Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:09

Jeetje TS wat heftig! Heel veel sterkte! En hoe moeilijk het ook is, kies voor jezelf en neem afstand van hem. Straks gebeurd het nog een keer en loopt het minder goed af...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:12

Wegwezen bij hem een snel ook! Maakt niet uit wat er allemaal aan de hand is op het werk, of hij gedronken had of zelfs drugs op had.. niets is een excuus om je zo toe te takelen. Hij heeft je bewusteloos geslagen en je oogkas gebroken! Dat is echt te gestoord.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:13

Weggaan zo snel je kunt. Superrode vlag.......

Dit is niet jouw schuld, dit is zijn schuld, jij kunt hem niet veranderen, moet je ook niet denken. Je kunt een ander sowieso nooit veranderen, als het niet goed is zoals het is, zal het dat ook niet worden

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:14

Ga je echt excuses zoeken, ts? Je zit gewoon met een drankverslaafde, junkie met losse handjes opgescheept, daar gaat geen enkele behandeling iets aan veranderen... Jij bent de boksbal in de relatie, blijkbaar heeft hij meer zin om jou te verbouwen dan het huis...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:18

Heel dapper dat je zo denkt, toch hoop ik dat je eerder het licht gaat zien!
Uit ervaring herken ik veel in je verhaal, hij had ook spijt,moest huilen,wist er niks meer van of had een -in zijn ogen- goede reden om zo gespannen te zijn.
Geloof me,het gaat vaker gebeuren.

Meid. Hij heeft je BEWUSTELOOS geslagen. Je hebt MEERDERE breuken en een OPERATIE moeten ondergaan!
En dan was dit de eerste keer dat hij je te grazen nam... :\
Het was geen tikje. Het was ook geen gevalletje 'ik ken m'n eigen kracht niet'.
De stoppen sloegen IN 1 KEER volledig door. Voor hetzelfde geldt had je een hersenbeschadiging opgelopen,of was je niet meer wakker geworden.

Sorry als ik onaardig klink,want ik bedoel het juist heel goed :(:)
Maar vind je dat wat ik hierboven opsom echt horen bij liefde?

En als kleine kanttekening: weet je zeker dat hij niet aan de drugs is?
Van bijvoorbeeld coke kan hij erg in zichzelf gekeerd en agressief raken. Ook de lange dagen weg (om te gebruiken wat hij thuis niet kan?)
Degene die zijn handjes niet thuis kon houden bij mij,bleek al maanden stiekem aan de coke te zitten.

Echt. Kies voor jezelf nu het nog kan.
Het zal niet beter worden,alleen maar erger. Bovendien kan je hem niet meer vertrouwen,en zul je je niet meer -volledig- veilig voelen. Je wordt er een ander mens van. Je gaat op je tenen lopen of jezelf de schuld geven ('misschien had ik hem niet lastig moeten vallen')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:19

Ik zou eerst

Slaap plek regelen of hem uit huis zetten
Aangifte doen
Wat een loser is het

Tivoli

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:21

Aangifte doen is inderdaad een hele goede!
Ik denk dat een arts ook wel kan bevestigen dat je verwondingen (meerdere breuken) moeilijk kan komen door 1 enkel paaltje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:21

Jesus Christ. Volgens mij is het wel duidelijk wat je te doen staat. Sterkte.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:33

Allereerst heel veel sterkte!
Ik hoop dat je sterk genoeg gaat zijn om heel hard weg te rennen....want ook ik denk dat dit nodig is, er zijn teveel rode vlaggen hier.
In mijn ogen zou hij 1 ding absoluut moeten doen om nog een kans te maken: op zn knietjes smeken hem te vergeven en er ALLES aan doen om herhaling te voorkomen. Dat hij meteen alweer boos wordt als jij voorstelt ff rust te nemen van zn werk zegt mij alles. Als hij zoveel werkt, half overspannen is en jou KO slaat, zou hij meteen zoiets ZELF moeten voorstellen. Dat doet hij dus niet, hij wil blijkbaar gewoon door alsof er niks gebeurd is? Dit is dusdanig extreem dat hij echt alles aan de kant zou moeten gooien om herhaling te voorkomen. Dat doet hij duidelijk niet en om die reden zou ik heel hard wegrennen. Want dan gebeurd het echt wel weer, de vraag is alleen wanneer en hoe ernstig het dit keer gaat zijn...

Ik ga heel ver in mensen een kans geven en begrijp dat er veel oorzaken kunnen zijn voor zulk gedrag. Maar je moet dit echt willen veranderen en zelfs dan is het moeilijk...zonder die 100% inzet van zijn kant is dit echt gedoemd te mislukken...en je leven staat hier wel op het spel! Kies voor jezelf en zet hem direct buiten...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:34

Oh meid, wat erg!

Je vriend heeft een drank-, drugs- of psychisch probleem of alle 3 samen.
Jaja, hij zal op een nuchter moment heus wel lief kunnen zijn en zelfs spijt betuigen. Maar wàt hij gedaan heeft, gaat zich herhalen! Gegarandeerd!!
Breek met hem vooraleer je het niet meer kan navertellen!
Dit gaat niet over een tikje, nee, hij blijft slaan op je hoofd. Wat volgende keer? Schedelbreuk? Zware hersenschade? Morsdood?
Nee meid, dit is echt te gevaarlijk. Wegwezen nu.

Heel veel wijsheid en sterkte !
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 04-07-16 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:35

Jeetje meid, ik zeg dit niet heel snel maar ga bij hem weg, dit had al ontzettend slecht af kunnen lopen en het is ook een groot deel slecht afgelopen want die verwondingen zijn behoorlijk ernstig.
Het is ontzettend moeilijk maar kies voor jezelf.

Verder wil ik je een knuffel geven want dit verdient niemand om mee te maken. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:39

Het is voor buitenstaanders heel makkelijk om bij mishandeling binnen een relatie meteen te roepen dat je bij hem weg moet, en dat is logisch, want niemand zou in een relatie met iemand van wie je houd en die je onvoorwaardelijk vertrouwt ooit zoiets mee moeten maken. Niemand zal het je dan ook kwalijk nemen als je de deur definitief achter je dichttrekt en dat is ook je goed recht.
Maar - en nu zal ik wel heel Bokt over me heenkrijgen - omdat je toch ook met veel liefde over je vriend schrijft, en ook jullie familieleden jullie niet direct uit elkaar gehaald hebben, wil ik toch ook een andere kant aanhalen.

Mensen met een psychisch probleem, of het nou een depressie, burn out, psychose of verslaving is - ze doen de meest verschrikkelijke dingen. Maar ze er ook van genezen. Het is ontzettend naar om er op deze manier achter te komen, maar aan de andere kant: blijkbaar is het hierna jaren goedgegaan en heeft jullie relatie - het feit dat hij voor jou met zijn vriend brak! - duidelijk een positieve invloed op hem gehad.
Iedereen heeft een breekpunt. Bij de een komt dat wat eerder dan bij de ander, bij de een uit zich dat subtieler en bij de ander... minder subtiel. Dat varieert van een gezond persoon die na zijn ontslag in een suicidale depressie belandt, en iemand die bij het kleinste beetje druk op school meteen stiekem gaan snijden, tot mensen die eindeloos lang over zich heen laten lopen en dan door het kleinste beetje compleet over de rooie gaan. Maar ook dat blijven mensen, en als ze zich bewust zijn van hun gedrag en de wil hebben om hun gedrag aan te passen, bijvoorbeeld eerder hun grenzen aan te geven, op te komen voor zichzelf, niet zo snel zwichten voor groepsdruk en vaker nee te zeggen, dan kunnen ze die problemen ook overwinnen. Het positieve is dat jouw vriend volledig open voor lijkt te staan voor dat traject.
Maar de vraag voor jou is natuurlijk of jij hem daarbij moet willen begeleiden. Misschien is het beter voor jou om er een punt achter te zetten, of een time-out te nemen tot je vriend een bepaalde mijlpaal bereikt, of misschien blijf je wel de hele tijd bij hem, of gewoon net zolang als het voor jou prettig voelt.
Het is helemaal jouw keus - dat is ook waarom ik dit schrijf. Want de andere kant van de 'Ren weg nu het nog kan, jij mag kiezen voor jezelf!'-medaille is dat mannen of vrouwen die besluiten hun partner bij te staan in zo'n traject al snel merken dat de omgeving de keus helemaal bij jou ligt.
Dat lees je hier ook al onbedoeld terug in de berichtjes, want er staat misschien goedbedoeld 'als je slim bent ga je meteen weg' of 'laat dit niet nog een keer gebeuren en vertrek' - maar dan krijg je eigenlijk al geen keus meer. Want wat als je besluit te blijven, ben je dan dom? Of roep je het dan allemaal over jezelf af? Dat soort adviezen zijn niet zo ongekleurd als mensen vaak willen, en je moet ondanks al dit soort goedbedoelde opmerkingen vooral de vrijheid blijven voelen om zélf die keuze te maken.

Tussen blijven en vertrekken liggen nog 1000 genuanceerdere opties en het is helemaal aan jou ontdekken wat voor jou het beste werkt, en hoe je vriend daar nu en in de toekomst in past.
Hoe dan ook, heel veel sterkte gewenst!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:44

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen iemand zo kapot slaan dat haar oogkas op meerdere plekken gebroken is en een keer een tik uitdelen. Laatste kan ook niet, maar door blijven rammen terwijl iemand bewusteloos raakt? Bizar. Dat is echt extreme mishandeling. Ik denk niet dat ik mijn vriend ooit nog zou vertrouwen. Ik kan niet voor TS kiezen, en de keuze zal ook echt heel moeilijk zijn, maar ik zou persoonlijk klaar zijn met iemand die mij als levende boksbal gebruikt. Ik ben wel meer waard dan dat.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:46

Ts ik vraag me een ding af. Als je moeder en je vriend van je houden, waarom hebben ze je niet direct naar de eerste hulp gebracht. Dit is geen liefde. Zeker niet van je vriend die toestaat dat je liegt over de toedracht. Dat klinkt niet als iemand met spijt. Dat klinkt als iemand die jou niet veel meer waard vindt als een oude broek. Lieve TS Ik weet zeker dat je beter verdient dan dit. Beter alleen op een kamer dan met zo iemand ongelukkig zijn op een boerderij. Kies alsjeblieft voor jezelf nu je nog kan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:49

Met Fenrir eens. Nee, het is niet makkelijk om te roepen 'ga bij hem weg!'.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt en gedacht dat het echt bij die ene keer zou blijven, dat zijn smeekbedes enige waarde hadden en het echt nooit meer zou voorkomen.

Niets was minder waar. Zodra hij dronken was of drugs had gebruikt, was hij zijn beloftes op slag vergeten en werden de mishandelingen alleen maar erger. En dan ging het nog niet eens zover als nu bij TS het geval was, en die heeft verdorie een oogkas op meerdere plaatsen gebroken.

Nuanceren? 8)7 Wat dan? Dat het de volgende keer haar nek is? Wegwezen!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-07-16 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:50

piezze schreef:
Ts ik vraag me een ding af. Als je moeder en je vriend van je houden, waarom hebben ze je niet direct naar de eerste hulp gebracht. Dit is geen liefde. Zeker niet van je vriend die toestaat dat je liegt over de toedracht. Dat klinkt niet als iemand met spijt. Dat klinkt als iemand die jou niet veel meer waard vindt als een oude broek. Lieve TS Ik weet zeker dat je beter verdient dan dit. Beter alleen op een kamer dan met zo iemand ongelukkig zijn op een boerderij. Kies alsjeblieft voor jezelf nu je nog kan.

Er zal wellicht een stuk schaamte achter hebben gezeten. Met uitspraken als 'het is geen liefde geweest' moet je heel voorzichtig zijn. Jij kunt als buitenstaander niet in iemands hart kijken.
Hiermee probeer ik de actie van haar vriend absoluut niet goed te praten, noch op een andere manier te veroordelen. Ik hoop alleen dat er een manier is voor TS om haar geluk weer terug te vinden, op welke manier dan ook.

Anoniem

Fenrir schreef:
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen iemand zo kapot slaan dat haar oogkas op meerdere plekken gebroken is en een keer een tik uitdelen.

Het verschil zit in de vraag: gebruikt iemand je bewust als boksbal, of had hij een totale blackout?
Vervolgens is de vraag die TS alleen persoonlijk kan beantwoorden: kun je het geloven en kun je ermee leven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-16 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

xyzutu2, ik snap je verhaal, maar in dit geval gaat het om een kerel die in het verleden al een drugsprobleem heeft gehad. In het verleden al is opgenomen geweest (wat TS nooit geweten heeft). Kennelijk liegt over zijn alcoholgebruik op moment supreme. En of ie tussendoor gestopt is met harddrugs, geen idee, TS denkt van wel, maar is dat 100% zeker? Kortom, veel dingen die momenteel niet voor hem pleiten.

Ik snap dat TS niet zomaar ineens een beslissing kan maken. Ik zou er ook niet raar van staan te kijken als het nog wil proberen en samen therapie wil volgen. De beslissing om te gaan, komt voor haar op het moment dat zij er (letterlijk en figuurlijk) klaar mee / voor is. Dan wel deze week, dan wel misschien pas over 3 jaar.

Helaas zitten hier heel veel ervaringsdeskundigen op Bokt. En daar kunnen we veel van leren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:52

xyzutu2 schreef:
Fenrir schreef:
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen iemand zo kapot slaan dat haar oogkas op meerdere plekken gebroken is en een keer een tik uitdelen.

Het verschil zit in de vraag: gebruikt iemand je bewust als boksbal, of had hij een totale blackout?
Vervolgens is het de vraag: kun je het geloven en kun je ermee leven?

Maakt dat uit, of hij een blackout had of niet? Het is maar zelden een blackout.
Het gaat hier over iemand met een drugsprobleem, in het verleden ook al problemen (ik neem aan met agressie) en hij liegt er nog over ook... Waren dat ook allemaal blackouts? De vraag is dan eerder: ga je zitten wachten op de volgende?

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:53

Aangezien hij je zwaar mishandeld heeft, tot op het punt van bewusteloos slaan, lijkt me een "emergency-stappenplan" nu geen overbodige luxe, aangezien de kans (zeer) reeël is dat hij je weer aanvalt. Zie hier een voorbeeld van een Amerikaanse stichting: http://www.domesticviolence.org/persona ... fety-plan/

In het algemeen zijn er deze stappen:

Stap 1) contacteer iemand van "buiten" die weet van de situatie. Je moeder lijkt me een logische keuze, zij weet al wat er gebeurd is, en installeer een nood-knop op je telefoon waarmee je meteen kunt bellen of sms'en. Er zijn hier bovendien verschillende apps voor, sommigen zijn "vermomd" als andere soort apps om mishandelaars om de tuin te leiden. Zodra je je onveilig voelt als je (onbedoeld) met hem alleen bent, kun je op die knop drukken en kan je moeder 112 bellen en je te hulp komen. Vertel ook aan je moeder of een goede vriendin dat je een plek nodig hebt om te blijven.

Stap 2) verzamel al je waardevolle spullen waar je echt niet zonder kunt, en verstop ze of geef ze mee aan je moeder. Denk aan ID-kaart, paspoort, foto's en juwelen, en diploma's, en spullen met emotionele waarde. Als je dat hebt, kun je in één keer weg zonder dat hij iets kan "vasthouden" en ermee dreigen zodat je terug komt. Doe ook aangifte als je eenmaal veilig wegbent.

Stap 3) Als je weg bent, en hij blijft je bedreigen/manipuleren/opzoeken, contacteer dan (opnieuw) de politie en en stichting die veel weet over huiselijk geweld. Je kunt een contactverbod en desnoods een blijf-van-mijn-lijf-huis krijgen.

Zo'n veiligheidsplan kan je leven redden in dit soort gevallen, dus ook al denk je dat je niet bij hem wegwil of durf je dat nog niet goed, zo'n plan is heel belangrijk!

Nogmaals sterkte en ik hoop dat je mensen om je heen hebt waar je kracht uit kan halen! :(:)

Edit: die website van domesticviolence.org heeft sowieso erg goede tips/artikelen over huiselijk geweld. Ook theorieën en oplossingen van experts en therapeuten. Als je Engels minder goed is, kan https://www.slachtofferhulp.nl/geweld/D ... jk-geweld/ uitkomst bieden. Als je verwacht dat je vriend boos wordt als je dit soort websites bezoekt, kun je je geschiedenis wissen.
Laatst bijgewerkt door Ygritte op 04-07-16 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:56

Uit het boek wat ik eerder aanhaalde, mbt zogenaamde 'blackouts'

Afbeelding

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:57

Bah TS wat een nare situatie. Wat zeggen de mensen om je heen en de hulp instantie mbt wel/niet bij je vriend blijven na wat er is gebeurd? Het is voor ons achter een schermpje makkelijk roepen. Maar ben wel benieuwd wat de mensen die jou en je vriend kennen nu hebben gezegd.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:00

Vreemde manier van liefhebben dan daar hoef ik niet voor in zijn hart te kunnen kijken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:23

Wat Fenrir schrijft....... zeker die twee quotes herken ik. Mijn ex was emotioneel, psychisch, financieel en sexueel abusief. En het is vreselijk moeilijk om weg te gaan, zeker in het begin, als je nog van ze houdt. Als je nog gelooft dat het ze spijt, als je nog hoopt dat het verbetert. Maar in dit verhaal, in dit korte tijdsbestek zie ik een man die zijn vriendin bijna doodslaat, een gebroken oogkas (daar moet je verdomd hard voor slaan) en een hersenschudding, die blijft slaan als ze buiten bewustzijn is, die doorgaat als ze bijkomt.
Die haar manipuleert om een leugen te vertellen op de eerste hulp (als er niet iets grondig mis zou zijn, waarom zou hij dat dan willen?)

Die zegt dat het hem spijt, maar even later weer buiten proporties boos wordt.

En zie je, ik herken dat zo goed. De spijt, de lieve woorden, maar daarna weer hetzelfde. De manipulatie, het stukgooien van jouw spullen, jou voor de rotzooi op laten draaien...... de woede, die altijd buiten proportie is, altijd over dingen waar een normaal mens niet eens boos om zou worden...... de leugens, die je steeds weer aan de buitenwereld zult vertellen, de leugens die hij ongetwijfeld je moeder heeft verteld.
Totdat je financieel en emotioneel gevangen zit, er een web van leugens om je heen is gespannen, je geen contact meer hebt met de buitenwereld, en je gelooft dat je van hem afhankelijk bent.......

Geloof me, dat verandert niet, nu niet en nooit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:24

Pfoe, Avalanche, je tekst raakt me. Ik heb het precies zo beleefd.
Tegen beter weten hoop je dat je vriend toch die ene uitzondering is waarbij het goed komt, waarna je hoop letterlijk keer op keer de grond ingeslagen word.