Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JuravelOX schreef:En wat nou als je op een bedrijf werkt waar de werkgever teveel vraagt 10 dingen tegelijk en je bent met een klein clubje werknemers.
Waarbij slecht gecommuniceerd word en je eigenlijk constant op de tenen loopt (wat je zegt,wat je doet,Hoe je het doet etc.)
Buitensluiten, niet open staan, gericht op degene met de grote verhalen(ook om via die weg in the picture te staan oa bij werkgever ) etc...
Geen leidinggevende dus iedereen is zo'n beetje eigen baasje aan het spelen... werkoverleg lukt soms vaak nooit met ons allen..terwijl dat juist belangrijk is. Nu trekt ieder eigen plan en als werkgever wat wil of er is plotseling heel veel wat direct moet dan is er wel een probleem vanwege geen werkoverleg en het betrekken van iedereen bij elkaar.
Werkgever die manipulatie/achterklap in stand houd. Door zelfs tegen werknemer over andere werknemer te hebben.... ook als hij niet weet als iemand ontslagen moet worden ja of nee....
Arogantie,egoïsme,ik kan alles wel,achterklap,reageren soms alsof je een dommedoos bent...
Spreek je dan van een verziekte werksfeer die er al jaren hangt?
Janine1990 schreef:Ooooh heel erg herkenbaar!! Op mijn vorige werk...
Verschrikkelijk was het... Ik liep daar constant op mijn tenen, probeerde 60 uur in 32 te stoppen, moest telkens wisselende ideeën van mijn baas verwerken. En als er iets fout was, dan hoorde ik dat ook wel. Gek genoeg had ik ondanks dat best wel plezier in mijn werk. Het was meer regel dan uitzondering dat ik op mijn vrije dag een berichtje kreeg met een vraag over een of andere lopende zaak (ik was de enige die zich met die bepaalde afdeling bezig hield). Op mijn vrije dag liep ik constant de lopende zaken na om te bekijken waar ik de dag er op mee geconfronteerd zou worden en hoe ik daarop zou moeten reageren.
Echter realiseerde ik me dit pas toen ik een andere baan kreeg. Ik heb een maand in de WW gezeten waarna ik een baan van 40 uur ben begonnen. Ondanks dat ik elke dag werk en in totaal in bijna vijf maanden tijd nog maar 2 vrije dagen heb gehad, ben ik rustiger. Ik werk van 8 tot half 5 en heb daarna rust. Als ik een dag vrij wil hebben, hoef ik het maar aan te kondigen en het is goed. En ik neem dan die vrije dag en geniet er optimaal van. Ik ga op vrijdagmiddag naar huis en laat mijn werk op mijn werk. Daar begin ik pas op maandag weer aan! Ik denk op zondagavond niet: "oliebol, morgen moet ik weer werken." Ik geniet van mijn zondagavond, wat ik dan ook doe. En op maandag sta ik vrolijk op en doe ik wat ik op dat moment moet doen. Ik rij naar mijn werk zonder mijn werk te overpeinzen.
Ik zag er tegenop om 40 uur te werken, op mijn vorige werk had ik die vrije dag echt nodig. Maar het valt me enorm mee... Mijn conclusie... Het lag aan mijn werk.
En natuurlijk, op elke baan is wel wat aan te merken hoor. En het meeste negatieve komt pas achteraf, wanneer je wat beters hebt gevonden. Maar jeetje, dit had ik jaren eerder moeten doen!