Als je dicht bij je ouders woont...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:04

Herken het heel erg. Bij mij zit er een 20 minuten met de auto of een klein uurtje met de metro tussen mijn ouders en mij gelukkig. Maar al jaren is mijn moeder zowat elke dag bij mij te vinden (en daar zijn mijn oudere broer en zus nog een soort van jaloers op, aangezien ze daar heel weinig komt) . En het is niks maar ze bemoeid zich ontzettend met de opvoeding van mijn kinderen (10, 6 en een half jaar oud). Zij vind trouwens dat ze me ermee helpt aangezien ik alleen met mijn kinderen woon. Nu is er zowat in alle talen aangegeven dat ze ermee moet stoppen, niet alleen door mij. In het beste geval heeft ze zich 2 weken eraan gehouden en toen kwam ze weer elke dag. Ik was het een aantal weken terug zo zat dat ik beide ouders eruit heb gezet (toevallig waren ze er allebei, omdat mijn moeder dr voet gebroken heeft en ze er niet op mag staan). Nu probeert ze toch weer naar elke dag terug te komen, wat haar niet lukt... Maar het is en blijft al jaren een vreselijk probleem ondanks allerlei regels en afspraken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:06

Ik had de indruk dat de TS dit alles al vruchteloos heeft geprobeerd. Naaste familie heeft wel vaker een dikke schedel wat zulke privacy zaken aangaat; je blijft toch hun "dochtertje", waar ze zich toch de wet niet door laten voorschrijven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:07

Kan je niet proberen af te spreken met je broertje en zusje, en dan ook met je moeder, dat ze even een belletje geven als ze langs willen komen? Of een appje de deur uit sturen ofzo. Dan kan jij gewoon terugsturen of zeggen dat het even niet zo lekker uitkomt en klaar.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:08

Om te voorkomen dat ze alsnog achterom komen: kun je geen poort maken (met een slot erop)?

DatBenIkNou

Re: Als je dicht bij je ouders woont...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:12

Ik woon 5oo meter van mijn dochter vandaan, maar zou zoiets niet in mijn hoofd halen. Andersom trouwens ook niet.
Gewoon aan de binnenkant een knip/haak op de deur zetten zodat ze nooit zomaar binnen staan en echt een goed gesprek erover hebben. Dus niet tussen neus en lippen maar echt met z'n allen om de tafel. Je moet nu gewoon op eigen benen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:18

Of wanneer je vriend er is en je moeder komt weer achterom terwijl je net gezegd hebt dat het niet uitkomt, zorgen dat je vlug allebei je bloes uittrekt en zorgen dat je heftig kussend op de zetel/aanrecht zit als ze binnenkomt....waarop je de opmerking maakt dat als ze het niet wil meemaken dat zij of haar jongste dochter hier ooit binnenkomt terwijl je helemaal hete stomende seks in jouw eigen woonkamer hebt, ze het beter kan respecteren als je zegt dat je er nu geen zin en tijd in hebt om ze te zien :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:40

Brainless schreef:
Lente schreef:
Ik zou er gewoon eens naar binnen lopen, koelkast plunderen, in bad gaan zitten of de afstandsbediening pakken en gaan zitten zappen terwijl zij aan het eten zijn of zo.

Goh, vinden jullie dit gruwelijk irritant? O:)

Mijn schoonouders staan hier soms ook op de stoep maar meestal is dat dan wel aangekondigd. Ook toen we nog om de hoek woonden. Al belden ze dan wel vrijwel elke avond of we mee met de honden gingen lopen :')

Zij plunderen bij haar toch niet de koelkast en gaan niet in bad zitten?!

Neuh, maar het heeft te maken met vrijheid in je eigen huis en privacy. Soms moet je dan nog even net de volgende stap nemen zodat het helder is. Want als je je hetzelfde gaat gedragen als zij doen valt het hen niet op.

Uiteraard is de eerste stap praten en duidelijk grenzen aangeven maar als daar niet naar geluisterd wordt...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:51

Ik woonde voorheen op 10 minuutjes met de auto van m'n moeder en zusje en van mij werd verwacht dat zodra ze belden ik à la minute alles liet vallen en die kant op kwam racen. 8)7
Weigerde ik dat dan was er heibel in de tent.
Ben om andere redenen een stuk verderop gaan wonen (ong 1.15u met de auto) en nu ben ik ook meteen van die verwachtingen af want ik woon te ver. :D
M'n moeder komt zo'n 4-8x per jaar langs, ik kom niet meer die kant op ivm heibel met m'n zusje (die weer thuis woont) en we hebben wekelijks (en soms bijna dagelijks) contact via fb, what's app of we bellen elkaar.
Contact is veel beter en we kunnen nu meer van elkaar verdragen. :)

Yunaa

Re: Als je dicht bij je ouders woont...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:00

Ik denk dat je dit ook gelijk heel duidelijk aan ze moet maken TS. Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat je moeder je broertje en zusje niet tegenhoudt, om non stop naar jou toe te komen. Jij woont op jezelf en ik vind dat je dan privacy hoort te hebben. Je bent immers niet voor niets uit huis. Leg ze het gewoon eens vriendelijk uit en blijven herhalen. Als ze aanbellen (OK, heel kinderachtig!) maar verstop je dan en laat je niet zien door open te doen. Het zou te zot voor woorden zijn als ze dan zelf de sleutel in je huis steken en naar binnen gaan, maar dat kan ik bijna niet geloven := Zeg gewoon dat je het prettig vindt als ze van te voren even melden als ze even langs willen wippen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:03

Even heel duidelijk zijn dat het jouw huis is en dat ze best af en toe mogen langs komen maar niet 5 keer per week of afspreken dat ze je bellen voor ze komen. Ik woon op 2km van mijn moeder maar die staan hier echt niet dagelijks aan de deur tenzij ik dat zelf vraag. Ze hebben een sleutel maar toch hebben ze respect voor onze grenzen. Ik heb ook een sleutel van bij hun maar ik bel of sms ook eerst even voor ik ga.
Dus dat afspreken. Dat ze moeten sms'en en ook wachten op antwoord voor ze komen.
Als dat niet werkt kan je nog altijd je vriend schaars gekleed laten open doen als die dat durft. ~~}> ~~}>

Edit; ik zie dat Kwanyin al zo'n ide had. Wij zijn van hetzelfde laken een pak op dat gebied geloof ik! _O-

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:14

Toen ik nog dicht bij m'n familie woonde, durfden ze ook weleens spontaan op de stoep te staan. Als ik geen zin had, deed ik gewoon niet open :o Nu had ik wel een afgesloten portiek, dus zomaar binnenwandelen was onmogelijk bij mij. Ze dedn het maar een paar keer en hadden toen door dat bellen een betere oplossing was :D

Nu wonen we relatief dicht bij m'n vriend z'n familie en durven zij weleens zomaar binnen te springen op de meest idiote tijden (11 uur 's avonds als ik moet werken etc..) Als ik geen zin in die mensen heb, doe ik gewoon mijn ding (tv kijken, gaan slapen). Paar keer met m'n vriend gesproken, omdat hij ze dus altijd binnen laat, dat ik het absoluut niet tof vind dat ze ineens aankloppen. Tegenwoordig belt iedereen braaf een paar minuten op voorhand :+