litilaura schreef:Hallo,
Ik rij een golf 4 1.6 uit 2002
Ik heb deze gekocht in september 2015 waarbij de dealer zei dat hij hem even apk zou keuren zodat ik een jaar vooruit kon. Dat blijkt niet gebeurd te zijn want ik kreeg een boete deze maand omdat ik bij een politiecontrole gezien was, en de apk schijnbaar al in januari 2016 verlopen is.
Ik wil vanavond naar Limburg rijden ongeveer 200 kilometer dat moet vanavond omdat ik mijn 2 konijnen naar hun oppas moet brengen voordat ik op vakantie ga. En dan gelijk morgenvroeg in Limburg naar een garage. Ik ben mij bewust van het feit dat ik dan onverzekerd rond rij maar goed dat doe ik nu dus al een half jaar (omdat ik het domweg niet wist)
Ik durf niet naar Limburg te rijden omdat ik bang ben dat de distributieriem knapt omdat ik op internet lees dat dat om de 60000 kilometer vervangen dient te worden. Ik heb deze auto gekocht met 103000 kilometer en er is gezegd dat de distributieriem 1x "pas" (geen idee in hoeverre ik dat moet geloven) vervangen was. Hij heeft nu 147000 op de teller staan. Mijn vraag is wie weet bij hoeveel kilometer dat ding vervangen moet worden. En zouden jullie het aandurven om nog 200 kilometer te rijden.
Ik zou met die bekeuring naar de dealer gaan.
Als je de motorkap open doet zit er bijna altijd een sticker met een kilometerstand ergens op het motorblok of het is met witte stift op de kap van de distributieriem zelf geschreven. Daar staat op wanneer hij vervangen is. De Golf 4 1.4 16v wordt geadviseerd op 90.000 ivm het 2e riempje bij de nokkenassen maar het kan tot 120.000. Ik durf met jouw auto gerust te rijden qua riem. Zonder APK zou ik echt niet durven. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je betaald voor de rest van je leven. Daar kun je heel wat konijntjes voor kopen.
blijft toch je eigen verantwoordelijkheid.
. Was dus een foutje in het overnemen van het kenteken.
of heb je hem particulier gekocht?
in gevaar maar ook die van jezelf