Wonen en werken in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Wonen en werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 06:32

Ik heb het idee dat als je een hbo studie gaat doen dit sowieso een flop gaat worden. Het klinkt alsof je er nu al de motivatie niet voor hebt.

Ik ken behoorlijk wat mensen die een jaar op een boerderij in australie heben gewerkt. Ik zou dat gewoon eerst doen. Dan kun je altid alsnog besluiten voor vast ergens naartoe te vertrekken of om weer een studie op te pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:08

Tja TS.. Je valt me al een tijdje op met je topics, waaruit blijkt dat je een hoop wensen en verwachtingen van de wereld om je heen hebt (ik meen me een topic te herinneren over relaties) en nu heb je het ineens over carriere, gezin, man, buitenland.

Allereerst denk ik dat het heel verstandig is om éérst in eigen land op jezelf te gaan wonen en voor jezelf te gaan zorgen. Zo doe je hier werkervaring op en blijkt het niks te zijn dan zit je nog dicht bij huis.

Werken in de VS of in Australië is knap lastig. Ook voor slechts 3 maanden. Het heeft alles te maken met het verkrijgen van een werk visum. Daar zijn ze echt niet zo makkelijk mee. Met een 'het lijkt me zo leuk om op een paardenboerderij te werken' krijg je dat visum absoluut niet, en werken op een holiday visum zou ik absoluut ook niet doen dus verder dan een vakantie kom je waarschijnlijk niet.

http://www.border.gov.au/Trav/Work

Voor Australië zou ik bovenstaande link goed doorlezen.

Je moet jezelf vooral afvragen; ben ik voor dat land een aanwinst. Het is geen Duitsland of Frankrijk, daar kan je (in vergelijking) vrij gemakkelijk aan de slag, en als het niet lukt zo weer terug.

Je hebt het hier over de andere kant van de wereld om te wonen en te werken. Klinkt heel romantisch maar ook daar moet je (als het al lukt) ook gewoon heel hard werken en jezelf onderhouden. Vaak wordt er overigens ook nog verwacht dat je een goed zakcentje meeneemt om jezelf te kunnen onderhouden, want de kans dat je direct aan het werk kan is vrij klein. Dan moet je dus eerst in NL een tijdje werken.

En dan nog een niet geheel onbelangrijk puntje; verdiep je in de zorgsystemen! Je geeft aan dat je wel op een paardenboerderij wil werken. Werken met paarden geeft ook een risico op letsel. Je bent in de US niet automatisch verzekerd en mocht er wat gebeuren moet je dat nogal eens zelf betalen.

Ik snap dat het gras er veel groener uit ziet aan de overkant, maar als je je grasveldje dicht bij huis goed onderhoudt zul je zien dat je eigen grasmatje ook best groen kan zijn.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:18

En een tussenweg; jaartje sabbatical om te zien of het buitenland iets voor je is? Dus in eerste instantie nog niet definitief de knoop doorhakken maar eerst een tijdje in het buitenland gaan werken om er eens aan te proeven.

Kun je volgend jaar nog altijd met die studie beginnen als je dan zou willen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:25

Binnenkomen voor een jaartje in Australië is zo moeilijk niet. Je kunt binnenkomen op een working holiday visa en mag dan een jaartje betaald werk doen. Zou een optie kunnen zijn.
Ik vraag me nog steeds af of je je bewust bent van waaraan je wil beginnen. Je wil het hier ontvluchten, want vermoeidheid en sleur, maar hoe denk je dat een baantje op een boerderij of in de paarden eruit ziet?? Waar je hier nog kunt uitslapen, op je gemak het huishouden kunt doen en daarna je bordje eten weer voorgeschoteld krijgt, sta je daar waarschijnlijk om 6 uur naast je bed, werk je de hele dag door en moet je daarnaast je was en huishouden nog doen. En dat 6 of 7 dagen in de week misschien. Je gaat er echt niet op vooruit wat dat betreft, wel wat betreft het prachtige land natuurlijk en het weer.
Ik kan me ook herinneren dat je een keer in een topic over Australie hebt gepost dat je je er na 3 weken doodverveelde omdat alles hetzelfde was en je wel uitgekeken was. Ik heb daar toen volgens mij nog op gereageerd.
Kortom, het idee is leuk, maar ik vraag me af of je wel realistisch bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:28

Goof; er word echter wel van je verwacht dat je wel je zak geld meeneemt en wel enigzins uitzicht op werk hebt. Ik gok dat vooral dat laatste een probleem zal zijn. Zeker als TS blijkbaar eerder al heeft aangegeven dat alles zo hetzelfde was. Dat gaat met werk echt niet veranderen :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:30

Anoniem schreef:
Goof; er word echter wel van je verwacht dat je wel je zak geld meeneemt en wel enigzins uitzicht op werk hebt. Ik gok dat vooral dat laatste een probleem zal zijn. Zeker als TS blijkbaar eerder al heeft aangegeven dat alles zo hetzelfde was. Dat gaat met werk echt niet veranderen :+

Ja geld op je rekening klopt ja.
Je hoeft geen werk in het vooruitschiet te hebben, je mag namelijk ook gewoon een jaar lang rondreizen op zo'n visum. Ik heb het ook gebruikt, voornamelijk om rond te reizen en tussentijds heb ik enkele baantjes gehad, maar dat wist ik van tevoren uiteraard nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:37

D'r wordt gesproken over rond de 5000 australische dollars.

Oh dan heb ik de site verkeerd begrepen :) het zag er niet zo heel makkelijk uit in mijn optiek.

Blijft mijn advies voor TS wel nog steeds hetzelfde, probeer eerst eens hier aan het werk te gaan en op jezelf te wonen. :j

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:37

Ik heb van meerdere emigranten begrepen dat een emigratie de meeste kans van slagen heeft als je niet als vlucht vertrekt ('ik vind Nederland niet leuk'), maar omdat je graag in je doelland wilt wonen.

En iemand anders kaartte het al aan: denk aan zaken zoals een zorgverzekering en pensioen. Dat laatste kan nog ver weg zijn, maar hoe later je begint met daaraan werken, hoe moeilijker het is om het bij elkaar te sparen. Als je woont en werkt in het buitenland, en daar belasting betaalt, heb je ook geen recht op AOW t.z.t.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:53

Je moet 5000 meenemen als je komt met een enkel vliegticket.. en ze je eruit pikken.

Emigreren is niet makkelijk hoor (ik heb het al 3x gedaan.. VS/UK/Australie).

Als je graag met kinderen werkt zou ik een Au Pair programma zoeken. Dan kun je naar de VS.

Houd er rekening mee dat alleen ook alleen betekend en dat vrienden zoeken soms niet altijd zo makkelijk is.

Als je gaat verhuizen om met paarden te werken beperk je je zodanig dat ik betwijfel of je een baan gaat vinden.

Ook VS en Australie kent kou trouwens (Spanje vast ook in de winter).. dus laat ''warm'' weer ook niet de enige reden zijn.

En idd wat Goof zegt; als je werk hebt komt daar je huishouden nog eens bij NA het werk.. dus betwijfel of je het zoveel erger gaat hebben.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:57

kijk eens op yardandgroom.com. daar kun je veel banen vinden in de paarden over de hele wereld.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:57

Anoniem schreef:

Oh dan heb ik de site verkeerd begrepen :) het zag er niet zo heel makkelijk uit in mijn optiek.

Blijft mijn advies voor TS wel nog steeds hetzelfde, probeer eerst eens hier aan het werk te gaan en op jezelf te wonen. :j

Zo streng zijn ze niet. Ze controleren dat vaak niet eens wanneer je een visum aanvraagt. Vriendin van me is met €2.000 op haar rekening Australië binnen gekomen met een working holiday visum en niemand die er wat van zei.

Uitzicht op werk moet je niet hebben. Het hele doel van een working holiday visum is net dat je tijdelijke baantjes hebt (je mag max. 3-4 maanden op dezelfde plaats werken) en dat dat ad hoc banen zijn die je aanneemt afhankelijk van waar je naartoe reist.

Het is net wel makkelijk om dat visum aan te vragen: vaak heb je binnen de 72 uur al goedkeuring.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:06

Anoniem schreef:

Dat klopt, al is er bij mij nog nooit naar gevraagd, zeker als je een retourticket boekt. Je kunt dit oplossen door het geld van iemand te lenen voor een paar dagen, een bankafschrift te printen (net voor je weggaat) en zodra je door de douane bent, het weer terug te storten. Dit is de meest bekende omzeil methode van deze regel.
Of het wijs is, is een tweede. Je MOET dan namelijk gaan werken, want in Australie is het simpel; als jij als buitenlander tijdelijk daar wilt wonen, krijg je niks :+ Je moet overal zelf voor zorgen.

Overigens heb ik het wel ongeveer zo gedaan, 10 jaar geleden. Ik had geld gespaard voor een vliegticket en geld om mijn paard een jaar te onderhouden in NL (maar dat geld had ik aan mijn ouders gegeven zodat ik het niet kon opmaken daar, alleen bij uiterste nood zouden ze het kunnen terugstorten) en toen ben ik die kant op gevlogen. Van de 12 maanden daar heb ik er 9 kei en keihard gewerkt. Maar ik heb er een wereldervaring aan over gehouden.

En nu, nu verhuizen manlief en ik over 3 weken naar Sydney.
Ik zal dus de laatste zijn die het je afraadt, maar wees alsjeblieft realistisch. Een jaar ertussenuit op een WHV naar Australie vind ik overigens wel een goed idee! Het is relatief eenvoudig te regelen en je kunt eens proeven aan wonen in het buitenland, op jezelf aangewezen zijn en weg van je familie en je paarden zijn. Bovendien ben je zo weer terug als het tegenvalt. Wel zou ik je dan aanraden om daar een tijdje echt full time te gaan werken. Dus niet alleen part-time of volunteer 'backpackers-werk' gaan doen, want dat geeft geen beeld van hoe het echt is om er te wonen.

En zoals Nagini zegt: Emigreren is niet eenvoudig! Er komt een gigantische papierwinkel bij kijken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:17

Eerst zou ik eens kijken wat je nu thuis doet en gaan schiften, wat wil ik wel doen en waar heb ik geen zin in.
Dan zou ik eens leren nee te zeggen tegen waar je geen zin in hebt.
Misschien beland je dan wel op een appartement omdat je geen zin hebt in de tuin, of ga je tegen je familie zeggen dat je vanmiddag geen tijd voor ze hebt.

En ga, in de vrije tijd die je creëert, uit eens kijken waar je ja tegen zegt, volg een tijdje al je ja's.
Na een tijdje kom je erachter wat je ervoor nodig hebt, je energie niet weg te laten lekken.

Om je een beeld te vormen over buitenland, wat wil je graag?
Wat zoek je daar?
Is dat hier te vinden of echt alleen daar?

Je mag 8 maanden Nederland uit, zonder uitgeschreven te worden, ga eens die periode naar een land van je keuze, onderzoek of je het ook echt wil.

In april is er in Houten een emigratie beurs, ga er eens heen, je kunt er bergen info krijgen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:23

TS, het klinkt mij als vluchten.

Van andere berichten van jou op Bokt weet ik dat je erg veel slaapt, erg vermoeid bent, werken niet vol kan houden enz. Dit geef je zelf aan.

Om dan naar het buitenland te gaan omdat het daar mooier weer is en je in eerdere vakanties hebt gemerkt dat je meer energie hebt is een prachtige reden maar een grote luchtbel.

Mocht je het willen proberen zorg dan voor voldoende geld en regel alvast werk vanuit NL in het buitenland. Ga dus met een gevulde portemonnee en een duidelijk plan op pad. Mocht het falen dan kan je neem ik aan altijd terug naar je ouders?

Waar wil je naar toe? Wat wil je gaan doen? Hoeveel uur per dag denk je te kunnen werken?
Zonder opleiding werken op een boerderij of in de paarden gaat je de zware banen opleveren over het algemeen. De boer/paardenhouder van tegenwoordig met een goed lopend bedrijf doet dit niet alleen maar op ervaring, ook die hebben er voor geleerd.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:38

Als je naar de VS wilt, kan je eens kijken op de site www.caep.org Je kan dan op een trainingsprogramma een jaar werken in de VS (volgens mij kan je via hen ook naar Canada en Australië) Ik ben in 2002 via hen voor een jaar naar de VS gegaan. Ik heb toen een jaar op een springstal in New Jersey gewerkt. Toen ging het op een studentenvisum, weet niet hoe het nu gaat. Als je het buitenland wilt uitproberen is dit een goede manier. Het is niet ontzettend duur en je gaat daar gewoon aan het werk. Toen was het minimale loon wat ze je moesten betalen $400,- per maand en inwoning maar ik verdienden $250,- per week met inwoning en een auto.

Je hoeft ook niet het hele jaar bij dezelfde stal te blijven. Je kan ook een nieuwe plaats vragen, als je het niet naar je zin hebt of als je nog op een andere stal aan het werk wilt.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:50

Als ik jouw verhaal lees, denk ik als eerste aan werken tegen kost en inwoning, via bijvoorbeeld Helpx/Workaway/wwoof. Ik vond dit zelf heerlijk. Ook ik heb vermoeidheidsproblemen en het deed me erg goed. Je hebt namelijk geen verantwoordelijkheden qua huishouden of eten kopen en maken, en je kan lekker bezig zijn met paarden. Ik vond het heel ontspannen om die verantwoordelijkheden helemaal niet te hebben. Er zijn vast ook plekken waar je je eigen paarden mee naartoe kunt nemen, maar de vraag is of dat het waard is voor de periode.

Ik zou niet beginnen met de hbo-opleiding. Ik denk dat dit je geen goed zal doen qua vermoeidheid. Lekker naar het zuiden en buiten bezig zijn met paarden. Daarna heb je misschien wel een andere visie op wat je wil.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 20:51

Veel reacties opeens, heb ze snel even doorgelezen. Ik twijfel toch wel erg over studeren of een poos naar het buitenland. Trouwens een paar jaar geleden was ik veel dwangmatiger bezig met het schoonmaken, opruimen enz, dat heb ik gelukkig meer los kunnen laten. Wel ben ik er vergeten bij te zeggen dat het 5 uren per dag zou zijn, want ik was er nu veel meer tijd aan kwijt met verven in huis en buiten, dit is bijna klaar, dus dan zijn het al veel minder uren. Mijn twee vorige opleidingen zijn niet gelukt, vooral doordat ik twee keer een depressie kreeg.

Toen ik in Australië was en mij verveelde was op een paar regenachtige dagen. Door familie omstandigheden van degene waar ik was gingen veel dingen niet door die gepland waren, maar had zelf uiteindelijk twee keer een tour geboekt, erop uit gegaan om mensen te leren kennen enz. Ik bedoel er eerder mee dat als je in een nieuwe stad komt, je je misschien wel een week kunt vermaken, maar daarna toch wel iets te doen wilt hebben. Daarom zat ik er aan te denken, een poos werken op verschillende plaatsen. En in de VS was er iemand waar ik kon werken eventueel met een greencard, dat zou ik nog eens verder kunnen uitzoeken wat dat is.

Op mezelf wonen in NL wil ik sowieso niet weer. Kan zeker goed voor mezelf zorgen (en anderen), daar ligt het niet aan. Dan blijf ik liever thuis en kan ik alle geld voor mezelf houden als ik hier kan werken, vind het zonde om geld uit te geven aan huur en boodschappen. Daarvoor wil ik eerst een stabiele relatie hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:03

Gucci_ schreef:
Op mezelf wonen in NL wil ik sowieso niet weer. Kan zeker goed voor mezelf zorgen (en anderen), daar ligt het niet aan. Dan blijf ik liever thuis en kan ik alle geld voor mezelf houden als ik hier kan werken, vind het zonde om geld uit te geven aan huur en boodschappen. Daarvoor wil ik eerst een stabiele relatie hebben.

Een stabiele relatie komt niet uit de lucht vallen, die moet je opbouwen.
Wil je meteen intrekken en kijken hoe het gaat? Wordt zelfstandig, ga daten. je kan niet verwachten van een man dat hij jou van huis uit bij hem in huis neemt omdat jij niet op jezelf wil wonen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:20

Anoniem schreef:
Tja TS.. Je valt me al een tijdje op met je topics, waaruit blijkt dat je een hoop wensen en verwachtingen van de wereld om je heen hebt (ik meen me een topic te herinneren over relaties) en nu heb je het ineens over carriere, gezin, man, buitenland.

Allereerst denk ik dat het heel verstandig is om éérst in eigen land op jezelf te gaan wonen en voor jezelf te gaan zorgen. Zo doe je hier werkervaring op en blijkt het niks te zijn dan zit je nog dicht bij huis.

Ik haak hier even op in. Waarom zou het zo verstandig zijn om eerst in eigen land te blijven zitten? Als iemand de drang heeft naar het buitenland te gaan kan ik dat juist alleen maar toe juichen! Waarom zou je dicht bij huis moeten blijven zitten? Als je er in het buitenland gewoon voor zorgt dat je een spaarpotje hebt om elk moment een vliegticket terug naar NL te kunnen betalen, dan kan je ook gewoon ieder moment weer terug.

Anoniem schreef:
Werken in de VS of in Australië is knap lastig. Ook voor slechts 3 maanden. Het heeft alles te maken met het verkrijgen van een werk visum. Daar zijn ze echt niet zo makkelijk mee. Met een 'het lijkt me zo leuk om op een paardenboerderij te werken' krijg je dat visum absoluut niet, en werken op een holiday visum zou ik absoluut ook niet doen dus verder dan een vakantie kom je waarschijnlijk niet.

Werken in Australië/NZ is juist ontzettend makkelijk. En waarom zou je (absoluut) niet gaan werken op een Work Holiday Visa? Waar denk je dat dat visum voor bedoelt is? Het aantal mensen dat ik ben tegen gekomen die gewoon random naar deze landen is gekomen en binnen enkele weekjes een baantje had etc. is niet meer op 2 handen te tellen.

Anoniem schreef:
Je moet jezelf vooral afvragen; ben ik voor dat land een aanwinst. Het is geen Duitsland of Frankrijk, daar kan je (in vergelijking) vrij gemakkelijk aan de slag, en als het niet lukt zo weer terug.

Als het aan de andere kant van de wereld niet lukt kan je ook binnen 30 uur weer terug zijn. :)

Anoniem schreef:
Je hebt het hier over de andere kant van de wereld om te wonen en te werken. Klinkt heel romantisch maar ook daar moet je (als het al lukt) ook gewoon heel hard werken en jezelf onderhouden. Vaak wordt er overigens ook nog verwacht dat je een goed zakcentje meeneemt om jezelf te kunnen onderhouden, want de kans dat je direct aan het werk kan is vrij klein. Dan moet je dus eerst in NL een tijdje werken.

En dan nog een niet geheel onbelangrijk puntje; verdiep je in de zorgsystemen! Je geeft aan dat je wel op een paardenboerderij wil werken. Werken met paarden geeft ook een risico op letsel. Je bent in de US niet automatisch verzekerd en mocht er wat gebeuren moet je dat nogal eens zelf betalen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. :) Ik kan echt iedereen aanraden, die naar het buitenland wil, zonder van te voren een baan geregeld te hebben, om ervoor te zorgen dat je jezelf minimaal 2 maand kan onderhouden. Het vinden van een baan hoeft niet moeilijk te zijn, zeker niet als je wel bereidt bent om achter de bar te staan of als schoonmaakster aan het werk te gaan, zulke banen zijn er altijd wel. :) (In ieder geval naar mijn ervaring)

Wat betreft verzekeringen moet je ook echt even goed kijken! Als je uit Nederland weg gaat om ergens anders te gaan werken, moet je je uitschrijven bij de gemeente, je zorgverzekering en krijg je dus ook geen zorgtoeslag meer. Verdiep je inderdaad even in de verzekeringen in het land waar je heen wil, niet elk land heeft aansprakelijkheids verzekeringen etc en het is ook handig om eventueel een verzekering af te sluiten voor als je komt te overlijden, dat jouw lichaam naar NL vervoerd wordt. (Dit is echt een duur grapje zonder verzekering)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:30

Mijn zusje heeft 6 jaar in Mozambique gewerkt en is nu sinds een jaar terug in Nederland. Dat ging na zo'n lange tijd zeker niet al te makkelijk. Woonruimte was een groot probleem en werk ook. Dat komt beiden niet uit de lucht vallen. Weggaan was nog bijna makkelijker dan terugkomen. Zij heeft daar lesgegeven aan Nederlandse kinderen die daar wonen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 21:48

Mijn vriendinnen en hun zussen hebben ook nooit op hunzelf gewoond, en bij hen in het normaal dat ze na het huwelijk gaan samenwonen nadat ze eerst thuis hebben gewoond. Ik ken zat mensen die nooit alleen hebben gewoond. Natuurlijk wil ik niet meteen bij iemand intrekken, elkaar eerst heel goed leren kennen, of je nu op jezelf woont of bij je ouders/familie.

Ja dat klopt inderdaad, met die verzekeringen. Je kunt er vanuit gaan dat je niets gaat overkomen, maar je weet maar nooit, zeker werken met paarden, als je iets breekt, een ongeluk zit in een klein hoekje...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:56

Gucci_ schreef:
Mijn vriendinnen en hun zussen hebben ook nooit op hunzelf gewoond, en bij hen in het normaal dat ze na het huwelijk gaan samenwonen nadat ze eerst thuis hebben gewoond. Ik ken zat mensen die nooit alleen hebben gewoond. Natuurlijk wil ik niet meteen bij iemand intrekken, elkaar eerst heel goed leren kennen, of je nu op jezelf woont of bij je ouders/familie.

Ja dat klopt inderdaad, met die verzekeringen. Je kunt er vanuit gaan dat je niets gaat overkomen, maar je weet maar nooit, zeker werken met paarden, als je iets breekt, een ongeluk zit in een klein hoekje...

Er vanuit gaat dat je niks gaat overkomen is erg, erg dom, als ik zo eerlijk mag zijn. Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje en de kosten zijn zo hoog. Niet alleen met paarden, maar overal.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 21:59

Dat bedoel ik juist, dat goed te regelen, maar je hebt wel mensen die dat denken helaas...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 00:21

Een Green Card is ontzettend moeilijk te krijgen, is duur en duurt lang. Een vriendin van me is recent naar Amerika geïmmigreerd en zij heeft 1,5 jaar moeten wachten voor ze haar green card had. En dat is geen uitzondering. Amerika is helaas geen land waar je als buitenlander 'zomaar even' kan gaan werken...

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 00:56

Tipje: Ga zoeken bij een internationale vacaturesite. Mijn broer had daar z'n CV geplaatst omdat hij hier geen werk kon vinden en zit nu voor een bedrijf in Roemenië, deel van z'n huur wordt betaald, z'n eten wordt betaald, zorgverzekering wordt betaald en hij krijgt een goed loon.
Moet zeggen dat hij wel echt geluk gehad heeft met deze werkgever maar er zullen ongetwijfeld meer bedrijven zijn die een goede baan aanbieden

Denk dat er op ranches etc ook wel werk te vinden is maar vaak is dat tegen kost en inwoning :/