boete gekregen maar straat bestaat niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:00

Ik heb daar wel een keer protest op aangeschreven. We lieten de hond even plassen op een grasveldje voordat we de winkelstraat op gingen. Daar hadden we haar even los gedaan en net op dat moment kwam er een BOA de hoek om. Dus een boete gekregen omdat de hond losliep }:0

Na vier weken kregen we de boete thuis en er stond een verkeerd adres op, wel een bestaand adres, maar ook een dorp verder. Dus ik ben ook in bezwaar gegaan omdat ik daar simpelweg niet heb gelopen.

Boete is vervallen en niks meer over gehoord!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:00

Mijn dochter had laatst een parkeerboete gekregen. Het adres klopte niet, was het adres van het politiebureau, daar had ze nooit geparkeerd.
Toen we daar melding van maakten, hebben ze een nieuwe op gestuurd, met het juiste adres.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:06

Diablo schreef:
Mijn dochter had laatst een parkeerboete gekregen. Het adres klopte niet, was het adres van het politiebureau, daar had ze nooit geparkeerd.
Toen we daar melding van maakten, hebben ze een nieuwe op gestuurd, met het juiste adres.

En dit vind ik zo bijzonder. Moet je eens de ballen hebben zélf een fout adres op te geven aan politie/justitie. En je wordt zonder pardon behandeld als een frauderende crimineel mét alle sancties die daarbij horen.

Maar als zij een fout maken moet dat allemaal kunnen, het wordt rechtgezet en klaar. Betalen zúl je.

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:11

Even iets heel anders, het is toch geen phishing mail/brief?
Volgens mij hebben mijn ouders een tijdje geleden ook zo iets binnengekregen. Was ook een beetje een vreemd verhaal en na een beetje research bleek dat dus phishing te zijn.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:38

bij het cjib inloggen met je Digi D, dan kan je de foto er zo bij zien :+

pillow

Re: boete gekregen maar straat bestaat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:56

Er worden tegenwoordig heel veel brieven met snelheidsboetes verstuurd die zgn van justitieel incassobureau komen. Dit blijken oplichters te zijn. Mijn buurvrouw had laatst ook één, was niet van echt te onderscheiden. Zij wist absoluut zeker dat ze nooit op die plaats was geweest en heeft een foto gevraagd. niks weer van gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:00

NM --> HTT

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:11

Vjestagirl schreef:
De politie vangt óók boeven. Dat er grotere misdrijven worden begaan wil niet zeggen dat het proberen te stoppen van snelheidsovertreders niet zinvol is.

Daar ben ik het niet mee eens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:32

Palmera schreef:
Diablo schreef:

En dit vind ik zo bijzonder. Moet je eens de ballen hebben zélf een fout adres op te geven aan politie/justitie. En je wordt zonder pardon behandeld als een frauderende crimineel mét alle sancties die daarbij horen.

Maar als zij een fout maken moet dat allemaal kunnen, het wordt rechtgezet en klaar. Betalen zúl je.

Ach, ik woon in Duitsland, daar zijn parkeerboetes niet zo hoog, ze moest een tientje betalen geloof ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:35

antje_vip schreef:
Vjestagirl schreef:
De politie vangt óók boeven. Dat er grotere misdrijven worden begaan wil niet zeggen dat het proberen te stoppen van snelheidsovertreders niet zinvol is.

Daar ben ik het niet mee eens.

Dat mag

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:49

Is het wel een echte bekeuring? Tegenwoordig maken ze die dingen maar wat graag na, natuurlijk met een fout bankrekeningnummer...

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:15

ja het is gewoon een officiele boete...
de plaatsnaam is zeker niet de gemeente waar dit onder valt.

stel,de oranjestraat in schiedam ben ik geflitst en ik krijg als boete oranjestraat in delft (even als voorbeeld en zo bedoeld dat de oranjestraat niet bestaat in delft)

chanel,je bent nogal fel,is er iets?ik ben de eerste die een boete zal betalen,maar ik heb er wel vraagtekens bij als het feit gepleegd is op een plaats die niet bestaat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:42

Connir64: bedankt om bezorgd te zijn, maar ik stel het goed :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:51

Ligt eraan hoe je je bezwaarschrift hebt vormgegeven (overigens weet ik niet hoe je dit moet invullen, heb nog nooit bezwaar gemaakt)... Maar als je daarin hebt gezegd dat jij in *** woont op de bovengenoemde straat, en dat het dus niet de plaats is die op de boete staat.. dan passen ze wss de boete gewoon aan. Alleen als jij gezegd hebt dat jij daar niet bent geweest en dat jij gezocht hebt op die straat, dat die niet bestaat. Dan heb je wel een kans dat hij komt te vervallen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:11

Ik heb dit ook eens gehad. Op de boete stond een straatnaam + plaats, maar die combinatie bestond niet. Dus ik heb bezwaar aangetekend. En helaas, ik mocht gewoon dokken.

Argument was; er is gevraagd naar mijn id en aan de hand daarvan is geconcludeerd dat ik het was die te hard reed. Dus betalen.

Ik had helemaal geen id bij me, maar om dat nou in een nieuw bezwaar te zetten was vragen om moeilijkheden (had nl alleen een waarschuwing daarvoor gekregen).

Conclusie: dat wordt gewoon betalen helaas.

Waar je wel naar zou kunnen kijken is de afstand van waar ze stonden te meten en de nieuwe snelheidsbeperking. Daar moet nl een bepaalde afstand tussen zitten. Die weet ik niet uit mijn hoofd, maar ze mogen niet pal achter een nieuw snelheidsbord staan te flitsen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:27

RoyceMack schreef:
Ligt eraan hoe je je bezwaarschrift hebt vormgegeven (overigens weet ik niet hoe je dit moet invullen, heb nog nooit bezwaar gemaakt)... Maar als je daarin hebt gezegd dat jij in *** woont op de bovengenoemde straat, en dat het dus niet de plaats is die op de boete staat.. dan passen ze wss de boete gewoon aan. Alleen als jij gezegd hebt dat jij daar niet bent geweest en dat jij gezocht hebt op die straat, dat die niet bestaat. Dan heb je wel een kans dat hij komt te vervallen.

Precies dit!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:30

Je kunt bezwaarschrift indienen, maar ze zullen het corrigeren en dan zul je alsnog moeten betalen. Het enige voordeel is dat je uitstel van betaling krijgt door je bezwaarschrift.

Ik heb zelf een keer een boete gekregen voor te hard rijden met een auto met aanhanger, toen mocht je al 90 km. per uur, maar ze hadden de boete nog gebaseerd op 80 km. per uur. Ik heb bezwaarschrift ingediend en gevraagd om de boete te seponeren. Mooi niet, ze hebben het boetebedrag aangepast en ik mocht dat aangepaste bedrag braaf gaan betalen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:33

Dan heb je toch wel 'profijt' gehad van je bezwaar? Aangezien het bedrag aangepast is?! Er vanuit gaande dat je harder reed dan 90 km?!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:47

Kentaro schreef:
Dan heb je toch wel 'profijt' gehad van je bezwaar? Aangezien het bedrag aangepast is?! Er vanuit gaande dat je harder reed dan 90 km?!

Ja, zeker. Ik moest minder betalen, maar ik had het leuker gevonden als de boete helemaal gesponeerd zou worden omdat zij een fout hadden gemaakt.