glas in pasta; wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: glas in pasta; wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 23:28

Bedankt janouk en Sammie!

Ik eet kale pasta janouk, dus dat kan het niet zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:31

Ik zie dat ze op hun site een mooi kant en klaar contactformulier hebben :D

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:32

Als je glas hebt doorgeslikt voel je dat meestal wel, dus als je niks scherps gevoeld hebt in je slokdarm tijdens het slikken zou ik me niet zoveel zorgen maken ;)
Wel vervelend. Inderdaad even een nette brief schrijven waarin je de situatie uitlegt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:35

Bij eten van klein stukje glas zal interne bloeding niet zo gauw een probleem zijn, wat wel zou kunnen, maar zelfs als je glas hebt ingeslikt gebeurt dat bijna nooit is dat je een gaatje krijgt in een darm, waardoor je dus een ontsteking krijgt in je buik, maar gebeurt dus zelden! darmen schuiven doorgaans niet eetbare restjes omhuld door andere voedsel restjes keurig naar de uitgang! Dus gewoon rustig gaan slapen!
Krijg je de komende dagen wel klachten net wat je huisarts zei, dan contact opnemen en misschien glas in eten vermelden.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 23:41

Bedankt ook voor de geruststellingen allemaal!
Toen ik merkte dat er dus glas in mijn mond had voelde ik niet zozeer iets scherps in mijn keel, maar wel een beetje een gek gevoel kreeg ik. Ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven, maar het kan natuurlijk ook gewoon de schrik zijn geweest. Je hebt immers niet elke dag een glasscherf in je mond :o
Morgen ga ik inderdaad het contactformulier even invullen zodat ze er in ieder geval van op de hoogte zijn.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:13

Hi! Producent zal je melding zeer waarderen: Hoe eerder hoe beter! Glas in product is alle alarmlichten op rood en met loeiende sirenes op onderzoek uit in de fabriek en een traceability onderzoek doen en als er idd een probleem is een recall: glas is serieus recall materiaal en recalls zijn geen feestje (en ja ik heb daar ervaring mee, overigens niet met glas - werk in de voedingsmiddelen industrie). Ik hoop voor alle consumenten, maar zeker ook voor de producent dat jij het enige pakje met glas te pakken had. (Als het idd glas is).
Voor jou: niet te gespannen van worden en inderdaad jezelf even in de gaten houden. :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:25

MWS => LZP

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:32

Zeker een klacht indienen bij de supermarkt waar het gekocht is :j Deze klacht komt terecht bij de kwaliteitsmanager van de supermarkt (was mijn baan) en die speelt het weer door naar de leverancier van het product. Dit soort dingen wordt zeker serieus opgenomen, glas in een product is nou eenmaal niet de bedoeling en kan behoorlijk schadelijk zijn!
Als het goed is krijg je vanuit de supermarkt in ieder geval je geld terug en een leuke compensatie als een appeltaart oid

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:05

Dat ligt maar net aan de supermarkt hoor := Ik heb al eens een kortingsbon van 2,50 gehad.. te besteden in hun winkel :')

Ik raad dus de leverancier zélf aan, kun je ook een compensatie krijgen.. Maar als we daar nou om moeten gaan doen??? Er gebeurt in principe hetzelfde, de winkel is alleen een tussenstap waarbij je meestal de afloop niks meer hoort.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:09

Hahaha, dan was het bij de supermarkt waar ik voor werkte beter gesteld :))

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:16

Ik had laatst een stuk plastic in mijn rijst, geen bonnetje en verpakking meer. Een mailtje gestuurd en je kreeg een heel pakket met stuk of 20 pakken rijst thuis.

Bonnetje en verpakking is echt niet nodig hoor om een klacht in te dienen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:21

Verpakking is nodig voor een tracebility van het product, als het weg is het weg. Weinig mensen bewaren dat, zeker bij bepaalde producten die gelijk in zijn geheel uit de verpakking gaan of die in een andere doos oid bewaard kunnen worden, maar als er bij jou niet om is gevraagd vind ik dat echt slecht. Zeker met vreemde voorwerpen in het product.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:50

Leuk feitje, weet ik dat ook weer! :j Doosjes gaan hier standaard naar de knaagdieren dus worden in principe altijd bewaard :P

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:28

Koper schreef:
Ben ik hier nou de enige die pasta uit de verpakking en in een bewaarbus doet en soms pas weken later gebruikt? En haast nooit een kassabonnetje meeneemt?

Nee hoor.