Even een ov reisje met krukken, niet aan te raden zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 17:53

Niet normaal. Een volledige wijk met denk ik bijna de helft van de inwoners van de plaats woont aan deze kant van de rivier. Maar ze hebben de busdienst in het weekend maar geschrapt. :roll:

Bejaarden/gehandicapten/vrijwilligersvervoer dat goed werkt als,vervanging van regio vervoer rijden ook niet in het weekend helaas. :n

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:54

Kun je niet vragen of iemand je even naar het station kan brengen? Of misschien een bokker die in de buurt woont en tijd heeft?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:00

Ik ben al een uur aan het rondvragen, bellen en regelen maar kan gewoon domweg niemand vinden. Of zijn zelf ziek, auto kapot, niet thuis, vannacht op,vakantie enz. En regiotaxi weer gebeld. Nu ze eenmaal willen boeken is de rit niet boekbaar want twee regios -:(- al zou ik 25 euro willen uitgeven kan het niet eens.

Aaargh -O-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:01

Ik weet niet hoelang je in de trein zit, maar is het niet een idee om bij je instapstation naar boven/naar beneden te lopen en te gaan zitten in de coupe, en een halte voordat je eruit moet weer naar boven te lopen?
Want of je nou 2x 2 treden op/af moet als je de trein in/uit gaat om van coupé te wisselen, of dat je 4 treden naar boven/naar benden in de trein loopt is niet het grote verschil toch?

Warboel

Re: Even een ov reisje met krukken, niet aan te raden zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:14

Waar woon je? Misschien woont er idd een bokker in de buurt die je wel even weg wil brengen?
Wat Iejoorr zegt is misschien inderdaad ook nog een idee, de halte ervoor vast naar het balkon gaan. Naar beneden is trouwens minder treden als naar boven in de dubbeldekkers!
En anders misschien de NS Zonetaxi? Weet niet of je binnen een acceptabele afstand woont en of je station meedoet http://www.ns.nl/deur-tot-deur/consumen ... etaxi.html maar misschien is dat nog een optie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:18

Doesburg en ik moet naar Dieren simpel zou je zeggen. Ik moest twee haltes verder en mijn eerste simpele ingeving is uitstappen en weer instappen.ik ging ervan uit dat ik normaal de tijd zou hebben in te stappen maar niet dus, De trap in de dubbeldekkers is een nare trap trouwens.

Ik ga de ns deur tot deur maar proberen. Maar weet wel waarom ik normaal dus mijn auto gebruik.

Regio taxi kan dus helemaal niks doen, valys kan niks doen, bushalte tever weg. Als de ns dus niks kan betekenen en ik vind hier niemand kan ik dus niet eens weg. Wat een gedoe zeg, tot zover de toegankelijkheid van het ov waar de bedrijven en overheid zo hun mond van vol hebben.

Edit zone taxi, -O- helaas station is geen zone taxi punt en ik moet een account hebben maar dat is aanmaak baar. Die optie is dus ook niet te doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:59

Hoezeeee de logica ten top. 8)7

De regio taxi die vanuit woonplaats werkt boekt niet op ritten die eindigen in de regio waar regio taxi opereert waar station is.

Maaaaar de regio taxi die rijdt vanaf de plaats waar station is boekt wel ritten die starten vanuit de regio waar ik woon ook al is dat een andere regiotaxi regio.

Volstrekt logisch en begrijpelijk toch :? . De rit via regio taxi hier die dus niet boekbaar is zou 25 euro kosten. De rit morgen geboekt bij de regio waar ik heen moet kost euro 6,90.

Ik snap hier de logica totaal niet van, begrijp het niet. Vraag me af of ik het wil begrijpen :n _O- :roll: maar ik heb inieder geval vervoer daar gaat het om. En daarna weer fijn rondrijden met kleine autootje.

Volgende week rolstoel bus naar de garage ook een eind weg maar daar kan ik met scoot terug. Anders had ik zelfde probleem gehad want dat is weer een andere regio daar zit ziekenhuis ook en die ritten zijn helemaal niet boekbaar door over regio rit. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 20:03

Ok zucht trein instap assistentie kan niet vanaf het vertrek station, ook al zeiden de hoofdconducteurs en de hulp medewerker woensdag van wel. Ben dus bij instappen afhankelijk of de conduceur me ziet en of ik veilig de tijd krijg in te stappen. Voor ik weer tussen de deur klem kom te zitten -O-

Zo blij dat morgen auto er weer is, _/-\o_

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:58

Wat een nare ervaring. Helaas is het ontbreken van automaten volgens mij bewust en onderdeel van een ontmoedigingsbeleid. Als het maar onmogelijk genoeg wordt om een kaartje te kopen dan gaat vanzelf iedereen wel over op een chipkaart, ofzo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 07:17

Niet echt heel klantvriendelijk voor de incidentele reiziger of tourist. Ben benieuwd hoe vandaag gaat lopen. :+ ben eigenlik nog veel verbaasder over hoe gister verliep. Ik ben bijna 4 uur bezig geweest om de reis te kunnen plannen. Niet helemaal normaal lijkt me. En dat de bus gewoon een hele wijk overslaat in het weekend. Je zult maar weg moeten en geen auto hebben. -O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:33

Heeft de garage geen optie om klanten op te halen? Dat is iets wat je steeds vaker hoort.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 07:36

Ja deze wel, alleen ik zit op 90 km afstand en dan zijn ze een monteur ruim 2 uur kwijt met halen en brengen. Die capaciteit hebben ze helaas niet. Normaal kan ik er ook op wachten of ik krijg een leenauto mee (al is dat lastig met een niet aangepaste schakel auto) alleen deze keer een erg grote reparatie en einde apk periode in een drukke tijd en moesten er wat onderdelen van ver komen.

Was niet bekend wanneer ze aan de auto toe konden komen en een leenauto voor mogelijk een of twee volle weken is ook een dure zaak. Die zou dan alleen op de stoep staan hier omdat ik de transit nog heb,
Ik was ook erg verbaasd dat ze hem gister al hadden kunnen repareren

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:39

Heel veel succes in ieder geval vandaag!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 07:42

Gaat wel lukken. Hoop ik Denk vooral veel wachten en heerlijk met autootje en radio aan naar huis tuffen. Blijkt nu wel weer dan geen auto en een handicap en reislustig zijn geen goede combinatie is, :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 19:15

Reis ging heerlijk soepel. *\o/* Regio taxi was op tijd met aardige chauffeur. Op station info knop geduwd en een meewerkende hc gevonden, maar ook reizigers hadden me al geholpen en voor de zekerheid deur geblokkeerd. Overstap had ik mooi de tijd en ook tweede stukje met rustige hc. En met een hippe gewrapte sportauto opgehaald door garage, die eens zin hadden die mee te nemen voor een stukje rijden. :D thee gekregen nog en lekker met raampjes open naar huis gereden.

Moet alleen weer terug omdat ze per vergissing de verkeerde voorbanden hadden gemonteerd. -O- ZOmer hankooks ipv de nog klaarlggende vredenstein all weathers. Maar dat is klaar terwijl u wacht gelukkig maar weer een rit heen en weer dus ergens komende week of die erop.