Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KoudbloedKim schreef:In mijn ogen ga je niet bij iemand weg omdat hij/zij een ziekte of stoornis heeft, maar om het gedrag dat hij/zij vertoont dat jou schaadt.
Maartje1990 schreef:Nee, niet met je eens. Mijn ex had een behoorlijk zwaar drugsprobleem, maar kan niet echt zeggen dat ze daar heel veel aan kan/kon doen. Ze had geen drugsprobleem omdat haar leven/jeugd nou zo fantastisch was, integendeel. En een drugsprobleem kan je ook niet zomaar even zelf oplossen hoor
Sammie schreef:Maartje1990 schreef:Nee, niet met je eens. Mijn ex had een behoorlijk zwaar drugsprobleem, maar kan niet echt zeggen dat ze daar heel veel aan kan/kon doen. Ze had geen drugsprobleem omdat haar leven/jeugd nou zo fantastisch was, integendeel. En een drugsprobleem kan je ook niet zomaar even zelf oplossen hoor
Dat laatste zeg ik ook niet, maar dat is wel op te lossen. Je kan van de drugs afkomen. En een stoornis meestal gewoon niet, dat is iets waar je mee moet leren omgaan. Samen. Om verlaten te worden om iets waar je niet echt iets aan kan doen helpt daar nou niet echt aan bij.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je maar gelijk toedeledokie moet roepen aan iemand met een drugsprobleem (aangezien iemand dat hier zelf al gaat lopen invullen..), maar ik zie dus wel verschil in iets dat 'opgelost' kan worden, waarbij die persoon dat pertinent niet wil en iets waar mee te leven valt (hetzij met steun, hulp etc.).
Ik ben sowieso al niet van het zo rap doeidoei zeggen. Je hebt een relatie samen, daar moet je aan werken. Je bent er voor de ander, je moet je dus afvragen wat je voor je partner kan doen ipv enkel afvragen worden mijn behoeftes gevuld en zo nee doei!
Zo raakt het hek wel van de dam.
Sammie schreef:Nou dat insinueer ik helemaal niet. Dat maak de lezer (jij blijkbaar in dit geval?) er van. Er staat enkel wat er staat, dus svp niet invullen wat er niet staat