Vriend en familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:38

Ik spreek mijn moeder de hele dag.... op het werk.... En dan 's avonds ook nog vaak via de app over de paarden. (We hebben samen (moeder zus en ik) 5 paarden) En dan zijn we op zondag ook nog eens de hele dag bij de paarden.
Ach jeetje... ik heb echt medelijden met mijn man :')
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 01-07-16 16:41, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:39

Tja, door de week zag ik mijn schoonouders dagelijks en vond het erg fijn, voelde niet als verplichting en was ik er niet dan kwam er geen telefoontje achteraan waar ik was. In de vakanties zagen we elkaar gewoon niet, die waren echt voor mij en mijn man en daar zit bij jou de kneep denk ik. Appt je vriend ook veel met jou en belt hij jou ook op wanneer je een dag niet bij elkaar bent?? Zo niet dan kan ik me goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat hij gewoon veel gekker met zijn familie is dan met jou en begrijpelijk. Misschien is het een optie om er gewoon nog een keer met je vriend over te spreken en dan van uit de ik vorm, hoe het voor jou voelt. En vragen om , wanneer jullie samen zijn gewoon zijn telefoon eens uit te zetten, zelfde geld ook voor jou, succes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:57

Ik snap ts wel. Mijn schoonmoeder zie ik elke maandag, dan eten we daar.
Mijn eigen ouders spreek ik soms 3x per week, soms twee weken niet....
Heb helemaal geen behoefte om ze dagelijks te spreken, zou ook niet weten wat ik ze dan zou moeten vertellen elke dag eigenlijk.... :=

Goof

Re: Vriend en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:12

Ik denk dat jij mijn ex aan de haak hebt geslagen. Serieus. Omgeving R'dam ook namelijk hahaha.

Nee zonder gein; mijn ex was net zo. Was toen ik hem leerde kennen 30+ maar at liefst iedere dag bij zijn ouders (of zijn moeder zoals hij zei, zijn vader kwam in het verhaal nooit voor). moeder kwam te pas en te onpas zijn huis binnenvallen, zonder aankondigen, om de (af)was te doen, op te ruimen, schoon te maken whatever. Als we weg waren, en dat was hoogstens een weekje want hij kon niet zonder mama, dan moest er zeker een paar keer heen en weer gebeld worden hoe alles was.

resultaat: ik kreeg er maagklachten van en stond stijf van de stress. Uiteindelijk trok ik het niet meer en ben ik weg gegaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:21

Veel appen vind ik nog niet eens zo problematisch, ik app ook regelmatig met mijn ouders. Zie ze ook regelmatig, eens in de paar weken. Of ik slaap daar als ik door m'n werk tot laat in het westen ben. Maar elke dag bellen? En dan ook nog eens meerdere keren als hij met jou een dagje weg is? Dat zou ik ook niet heel tof vinden. Je kunt toch wel een dagje zonder bellen? Ik heb een ontzettend goede band met mijn ouders en ben echt heel dol op ze (en zij ook wel op mij :)) ) maar daar moet ik toch niet aan denken hoor..

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:31

Appen oke, maar bellen iedere dag en op vakantie 2 a 3 keer per dag is wel te vind ik.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:36

Draai het eens om: als je vriend de tijd neemt om te bellen, bel jij ook je familie (/vrienden/...) op. Beiden wat te doen, iedereen tevreden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:39

Ik denk dat het ook maar is wat je gewoon bent. Sommige mensen blijven hun hele leven kortbij hun familie staan. Persoonlijk zou ik dat ook niet prettig vinden als het mijn relatie beïnvloed. Wanneer mijn vriend iedere avond dat we gezellig samen hebben het altijd 1 tot 2 keer moet onderbreken omdat hij met mama zou moeten bellen...dat we niet op woensdag een avondje weg kunnen, want "woensdag is de avond dat we bij mijn mama eten", Zouden we deze muur wel bruin verven? "Even mama bellen en haar mening vragen"...zo van die types :+ . Ik wil het gevoel hebben dat ik met een vent samen ben die alleen woont, en niet eentje die een aparte ruimte heeft maar wel zijn mama nodig heeft om hem door de dag te helpen.
Mijn vriend heeft zo'n vaste dag om te gaan eten bij zijn ouders en ik niet. Soms vind ik dat wel vreemd, want uitgerekend zijn ouders wonen een straat verder en kunnen dus wanneer ze willen zo binnenspringen als ze zoonlief lang niet gezien hebben, terwijl die van mij op een half uur wonen. Zou eerder dus logischer zijn dat we bij mij vaste dagen hadden :+ . Maar hij woonde alleen voor ik er was en dan ga je wel eens per week voor de gezelligheid, en dat hebben we aangehouden. Soms als het drukke tijden zijn denk ik dan wel eens "geeuw moeten we nu echt ook nog eens een hele avond daar zitten", maar gelukkig kan ik wel met ze opschieten en zijn ze ook flexibel. Als we eens iets anders willen doen, komen we wel eens een ander keertje.

Mijn eigen ouders hebben geen vaste dag met ons omdat ze nog altijd een klein trauma heeft van haar eigen trau-ma (mijn oma dus :+ ). Daar werden we vroeger echt verplicht om elke zondag naar haar toe te komen. Met als gevolg dat mijn ouders, die 6/7 werkten beiden, de enige volledige vrije dag nooit konden besteden om iets echts leuks met ons te gaan doen. Zijn nog serieuze familievetes geworden toen ze op een dag dapper genoeg waren om te zeggen dat ze niet élke zondag wilde afkomen. Vandaar dat mijn moeder nu een grùwelijke hekel heeft aan vaste dagen, als we tijd hebben en elkaar missen gaan we. Soms spreek ik drie dagen na elkaar met mijn moeder, soms heb ik een week radiostilte. Soms ben ik een maand elke week dag, soms zit er 3 weken tussen. Hoe het maar uitkomt.

En ik kan mij goed voorstellen dat je het vervelend vindt wanneer jullie dingen samen doen dat dat telkens onderbroken moet worden door je schoonmoeder. Of het nu familie is of een vriend, soms heb je behoefte aan het gevoel dat het jullie tweetjes is, niet jullie tweetjes en nog iemand extern.
Mijn vriend heeft gelukkig een hékel aan bellen dus belt alleen als die écht iets moet weten :') .

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:41

Blurgh zoiets zou ik nooit in mijn leven willen hebben :+
Maar goed, ik ben dan ook totaal geen familiemens.

Wat zegt je vriend als je erover praat?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:41

tennan schreef:
Draai het eens om: als je vriend de tijd neemt om te bellen, bel jij ook je familie (/vrienden/...) op. Beiden wat te doen, iedereen tevreden.

Ik zou dan niet tevreden zijn..ik heb helemaal geen behoefte om mijn familie/vrienden meerdere malen per dag te bellen en zij ook niet. Zij zouden, in tegenstelling tot de moeder en vriend van TS die het allemaal wel aardig lijken te vinden, gillend gek worden als ik hun zo veel lastig val, net wat TS nu ervaart :+ .

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:54

Ik zou het ook wel lastig vinden. Het lijkt nogal symbiotisch. In hoeverre staan kind en ouders op eigen benen?
Maar zo lang het niet ten koste gaat van jullie relatie en jij geen deel wordt van iets wat je niet wilt, zou ik mij er niet druk om maken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:55

Maar hoezo horen 'niet op eigen benen kunnen staan' en veel contact hebben met je ouders/familie per se bij elkaar?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:00

senna21 schreef:
Ik zou het ook wel lastig vinden. Het lijkt nogal symbiotisch. In hoeverre staan kind en ouders op eigen benen?
Maar zo lang het niet ten koste gaat van jullie relatie en jij geen deel wordt van iets wat je niet wilt, zou ik mij er niet druk om maken.

In elke relatie is sprake van symbiose. Of het nou tussen werkgever is en werknemer of tussen ouder en kind. En als beide partijen zich prima los van even bellen (want dat is op zich geen punt), elk hun eigen leven hebben naast die symbiose en ze zo tevreden zijn is het nog gezond ook. Blijft alleen de timing over van het contact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:08

Op zich zou ik zoveel contact houden niet erg vinden, maar het ligt er wel een beetje aan hoe. Als vriendlief bij een middagje weg 3x een half uur aan de telefoon hangt zou me dat wel storen, maar een keer en appje sturen en eind van de dag even bijkletsen is alweer heel anders :)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:18

Daar zou ik nu toch ook echt kierewiet van worden, als ik eerlijk ben... Dat hij dat doet als hij op het werk is, ok, dan zou ik er geen last van hebben. Langs de andere kant, moet hij dan niet werken op zijn werk?? Maar thuis? Zo'n tijdverlies vind ik dat, maar goed, ik heb daar dan ook helemaal geen behoefte aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:26

Je vriend is zich waarschijnlijk onbewust dat het vele familiecontact jou irriteert.
Praat er eens met hem over.
Dat kort belletje na dagje weg voldoende is.
En dat op vakantie ook weleens een dag niet bellen moet kunnen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:06

Doel je met contact hebben op appen of bellen? Ik vind 2/3x per dag bellen best wel overkill namelijk, ik zou echt niet weten wat ik met ze moest bespreken :+ Maar 2/3x per dag een appje merk je niks van toch?
Als het om een dagje weg gaat ofzo zou ik sowieso niet willen dat mijn vriend ellenlange telefoongesprekken met iemand ging zitten hebben, ongeacht of dat zijn moeder, zus, opa of beste-vriend-uit-Oezbekistan is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:20

Ik vraag me trouwens af of dat soort mannen (en vrouwen) vroeger ook bestond, in die tijd dat er geen smartphone was en je telefoon aan zo'n vaste kruldraad hing waar je dus maximum twee meter mee ver kon. Had je dan ook een man die twee keer per dag zichzelf in de hal opsloot om bij te kletsen met zijn moeder, en op een daguitstap "wel om half tien 's avonds ten laatste thuis wil zijn want om tien uur gaat mama slapen en ik wil haar nog bellen"? Of tijdens een uitstap zenuwachtig op zoek naar een telefooncel waar hij even kan gaan vertellen hoe de dag verloopt....:+ . Of kon dat toen wel, gewoon even onbereikbaar zijn voor wie niet fysiek bij je is :D .

TS, misschien is het een idee om af te spreken als jullie nog eens een dagje weg gaan of een gezellig avondje hebben, om beide voor x aantal uur de telefoon uit te zetten? Gewoon lekker niet storen, gewoon een dag voor jullie tweetjes. Als hij natuurlijk wil dat hij zijn moeder niet kan vertellen hoe alles gaat. Ondanks ik het zelf ook heel vervelend vind zou ik het toch ook moeilijk vinden, zo'n beetje het gevoel dat je óók een moeder moet spelen naar je vriend toe en moet gaan vertellen hoe lang en hoe vaak hij contact met zijn familie mag hebben...klinkt ergens ook niet lekker, hij zou zelf spontaan moeten aanvoelen wanneer het niet meer prettig is voor zijn wederhelft eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:31

Ik eet 5 dagen per week bij mijn ouders :') , woon dik 2.5 jaar op mezelf

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:35

Ik snap je irritatie niet zo, als hij nu wilde dat jij ook zoveel contact had met zijn familie...

HorseTopShop schreef:
Ik spreek mijn moeder de hele dag.... op het werk.... En dan 's avonds ook nog vaak via de app over de paarden. (We hebben samen (moeder zus en ik) 5 paarden) En dan zijn we op zondag ook nog eens de hele dag bij de paarden.
Ach jeetje... ik heb echt medelijden met mijn man :')

Afbeelding

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:38

Waarom vind jij het vervelend? Leg het hem uit vanuit je gevoel. "Joh, je belt iedere dag je ouders, ik heb t gevoel dat je liever je verhaal bij hen uit, dan bij mij. Dat geeft mij het gevoel dat je hen belangrijker vindt dan mij." Ik noem maar even wat. Dan leg je uit wat je er nu precies vervelend aan vindt. Als je alleen maar zegt dat je het raar vindt, dan snap ik dat hij vindt dat je 'zeikt'.

Overigens vind ik het zelf ook wel wat overdreven hoor, maar dat terzijde :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:11

Ja het is veel maar ik ga wel mee met veel vd reacties...

Ze doen er niemand mee kwaad en vooral leven en laten leven. Is ook een kwestie van cultuur, hier vinden mensen het for some reasons fijn om familie niet vaak te zien omdat dat niet cool is ofzo terwijl dat in Italie bv weer heel anders is. Daar is het weer echt niet cool om je familie links te laten liggen.

Ook in America,Polen, Bulgarije, griekenland,Israel, spanje, Turkije, marroko etc. Misschien zijn wij meer de uitzondering dan de regel in Nl

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 09:50

Bedankt voor jullie reacties, mijn vriend is bijna 24.
Ik kijk een beetje met een scheef hoofd naar zijn familie, er is nogal wat gebeurd in onze 4 jaar relatie.
Het is niet zo dat ze een goede band hebben, het is echt dat controlerend gedrag naar wat mijn vriend gaat doen etc.
Mijn vriend gaf ook eerlijk toe dat hij het irritant vindt maar hij kan er niks van zeggen omdat zijn moeder nou eenmaal zo is.
Wanneer hij bij zijn ouders op bezoek gaat dan hebben ze geen onderwerp om over te praten, weer die standaard vragen wat ga je doen etc.. Het enige waar mijn vriend met zijn vader en broer kan over praten is over auto's.. Verder niks.

Ik werk 5 avonden in de week en wanneer ik thuis kom is hij nog steeds bezig op de telefoon met zijn broer, zelfs als zijn broer net bij hem langs is geweest. Ook als ik aan t werken ben gaat m'n vriend bijv. Uiteten met z'n familie of ergens heen. Maar zijn familie vraagt nooit op mijn vrije dag om met z'n allen te gaan uiteten.

Ik spreek mijn vader 2x via de telefoon en zie hem 1x in de week, voor mij is dat voldoende. Mijn moeder is er niet meer.
Gisteren kreeg ik naar mijn hoofd: 'Ben je jaloers ofzo?' (Dat hij zo met z'n familie is)
Dat deed me best wel pijn..

Ik ben niet jaloers op wat hun hebben, want het is geen echte familieband vooral zijn moeder wilt alleen maar alles weten en kan geen leuke gesprekken voeren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:59

Als hij het zelf ook vervelend vindt is het wel een ander verhaal. Maar dan kan hij soms toch ook het geluid van z'n telefoon uitzetten of gewoon niet opnemen :? Of er wel gewoon wat van zeggen of bv afspreken dat ze per dag maar 1x bellen, of om de dag.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:01

Ik kan me voorstellen dat TS het vreemd vind, ik ben het niet gewend om zo close met familie om te gaan, we staan klaar voor elkaar als dat nodig is, de deur staat altijd voor de ander open, bellen (vanwege de afstand) op om te horen hoe iets is gegaan, maar er is zeker geen dagelijks contact. Wellicht is TS het ook niet gewend om zo met elkaar om te gaan.

Het lijkt op een gewoonte om te bellen ook al hebben ze elkaar net gezien, een gewoonte is soms lastig te doorbreken.