Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Ineke2 schreef:Van 2 maanden, 2 dagen werken terwijl je dit al 5 maanden doet? Dan geloof ik gewoon niet dat je er een burn out van krijgt. Bestaat gewoonweg niet.
Maar je weet niet hoe het verder gaat. Wat gebeurt er in de volgende stage, en maakt het uit als je daaraan begint na een vakantie waarin je uitgerust bent, je reserves hebt opgebouwd en lekker hebt kunnen doen wat je wilt, of als je juist ook de vakantie door moet komen vooral op stomweg volhouden zonder dat je loskomt van dat geheel?
Dat is wel degelijk een afweging. En misschien ontstaan er wel zoveel burnouts juist omdat we altijd maar denken dat het gewoonweg niet bestaat dat je van iets simpels een burnout kunt krijgen. Maar al die simpele dingen samen... dat is weer wat anders. En mensen verschillen, het verschilt wat ze nodig hebben aan rust, en soms heb je het gewoon nodig om even niet in een bepaalde situatie te zijn. Laten we mensen vooral leren dat ze die keuze wel mogen maken, ipv ze te pushen in de richting van 'negeer je grenzen, negeer je gevoel.'
Shadow0 schreef:Come on, 5 maanden stage is ze ook doorgekomen, een paar weken 2 dagen werken is echt niet voldoende voor een burn out.Ineke2 schreef:Van 2 maanden, 2 dagen in de week werken krijg je geen burn out.
Dat soort dingen kun je zo niet stellen. Een burnout is een complex geheel van heel veel factoren die eraan bijdragen, zeggen dat je van x wel of niet een burnout krijgt is onzin.
In elk geval is ook 2 dagen in de week toch echt anders dan een vakantie waarin je niets hoeft, omdat het allerlei draadjes voortdurend open houdt. Je komt niet los van de situatie. Je kunt wel andere dingen doen op de overige dagen, maar toch is dat niet hetzelfde.

Ineke2 schreef:Aha nou dan klinkt het juist wel als een goede stage. Als staigere moet je nu eenmaal onderop beginnen om daarna als je je zelf hebt bewezen de leukere dingen te mogen doen. Een goede secretaresse zijn is overigens heel moeilijk, dus als je dat kunt is dat juist heel mooi meegenomen in jou vakgebied.
Yvette81 schreef:Je wilt het baantje liever niet schrijf je.
Ja, ik zou ook liever niet elke dag gaan werken. Maar ja. Het zal toch moeten.
Ik snap ook niet waarom je het financieel niet nodig hebt. Ik had als student echt geld nodig om alles te kunnen betalen. Jij krijgt alles van je ouders?
Ik begrijp echt niet waarom je 2 dagen per week werken een probleem vindt. Ik werkte in vakanties gewoon 40 uur. Geld verdienen om mijn studie te kunnen betalen. Al mijn vriendinnen werkten ook in de vakanties. Dat was geen keuze maar noodzaak.
.