WiFi versterken in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:54

Warboel schreef:
Siesjuh schreef:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want die man van de media markt zei dat dat niet ging...

Uh geen idee :') M'n vader heeft er beneden 1 in het stopcontact gedaan en op zolder 1 en het werkte gewoon :P Misschien ligt het aan het merk ofzo?

Er zijn merken die via de nuldraad van het stopcontact gaan, die zijn overal zelfde :)
Maar er zijn ook merken die dit niet kunnen en die zullen niet werken, dus ligt er heel erg aan.
Tegenwoordig kunnen de nieuwere merken dit wel (nuldraad).

Warboel

Re: WiFi versterken in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:55

Ah ja dan zal dat het zijn inderdaad, ze zijn gloednieuw (van KPN). :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:59

kiddokids schreef:
nou ziggo ben ik ff klaar mee
vooral de monteurs drama
heb nu horizon en moet zeggen beter internet

Huh.

Horizon is toch van ziggo?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:05

Ik heb een hele goedkope Quintezz Wifi repeater van de Kruidvat, tijd geleden gekocht. Doet het prima! Op eerste etage nu flink verbeterde ontvangst (Fritzbox router staat beneden, vooral badkamer stoort op de route). (Vaak wordt geadviseerd om de repeater/versterker van hetzelfde merk te nemen als de router, maar dat dus niet gedaan).

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:08

Wij hebben sinds 2 weken een Wifi versterkter. Via bol.com gekocht; TP-LINK TL-WA860RE - Range Extender - N300

Ben er super tevreden over! Binnen 10 tellen werkte hij en ik heb nu ook in de serre en buiten in de tuin wifi terwijl ik eerst maar tot 1 hoek van de woonkamer kwam. Deze versterkter was niet duur maar ik raad hem iedereen aan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:47

Probleem met een "versterker" is alleen dat ie een verzwakt signaal opnieuw uitzendt. Signaal blijft zwak alleen je wifibereik wordt groter. Zeker als je netflix wil gebruiken wil je nog wel snel internet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:52

Wij kijken ook, maar zijn allemaal niet zo goed met computers.

In principe hebben we een niet te groot huis van 2 lagen. Overal goed bereik van kpn.

Ons probleem is vooral als we alle 3 thuis zijn en op wifi willen en de laptop. Ook kan mijn laptop de wifi nooit ontvangen na opnieuw opstarten. Ik moet dan alles uitgooien en opnieuw starten.

Bij Expert zag ik laatst al voor 27 euro zo een ding die je in het stopcontact stopt. Toen ik daar was, zag ik ook andere en duurdere, dus begon ik te twijfelen.

Ik lees mee en wie weet komen we er dan uit

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:42

Amaris schreef:
kiddokids schreef:
nou ziggo ben ik ff klaar mee
vooral de monteurs drama
heb nu horizon en moet zeggen beter internet

Huh.

Horizon is toch van ziggo?

klopt maar ik had daarvoor ander pakket en die monteur kwam eens kijken met een heel banketstaaf verhaal
ja dit en dat
aansluiting niet goed, sjaa meneer dat heeft u collega gedaan.
alles goed aangesloten hij was de auto nog niet in of ja hoor klapte er weer uit,
ja dan weet ik het ook niet instellingen of zo ect,
nou meneer ik ken een hoop maar icter sorry dat word hem niet.
vriend van ons geweest en weer opgelost.

maar ik betaalde mega veel geld voor iets wat niet werkte
nu goedkoper uit met horizon en meer mb
versterkers in huis en gaat stukken beter

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:59

Warboel schreef:
Uh geen idee :') M'n vader heeft er beneden 1 in het stopcontact gedaan en op zolder 1 en het werkte gewoon :P Misschien ligt het aan het merk ofzo?

Jah dat kan ik ook, tenminste, ik geloof dat de zolder op dezelfde aardlek zit als de bijkeuken waar de router staat. Maar we hebben nog een aparte aardlek voor de wasmachine en droger en daar zit dan ook de stal op en een aantal slaapkamers. Dus als ik hem in het stopcontact bij de router stop kan ik wel ontvangen op stopcontacten die bij dezelfde aardlek horen, maar niet van de andere. Dan moet ik dat ding verplaatsen en kan ik de andere stopcontacten gebruiken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:59

Ook daar hebben wij geen probleem mee met de homeplug/power adapter. Garage heeft een eigen meterkast en eigen aardlekschakelaars, maar eentje hangt toch echt naar volle tevredenheid uit te zenden in de garage, die zorgt voor de wifi in de schuur en achterin de tuin.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:01

Dat wil ik ook....

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:18

Firefly4 schreef:
Er zijn merken die via de nuldraad van het stopcontact gaan, die zijn overal zelfde :)
Maar er zijn ook merken die dit niet kunnen en die zullen niet werken, dus ligt er heel erg aan.
Tegenwoordig kunnen de nieuwere merken dit wel (nuldraad).

Door de nuldraad dus :j