Eerst en vooral: vergeet de mooie sprookjes, zo iemand verandert niet. Je kan soms op kleine dingen letten, maar het grote karakter blijft er altijd inzitten. Je gaat met andere woorden zo lang je met hem samen bent, hetzelfde meemaken. Tenzij je als een onderdanig meningloos kruipsel jezelf gaat opsluiten in je keuken en naar al zijn grillen luistert terwijl je jezelf straft als je het weer niet goed begrepen hebt.
Dan ga ik je nu even 2 toekomsten voor je voorspellen (ik heb een glazen bol

).
Bedenk je even dat er een documentairefilm wordt gedraaid (met iemand met een stem als David Attenborough voor de leuk

)
'Eoweyn komt thuis na een dag hard werken. Haar vriend Dropl*l ligt languit in de zetel terwijl dochtjer Stakkerina huilend op de grond ligt. Eoweyn zucht. Ze voelt dat de luier vol is.
Eoweyn: "Dropl*l, waarom verschoon je de luier van onze dochter niet?"
Dropl*l: "Dat was nog maar net 2 minuten geleden gebeurd! En ik wist dat jij toch ging thuiskomen! Je denkt toch niet dat ik me met die smerige k*nkerzooi ga bezighouden jij bent z'n moeder! Ik zou niet eens weten of ik de vader ben, zoals jij stiekem op je telefoon zit altijd!"
Eoweyn zucht. Wel, hij heeft tenminste nu toch al 2 en een halve maand niet meer geblowd, dat is alweer een stap in de goede richting. Als ze nu ook nog wat aan zijn taalgebruik kan doen, zijn we weer een stap verder.
.....'
of
'Eoweyn komt thuis na een lange dag en de geur van frietjes komt haar tegemoet. Ze komt de keuken en ziet LekkerDing aardappelen snijden.
LekkerDing: "Hoi schat! Ik kon wat vroeger stoppen vandaag, en ik dacht laat ik eens voor jou koken. Je weet dat ik niet zo'n groot kookwonder bent, dus het gaan maar simpele frietjes worden!"
Eoweyn: "Oh dat is niet erg hoor. Zeg, ik kreeg daarnet een bericht van Vriendin of we zaterdag naar haar verjaardagsfeestje willen komen."
Lekkerding: "Oh, leuk idee! Moeten we zeker doen!"
*interviewer komt tussen*
Interviewer: Eoweyn, jullie lijken echt zo'n leuk koppel, hoe heb je hem gevonden?
Eoweyn: "Oh, gewoon. Ik was samen met een dropl*l , maar die heb ik gedumpt toen ik er achter kwam wat hij werkelijk waard was...en toen ben ik iemand tegengekomen die wel respect voor mij heeft en waar ik wel gelukkig mee ben. Ik kan het iedereen aanraden."
Welke toekomst zie je zitten?
Tip: Ik ben ook van vriend 1 geüpgrade naar vriend 2.0 . Veel betere functies en veel gebruiksvriendelijker

.
Je hebt echt geen enkele reden om je zo te laten behandelen, believe me

.