Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Peelie schreef:Ik vind het ook appart. Ik wordt aankomend jaar 25 en mijn vriend 29. Gelukkig halen we bijna nooot alcohol, maar het is wel altojd een gedoe...
Ik vind het ronduit belachelijk trouwens dat je nieteens een wijntje mag halen als je (kleine) kinderen er bij zijn.
Celiien schreef:Euhm.. Serieus
Ik snap het sowieso niet O goed, dat invoeren. Je weet toch welke dag het is, min 18 op het jaartal en Voila, je weet t voor de rest van de dag
Wij hadden dat niet hoor (6-7 jaar geleden)...
Kijk het is heel simpel. Je moet gewoon altijd je id bij je hebben, en als je hem niet kan aantonen om te bewijzen dat je echt 18+ bent, is het helaas pindakaas. Leeftijd schatten is gewoon erg lastig, voora gezien de meeste pubers er gewoon wat ouder uitzien..
Ik doe er ook niet moeilijk over en laat hem bij voorbaat zien. Vroeger gaf ik ook altijd meteen excuses als ze ouder waren (30 bijvoorbeeld), en die lachten t meestal ook weg
. Hetzelfde als het terugtellen van geld. Je krijgt het bij sommige gewoon in je handen gedrukt.
Dat was spijtig, haha. Dus zo kan het ook! Enige keer dat ik alcohol gekocht heb, omdat ik graag mijn ID wilde laten zien (heeft toch iets hè), vraagt ze er niet naar 
Cemlys schreef:Ik ben 32 en een tijdje terug twijfelde de dame aan de kassa of ze mn id moest vragen.
.
Tivoli schreef:En dat 10 jaar geleden al helemaal niet
(zij was wel 18) 
Ik heb een tijdje achter de kassa gezeten, toen er een man kwam die ik ongeveer 24 schatte, echter moeten wij als cassiere altijd naar een ID vragen als ze jonger dan 25 lijken.
A3a1 schreef:En persoonlijk zou ik alleen naar het jaartal kijken en niet naar de maand.

kaatjemuts schreef:leeftijd schatten lijkt mij idd ook niet zo makkelijk. Ik ben er in elk geval niet goed in.
Je kunt het vragen naar een id, als je ouder bent dan 18, ook opvatten als een compliment, toch?
In Amerika mag je onder de 21 niet een bar in. de bouncer vroeg daar ook naar mijn id (ik was toen ong. 35), ik heb hem een dikke knuffel gegeven en uitgebreid bedankt voor het strelen van mijn ego.
A3a1 schreef:kaatjemuts schreef:leeftijd schatten lijkt mij idd ook niet zo makkelijk. Ik ben er in elk geval niet goed in.
Je kunt het vragen naar een id, als je ouder bent dan 18, ook opvatten als een compliment, toch?
In Amerika mag je onder de 21 niet een bar in. de bouncer vroeg daar ook naar mijn id (ik was toen ong. 35), ik heb hem een dikke knuffel gegeven en uitgebreid bedankt voor het strelen van mijn ego.
Haha, ja, leuk he![]()
Met het verstrijken van de jaren, wordt die 10 jaar jonger steeds leuker.
Maar als je 18 bent, wil je toch geen 17 worden geschat![]()
Of als je je id laat zien, wil je toch graag dat die maand meetelt.
en zelfs als ik met mn kids in de rij sta vragen ze het alsnog.
Paardennamen schreef:Purny, ouders met jongere kinderen kun je natuurlijk gewoon hun alcohol meegeven. Je moet ook inschatten of de alcohol voor de ouders bedoeld is, of voor de jongere personen.
De vader met 13-jarige zoon en krat bier geef ik gewoon mee. Normaal gesproken drinkt de 13-jarige geen alcohol.
De moeder met 17-jarige dochter en fles rose niet. De fles rose kan ook voor dochter bedoeld zijn.