Problemen met kinderbijslag tussen ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:42

Elise_0o schreef:
Haar moeder kiest ervoor om het geld aan haar te geven, dus ja dan is het zeker wel haar geld.

Wettelijk gezien is het echt niet haar geld, maar van haar moeder.
Zij kan niet haar vader dwingen om terug te betalen; alleen haar moeder.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:43

Elise_0o schreef:
Haar moeder kiest ervoor om het geld aan haar te geven, dus ja dan is het zeker wel haar geld.

Als de moeder dat bij de laatste niet wilt is het ook haar keuze, want immers is en blijft het haar moeder haar geld. Als zij een deel of alles geeft prima, dan is het een gift. Maar het recht op dat geld is zeker niet voor TS.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:43

Als het geld op de rekening staat van haar moeder, kindergeld is voor de ouders, punt. Wat de ouder er mee doet, is hun eigen zaak.

Houd de vader het geld, is dat zijn goed recht want het is zijn geld.
Geeft de moeder het geld aan haar dochter is dat ook haar goed recht want het is haar geld.

Als de vader er nog recht op heeft, dan kan ts daar niets aan doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:44

renskesanne schreef:
Die zonnepanelen heeft ie gekregen van de nam en zijn daardoor ook geïnstalleerd

Zonnepanelen krijg je echt niet "zomaar" hoor.
Daar zit een flink kostenplaatje aan.
Daarnaast doet de NAM aan grondstofwinning niet aan zonne-energie..

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:45

The_Cat schreef:
renskesanne"
[quote="Sammie schreef:
Ik vermoed dat ts nu kleedgeld misloopt en dat de reden is waarom dit topic is geopend :=

Ik snap eigenlijk sowieso niet zo goed wat je bij je vader doet als je hem hier zo zwart maakt :=

Nee daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om dat ik hem een kans heb gegeven om een vader te zijn maar hij die eigenlijk heeft verknald.

Door je geld te geven?? Dat laat je op andere manieren zien :)[/quote]
Heb je ook wel de rest van het berichtje gelezen? Mijn moeder is niet mijn moeder omdat ze me geld geeft maar omdat ze naar me luisterd omdat ze weet wat ik nodig heb (en nee niet kwa spullen of geld) omdat ze me kent omdat ze van me houdt zoals ik ben en dat had ik bij me vader niet ik woonde wel in dat huis maar meer was het niet

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:47

Brainless schreef:
renskesanne schreef:
Die zonnepanelen heeft ie gekregen van de nam en zijn daardoor ook geïnstalleerd

Zonnepanelen krijg je echt niet "zomaar" hoor.
Daar zit een flink kostenplaatje aan.
Daarnaast doet de NAM aan grondstofwinning niet aan zonne-energie..

Hij heeft die zonnepanelen echt gekregen aangezien hij in het gebied zit waar de aardbevingen zitten en hij ook schade had aan zijn huis had hij keuze van of laten maken of isolatie aanleggen of zonnepanelen dus heeft ie voor het laatste gekozen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:48

Meid alsjeblieft... Over welk wereldbedrag hebben we het nu...??

Let it go let it go!

Vind je vader een zak, een eikel of een zak aardappelen maar dit gedoe is iets tussen je ouders.. Niet tussen jou en je vader. Je komt om mij nu echt over als een verwend nest dat dr kleedgeld niet krijgt en dat probeert te verstoppen onder het mom ik vond het toch al een eikel. Als je dat vond.. waarom ben je er dan in hemelsnaam gaan wonen.. !

Je zal nog wel veel meer oneerlijke dingen meemaken in het leven.

Let it go!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:49

Maar dan heeft hij toch ook schadeverlies aan zijn huis?
Daarnaast, ook al voelt het voor jou anders, heeft hij kosten aan jou gehad.
Ook al was hij bv hele dagen weg; hij heeft wettelijk recht op dat geld.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:50

TS, je haalt er allemaal dingen bij die niet van belang zijn en zet (te)veel prive dingen hier neer. Laat je moeder dit regelen en ga hier zelf niet mee aan de slag. Hopelijk schaadt dit de relatie met je vader niet (nog meer)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:52

Sammie schreef:
Meid alsjeblieft... Over welk wereldbedrag hebben we het nu...??

Let it go let it go!

Vind je vader een zak, een eikel of een zak aardappelen maar dit gedoe is iets tussen je ouders.. Niet tussen jou en je vader. Je komt om mij nu echt over als een verwend nest dat dr kleedgeld niet krijgt en dat probeert te verstoppen onder het mom ik vond het toch al een eikel. Als je dat vond.. waarom ben je er dan in hemelsnaam gaan wonen.. !

Je zal nog wel veel meer oneerlijke dingen meemaken in het leven.

Let it go!

Waarom ik er ben gaan wonen heb ik al een paar keer verteld omdat ik hem een kans wou geven hoeveel mensen mij ook voor gek verklaarde. Van mij mag dat geld gerust de prullenbak in het gaat mij er om dat hij weer egoïstisch is en alleen aan zichzelf denkt.
Kleedgeld heb ik inprincipe niet nodig omdat ik gewoon een baan heb en zelf me dingen kan betalen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:52

renskesanne schreef:
Sammie schreef:
Ik vermoed dat ts nu kleedgeld misloopt en dat de reden is waarom dit topic is geopend :=

Ik snap eigenlijk sowieso niet zo goed wat je bij je vader doet als je hem hier zo zwart maakt :=

Nee daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om dat ik hem een kans heb gegeven om een vader te zijn maar hij die eigenlijk heeft verknald. En ik weer terug ben verhuist (van groningen naar noord-holland). Dat hij zelf er alleen maar van profiteerd van dat geld en ik vind dat hij daar geen recht op heeft het gaat mij niet om al komt het uiteindelijk op me moeder haar rekening of de mijne meer om dat hij niet het geld houd omdat hij nooit ons wou of voor ons wou zorgen op wat voor manier dan ook en dan ook nog mijn moeder zwart te maken omdat hij vond dat zij gefaald had in het opvoeden. Dat ik dan een keer hem toch nog een kans had gegeven en hij mij alleen maar afkraakte op alles wat ik deed en ik was nergens goed voor en was dik dit dom dat. Ook was hij wel blij dat hij eindelijk geld van me moeder kreeg (allimentatie) omdat hij vond dat hij dat wel verdiende. Het gaat mij der puur om hij wou nooit wat van ons behalve al kon hij op een of andere manier geld krijgen want ja dat is makkelijk verdient daarom vind ik dat hij dat niet verdient.

Wow TS!!!! Weet je wat jouw vader in die tijd kwijt is geweest aan jouw aan water, eten, etc.? Zonnepanelen zijn heel erg duur om te kopen.
Denk je dat dat ook gratis is?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:52

Je vader lijkt zo wel een karakterloze zak aardappelen.

Let it go, houd je eigen zelfrespect. Het is 'maar' een dikke €200, als hij voor dat bedrag zijn kind verkoopt (in mijn ogen. Hij verpest de band voor dat bedrag) dan mag hij er heerlijk van genieten. Ik hoop dan wel dat hij in een hoek zit te huilen zodra het geld op is en zijn kinderen nog steeds niet met hem praten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:53

Geloof kleine 200 euro, valt dus nog te overzien vind ik persoonlijk als moeder zijnde. Maar vind sowieso dat ts dit moet loslaten, als haar moeder ermee zit moet zij dat oplossen. Ts kan er gewoonweg niks aan doen ook wettelijk niet. Snap best dat ze zich misschien rot voelt maar ts staat er wettelijk buiten spel. Vader openlijk op internet zo noemen vind ik ook niet echt top, maar goed dat is aan TS. Weet ook niet of dat misschien de reden is en niet eens het geld, maar dit is iets tussen vader en moeder :). Zowel vader als moeder heeft en had kosten aan TS ze heeft bij beide gewoond, dus in principe heeft vader er ook recht op. Vind moeder dit niet, kan ze het aanvechten maar als ze een zaak wilt maken kan dit en maanden, soms jaren duren en een advocaat kost vele malen meer als dat je krijgt van kinderbijslag. En dan is er ook geen zekerheid dat je die 200 euro terug krijgt van de kinderbijslag, maar wel intussen rekening van de advocaat voor haar of zijn werk. Vind persoonlijk dat een kind (niet bot bedoeld) hier zich niet bezig mee moet houden. Dus dit topic aanmaken kan wel voor frustratie te uiten maar zou ik ander titel kiezen als nu, maar je kan er gewoon echt helemaal niks mee beginnen wettelijk.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:54

xSlvna schreef:
Je vader lijkt zo wel een karakterloze zak aardappelen.

Let it go, houd je eigen zelfrespect. Het is 'maar' een dikke €200, als hij voor dat bedrag zijn kind verkoopt (in mijn ogen. Hij verpest de band voor dat bedrag) dan mag hij er heerlijk van genieten. Ik hoop dan wel dat hij in een hoek zit te huilen zodra het geld op is en zijn kinderen nog steeds niet met hem praten.

Hier heb je een punt wat ook waar is jammergenoeg. En ik hoop ook heel erg dat ie heel erg blij is met dat geld.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:55

HorseTopShop schreef:
renskesanne schreef:
[quote="Sammie"

Nee daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om dat ik hem een kans heb gegeven om een vader te zijn maar hij die eigenlijk heeft verknald. En ik weer terug ben verhuist (van groningen naar noord-holland). Dat hij zelf er alleen maar van profiteerd van dat geld en ik vind dat hij daar geen recht op heeft het gaat mij niet om al komt het uiteindelijk op me moeder haar rekening of de mijne meer om dat hij niet het geld houd omdat hij nooit ons wou of voor ons wou zorgen op wat voor manier dan ook en dan ook nog mijn moeder zwart te maken omdat hij vond dat zij gefaald had in het opvoeden. Dat ik dan een keer hem toch nog een kans had gegeven en hij mij alleen maar afkraakte op alles wat ik deed en ik was nergens goed voor en was dik dit dom dat. Ook was hij wel blij dat hij eindelijk geld van me moeder kreeg (allimentatie) omdat hij vond dat hij dat wel verdiende. Het gaat mij der puur om hij wou nooit wat van ons behalve al kon hij op een of andere manier geld krijgen want ja dat is makkelijk verdient daarom vind ik dat hij dat niet verdient.[/quote

Wow TS!!!! Weet je wat jouw vader in die tijd kwijt is geweest aan jouw aan water, eten, etc.? Zonnepanelen zijn heel erg duur om te kopen.
Denk je dat dat ook gratis is?

In zijn geval waren ze inderdaad wel gratis

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:56

Het is heel simpel, het gaat erom waar jij verbleef op de eerste dag van het kwartaal.
Als jij op 1 april nog bij je vader woonachtig was heeft hij recht op kinderbijslag over het hele kwartaal. Woonde jij op 1 april al bij je moeder dan zal de kinderbijslag bij je vader terug gevorderd worden en heeft je moeder recht op kinderbijslag over het tweede kwartaal.
Kinderbijslag is een tegemoetkoming in de kosten die ouders maken voor hun kind dus daar heb jij geen recht op.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:57

Als het je niet om het geld te doen is, waarom dan dit topic?

Om iedereen te laten weten hoe slecht je vader is?

Over de zonnepanelen als hij die "gekregen" heeft omdat hij schade had, is dat niet gratis. Hij heeft schade gehad die hij heeft moeten betalen, dus hij is daar niet beter op geworden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:57

Uiteindelijk heeft je vader alsnog kosten aan jou gehad. En zoals gezegd is het kindergeld voor de verzorgende ouder, wat ie er mee doet/van betaald is niemand zijn zorg. Hij heeft namelijk van te voren jouw eten, onderdak betaald. De wasmachine en het douchen is het duurst ;)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:58

djoeka schreef:
Het is heel simpel, het gaat erom waar jij verbleef op de eerste dag van het kwartaal.
Als jij op 1 april nog bij je vader woonachtig was heeft hij recht op kinderbijslag over het hele kwartaal. Woonde jij op 1 april al bij je moeder dan zal de kinderbijslag bij je vader terug gevorderd worden en heeft je moeder recht op kinderbijslag over het tweede kwartaal.

Dit kregen me moeder en ik ook te horen toen we navraag hadden gedaan bij de overheidsinstanties

Brainless

Re: Problemen met kinderbijslag tussen ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:59

Wanneer ben jij weer bij je moeder ingeschreven?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:01

Zonnepanelen krijgt niemand gratis TS. En zeker niet van de NAM.

Was het eten wat jij daar gegeten hebt ook gratis? En het water van het douchen, tanden poetsen etc. ook?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 15:02

Brainless schreef:
Wanneer ben jij weer bij je moeder ingeschreven?

Half/eind april dus niet de eerste van april wat wel had gemoeten schijnbaar maarja daar is niks meer aan te doen.

Gelukkig heb ik net wel een hele lieve pb gehad waar ik ook wat mee kan inplaats van hier ook alleen maar dingen te herhalen...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:04

Dus je vader heeft gewoon recht op het kindergeld.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:05

Klopt chanel, dan heeft de vader al het recht op het geld en kan je moeder ook verder niks ermee doen...

over de zonnepanelen die zijn in werkelijkheid zeker niet gratis ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:05

Dan heb je je antwoord, jij woonde daar nog dus werd het aan hem uitgekeerd. Jouw vader mag met dat geld doen wat hij zelf wil en helaas voor jou stroomt het niet in je portemonnee. Gewoon afschrijven dat geld, laat hem er gelukkig mee zijn, je verdere spullen heb je meegekregen dus klaar. Hoelang heb je bij hem gewoond?