Hoe dit te vertellen tegen moeder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:04

Spannend altijd zulke dingen. Ik weet niet hoeveel ouder hij is? Je moeder zal even moeten wennen, maar jullie hebben een sterke band dus het komt vast goed. Het allerbelangrijkste voor een moeder is dat haar kinderen gezond en gelukkig zijn!

Grapjasjes12

Re: Hoe dit te vertellen tegen moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:12

Ik herinner me posts van jou over je gezondheid en ik denk dat je dit gewoon tegen je moeder moet zeggen. Het belangrijkste voor een moeder is toch het geluk van haar kind. Als dat niet zo is is dat haar probleem en niet het jouwe! Potverdorie, jij verdient dit hoor!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:18

Leuk, leuk, leuk, dat jullie hetzelfde voor elkaar voelen. Qua advies: rustig aan en de naam vaak laten vallen in gesprekken met je moeder. Dan valt het kwartje vanzelf.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:32

Dit is toch geweldig! Ik denk dat je het gewoon moet vertellen, misschien is ze eerst niet blij maar daarna vast wel. Iedere ouder wil zijn kind gelukkig zien!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:36

Jou leven jou liefde :)

Wel vraag ik me af hoe groot het leeftijdsverschil dan wel niet is dat je je er zo druk om maakt.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:04

Inderdaad, hoe groot is het leeftijdsverschil?

Ik vraag me nu echt af in welke getallen ik moet denken haha. Is hij ruim het dubbele van jou, dus 50, of is hij 10 jaar ouder, dus 33. Zijn grote verschillen. :P Ik weet niet wat jou moeder als 'erg' kan ervaren, dus ben wel benieuwd.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:05

Mijn vriend is 18 jaar ouder.
Hij en ik hebben er geen problemen mee, super gelukkig samen :)
Geen idee wat mn ouders ervan vinden, ze hebben er nooit iets over gezegd.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:48

Tsja, mijn vader was nog wel eens van de homograpjes enzo, soms met een wat negatieve ondertoon, waardoor ik het ook heel moeilijk vond om hem te vertellen dat ik een vriendin had.
Toen ik het 'm vertelde feliciteerde hij me hartelijk en is ze altijd van harte welkom bij ons thuis geweest.

Soms reageren ouders anders dan je denkt als het ineens dichtbij ze komt. Dat kan beide kanten op gaan, en aangezien ik je ouders niet ken, kan ik daar niet over oordelen.

Hoe dan ook wil ik jullie alle geluk samen wensen, want volgens mij heb je een prachtrelatie zo. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:56

Gewoon eerst nog even lekker verder daten, misschien is het over twee maanden een ander verhaal. Je zegt zelf dat hij nogal wat heeft meegemaakt, een stuk ouder is en vreemde (jalousie ) gevoelens kreeg toen hij aan je dacht dat je met een ander een hapje ging eten. Ik zou hem eerst eens even goed leren kennen, natuurlijk kan het echt zo zijn dat je je soulmate hebt gevonden. Dat heeft niets met leeftijd te maken maar misschien blijken jullie in de loop van de tijd toch wel anders over bepaalde zaken te denken. En kijk gewoon hoe het zich ontwikkelt, ben je na verloop van tijd zeker van je zaak dan is het nog vroeg genoeg om je ouders in te lichten. En goedkeuring , alles goed en wel, jij moet met hem leven, niet zij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:59

Jouw moeder is echt een typische domme belg! :j Dat ze een hekel heeft aan alle Nederlanders. Ik zou haar niet eens serieus nemen en gewoon lekker je eigen ding doen.

Ben wel benieuwd hoeveel ouder hij is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:03

MarlindeRooz schreef:
Jouw moeder is echt een typische domme belg! :j Dat ze een hekel heeft aan alle Nederlanders. Ik zou haar niet eens serieus nemen en gewoon lekker je eigen ding doen.

Dit is ook een beetje een vreemde reactie...? :?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:07

Elke moeder is gelukkig als haar kinderen gelukkig zijn, vertel het haar gewoon.
Vermits jullie een goede band hebben, ggat dit zeker geen probleem zijn!
Soms doet ne mens zulke uitspraken, je bent oud genoeg om je eigen toekomst te maken en gelukkig te zijn met diegene waar je vanhoudt. Go for it TS!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:07

Behalve als je moeder vuurgevaarlijk is en meteen die kerel neert gaat knallen zie ik anders eigenlijk niet echt een probleem.
Zij hoeft er toch niet mee naar bed?
Jou leven, jouw liefde.
Veel geluk samen :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:08

MarlindeRooz schreef:

Serieus? Dit is een typisch domme reactie sjees...

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:09

MarlindeRooz schreef:

Dus je vind het gek dat ze uit dat ze iets tegen Nederlanders heeft en vervolgens noem je haar een domme belg? Dan doe je toch wel een beetje hetzelfde he.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:13

xVerax schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dus je vind het gek dat ze uit dat ze iets tegen Nederlanders heeft en vervolgens noem je haar een domme belg? Dan doe je toch wel een beetje hetzelfde he.. :+

_/-\o_

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:37

Wat een domme reactie zeg bah!

TS Je bent 23, je hebt een eigen leven dus gewoon vertellen :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:39

Volgens mij ontgaat het jullie een beetje dat Resistance bewust de moeder spiegelt met haar reactie

:)*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:53

Mavelle nee, de reacties zijn gericht op de reactie van Marlinderooz.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:16

Tanya schreef:
Haha... Ik had verwacht dat er iets zou komen als: hij is 35 jaar ouder, getrouwd en heeft een aantal kinderen... Of: het is een illegale vluchteling die geen nederlands spreekt en voor de politie op de vlucht is... Maar het is gewoon een Nederlander :D hoe oud is hij dan?

Gewoon vertellen aan je moeder! Laat je nog even weten hoe ze reageerde?

Dat kun je eerst ook zeggen :D
Hij is 35 jaar ouder, getrouwd, heeft 6 kinderen, is illegaal vluchteling, beroepscrimineel en je gaat met hem mee terug naar zijn land.
En als ze dan over de zeik is, dan kun je zeggen: ohnee, het is gewoon een Nederlander en een paar jaar ouder :j

Nee, niet doen hoor.. Maar plaatst het wel een beetje in context. Misschien zal ze niet direct staan te springen, maar ik zou vooral benadrukken, dat jullie echt gek op elkaar zijn en heel erg blij van elkaar worden. En je moeder wil toch dat je gelukkig bent?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:19

Hahahaha die van hiervoor!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:44

Niet teveel zorgen over maken, komt wel goed! Ik weet hoe lastig sommige Belgen doen over Nederlanders. Toen ik als enige Nederlander in mijn klas kwam voelde ik me ook nogal, eh, anders :Y)
Maar toen ze me wat beter leerde kennen kwamen ze erachter dat er ook goede "Hollanders" waren. Dat zal bij jou ook del zijn, aan t begin zal het wel even zijn; wa, toch gene Hollander?! Maar als ze zien dat er ook goede Hollanders zijn zal het wel reuze meevallen! Ondertussen voel ik me al meer thuis tussen de Vlaamingen eindelijk :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:01

Ik zou het ze pas vertellen als jullie al wat langer een echte relatie hebben en ook overwegen samen te wonen of te trouwen.. Het is een groot risico om het nu te vertellen en dan spanningen thuis te hebben en wie weet is het na een of 2 maanden over en heb je toch al die spanningen gehad.. Zou echt een flinke tijd wachten tot je weet dat hij echt voor 100% voor jou en de relatie gaat..

Zo ga ik het ook doen :p
Vind het ook heel fijn om de eerste tijd gewoon prive van elkaar te genieten zonder dat iedereen ervan af weet

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:24

ik vind Nederlanders juist heel leuk, zo spontaan met het hart op de tong!
Ik zou het in elk geval geen probleem vinden als trotse mama :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:32

Allereerst van harte gefeliciteerd dat jullie allebei de liefde naar elkaar uit hebben gesproken.

En dan nu je moeder, veel ouders roepen wel eens wat en zodra ze erachter komen dat de persoon wel meevalt en goed voor je is trekken ze wel bij. Je kan je moeder gewoon aangeven dat je een hele leuke man hebt ontmoet en dat jullie elkaar op dit moment beter leren kennen. Je hoeft nog helemaal niet veel over hem te vertellen alleen als ze positief reageert en doorvraagt. Mocht ze nu meteen zeggen: "Het is toch geen Nederlander?", kun je aangeven: Mams, ik ben nog aan het daten, ik weet nog helemaal niet hoe dit gaat lopen, maar als het serieus wordt vertel ik meer.

Mocht ze nu wel positief reageren (de meeste moeders zullen hun kinderen wel het geluk gunnen) dan kun je best wat meer loslaten. Als ze zegt van: oh wat leuk schat vertel eens wat meer: dan zeg jij gewoon hij is lief, leuk en waar je hem hebt leren kennen, eventueel zijn naam etc, maar je hoeft nog niet alles te vertellen. Geef dan aan waar jij je prettig bij voelt. En vervolgens geef je alsnog aan dat je nog lekker aan het daten bent en zodra het serieuzer wordt je hem graag aan haar voorstelt.

Go with the flow....