verder? Want huren, dát kost klauwen vol met geld.
Verder vind ik je ook wat naïef TS. 500 000 euro lenen zonder spaargeld en nog geen baan met 100% zekerheid want je werkt er pas net. Je bent 25.. Dan weet je toch wel dat dat echt niet gaat lukken?
maximuss schreef:De helft kopen, is het goed deelbaar? Heb je het er al over gehad met de huidige eigenaar/ beheerder? Mss kun je de uitbating overnemen?
Edit: is een soort huurkoop geen optie?
ikkebenhier schreef:maximuss schreef:De helft kopen, is het goed deelbaar? Heb je het er al over gehad met de huidige eigenaar/ beheerder? Mss kun je de uitbating overnemen?
Huurkoop... hoe gaat dat juist?
Het gaat er om dat dus de eigenaars (2 personen) elk hun eigen weg willen gaan.
Het bedrijf wordt of verkocht, en de opbrengst gedeeld door de 2 eigenaars. Of de 1 betaald de ander zijn deel, en het bedrijf blijft dus van 1 van de 2.
Ik zou dus in theorie 1 deel willen overnemen zodat het bedrijf kan blijven bestaan (is geen heel groot bedrijf ofzo) en ik er ook baat bij heb.
Daantj__ schreef:ikkebenhier schreef:
Huurkoop is een soort van leasen. Je betaald elke maand een bedrag aan iemand en zo wordt je steeds een beetje meer eigenaar. Ik ben hier niet in thuis maar ik vermoed dat je hierover het beste eens met een notaris of adviseur kan praten over wat er mogelijk is en welke eisen/verplichtingen hier aan zitten. Maar misschien weet een andere bokker hier meer over te vertellen.
Maar weet je of één van de eigenaren bereidt is om door te gaan? Je zou eventueel met hem/haar overleggen of die het ziet zitten als jij dan de tweede partner wordt.
ikkebenhier schreef:maximuss schreef:De helft kopen, is het goed deelbaar? Heb je het er al over gehad met de huidige eigenaar/ beheerder? Mss kun je de uitbating overnemen?
Huurkoop... hoe gaat dat juist?
Het gaat er om dat dus de eigenaars (2 personen) elk hun eigen weg willen gaan.
Het bedrijf wordt of verkocht, en de opbrengst gedeeld door de 2 eigenaars. Of de 1 betaald de ander zijn deel, en het bedrijf blijft dus van 1 van de 2.
Ik zou dus in theorie 1 deel willen overnemen zodat het bedrijf kan blijven bestaan (is geen heel groot bedrijf ofzo) en ik er ook baat bij heb.
ikkebenhier schreef:Het gaat om een familiale kwestie. Het zijn soort van zakenpartners en willen nu elk hun eigen weg gaan.
'goedlopend' daarmee wil ik zeggen dat het bedrijf winst maakt, dat ze uit de kosten komen en de eigenaars er van kunnen leven.
Ik denk ook niet dat het bedrijf bakken geld binnen brengt.
Beetje moeilijk om de situatie uit te leggen.
Er worden paarden verkocht, boxen verhuurd en de eigenaar (die er in wil blijven) geeft veel lessen (op hoog niveau).
Dus niet gewoon een pensionstalletje met een paar boxen die voor een prikje worden verhuurd.